Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Se, mitä Suomi merkitsee täällä olevalle ihmiselle, on mielestäni hyvin tärkeä asia. Jos nyt lähtisin itse esim ruotsiin töihin 5 vuodeksi niin aivan varmasti tekisin kaikkeni ollakseni mahdollisimman hyödyllinen heille ja heidän maalleen. Olen jo nyt aika kiitollinen siitä, että siinä on Ruotsi eikä esimerkiksi Kongo tai kosovo. Suomi ei Suomena varmaankaan paina yhtään mitään monille täällä maleksiville ihmisille ja en puhu pelkästään maahan muuttaneista. Pakolainenkin voi olla Suomelle hyväksi mutta siitä pitäisi huolehtia ja siihen pitäisi ohjata. Siihen ei kuitenkaan riitä edes nykymittakaavassa varoja eikä aikaa, miten sitten jos se määrä moninkertaistettaisiin.
Mä näkisin tän asian erittäin pitkälti samalla tavalla.

Jos noiden etnisyyksien mukaan ruvetaan tekemään rajanvetoa, niin tuloksena on juuri se mitä Indicalle itselleenkin kävi, että täysin suomalainen ja erittäin isänmaallinen ihminen joutuu miettimään, että saanko minä nyt olla ylpeä suomalaisuudestani, jos niitä "vieraita" geenejä on jossain vaiheessa päässyt lorahtamaan sekaan.

Paljon järkevämpää on lähteä tarkastelemaan siltä pohjalta, että mitä Suomi kullekin täällä elävälle ihmiselle merkitsee.

Entä kansainvälinen adoptio? Jos Pekka Suomalainen on syntynyt kenialaisten pakolaisleirillä Angolassa, josta adoptoitu suomeen kolmikuisena, puhuu äidinkielenään Savoa, on tapakristitty, harrastaa jääkiekkoa ja autonrassausta, onko hän kenialainen, angolalainen vai suomalainen?

Hyvä postaus!

Suomalaisten maahanmuuttokriittisten ihmisten perisynti on se että aina löytyy joku, joka menee läväyttämään että esim. kaikki edellämainitut kriteerit täyttävä ei silti ikinä voi olla suomalainen.
TOTTA HELVETISSÄ VOI!

Olen kohdannut monesti supisuomalaisia yhteiskuntamme "väliinputoajia", jotka eivät ole ikinä kyennyt elättämään tai pitämään huolta edes itsestään. Silti he niin kovasti kantavat Suomen lippua hihassaan tai hakkauttavat leijonan käteensä ja kehuvat olevansa isänmaallisia. (en puhu vain skineistä)
Mielestäni suomalaisuudesta perillä oleva ja sitä kunnioittava, työtätekevä ja asepalveluksen suorittanut maahanmuuttajakin voi olla enemmän isänmaallinen Suomelle kuin ensin mainittu, jolla suomalaisuutta edustaa ainostaan syntymämaa.

Isänmaallisuus ei saisi olla vastikkeeton saavutus, vaan sitä on pidettävä yllä ja vaalittava.

Se että olen erittäin maahanmuuttokriittiinen, ei tee minusta missään oloissa rasistia. Ei tulisi mieleenikään esittää minkään asian perusteluksi ihonväriä. Ei siksi että pelkäisin leimautuvani rasistiksi, vaan puhtaasti siksi että ihonvärillä ei minulle ole väliä.

Indica;

Perustelusi ja argumenttisi ovat selkeän rasistisia ja lähinnä ne vievät pohjan muilta mielipiteiltäsi.
Sinunkaltaisiasi keulakuvia Vihreät ja vasuri nimenomaan haluavatkin maahanmuuttokriittisyydelle.
Näin siis minun mielestäni.

täytynee siis a. keksiä vedenpitävät perustelut tai b. olla keskustelematta aiheesta viherpipertäjien ja muitten isänmaanvihollisten kanssa, ettei tee hallaa meidän asialle.

Todennäköisesti et saa omana elinaikanasi perusteluja tuolle asialle mutta voit sentään yrittää muuttaa omaa suhtautumistasi ihonväriin tai etnisyyteen. Siihen voisi auttaa uskomattoman hyvät kokemukset toiseudesta mutta eihän se ole mitenkään sanottua. Olen ennenkin siitä täällä maininnut ja tuon sen nyt uudestaan esiin. Lapsikin tarvitsee ohjausta ja rakkautta. Huolenpitoa ja koulutusta. Sääntöjä ja rangaistuksia. Näin hänet saadaan yhteiskunnassamme selviäväksi yksilöksi joka voi aikanaan olla itse valmis auttamaan muita.

Itseasiassa en mä näe mustaihoisia, tai arabitaustaisia ihmisiä suomalaisina,
en mä nyt tarkoita sitä, että suomeen pitäisi joka helvetin bussipysäkille laittaa kyltti "slegs vir blankes" ja hietsun rantaan helvetin iso plakaatti, missä lukee "hierdie baaigebied is uitgehou vir die uitsluitlike gebruik van die lede van die blanke rassegroep" Eli tosinsanoen en mä tekis suomesta Apartheid-EteläAfrikkaa, vaan mielelläni antaisin suomen olla suomi, ja korkeintaan palata mustien määrässä lamaa edeltäneelle tasolle. Ei se mustuus ns neekereissä edelleenkään ole se vika, vaan ainoastaan, kun suomi nyt sattuu olemaan etnisille suomalaisille se kansankoti, vähän niinkuin israel jutskuille,

Eli siteeraan tota, korjasin ton afrikaansinkielisien sitaatin samantien oikein, eli "tämä uima-alue on asetettu sivuun valkoisen roturyhmän jäsenten yksinomaista käyttöä varten" alkuperäisessä oli "is gereserveerd, vaikka se oikeasti oli uitgehou.. hou uit tarkoittaa sananmukaisesti ulkonapitämistä, ja uitgehou siispä sivuunasettamista, eli on asetettu sivuun (perfekti).. eli varaamista. njoo, ehkei afrikaans ole kovin relevantti aihe..

Jokatapauksessa korostin tärkeimmät pointit, miten voi sanoa rasismiksi, jos ei nyt halua mustia siksi että ne on mustia vaan, koska suomi on suomalaisille sama kuin israel juutalaisille, eli haluaa suomen kansalle oman kotimaan, joka saatiin 1917. Mun toisenpuolen suku tosin ei ole niin kauaa täällä ollut, niinkuin sherlokit esille kaivoi bittiavaruudesta. Silti mä tunnen olevani erittäin isänmaallinen. Ja korostan sitä että kyllä mussa on ihan aitoa suomi-vertakin mukana:) Ja rotuerottelusta sen vaan sanon, että vielä ei olla peliä pelattu, vaan ainoastaan jos vähäsen katsotaan määriä mitä afrikkalaisia otetaan, ei meillä mitään hätää ole täällä.

Ja haittaisiko se teitä jos meistä sadanvuoden päästä tulisi musta kansa maailman muiden mustien joukkoon?vai olisiko se ihan ok?

En edelleenkään näe sitä ongelmana minkä värisenä minun lapsenlapsenlapseni syntyy vaan sitä, minkälaisena onnistumme kulttuurimme ja yhteiskuntamme pitämään. Sulla on nyt (tämä siis vain minun mielestäni) hiukan liikaa tuo afrikka ja suomi ja musta ja inkeri ja muu hössötys mielessä. Sillä ei ole edes suomalaisuudelle tai suomelle mitään väliä oletko 1/16 ranskandalmatialainen vai et. Se miten toimit ja miten yhteiskuntaa ja kanssaihmisiä kunnioitat on huomattavan paljon merkityksekkäämpää.

Taaskin siis tämä on vain minun mielipide kun minä en ole kiinnostunut taustoista niin paljoa kuin henkilön inhimillisyydestä. Näin tänään, eilen ja vielä huomennakin.

EDIT- Sanotaan nyt vielä... On Indica muitakin huomioitavia kohteita kuin afrikka. Esim tuo lähi-itä on hyvinkin kuuma peruna kuten tunnettu henkilö voisi ilmaista.

Niin, no en mä koskaan ole muslimeitakaan digannut, aikaisemmin, juurikin siitä syystä, ettei ne edes halua sopeutua Meidän tavoille, vaan ovat muslimeja, ja pohjimmiltaan haluavat alistaa meidät.

Suomessa on elänyt muslimeita jo pari sataa vuotta ja ovat niin sopeutuneita tänne ettette huomaakaan heitä. Eli Suomen tataariyhdyskunta.
Ei se uskonto siis periaatteessa pitäisi olla este.

Iltalehti tänään

Tampereella hyökättiin 13-vuotiaan kimppuun
16.3.2007 15:38

Tampereen poliisi etsii 13-vuotiaan tytön kimppuun hyökänneitä nuoria miehiä.

Päällekarkaajat yrittivät repiä tytöltä vaatteita, mutta tämä pääsi karkuun. Päällekarkaus tapahtui viime viikon torstaina kirjastotalo Metson lähellä Mustalahdenkadulla. Tekijöiden ikä oli noin 16-20 vuotta, ja molemmilla oli yllään tumma toppatakki.

Poliisi pyytää yleisöhavaintoja tapauksesta numeroon 07187 45800.

Jostain muistan lukeneeni että hyökkääjät olivat rättipäitä, mutta eipä iltalehti sitä ainakaan kerro. :rolleyes:

Niin, no en mä koskaan ole muslimeitakaan digannut, aikaisemmin, juurikin siitä syystä, ettei ne edes halua sopeutua Meidän tavoille, vaan ovat muslimeja, ja pohjimmiltaan haluavat alistaa meidät.
Suomessa on elänyt muslimeita jo pari sataa vuotta ja ovat niin sopeutuneita tänne ettette huomaakaan heitä. Eli Suomen tataariyhdyskunta.
Tästä kerronkin oman näkemykseni. Itse olen asunut Turkissa pitkään (vanhempieni työn vuoksi, perhetuttuja ym.) ja huomannut islamin olevan "rauhanuskonto", niin kauan kuin vain näiden ihmisten moraalinkäsitys on kohdallaan. Kukaan ei haluta alistaa tai syrjiä uskonnon perusteella, vaan juutalaiset ja kreikkalaisperäiset saavat olla rauhassa ja elävät tavallisten muslimien (ei fundamentalistien ;) ) ja maallisten kanssa sulassa sovussa.

Silloin kun asuin siellä, kukaan ei maininnutkaan uskontoa ja ylipäätään ilmapiiri oli suvaitsevainen - jopa niiden lukuisien ventovieraiden uskovaisten osalta. Turkki on ehkä hieman huono esimerkki siihen nähden, että tuo 98 % muslimipitoisuus ei kerro koko totuutta sekularisaation vuoksi. Toisekseen vain murto-osa on fundamentalismin kannattajia ja Turkissa kansallismielisyys menee uskonnonkin edelle.

Olen kuitenkin matkustellut muissakin islaminuskoisissa maissa, maissa, jossa islamilla on enemmän painoarvoa kuin Turkissa. Kyllä sielläkin olen huomannut että kaiken takana on valta, mammona ja politiikka. Uskonto vain verhona näille kaikille. Myönnetään että islaminuskossa on nykypäivän arvomaailmaan sopimattomia pykäliä, ehkä jopa enemmän kuin muissa uskonnoissa, mutta
tuntuu kuin liian monet tuomitsevat koko uskonnon viimeaikaisten tapahtumien
ja muutamien Koraanin tulkinnanvaraisten kohtien perusteella.

Taisin juuri allekirjoittaa oman kuolemantuomioni, jonka pakkiksen rasistit toimeenpanevat hetkellä minä hyvänsä. So fucking what, sananvapaus on kuolemisen arvoista.

Olet oikeassa, paitsi että 150 vuotta on oikeampi luku, muslimeja on ollut täällä ainakin n.150 vuotta, mutta oli heilläkin omat sopeutumisvaikeutensa aikanaan.

"Vanhat" muslimit (tataarit) ja juutalaiset suvut Suomessa perityvät suurelta osin Venäjän vallan ajalta, jolloin palveluksesta vapautuvat sotilaat saivat asettua asumaan palveluspaikkaansa, jossa vapautuivat palveluksesta.

Heidän jälkeläisensä suomalaistuivat ja palvelivat isänmaataan kunniakkaasti sekä Talvi-, että Jatkosodassa. Molempiin ryhmiin kuuluvia kaatui kymmeniä noissa sodissa ( myös sekä Suomen Venäläisiä, että Ruotsalaisia kaatui Suomen puolesta).

Eli ei uskonto, eikä "rotu", eivät ole se syy miksi joitakin vieroksutaan. Jos tulet maahan ja sopeudut meidän kulttuuriin niin olet tervetullut, mutta jos tulet tänne ja vaadit että me sopeudumme sinun tapoihisi , mutta sinä et meidän, niin ei kiitos.

Me olemme ylpeitä siitä, että olemme Suomalaisia, kunnioitamme ja arvostamme muiden tapoja, mutta odotamme tänne tulevien kunnioittavan meidän tapojamme.

Maassa maan tavalla.

Niin uskonto ei ole este, en usko että meillä ateisteillä, muslimeilla, kristityillä tai juutalaisilla on suuria mielipide eroja maahanmuuttajiin, sopeutujat tervetuloa, muut painukoon "V..." tai sinne missä heidän ihanne yhteiskuntansa on.

Tuon uutisen mukaan "Keskusrikospoliisi (krp) tutkii Suomessa hyvin harvinaista epäilyä kehitysapuun tarkoitettujen avustusrahojen törkeästä väärinkäytöstä.

Tutkinnan kohteena on kansalaisjärjestö, jolle ulkoministeriö on myöntänyt tukea kehitysyhteistyöhankkeisiin Somaliassa.
KORJAUS: Luin tänään iltapäivälehdistä koko jutun. Sen perusteella tämä huijarijärjestö on perustettu vasta muutamia vuosia sitten. Sen pohjalta näyttää siltä, että Rauhankasvatusinstituutilla tai Zahra Abdullalla EI OLE mitään tekemistä tämän nyt uutisoidun mahdollisen väärinkäytöksen kanssa.

Itse olen asunut Turkissa pitkään .. "rauhanuskonto"... matkustellut muissakin islaminuskoisissa maissa...

Taisin juuri allekirjoittaa oman kuolemantuomioni, jonka pakkiksen rasistit toimeenpanevat hetkellä minä hyvänsä. So fucking what, sananvapaus on kuolemisen arvoista.
No ihan miten vaan.

Ei meillä Suomessa ole noin pienistä ollut tapana ketään tappaa.

Mutta mieti vaikka hetken verran siltä kantilta, että - jos Suomi sinulle jotain merkitsee - niin haluaisitko Suomen muuttuvan Turkiksi? Vai peräti muiksikin islaminuskoisiksi maiksi?

Minä en haluaisi. Se ero on selvä ja se on siinä.

Mutta mieti vaikka hetken verran siltä kantilta, että - jos Suomi sinulle jotain merkitsee
Suomi on minulle vain maa muiden joukossa. Voisin sinänsä asua muuallakin, niin kauan kun asumisolot ovat siedettävät tai sen yläpuolella.
- niin haluaisitko Suomen muuttuvan Turkiksi? Vai peräti muiksikin islaminuskoisiksi maiksi?
Mihin tämä nyt liittyy? Suomi on Suomi, Turkki on Turkki, aivan eri kulttuurit ensinnäkin. Sanoin vain viihtyväni ko. maassa, koska kukaan ei suhtautunut vihamielisesti minuun ja perheeseeni. Päinvastoin, lähes kaikki (vieraat, tuntemattomat ym. mukaanlukien) olivat äärimmäisen ystävällisiä. Mätämuniakin oli paljon, mutta eihän se ole jonkun maan yksinoikeus ;)
Korostan, että islaminuskoon ei tullut kiinnitettyä erityisempää huomiota (paitsi aamuisin tapahtuva minareettiherätys, ennen kuin siihen tottui), koska harvoin kukaan uskovainenkaan mainitsi sanallaan uskonnosta mitään. Se oli henkilökohtainen asia jokaiselle perheelle/yksilölle.
Minä en haluaisi. Se ero on selvä ja se on siinä.
En minäkään. Turkissa on paljon epäkohtia (pääosin poliittisia), jotka vaikuttavat ehkä voimakkaammin ihmisten jokapäiväiseen elämään. Juu, ja fundamentalisteja löytyy, joita ei Suomessa kauheasti ole. Missään kohdassa en ole maininnut, saati vihjaillut, että Suomen pitäisi muuttua Turkiksi tai islaminuskoiseksi maaksi. Maassa maan tavalla-periaatteen pitäisi jatkua ns. hyvinvointivaltiossa, eli ehdoton ei muuttumiselle.

Kerro nyt reino kuitenkin perusteluja tuohon viimeiseen quote-kohtaan, vaikka hyvin tiedän mistä kiikastaa.

Tähän hymiö. Sellainen krapulainen.

Korostan, että islaminuskoon ei tullut kiinnitettyä erityisempää huomiota (paitsi aamuisin tapahtuva minareettiherätys, ennen kuin siihen tottui), koska harvoin kukaan uskovainenkaan mainitsi sanallaan uskonnosta mitään. Se oli henkilökohtainen asia jokaiselle perheelle/yksilölle.
Panitko merkille sellaisia ideaaleja kovastikin paremmin toteutuneina kuin täälläpäin, mitkä ovat meikäläiselle lähellä sydäntä:
1) Vapaus olla mitä mieltä lystää ja jopa sanoa se ääneen
2) Kohtalaisen toimiva oikeusjärjestelmä
3) Naisten kesäpukeutuminen
4) Ihmisoikeuksien suojelu sukupuoliseen suuntautumiseen / uskontoon / rotuun jne. katsomatta
5) Vastuunotto tapahtuneista asioista

Juu, sen kyllä myönnän, että tosi tiukan paikan tullen varmaan kykenisin elämään jossain äläbäläwälästanissa ja pitää turpani kiinni, luopua täällä nauttimistani vapauksista ja noin edelleen - voisin siis viime kädessä sopeutua sen verran, että tulisin siellä toimeen. Sen sijaan likimainkaan yhtä hyvänä kuin tämä kotoisemme en moisia systeemejä pidä.

Uskon vakaasti, että valtaosa ihmisistä, jotka ovat tietynlaiseen kulttuuriin kasvaneet, pitävät sitä muita parempina hautaan asti - saivat he konkreettista syytä uskoa toisin tahi eivät. Tämä on pääsyy sille, minkä takia en toivo tänne merkittävää vieraskulttuurista vähemmistöä: he halunnevat tehdä asuinpaikastaan kaltaisensa kuten kaikki muutkin. Minusta sikäläiset kulttuurit ovat siinä määrin primitiivisempi, että sikäläinen vaikutus tänne on taantumusta aiheuttavaa varsin negatiivisessa mielessä.

Sikäli kun olet eri mieltä, kysyn, että onko sinusta ilmaisussa "yhteiskunta koostuu ihmisistä ja täten ihmiset, jotka muodostavat kyseisen yhteiskunnan, saavat aikaan sellaisen yhteiskunnan, jossa elävät" jotain kovinkin virheellistä? Jos taas et, miksi ylipäätään kirjoitat ällistyttävän objektiivisen analyysisi turkkilaisen yhteiskunnan samanlaisuudesta suhteessa omaamme?

Sitä en tiedä miksi razzenazzet sut lynkkais. Me ollaan sellasessa maassa, jossa myös ne väärässä olevat urpot saa olla väärässä.

Suomi on sinulle maa muiden joukossa. Miksi se ei saisi pysyä moisena vaan sen pitäisi haalia mailleen vieraan kulttuurin edustajiston väestöräjähdys?

Panitko merkille sellaisia ideaaleja kovastikin paremmin toteutuneina kuin täälläpäin, mitkä ovat meikäläiselle lähellä sydäntä:
1) Vapaus olla mitä mieltä lystää ja jopa sanoa se ääneen
2) Kohtalaisen toimiva oikeusjärjestelmä
3) Naisten kesäpukeutuminen
4) Ihmisoikeuksien suojelu sukupuoliseen suuntautumiseen / uskontoon / rotuun jne. katsomatta
5) Vastuunotto tapahtuneista asioista

Juu, sen kyllä myönnän, että tosi tiukan paikan tullen varmaan kykenisin elämään jossain äläbäläwälästanissa ja pitää turpani kiinni, luopua täällä nauttimistani vapauksista ja noin edelleen - voisin siis viime kädessä sopeutua sen verran, että tulisin siellä toimeen. Sen sijaan likimainkaan yhtä hyvänä kuin tämä kotoisemme en moisia systeemejä pidä.
Mainitsin jo poliittiset ongelmat. Uskonnon vaikutusaste on vaihtelevaa tietämättömille tiedoksi. Siellä löytyy äärilaidasta uskonnon lievimpään muotoon. Maaseudun naisilla on vaikeampaa, koska laki, joka on pitkälti länsimainen ei aina saa voimaa sielläpäin. Kaupunkiväestö voi olla hyvinkin erilaista, ja niin kuin yleensä onkin, sivistys ratkaisee katsos. Mutta ethän sinä sitä voi tietää, kun ei ole kokemusta. Veikkaan tietosi perustuvan osittain Halla-ahon kynäelmiin. Puhut äläwäbä-maasta, josta sinulla ei ole käytännön kokemusta (Marmaris-reissuja en katso perusteluksi), muutenkin kirjoitustyylistäsi paistaa sokea rasistisuus. Nuo naisten kesäpukeutumiset ym. mitä mainitset eivät ole koko totuus. Voi olla vaikea uskoa, mutta jotkut todella saavat valita pitävätkö huivia vai eivät. Jotkut eivät. Maallisesta väestöstä on turha mainitakaan, koska heidän uskontoon suhtautumisensa on selvä.

Uskon vakaasti, että valtaosa ihmisistä, jotka ovat tietynlaiseen kulttuuriin kasvaneet, pitävät sitä muita parempina hautaan asti - saivat he konkreettista syytä uskoa toisin tahi eivät. Tämä on pääsyy sille, minkä takia en toivo tänne merkittävää vieraskulttuurista vähemmistöä: he halunnevat tehdä asuinpaikastaan kaltaisensa kuten kaikki muutkin.
Kyllä minäkin sain rauhassa viettää länsimaalaista elämää siellä joka kolkassa. Ei minua haittaa jos Suomessa harrastetaan maltillista islaminuskoa, niin kauan kun se vain ei ole ristiriidassa Suomen tapojen ja normien kanssa sekä lain tietysti. Ts. niin kauan kun se ei häiritse alkuperäisväestöä.
Minusta sikäläiset kulttuurit ovat siinä määrin primitiivisempi, että sikäläinen vaikutus tänne on taantumusta aiheuttavaa varsin negatiivisessa mielessä.
Tuskin koulutettu väestö aiheuttaisi Suomessa minkään näköistä taantumusta.

Sikäli kun olet eri mieltä, kysyn, että onko sinusta ilmaisussa "yhteiskunta koostuu ihmisistä ja täten ihmiset, jotka muodostavat kyseisen yhteiskunnan, saavat aikaan sellaisen yhteiskunnan, jossa elävät" jotain kovinkin virheellistä? Jos taas et, miksi ylipäätään kirjoitat ällistyttävän objektiivisen analyysisi turkkilaisen yhteiskunnan samanlaisuudesta suhteessa omaamme?
Tarkenna. Nyt en ymmärrä. En sanonut turkkilaisen yhteiskunnan olevan samanlainen kuin omamme, vaan kerroin ettei siellä islam ollut mikään iso paha mörkö.
Sitä en tiedä miksi razzenazzet sut lynkkais. Me ollaan sellasessa maassa, jossa myös ne väärässä olevat urpot saa olla väärässä.

Suomi on sinulle maa muiden joukossa. Miksi se ei saisi pysyä moisena vaan sen pitäisi haalia mailleen vieraan kulttuurin edustajiston väestöräjähdys?
Nyt en puhunut että Suomeen pitäisi hankkia vierasperäistä väestöä, vai? Puhuin omasta elämisestäni islaminuskoisessa maassa, en tehnyt mitään piiloviittauksia, jos niin käsitit.

Että :piis: vaan kaikille "razzenazzeille". Pieni lisäys tähän loppuun: Harrastan valikoivaa rasismia, mutta siitä myöhemmin, jos kiinnostaa, minulla on kiire ;)

Ei minua haittaa jos Suomessa harrastetaan maltillista islaminuskoa, niin kauan kun se vain ei ole ristiriidassa Suomen tapojen ja normien kanssa sekä lain tietysti. Ts. niin kauan kun se ei häiritse alkuperäisväestöä.
No meillä Suomessahan on ollut jo ties kuinka kauan se kuuluisa tataarivähemmistö, jonka olemassaolosta ei kukaan edes tiennyt eikä se ketään haitannut.

90-luvun alun jälkeen tilanne on muuttunut. Tänne tuotiin sellainen islam, joka nimenomaan on ristiriidassa Suomen tapojen, normien ja lain kanssa ja todellakin häiritsee alkuperäisväestöä. Ja tämä kehitys on vasta aluillaan. Sitä on tulossa vielä paljon paljon lisää.
Harrastan valikoivaa rasismia...
Ai jaa. Kiva. Minä harrastan judoa ja välillä punttisalilla käyntiä.

Tupla-J tuossa ylempänä vastailikin jo sinulle paremmin kuin itse olisin osannut. Siis liittyen siihen, miksi minä en halua Suomen muuttuvan elinkelvottomaksi paikaksi. Minulla kun on selkeä näkemys siitä, että toiset yhteiskunnat ja kulttuurit ovat huomattavasti huonompia kuin toiset. Ja minun mielestäni Suomi on minulle paras maa. Haluaisin sen jatkossakin pysyvän Suomena.

Jos sinulle Suomi on vain maa toisten joukossa, niin ymmärrän kyllä hyvin, että sinä et välitä, vaikka Suomesta tulisi elinkelvoton paskaläjämaa. Jos ei ole penniäkään kiinni noin niinkuin emotionaalisesti, niin voihan sitä asua missä vain. Mutta sopisko sulle, että me, joille asialla on merkitystä, yritettäis vähän niinku ponnistella sen eteen, että Suomi pysyisi jatkossakin sivistysvaltiona? Jos sulle vaan sopii. :)

No meillä Suomessahan on ollut jo ties kuinka kauan se kuuluisa tataarivähemmistö, jonka olemassaolosta ei kukaan edes tiennyt eikä se ketään haitannut.

90-luvun alun jälkeen tilanne on muuttunut. Tänne tuotiin sellainen islam, joka nimenomaan on ristiriidassa Suomen tapojen, normien ja lain kanssa ja todellakin häiritsee alkuperäisväestöä. Ja tämä kehitys on vasta aluillaan. Sitä on tulossa vielä paljon paljon lisää.
Niinpä, sitä en kiistäkään. Pointtini olikin, että on käsittämätöntä lähteä yleistämään koko islamia, aivan kuten "neekereitä", koska se mitä täällä tai muussa Euroopan maassa näemme ei ole koko totuus. Näkisin täällä jo olevat ongelmat sitä paitsi kulttuurista johtuvina, en niinkään uskonnosta. Mutta jos olette sitä mieltä, että syy on uskonnon, olkoon sitten niin. Uskonto on niin laaja käsite, kuten kulttuurikin, mutta kulttuuri on yleensä tietyllä alueella sama, kun taas uskontoja voi olla erilaisia ja eri vahvuisia.
Minulla kun on selkeä näkemys siitä, että toiset yhteiskunnat ja kulttuurit ovat huomattavasti huonompia kuin toiset. Ja minun mielestäni Suomi on minulle paras maa. Haluaisin sen jatkossakin pysyvän Suomena.
Aivan, sinun mielestäsi, jos saanen sinutella. Ehkä olen väärässä paikassa ilmaisemassa mielipiteitäni, koska ne tyrmätään näköjään täysin. Varmasti päättelysi pitää paikkansa, Suomi on moniin maihin verrattuna helvetin hyvä paikka ja kuka hullu haluasikaan yhteiskunnan muuttuvan täällä huonompaan suuntaan. En minä ainakaan, enhän sellaista maininnutkaan. Mutta koittakaa ihmiset ymmärtää edes hitusen, että hyvyyttä on muuallakin sekä muunkinlaista kuin Suomessa. Arvostan esimerkiksi tiettyjä turkkilaisten piirteitä enemmän kuin suomalaisten, ja toisin päin.
Jos sinulle Suomi on vain maa toisten joukossa, niin ymmärrän kyllä hyvin, että sinä et välitä, vaikka Suomesta tulisi elinkelvoton paskaläjämaa. Jos ei ole penniäkään kiinni noin niinkuin emotionaalisesti, niin voihan sitä asua missä vain.
No, voit tulkita sen näinkin, mutta katsos kun niin kauan kuin suinkin asun jollain alueella, se on minulle tärkeä. Minussa virtaa suomalainen veri, jolloin kyllä osoitan kunnioitusta ja kiitollisuutta tätä maata kohtaan. Mutta yhtä lailla osoitan aina sen hetkisen asuinmaatani kohtaan samanlaista asennetta (tarkoitan tällä esim. Turkkia). Käsite "Suomi on vain maa muiden joukossa" ei tarkoita ettenkö välittäisi paskaakaan Suomesta ja suomalaisista. Lyhyesti: elinympäristöni on minulle tärkeä.
Mutta sopisko sulle, että me, joille asialla on merkitystä, yritettäis vähän niinku ponnistella sen eteen, että Suomi pysyisi jatkossakin sivistysvaltiona? Jos sulle vaan sopii. :)
Joo, odota, käyn kysäisemässä Osamalta luvan. Minä vastustan tyhjäntoimittajien ja sopeutumattomien pakolaisten ja mamujen oleskelua Suomessa. En myöskään lähtisi niin innokkaasti hakemaan tänne lisää mamuja työvoimapulan vuoksi, ellei heillä ole kunnon ammattitaitoa. Aikaisemmin jo maininnut että ei Suomea kannata muuttaa kuin parempaan suuntaan.

Suomi sivistysvaltio...Hmmm, niin onhan Yhdysvallatkin sivistysvaltio. Mutta ei täälläkään aina kliffaa ole, vaikka tämä sivistysvaltio onkin. No eipähän ole pakko asua. Sanoin näin ennen kuin joku muu ehtii ;)

Valikoiva rasismi tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että "tutustu ja tuomitse vasta sitten". Eli esimerkkinä: Turkissa oli mutiasia ja sitten oli niitä ihmisiä.

Tai toinen: Suomessa on sivityneitä, keskustelukelpoisia ihmisiä ja ahdasmielisiä vittunaamoja.

Ei ollut sitten teille :piis:

Ai niin, minäkin olen harrastanut 4 vuotta judoa ja saman verran taekwondoa. Nyt vain punttisalia.

Back
Ylös Bottom