No meillä Suomessahan on ollut jo ties kuinka kauan se kuuluisa tataarivähemmistö, jonka olemassaolosta ei kukaan edes tiennyt eikä se ketään haitannut.
90-luvun alun jälkeen tilanne on muuttunut. Tänne tuotiin sellainen islam, joka nimenomaan on ristiriidassa Suomen tapojen, normien ja lain kanssa ja todellakin häiritsee alkuperäisväestöä. Ja tämä kehitys on vasta aluillaan. Sitä on tulossa vielä paljon paljon lisää.
Niinpä, sitä en kiistäkään. Pointtini olikin, että on käsittämätöntä lähteä yleistämään koko islamia, aivan kuten "neekereitä", koska se mitä täällä tai muussa Euroopan maassa näemme ei ole koko totuus. Näkisin täällä jo olevat ongelmat sitä paitsi kulttuurista johtuvina, en niinkään uskonnosta. Mutta jos olette sitä mieltä, että syy on uskonnon, olkoon sitten niin. Uskonto on niin laaja käsite, kuten kulttuurikin, mutta kulttuuri on yleensä tietyllä alueella sama, kun taas uskontoja voi olla erilaisia ja eri vahvuisia.
Minulla kun on selkeä näkemys siitä, että toiset yhteiskunnat ja kulttuurit ovat huomattavasti huonompia kuin toiset. Ja minun mielestäni Suomi on minulle paras maa. Haluaisin sen jatkossakin pysyvän Suomena.
Aivan, sinun mielestäsi, jos saanen sinutella. Ehkä olen väärässä paikassa ilmaisemassa mielipiteitäni, koska ne tyrmätään näköjään täysin. Varmasti päättelysi pitää paikkansa, Suomi on moniin maihin verrattuna helvetin hyvä paikka ja kuka hullu haluasikaan yhteiskunnan muuttuvan täällä huonompaan suuntaan. En minä ainakaan, enhän sellaista maininnutkaan. Mutta koittakaa ihmiset ymmärtää edes hitusen, että hyvyyttä on muuallakin sekä muunkinlaista kuin Suomessa. Arvostan esimerkiksi tiettyjä turkkilaisten piirteitä enemmän kuin suomalaisten, ja toisin päin.
Jos sinulle Suomi on vain maa toisten joukossa, niin ymmärrän kyllä hyvin, että sinä et välitä, vaikka Suomesta tulisi elinkelvoton paskaläjämaa. Jos ei ole penniäkään kiinni noin niinkuin emotionaalisesti, niin voihan sitä asua missä vain.
No, voit tulkita sen näinkin, mutta katsos kun niin kauan kuin suinkin asun jollain alueella, se on minulle tärkeä. Minussa virtaa suomalainen veri, jolloin kyllä osoitan kunnioitusta ja kiitollisuutta tätä maata kohtaan. Mutta yhtä lailla osoitan aina sen hetkisen asuinmaatani kohtaan samanlaista asennetta (tarkoitan tällä esim. Turkkia). Käsite "Suomi on vain maa muiden joukossa" ei tarkoita ettenkö välittäisi paskaakaan Suomesta ja suomalaisista. Lyhyesti: elinympäristöni on minulle tärkeä.
Mutta sopisko sulle, että me, joille asialla on merkitystä, yritettäis vähän niinku ponnistella sen eteen, että Suomi pysyisi jatkossakin sivistysvaltiona? Jos sulle vaan sopii.
Joo, odota, käyn kysäisemässä Osamalta luvan. Minä vastustan tyhjäntoimittajien ja sopeutumattomien pakolaisten ja mamujen oleskelua Suomessa. En myöskään lähtisi niin innokkaasti hakemaan tänne lisää mamuja työvoimapulan vuoksi, ellei heillä ole kunnon ammattitaitoa. Aikaisemmin jo maininnut että ei Suomea kannata muuttaa kuin parempaan suuntaan.
Suomi sivistysvaltio...Hmmm, niin onhan Yhdysvallatkin sivistysvaltio. Mutta ei täälläkään aina kliffaa ole, vaikka tämä sivistysvaltio onkin. No eipähän ole pakko asua. Sanoin näin ennen kuin joku muu ehtii ;)
Valikoiva rasismi tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että "tutustu ja tuomitse vasta sitten". Eli esimerkkinä: Turkissa oli mutiasia ja sitten oli niitä ihmisiä.
Tai toinen: Suomessa on sivityneitä, keskustelukelpoisia ihmisiä ja ahdasmielisiä vittunaamoja.
Ei ollut sitten teille :piis:
Ai niin, minäkin olen harrastanut 4 vuotta judoa ja saman verran taekwondoa. Nyt vain punttisalia.