Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

en kyllä oo yllättyny että tommosia epäilyksiä herää noista kehitysapuhommista. helppo kusettaa kun kukaan ei kuitenkaan tuu perään kattomaan että mitä siellä tapahtuu.. jos tulee ni sit leikataan sille osa kakusta

Korruptio taitaa rehottaa myös noissa YK:n systeemeissä. YK tunnetusti onkin itsensä ilmestyskirjan peto, joten siinä suhteessa asia ei ole yllätys.

Sinulta meni varmaankin pitkässä ketjussa ohi aiemmin esittämäni kysymys:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1454338&postcount=4719

Korreloivatko käyttämiesi testien tulokset mielestäsi sen kanssa, millaiset edellytykset yksilöllä on pärjätä suomalaisessa yhteiskunnassa?

Ohi meni tosiaan. Mielenkiintoinen kysymys! Ja hieman vaikeakin. Veikkaan, että ei korreloi ainakaan erityisen selvästi. Tunnen useita Suomeen tulleita maahanmuuttajia, jotka ovat sopeutuneet tänne varsin hyvin (käyvät töissä, elävät sopuisasti jne.), ja joiden olettaisin äkkipäätään saavan aika heikot tulokset esimerkiksi WAIS:ssa (muistakin kuin kielellisen puolen tehtävistä).
Tämä siis veikkaus.

Ohi meni tosiaan. Mielenkiintoinen kysymys! Ja hieman vaikeakin. Veikkaan, että ei korreloi ainakaan erityisen selvästi. Tunnen useita Suomeen tulleita maahanmuuttajia, jotka ovat sopeutuneet tänne varsin hyvin (käyvät töissä, elävät sopuisasti jne.), ja joiden olettaisin äkkipäätään saavan aika heikot tulokset esimerkiksi WAIS:ssa (muistakin kuin kielellisen puolen tehtävistä). Tämä siis veikkaus.
Joo, ei siinä mitään. Kyllähän Sepi Kumpulainenkin elää sopuisasti ja tekee talonmiehen hommia. Ja on sen lisäksi vieläpä musiikillisesti lahjakas.

Oma veikkaukseni on, että tyhmyys eli järjen köyhyys on erittäin suuri tekijä syrjäytymisen edistäjänä. Ja kun siihen yhdistetään tavallista korkeampi testosteronitaso ja maustetaan väkivaltaisella lapsuudella/nuoruudella, saadaan syrjäytynyt väkivaltarikollinen.

Ja koska sellaisia syntyy Suomessakin aina vain enemmän, en näe mitään järkeä rahdata maahan tarkoituksella sellaisia ihmisiä, joiden täällä pärjäämisen ennuste on millä tahansa tavalla mitattuna tai arvioituna mahdollisimman huono ja joista lisäksi koituu selvää vaaraa kantaväestön ruumiilliselle koskemattomuudelle tai hengelle.

Ei tarvi listata mutta en vaan halua yleistää maahanmuuttajia yhteen nippuun jossa vain osa aiheuttaa ongelmia ja osa ei.

Miksi en ole saanut lukea suomen mediasta jos pakolaisten vastaanottokeskuksesta on kadonnut huomattavasti ihmisiä? Onko näin käynyt ja jos niin onko joku muu kuullut/lukenut siitä uutisia? Varmasti ihmisiä kiinnostaa jos näin on. Vai oliko kyseessä joku muu (mikä) katoamisrypäs kuin pakolaisrypäs?

Niinpä.

Tuon uutisen mukaan "Keskusrikospoliisi (krp) tutkii Suomessa hyvin harvinaista epäilyä kehitysapuun tarkoitettujen avustusrahojen törkeästä väärinkäytöstä.

Tutkinnan kohteena on kansalaisjärjestö, jolle ulkoministeriö on myöntänyt tukea kehitysyhteistyöhankkeisiin Somaliassa.

Krp:n rahanpesun selvittelykeskuksen mukaan rikosepäily koskee kymmenien tuhansien eurojen avustusrahoja. Ulkoministeriö on myöntänyt ne lasten ja nuorten koulunkäynnin ja opetuksen tukemiseen Etelä-Somaliassa."

Rauhankasvatusinstituutti ry http://www.rauhankasvatus.fi/ on saanut Ulkoministeriöltä tukea useisiin koulutukseen liittyviin hankkeisiin Somaliassa:
http://www.formin.fi/public/?contentid=70309&contentlan=1&culture=fi-FI
http://www.formin.fi/public/?contentid=49858&contentlan=1&culture=fi-FI

Nettisivuillaan http://www.zahraabdulla.info/Page2.html Zahra Abdulla toteaa näin:
"Kehitysyhteistyön konkretiaa koin itse joulukuun Somalian matkallani, jolloin olin vaarassa jäädä jumiin sodan jalkoihin. Matkustin synnyinmaahani Somaliaan Rauhankasvatusinstituutin lähettämänä asiantuntijana."

Somaliassa Ulkoministeriön rahoilla toimivia kansalaisjärjestöjä on muitakin, joten tuosta ei voi vetää suoraan sitä johtopäätöstä, että juuri Rauhankasvatusinstituutti olisi KRP:n tutkinnassa.

UM:n avustuslista oli muuten todella mielenkiintoinen. Esim. vuonna 2006 oli varattu 160 000 euroa tyttöjen sukuelinten silpomisen vähentämiseen Somaliassa. Nämä rahat oli tarkoitettu mm. uusien toimeentulomuotojen luomiseksi entisille pimpinsilpojille. On tietenkin hieno asia, että pieni Suomi yrittää ratkaista kaikki maailman vääryydet, mutta toivon silti, että näitä ammattimaisia pimpinsilpojia (jotka ovat käsittääkseni useimmiten miehiä) ei tuoda ammatilliseen uudelleenkoulutukseen esim. Oulun aikuiskoulutuskeskukseen. Vaikka osaamiskeskukset eli klusterit nykyään muotia ovatkin.

toivon silti, että näitä ammattimaisia pimpinsilpojia (jotka ovat käsittääkseni useimmiten miehiä) ei tuoda ammatilliseen uudelleenkoulutukseen esim. Oulun aikuiskoulutuskeskukseen.
Ei varmaan tuodakkaan, mun veikkaus on gynekologinkoulutus, nuo kun pimppiasioista tietää jo etukäteen.. JA korkeakoulutus nykyään on muotia, ja saadaan esimerkkejä taas lehdistölle neekerilääkäreistä

Et ihan osunut siihen mistä minä puhuin. Tai ainakin nyt pitää selventää sitä. Musta tai arabimaasta tullut.... Jepjep. Voiko koko ikänsä suomessa asunut belgian tai saksan kansalainen koskaan kokea itseään suomalaisena?

Voinko mä pitää itseäni 80-vuotiaana tamperelaisena jos sinne nyt muutan? Kun sanoin että olen nähnyt sen tapahtuvan niin miten itse suhtautuisit henkilöön joka puhuu keskivertosuomalaista paremmin suomea, kannustaa mm-kiekossa suomea kiivaammin kuin moni muu ja suomipaita päällä. On asunut lähes koko ikänsä täällä ja ei ole koskaan tehnyt mitään (ainakaan isompaa) suomen lakien vastaista. Maksaa kuukaudessa paljon enemmän veroja suomeen kuin mitä muutamat tuntemani suomalaiset nostavat sossusta.

Suomalaisuus on kuitenkin sisällä eikä siinä mistä on tullut tai kuinka paljon hänen ihonsa heijastaa valoa. Suomalaisuus ei ainakaan säily tuolla nyky-yhteiskunnan räppärihiphop porukan avulla. Lietsotaan anarkiaa ja kommunismia. Unohdetaan velvollisuus puolustaa isänmaata ja halutaan jakaa esi-isien työllä hankittu hyvinvointi pois. Toisin kuin henkilö josta itse puhun. Suomalaisuus on mielentila sekä tunne isänmaata kohtaan.

Mihin se raja sitten vedetään jos sitä vedetään värin, rodun tai synnyinmaan mukaan? Ei maailma ole enää mitenkään mustavalkoinen. Alkaa olemaan kohta enemmän maitokahveja liikkeellä kuin alkuperäisiä neekereitä.

Se jos mikä on Suomalaista, että on valmis menemään rajalle vastaanottamaan valloittajaa tuliluikku kourassa. Kuinka moni näistä uussuomalaisista olisi siihen valmis? Summasummarum, on olemassa muitakin koiria kuin se kylän ainut kulkukoira.

Pitäydyn kannassani, että etninen suomalainen on etninen suomalainen, suomen kansalainen voi olla etninen turkmenian udmurtti, jolla on eskimoäiti, mutta passi ei hänestä etnistä suomalaista tee, suomenmaalainen hänestä tulee kyllä. Etnisyys ei aja ohi passin, muuten, kuin että ei-etnisten määrä pitää rajoittaa ettei käy huonosti meille. Belgialais-saksalaiset voivat toki olla suomalaisia, mutteivat etnisiä sellaisia, sama kuin valkoiset kanadalaiset eivät etnisiä kanukkeja ole, se kunnia menee intiaaneille. ME ollaan alkuperäiskansaa, ja meidän pitäisi ajatella kansamme kohtaloa. Niin, ja mieluummim belgialaisia/saksalaisia, kuin mustia, koska belgialaisuus/saksalaisuus valkoisena kansana ei laimenna suomalaista verta lähimainkaan niin jyrkästi pilalle kuin musta veri. Muttei mustaihoisiakaan tokikaan pidä mun mielestä nostaa kiikkumaan lampunpylväisiin. ei tietenkään, samanlaisia ihmisiä ne on kuin muutkin, mutta koska saksalaiset ovat meidän kanssa samaa rotua, niin siinä laimennetan suomalaista kansaa, eikä suomalaisten valkoisuutta, mikä on kertaluokkaa pahempi juttu. Valkoisuutta pitää suojella, koska valkoiset ovat aika pieni vähemmistö maailmassa, suomalaisuutta pitää suojella, koska suomalaiset ovat aika pieni vähemmistö valkoihoisista.. piste.

Pitäydyn kannassani, että etninen suomalainen on etninen suomalainen, suomen kansalainen voi olla etninen turkmenian udmurtti, jolla on eskimoäiti, mutta passi ei hänestä etnistä suomalaista tee, suomenmaalainen hänestä tulee kyllä. Etnisyys ei aja ohi passin, muuten, kuin että ei-etnisten määrä pitää rajoittaa ettei käy huonosti meille. Belgialais-saksalaiset voivat toki olla suomalaisia, mutteivat etnisiä sellaisia, sama kuin valkoiset kanadalaiset eivät etnisiä kanukkeja ole, se kunnia menee intiaaneille. ME ollaan alkuperäiskansaa, ja meidän pitäisi ajatella kansamme kohtaloa. Niin, ja mieluummim belgialaisia/saksalaisia, kuin mustia, koska belgialaisuus/saksalaisuus valkoisena kansana ei laimenna suomalaista verta lähimainkaan niin jyrkästi pilalle kuin musta veri. Muttei mustaihoisiakaan tokikaan pidä mun mielestä nostaa kiikkumaan lampunpylväisiin. ei tietenkään, samanlaisia ihmisiä ne on kuin muutkin, mutta koska saksalaiset ovat meidän kanssa samaa rotua, niin siinä laimennetan suomalaista kansaa, eikä suomalaisten valkoisuutta, mikä on kertaluokkaa pahempi juttu. Valkoisuutta pitää suojella, koska valkoiset ovat aika pieni vähemmistö maailmassa, suomalaisuutta pitää suojella, koska suomalaiset ovat aika pieni vähemmistö valkoihoisista.. piste.

Vai ollaanko me sittenkään? ;)

Indica 22.12.2006 sanoi:
Mä voin ton myöntää. itse puoliksi inkerinsuomalaisena voin kyllä sanoa että ei ne inkerinsuomalaiset oo sen enempää suomalaisa kuin moskovanukrainalaiset tai eteläafrikan juutalaiset. Mä olen puolvenäläinen, ja sillä hyvä. Mutta mä silti olen isänmaallinen suomalainen, joka ei hyväksy ulkomaalaisten hyysäämistä on ne sitten minkämaalaisia tahansa, mutta silti kyllä meitä venäjältä peräisin olevia on suomessa paljon ihan tavallisissa ihmisissä joista ei ikinä arvaisi alkuperää (2 tai 3. sukupolvea jopa), meistä monet ovat ihan tavallisia suomalaisia (mä en esim puhu sanaakaan naapuria) mä en ole koskaan edes käynyt venäjällä, tunnen tosin heitä ja kaveri seurustelee yhden kanssa, eikä mulla mitään venäläisiä vastaan ole. olenhan itsekin osaksi sellainen. mutta inkerinsuomalaisten ottamine suomeen perustuen suomalaisuuteen on niin suurta paskapuhetta että huh huh.

Tässä tulee mieleen se elokuva mikä kertoi juutalaisesta natsista.
Yleensäkin tuosta sun tekstistä henkii vahva rasistisuus mikä sinänsä on aika outoa tietäen ettet itse ole täysiverinen suomalainen.

Miksi saksalaiset ovat samaa rotua kanssamme? Kaiketi Belgian flaamit taisivat olla Euroopasta geneettisesti Suomen kansaa lähimpänä. Tosin nämä tutkimukset taitavat olla todella kiistanalaisia.

Indica:

Saat pitää kantasi. Puhumme kuitenkin eri asioista jossain määrin. Minä en puhu etnisistä eroista vaikuttavana tekijänä vaan tärkeänä kokonaisuutena haluan nähdä sen mitä Suomi merkitsee kenellekin. Unohdan siis tuon Suomalaisuus asian nyt hetkeksi ja kysyn eroavaa asiaa.

Se, mitä Suomi merkitsee täällä olevalle ihmiselle, on mielestäni hyvin tärkeä asia. Jos nyt lähtisin itse esim ruotsiin töihin 5 vuodeksi niin aivan varmasti tekisin kaikkeni ollakseni mahdollisimman hyödyllinen heille ja heidän maalleen. Olen jo nyt aika kiitollinen siitä, että siinä on Ruotsi eikä esimerkiksi Kongo tai kosovo. Suomi ei Suomena varmaankaan paina yhtään mitään monille täällä maleksiville ihmisille ja en puhu pelkästään maahan muuttaneista. Pakolainenkin voi olla Suomelle hyväksi mutta siitä pitäisi huolehtia ja siihen pitäisi ohjata. Siihen ei kuitenkaan riitä edes nykymittakaavassa varoja eikä aikaa, miten sitten jos se määrä moninkertaistettaisiin.

Tässä tulee mieleen se elokuva mikä kertoi juutalaisesta natsista.
Yleensäkin tuosta sun tekstistä henkii vahva rasistisuus mikä sinänsä on aika outoa tietäen ettet itse ole täysiverinen suomalainen.

Miksi saksalaiset ovat samaa rotua kanssamme? Kaiketi Belgian flaamit taisivat olla Euroopasta geneettisesti Suomen kansaa lähimpänä. Tosin nämä tutkimukset taitavat olla todella kiistanalaisia.

saksalaiset tiettävästi ovat valkoihoisia..:) enemmän ne samaa rotua on kuin somalit.ja kyllä, totta, mä oon puoliksi inkerinmaalainen, eli venäjältä, mutta olenko mä yleesäottaen missään vaiheessa halunnut venäläisten/saksalaisten/belgialaisten muuttoa rotuperusteisesti rajoittaa? Eikä venäläisveri mussa estä mua olemasta isänmaallinen valkoisia kohtaan, on ne sitte etelä-afrikan buureja, Hollantilaisia, Brittejä, muita venakoita, ukrainalaisia.. Eikä toi ollut rasistinen mielipide.

Ja toisekseen, jos mut joku suomalainen näkee, niin eipäs arvaakkaan että en ole täysverinen suomalainen. lällällää!:)

Koko jankutus etnisistä suomalaisista on mun nähdäkseni turhaa. Suvussani on tiettävästi niin ruotsalaista, venäläistä, saksalaista kuin ihan metsäsuomalaistakin verta. Nuo kolme esimmäistä jo sukupolvia sitten, mutta kuitenkin. Missä vaiheessa esi-isäni muuttuivat suomalaisiksi vai muuttuivatko lainkaan?

Entä kansainvälinen adoptio? Jos Pekka Suomalainen on syntynyt kenialaisten pakolaisleirillä Angolassa, josta adoptoitu suomeen kolmikuisena, puhuu äidinkielenään Savoa, on tapakristitty, harrastaa jääkiekkoa ja autonrassausta, onko hän kenialainen, angolalainen vai suomalainen?

saksalaiset tiettävästi ovat valkoihoisia..:) enemmän ne samaa rotua on kuin somalit.ja kyllä, totta, mä oon puoliksi inkerinmaalainen, eli venäjältä, mutta olenko mä yleesäottaen missään vaiheessa halunnut venäläisten/saksalaisten/belgialaisten muuttoa rotuperusteisesti rajoittaa? Eikä venäläisveri mussa estä mua olemasta isänmaallinen valkoisia kohtaan, on ne sitte etelä-afrikan buureja, Hollantilaisia, Brittejä, muita venakoita, ukrainalaisia.. Eikä toi ollut rasistinen mielipide.
Totta vie ovat valkoihoisia, mutta ei pelkkä ihonväri määrittele rotua.
Mitä nyt yrität tarkoittaa tuolla että et noita kansoja rotuperusteisesti ole ollut rajoittamassa? Miksi se venäläisveri estäis sua olemasta isänmaallinen _valkoisia_ kohtaan. Jos sä tosiaan luulet, että on olemassa joku veljellinen yhteishenki valkoihoisten välillä niin oot niin vitun väärässä kuin voi olla.
Mä olen isänmaallinen tyyppi. Isänmaallisuus tarkoittaa tätä Suomen maata kohtaan tuntemaani rakkautta. Isieni maata. Ei valkoihoisuutta. Jos joku tuntee itsensä vahvasti suomalaiseksi, kantaa kortensa kekoon ja rakastaa tätä maata osoittaen arvostusta hyvinvoinnille ja sille millä se on saatu aikaan niin ihonvärillä ei ole minulle mitään väliä. Tässä maassa on paljon _valkoihoisia_ ihmisiä, jotka eivät tunne minkäänlaista isänmaallisuutta. Siinä ei etninen suomalaisuus paljoa auta.

Ja toisekseen, jos mut joku suomalainen näkee, niin eipäs arvaakkaan että en ole täysverinen suomalainen. lällällää!:)
Mutta se joka tietää vois sanoa että tuommoinenkin pilaa aidon suomalaisen rodun.

Ylipäätänsä jos lähdet perustelemaan rotuperäisellä rajoituksella, on kyseessä rasismi.

EDIT: tästä etnisyydestä on muuten turha jankata. Tietenkään muualta tullut ei voi olla etnisesti (ainakaan biologisesti) suomalainen. Hän voi olla kuitenkin enemmän suomalainen kuin etninen suomalainen.

tarkoitin siis sitä että mustat voisin laittaa vaikka kuuhun, mutta valkoihoisien työtätekevien maahanmuuttoon en puuttuisi, ainakaan niin vahvasti.
Tässä maassa on paljon _valkoihoisia_ ihmisiä, jotka eivät tunne minkäänlaista isänmaallisuutta. Siinä ei etninen suomalaisuus paljoa auta
tuo on valitettavan totta..
Mutta se joka tietää vois sanoa että tuommoinenkin pilaa aidon suomalaisen rodun.
Totta, hyvin hyvin valitettavaa olla muukalainen isänmaassaan. Vituttaa olla väärää syntyperää. vaikka olen mä juuristani ylpeä silti. vaikka se nyt onki perverssi ajatus monen mielestä

tarkoitin siis sitä että mustat voisin laittaa vaikka kuuhun, mutta valkoihoisien työtätekevien maahanmuuttoon en puuttuisi, ainakaan niin vahvasti. tuo on valitettavan totta.. Totta, hyvin hyvin valitettavaa olla muukalainen isänmaassaan. Vituttaa olla väärää syntyperää. vaikka olen mä juuristani ylpeä silti. vaikka se nyt onki perverssi ajatus monen mielestä

Tuo ensimmäinen lause on edelleen rasismia. Miksi työtätekevät mustat pitäisi sitten heivata kuuhun? Työperäinen, luonnollinen maahanmuutto on sitä mitä kaivattaisiin. Ei nykymenoa.

Et sinä ole muukalainen. Olet vahvasti suomalainen ihminen. Suomalaisuutta ei pelkkä biologia määritä. Ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat.

myönnetään, että rotupuhtausjutut ovat hiukan rasismiin vivahtavia, mutta lähinnä ajoin takaa sitä, että mustaihoisia ihmisiä ei minusta suomessa pitäis olla. Mutta ei kai nyt kansakunta tuhoudu muutamasta mustasta, jos tuhoutuu ni olipas aika heikko kansa:) Työperäinen maahanmuutto todennäköisesti suuntautuu sitten aikanaan virosta, puolasta, venäjältä, ukrainasta..Alhaisen elintason itäeuroopasta.

mä muuten en puhu edes sanaakaan venäjää, vaikka se esi-isien kieli onkin.

Back
Ylös Bottom