Maahanmuutto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kieliopin kertausta vannoutuneille suomalaisille: romaani on kirja.

Sanoppa mustalaista mustalaiseksi niin olet välittömästi rasisti: Mustalaiset itse haluavat että heitä kutsutaa romaaneiksi,ja tämä tieto riittää miun kieliopin perusteeksi...
Romani on yksikkömuoto mutta monikkomuoto lienee ainakin puhekielessä romaanit.

Romaani on tiettyä tyylisuuntaa edustava kirja ei mikä tahansa kirja jos kerran pilkkua haluat nussia niin nussitaan sitten kunnolla:D

Hippa on perinteinen kunnon kukkahattutäti. Kun ei mitään järkevää vasta-argumenttia keksitä oman mielipiteen vahvistamiseksi, on vaikkapa pilkunnussiminen ihan jees vaihtoehto jos vituttaa.

Hippa on perinteinen kunnon kukkahattutäti. Kun ei mitään järkevää vasta-argumenttia keksitä oman mielipiteen vahvistamiseksi, on vaikkapa pilkunnussiminen ihan jees vaihtoehto jos vituttaa.

Itseasiassa viestiketjuun on tullut niin paljon viestejä, että mikäli haluaisin keskusteluun osallistua pitäisi lukea monta sivua tekstiä. Vapaa-ajallani en sitä tee eikä töissäkään aina ehdi, mutta kyllä voit olla melko varma, että mikäli pääsen ensi viikolla töissä ruudun ääreen, tulen palaamaan tähän keskusteluun.

Ja btw en ole perinteinen kukkahattu.

Kaikki varmaan ymmärsivät, mitä tuossa romaanilla tarkoitettiin. Kuulostaa kumminkin suvaitsevammalta kuin perinteinen manne. Ikävää sen sijaan on että Hipan kaltaiset kukkahattutädit eivät ymmärrä tai eivät halua ymmärtää mm. "romaanien" haluttomuutta integroitua yhteiskuntaan, vaan syynä on se perinteinen suomalaisjuntti, joka ei ymmärrä erilaista kulttuuria. Somalit tulevat olemaan seuraava samanlainen ryhmä.

Eipäs pistetä sanoja mun suuhun. Minä en todellakaan ole tuota mieltä ja sinun pitäisi se tietää, mikäli olet viestejäni välittänyt lukea.

Kaikki varmasti ymmärtävät kyllä, mutta mikäli täällä niin kovasti rakastetaan arvokasta kotimaatamme niin tulee myös rakastaa sen kieltä. Ihan kaikkea ei kieliopillisesti tietenkään tarvitse osata, mutta vähän yritystä!

Jos jokin osapuoli onkin keksinyt turvasanakseen "rasistin", niin on perin hienoa huomata toisen puolen keksineen turvasanan "kukkahattutäti", jolla pyritään syömään toisen uskottavuutta. Näitä turvasanoja on lukuisia muitakin, milloin missäkin aihepiirissä.

Sanoppa mustalaista mustalaiseksi niin olet välittömästi rasisti: Mustalaiset itse haluavat että heitä kutsutaa romaaneiksi,ja tämä tieto riittää miun kieliopin perusteeksi...
Romani on yksikkömuoto mutta monikkomuoto lienee ainakin puhekielessä romaanit.

Monikko on romanit.

Enkä usko, että henkilöt haluavat kutsuttavan itseään laajaksi suorasanaiseksi kertomakirjallisuuden tuotteeksi. Määritelmä lainattu MOT kielitoimiston sanakirjasta.

Ja btw en ole perinteinen kukkahattu.

no etpä.. ihan taatusti elämäntapaopiskelija yliopistos.. rastat pääs ja iltasin polttelet pilveä ja kuuntelet hippi musaa..
tunnet yhden ulkomaalaisen, ehkä jopa seurustelet sellasen kanssa ja sitten yleistät et kaikki ulkomaalaiset on hyviä rasistit pahoja jne..kaikkien pitää olla kavereita kaikkien kans.. lisää neekereitä ja hippimusaa suomeen.. suomalaiset on perseestä..
vituttaa tollaset..

no etpä.. ihan taatusti elämäntapaopiskelija yliopistos.. rastat pääs ja iltasin polttelet pilveä ja kuuntelet hippi musaa..
tunnet yhden ulkomaalaisen, ehkä jopa seurustelet sellasen kanssa ja sitten yleistät et kaikki ulkomaalaiset on hyviä rasistit pahoja jne..kaikkien pitää olla kavereita kaikkien kans.. lisää neekereitä ja hippimusaa suomeen.. suomalaiset on perseestä..
vituttaa tollaset..

Katsotaanpa, blondi tukka olkapäille, en käytä alkoholia, tupakkaa tai huumeita. Lempimusiikkia tällä hetkellä on klassinen musa. Noin muuten kuuntelenkin ihan kaikkea lattareista Elvikseen.

Seurustelen supisuomalaisen kanssa. Olen itse syntynyt muualla kuin Suomessa. Suomen kansalaisuus on ollut 16 vuotta.

Tunnen useamman ulkomaalaisen.

Kaikki ulkomaalaiset EI ole hyviä. Sen tietäisit, jos olisit lukenut viestejäni. Olen pakkiksella joskus sanonut, että ulkomaalaisten rikollisuus on vähän niin kuin naapurin lapsen huonoa käytöstä. Ei kukaan vanhempi rupea vieraita lapsia rankaisemaan (Suomessa ainakaan), vaan jos naapurin lapsi tekee jotain pahaa niin se pistetään omaan kotiin valitusten kera ja omat vanhemmat saa tehdä niin kuin parhaimmaksi katsoo. Samaa mieltä olen Suomessa oleilevista ulkomaalaisista. Jos ei osaa käyttäytyä niin takaisin omaan kotimaahan.

Se, mitä ihmiset pitää minussa kukkahattutäteilynä on se, että mä en luo ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan sen perusteella, mitä luen lehdistä. Mä en ole sitä mieltä, että kaikki virolaiset on raiskaajia tai että kaikki somalit on sopeutumattomia sosiaalitapauksia. Mä kerron tämän ajatusmaailmani ääneen.

Opiskelen yliopistossa kasvatustiedettä ja tarkoituksena on valmistua etuajassa, mutta uusi tutkintojärjestelmä potkii tätä ideaa vastaan.

Ainiinjoo. Työskentelen kansanvälisessä yrityksessä, joten tapaan työni puolesta hyvin paljon ulkomaalaisia ihmisiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monikko on romanit.

Enkä usko, että henkilöt haluavat kutsuttavan itseään laajaksi suorasanaiseksi kertomakirjallisuuden tuotteeksi. Määritelmä lainattu MOT kielitoimiston sanakirjasta.

En kiistänyt tuota totesin vain että taipuu puhekielessä yleensä muotoon romaanit ja sen verran paljon olen ollut tekemisissä romanien kanssa että tiedän heidän itse lausuvan sen kahdella a:lla...:worship:

En kiistänyt tuota totesin vain että taipuu puhekielessä yleensä muotoon romaanit ja sen verran paljon olen ollut tekemisissä romanien kanssa että tiedän heidän itse lausuvan sen kahdella a:lla...:worship:

Ja vieläpä kahdella m:llä. "Leihvi kerto ettei viitoskongil ole muita rommaaneja ku se ja ylistaron Allani, ni kyllä myö hyvin sovittaan".

Kysyin pari vuotta sitten yhdeltä mustalaismieheltä, että haittaako se, jos romania kutsuu mustalaiseksi. "Saapi sanova, jos ei sano silleen rasistisesti". Ja olenpa kuullut mustalaisen puhuttelevan itseään myös manneksi.

Piru kun käy joskus hermoon tämä nynnyily. Ei ole manneja, edes mustalaisia, ei ole neekereitä, varsinkaan nekruja, ei hurreja eikä ryssiä. Kaikki puhekielen sanat korvataan jonkun munattoman pilipalisosiaalin "arvolatauksettomilla" sanoilla. Varas! hui miten paha. Sehän on luvaton käyttöönotto. Murha - on niin ikävää sanoa jotakuta murhaajaksi. Jospa se olisi omnioikeuttu hengenvapauttaja?

Enkä todellakaan tarkoittanut niputtaa yhteen roturyhmiä ja rikollisuutta, vaan huomioida suomen kielen sabotaasi.

Niin siis mandoliinothan kutsuu itseään mielellään kaale-nimityksellä.

:offtopic: Kaveri oli aikoinaan Porissa töissä ja oli baarista palatessaan kotio laittanut TVeen päälle. No sieltä oli tullu joku yötsätti. No hörppiessään siinä bisukkaa oli kattellu mitä ihmiset sinne kirjoittaa. Oli kuulemma oluet lennähtäny ruudulle kun joku oli kyselly, et löytyykö Porinseudulta muita gay-kaaleja :hyper: Mahtaa olla mannepojalla hiljasta suvun suunnalta jos kaapinovi josku raottuu :lol2:

Ainiinjoo. Työskentelen kansanvälisessä yrityksessä, joten tapaan työni puolesta hyvin paljon ulkomaalaisia ihmisiä.

Olisi hyvä, jos joskus seisoisit vaikkapa yhden illan jonkin kapakan portsarina, niin näkisit, millaisia ovat muut kuin koulutetut maahanmuuttajat/pakolaiset, joita suomessamme on riesaksi asti.

Olisi hyvä, jos joskus seisoisit vaikkapa yhden illan jonkin kapakan portsarina, niin näkisit, millaisia ovat muut kuin koulutetut maahanmuuttajat/pakolaiset, joita suomessamme on riesaksi asti.

Mun pointti onkin se, että uskonto, kotimaa tai ihonväri ei yksistään kerro ihmisestä mitään.

Mun pointti onkin se, että uskonto, kotimaa tai ihonväri ei yksistään kerro ihmisestä mitään.

Silti tuot esille selkeästi että tunnet suuren määrän ulkomaalaisia joista ei ole ongelmia eli hyvin koulutettuja suurien yhtiöiden palkkalistoilla olevia menestyjiä.
Mutta kun he eivät kerro kokonaisuudesta yhtään mitään...Oma kontaktipintani ulkomaalaisryhmiin on aivan päinvastainen ja silti en pyri antamaan sitä vaikutelmaa että kaikki ulkomaalaiset raiskaa ja murhaa...Liian moni kylläkin...

Suositut

Back
Ylös Bottom