Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tuo TaivaanIsä on trolli..

Ai siksi kun mun mielestä on hieman tyhmää kirjottaa vaikkapa että "mustia, arabeja tai muita muslimeita"?

Mun mielestä tämmönen tyyli (tahaton tai tahallinen) sotkee tätä itse asiaa ja antaa sellasta kuvaa että monikulttuurisuuden vastustajat eivät ole kovinkaan teräviä kavereita.

Tämä siis vain henkilökohtainen käsitykseni asiasta.

Mun mielestä tämmönen tyyli (tahaton tai tahallinen) sotkee tätä itse asiaa ja antaa sellasta kuvaa että monikulttuurisuuden vastustajat eivät ole kovinkaan teräviä kavereita.

Tämä siis vain henkilökohtainen käsitykseni asiasta.

Nyt mä en taas pysy kärryillä. Just aiemmin kirjoitit että sun tekstit on pelkkää faktaa...koita ny perkele päättää mitä ne on...

Sinä olet kuin hysteerinen vanha ämmä. Ulkomaalaiset rikolliset pitää toki karkoittaa ja niitä turhia maahanmuuttoturisteja ei maahan pidä laskea, mutta sun pelonlietsomisesi on selkeän asenteellista ja vääristelevää.

No niin pysyhän nyt nahoissas. :jahas:

Neljännen (ja toivottavasti viimeisen) kerran: venäläiset tekevät pahoinpitelyitä ja henkirikoksia huomattavasti (lue moninkertaisesti) enemmän kuin vaikkapa somalialaiset.
Mikä siis tekee mielestäsi somalialaisten rikollisongelmasta vakavamman kuin venäläisten, että jälkimmäisen voi painaa villaisella? Ihonväri?

Oletkos kaapeli ikinä miettinyt sitä, että vaikkapa Vaalimaan rajanylityspaikan kautta tulee Suomeen kahdessa päivässä maamme somaliväestön verran venäläisiä. Olisiko tällä joku vaikutus asiaan? Venäläiset syyllistyvät hyvin usein liikennerikkomuksiin. Rikkaat ajavat ylinopeutta ja köyhien autot ovat liian huonossa kunnossa. Perus venäläinen ei ole järin väkivaltainen tai töykeä, kuten etelän ihmeet. Leipänsä valitettavan moni kuitenkin tienaa omaisuusrikoksilla (Ei juurikaan ryöstöjä, joihin liittyy väkivaltaa jo lain sanamuodon puolesta), ja Venäjältä löytyy niin kovan luokan rikollisuutta, että paikalliset prätkäjengimme vaikuttavat Martta-kerhoilta. Vaikkapa Tambovin ja Kazanin mafioilla on niin paljon rahaa ja valtaa, että ne eivät näennäisesti edes ole rikollisjärjestöjä. Venäjä on kaiken kaikkiaan maa, jota ei ulkopuolinen opi koskaan ymmärtämään. Seppäsen Esan "avoimen sielun anarkia" valaisee hieman tämän kansan psyykettä, jos sen vaivaudut lukemaan...

Naisten ahdistelun suhteen etelän ihmiset ovat melko varmasti kovempia tekijöitä kyllä.
Hietsulla oli pari yli 30-kymppistä lähi-idän kaveria. Niillä oli tapana mennä naisten lähelle istumaan ja hivuttautua ihan viereen. Siinä töllistelivät puolen metrin päässä pyllistelevää naista sen kummemmin häpeilemättä. Välistä saattoivat heitellä roskia. (mahtava iskukeino!) Naiset vaihtoivat paikkaa ja nämä kaverit hakeutuivat taas uuteen paikkaan, ihan kylkeen. Jotkut naiset lähtivät rannalta kokonaan näiden takia.

Mielestäni tämä olisi lähes mahdotonta käytöstä suomalaiselle miehelle, ainakaan selvinpäin ja keskellä kirkasta päivää.

Oletkos kaapeli ikinä miettinyt sitä, että vaikkapa Vaalimaan rajanylityspaikan kautta tulee Suomeen kahdessa päivässä maamme somaliväestön verran venäläisiä. Olisiko tällä joku vaikutus asiaan?

Epäilemättä. Joten eiköhän suljeta siis rajat?
Ei päästetä tänne enää ketään. Ollaan sitten kuin herran kukkarossa keskenämme.

Perus venäläinen ei ole järin väkivaltainen tai töykeä, kuten etelän ihmeet.

Hurja yleistys. Siis väität etelästä kotoisin olevien ihmisten olevan perusluonteeltaan väkivaltaisia ja töykeitä?
Itse olen törmännyt useammin venäläisten häiriökäyttäytymiseen kuin "etelän ihmisten".

Miten minusta tuntuu ettei rasisteilla olisi ollenkaan niin paljon kokemuksia maahanmuuttajista ja tummista kuin mitä annetaan ymmärtää. Sitä lähinnä lueskellaan blogeista palopuheita ja pasteillaan silmät kiiluen rikosuutisia kuin hakien jotain vahvistusta omille ennakkokäsityksilleen.
Tulee mieleen millaiseen palautteeseen töissä törmäsi usein. Moni etenkin vanha ihminen tuli tilittämään somaleita nähdessään "menisivät takaisin afrikkaan" perusteenaan "kun niillä on kaapu päällä, valtava pesue mukana jokapaikassa ja seisovat aina kadunkulmissakin molottamassa kieltään". Kovaa vihaa melko hatarin perustein.
Suomen kovimmat rasistit löytyvät usein syrjäseuduilta ja pohjoisen alueilta, joissa ei olla tummaihoisia nähtykään kuin ehkä telkkarissa ja sen kerran kadulla. Sitten käydään kivittämässä pitseerioiden ikkunoita, kun ei muutakaan keksitä vihan purkamisen kohteeksi.

Hurja yleistys. Siis väität etelästä kotoisin olevien ihmisten olevan perusluonteeltaan väkivaltaisia ja töykeitä?
Itse olen törmännyt useammin venäläisten häiriökäyttäytymiseen kuin "etelän ihmisten".

Miten minusta tuntuu ettei rasisteilla olisi ollenkaan niin paljon kokemuksia maahanmuuttajista ja tummista kuin mitä annetaan ymmärtää. Sitä lähinnä lueskellaan blogeista palopuheita ja pasteillaan silmät kiiluen rikosuutisia kuin hakien jotain vahvistusta omille ennakkokäsityksilleen.
Tulee mieleen millaiseen palautteeseen töissä törmäsi usein. Moni etenkin vanha ihminen tuli tilittämään somaleita nähdessään "menisivät takaisin afrikkaan" perusteenaan "kun niillä on kaapu päällä, valtava pesue mukana jokapaikassa ja seisovat aina kadunkulmissakin molottamassa kieltään". Kovaa vihaa melko hatarin perustein.
Suomen kovimmat rasistit löytyvät usein syrjäseuduilta ja pohjoisen alueilta, joissa ei olla tummaihoisia nähtykään kuin ehkä telkkarissa ja sen kerran kadulla. Sitten käydään kivittämässä pitseerioiden ikkunoita, kun ei muutakaan keksitä vihan purkamisen kohteeksi.

Vaihteeksi ihan asiaakin tähän threadiin.

Ei mitkään ongelmat ole maahanmuuttajien vika, vaan meidän oman tyhma kusipäävaltion, joka kohtelee silkkihansikkain kaikenlaisia loisia ja paskahousuja, ovat sitten kyseessä oman väestön edustajat tai etniset vähemmistöt.

Ihan jokaisessa ihmisessä on raadollinen puoli, eli se, että jos ojennan sulle 500€ setelin, niin suurella todennäköisyydellä otat sen vastaan, vaikka ehkä muodollisesti estelisit. Sama asia on elintasopakolaisissa, tottakai ne tulee tänne, kaikenlaiset afrikan mustalaiset, mikä sopii hyvin kuvaamaan somaleita. Mutta ihan turha niihin on vihaa tai energiaa kovin paljoa kohdistaa. Mielummin kannattais järjestää päättäjiin kohdistuvia mielenosoituksia tai muuta vastaavaa, että saatais lakipuoli ja käytännöt kuntoon koskien kaikenlaista rikollisuutta ja lusmuilua.

Eli mun mielipide on nykyisin se, että ei ole sen vika, joka ottaa jonkun edun tai rahan vastaan, vaan se on tyhmä joka liikaa rahaa ja etuja ympärilleen jakelee. Eli tässä tapauksessa Suomi.

Tämä ei toki tarkoita etteikö voida olla rehellisiä faktojen suhteen. Vaikka mulla on yks romani ystävänä, niin silti suhtaudun jokaiseen uuteen romaniin erittäin suurella varauksella. Samoin on yks hyvä kaveri joka puoliks somali. Ja silti suhtaudun somaleihin kriittisesti.

Suomalaiset päättäjät ja erityisesti sosiaalipuolen ihmiset on ihan täysin idiootteja kun on kyse etnisten tapausten hoidosta.

Esim leikkipuistoihin alettiin hommata sellasia kivoja betonista valmistettuja sikoja..siis ihan sellasia koristeita joissa lisäks voi lapset kiipeillä ja istua päällä.. ne poistettiin kun somalit nosti äläkän, kuulemma loukkaa heidän uskontoa.

Toinen ihan tuore esimerkki. Itä-helsingin päiväkodissa alettiin myös nuolla somppujen persettä. Kuulemma loukkaa heitä, jos lapsia hoitavilla naisilla on hihattomia paitoja tai shortseja työssään. Eli pitkää housua ja hihaa vaan käyttöön..tämä oli ohje henkilökunnalle johdon puolelta. :curs:

Mitäs jos mua ja mun kavereita loukkaa ählyjen hunnut ja kaavut? Eiks meillä ole enemmistönä oikeus vaatia että niiden pitäminen loppuu. Mutta suomen systeemi on se, että vähemmistö saa loukata enemmistöä, mutta enemmistö ei saa loukata vähemmistöä. Ihan sairas ja toimimaton linja, ihan kaikkea koskien. Eli enemmistön pitää mukautua ja sopeutua vähemmistön oikkuihin, mutta vähemmistön ei tarvi sopeutua enemmistön tapoihin. :curs:

No mutta keneen pitää kohdistaa nyt mahdollinen viha?? Minun mielestäni päättäjiin ja koko suomi nimiseen valtioon, ei etnisiin vähemmistöihin. He ovat raadollisia ihmisiä siinä missä mekin. On suomen oma häpeä jos antaa vähemmistöjen pomputtaa ja ohjailla koko kansaa koskevia käytäntöjä. Ihan turha on osoittaa suoraa vihaa etnisiin ryhmiin tai ihan suomen omaan paskaporukkaan. Mutta relisti pitää kyllä olla, ja mielipiteitään ei kannata hävetä. Ja mä lupaan, että jos minuun, läheisiini tai omaisuuteeni kajotaan niin ihan varmasti rankaisen isolla kädellä jos verekseltään paikalle osun. Oli sitten kyseessä suomalainen tai somppu. Jos ei laki ja rangaistukset suojaa kansalaista, niin kansalaisen kannattaa itse suojata itseään.

Mielenkiintoinen näkemys, joka haiskahtaa kovasti kanssakeskustelijoiden ylenkatseelta. Luonnollisesti tuo luonnehdinta osuu toisinaan - ehkä useinkin - oikeaan, mutta muistatko mitä sanoin pari sivua sitten kokemuspohjasta ja sen sellaisesta? Onko jokainen eri mieltä oleva nettikeskustelija feikki? Tai muuten vaan pihalla? Sellainen ennakkoluuloinen, maailmaanäkemätön ressukka joka pelkää kaikkea erilaista? Ja omaksuu ajattelutapansa pahoilta bloggaajilta? Uskoo uutisiin?

Kun nyt tuo leimakirves on noin herkässä niin voisitko täsmentää MIKÄ se sellainen rasisti on ja KETKÄ täällä ovat sellaisia, ja MILLÄ PERUSTEELLA?

Jos ei kiinnosta elaboroida, niin tilastoitakoon täten N:s kerta kun rasistikortti heilahtaa, muut ovat tyhmiä eikä heidän kanssaan enää leikitä.

Kun nyt otit maaseudun kiihkoilijat puheeksi, niin surffaapa reinoblogiin lukemaan yhteenveto Kajaanin ja Valkealan rasistisista hyökkäyksistä. Jos et siis lukenut niistä jo tässä ketjussa. Näytät unohtaneen mistä noissa korkean profiilin natsiaggressioissa oli kysymys.

Vaikutat myös kiistävän systemaattisesti suurten tiedotusvälineiden uutisoinnin todistearvon. On kiva että sulla on työstäsi huolimatta niin aurinkoinen kuva maahanmuuttajista, on kiva että ketjussa on vastarannankiiski, mutta kokonaisuudessa "mättää" jokin. Ymmärrätkö vihjeen? Itse epäilen että yksinkertaisesti HALUAT muiden näkevän asiat samalla tavalla kuin sinä, ja kun se ei onnistu, vika on ...rasisteissa.

Välillä tuntuu, että tämä huoli maahanmuuttajien rikollisuudesta on vain kulissi ja tekosyy vahvistaa ihmisten omia rasistisia käsityksiä, koska tiettyjen kansanryhmien rikollisuutta pyritään vähättelemään ja toisten taas korostamaan suhteettomuuksiin asti.
Jos halutaan nostaa kissa pöydälle maahanmuuttajien rikollisuudesta, niin se olisi tehtävä kunnolla ja todelliseen tilanteeseen perustuen, eikä jotkut väritetyt lasit päässä.

Tässä oli ihan asiaa, muuten.

Kun nyt tuo leimakirves on noin herkässä niin voisitko täsmentää MIKÄ se sellainen rasisti on ja KETKÄ täällä ovat sellaisia, ja MILLÄ PERUSTEELLA?

Lainataan nyt wikipediaa, kun sieltä löytyy ihan kelvollinen määritelmä:
"Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on ideologia tai toiminta, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden tai väitetyn "kansanluonteen" tai muiden henkisten ominaisuuksien erilaisuus oikeuttaa myös eriarvoisen kohtelun eli syrjinnän. "

En viitsisi tässä nyt alkaa ketään nimeämään ettei mene henkilökohtaisuuksiin, mutta olet varmasti sinäkin huomannut, että täällä on toistuvasti vaadittu esimerkiksi rajojen sulkemista tietyiltä etnisiltä ryhmiltä / kulttuurien edustajilta sekä heidän poistamistaan Suomesta. Ylläolevan määritelmän perusteella se luettaisiin rasismiksi.

Vaikutat myös kiistävän systemaattisesti suurten tiedotusvälineiden uutisoinnin todistearvon.

Se kai vähän riippuu siitä mitä niillä koitetaan todistella.

On kiva että sulla on työstäsi huolimatta niin aurinkoinen kuva maahanmuuttajista, on kiva että ketjussa on vastarannankiiski, mutta kokonaisuudessa "mättää" jokin. Ymmärrätkö vihjeen? Itse epäilen että yksinkertaisesti HALUAT muiden näkevän asiat samalla tavalla kuin sinä, ja kun se ei onnistu, vika on ...rasisteissa.

Tottakai haluaisin muuttaa toisten omasta mielestäni virheellisiä tai muutoin huonoja käsityksiä.

Millaisia koulutusvaatimuksia sinulla oli mielessä?

Luku- ja kirjoitustaito sekä vähintään ammattikoulun tasoinen tutkinto. Tähän tietenkin lisäksi puhdas rikosrekisteri ja vaatimus siitä, että maahanmuuttaja tulee toimeen ilman yhteiskunnan tukia.

Koitatko sanoa, että tässä on enemmän kyse rasismista kuin todellisesta huolesta rikollisuuden suhteen? Eli mustaihoinen on valkoista huonompi ihmisenä ja täten hänen rikoksensa on vakavampi ongelma kuin valkoisen tekijän?

Ei vaan yritin sanoa, että tässä ei ole kysymys rasismista, koska ainakaan minulla ei ole mitään "aatetta" jonka takia syrjisin mustia vaan kysymys on ihan faktoista jotka huolestuttavat minua.
Yksi fakta on se, että mustat tekevät paljon rikoksia joka paikassa ja en keksi syytä, että miksi Suomi tulisi olemaan poikkeus.

Back
Ylös Bottom