Tuo nyt oli täysin typerä vertaus. Tottakai länsimaisessa sivistyneessä yhteiskunnassa pitää kohdella kaikkia omia kansalaisia tasa-arvoisesti, eli kaikille tulee olla yhtäläinen oikeus julkiseen terveydenhuoltoon. En taas ymmärrä, miksi meidän pitäisi päästää enää yhtään somalia maahamme. Minä en vain näe, että meidän pitäisi kohdella kaikista maista tulevia ihmisiä samalla tavalla, eikä lainsäädäntökään tällä hetkellä näin tee: Esimerkiksi ruotsalaiset voivat tuosta vain ylittää rajan ja tulla Suomeen siinä missä venäläisten tulee hankkia viisumi. Somaleiden suhteen voidaan mennä astetta pidemmälle ja kieltää heiltä kokonaan pääsy Suomeen eli ottaa mallia Tanskasta. Tätä voi tietysti joku AKV:n tapainen kukkahattusetä pitää yksilön oikeuksia polkevana. Näin omakohtaisesti ajateltuna, jos joku Afrikan pikkuvaltio päättäisi, että suomalaisilla ei ole mitään asiaa sinne, niin minulle se olisi ihan OK. En näe, että minulla välttämättä pitäisikään olla minkäänlaista oikeutta mennä sinne.
Asioita pitää tarkastella kokonaisuutena. Jos kokonaisuudessaan somaleiden maahanmuutosta on enemmän haittaa kuin hyötyä, niin silloin somaleita ei pidä Suomeen ottaa. Jää siinä muutama rehellinenkin somali tulematta maahan, mutta kokonaisuudessaan tulos jää plussalle. Rehellisiä ja kunnollisia somaleita lienee mahdoton karsia lurjuksista siinä vaiheessa kun heitä tänne otetaan, joten ehdoton stoppi lienee paras vaihtoehto, varsinkin kun rikollisten somaleiden palauttaminen tuntuu pahasti tökkivän.