- Ikä
- 37
Siis mitä ihmettä, miehet ei tee duunia Afrikassa ? :D Just, siis tietenkin kolmannen maailman valtioissahan ei tarvitse miehen tehdä yhtään mitään, kyllä nainenkin voi laiskotella, sossutahan tulee rahaa riittävästi ? Ei läppä. Ja tuo "naiset vaan tekee duunia", lol, taitaa olla pojalla vähän ajatukset mennyt sekaisin, kun Somaleilla/Afrikkalaisilla noin yleensäkkin on "mies pitää huolta perheestä" - filosofia.Juuri tämä työmoraali pitää huolta siitä että rikkaat maat pysyvät rikkaina ja köyhät köyhinä.
Esim. afrikkalaisissa kulttuureissa miehet eivät tee töitä,miten luulisitte suomen talouden käyvän jos yhtääkkiä kaikki suomen ukot päättäisivät lopettaa työnteon.
Mitään ei saa makaamallapuun alla varjossa ei Afrikassa ainakaan ja siksi Somalit tulevat suomeen kun täällä se onnistuu kiitos sosiaalihuoltojärjestelmän.
Perseestä sanon minä!!
90-luvun alussa kun sota alkoi (MIX ETTE JÄÄNYT RINTAMALLE SOTII...koska ei ole ketään mitä vastaan sotia, ei siellä ole 2 eri joukkuetta, vaan _vitusti_ eri ryhmiä jotka kaikki haluaa valtaa) niin luuletko, että esim. mun 50v faija varmaan ajatteli, "hei vaikka mä oon asunut koko elämäni täällä, niin kyl on kuulemme Suomessa sellanen sossusydeemi et huoh"...Tais olla vähän niin, ettei Suomesta koskaan kuullutkaan. Kaikki tuli tänne ja ei ollut minkaanlaista odotusta, ajateltiin vaan, että johonkin rauhaseen paikkaan mennään. Kun ei laitettu duuniin (ei pakotettu) ja tuli vaan joka kuukausi rahat tilille niin näköjään jotenkin se aika vaan kulu ja ollaan vielä samassa paikassa. Nyt kyllä mitä oon hesassa ollut niin suurinosa ainakin mun tavaamista Sompuista on duunissa, oonko mä tavannut harvinaisia yksilöitä vai onko ne työtilastot muka vielä yhtä pahoja ?
Mutta, nyt ollaan tässä jamassa ja kysymys oli miten parannetaan tilanne. No kerron miten ei paranneta tätä tilannetta kertomalla vähän miten ulkomaalaisilla meni koulusysteemi kun mä olin koulussa. Kaikki pakolaiset pistettiin samaan ala-asteeseen, siellä oli 4 eri ryhmää (arabit, venäläiset, somput ja jotkut kosovolaiset tj.) ja kaikilla niille annettiin oma luokka ja oma opettaja. Eli Somaliluokassa oli tyyliin 25 lasta, kaikkien ikä heitti vuos kaks ja opettajana toimi idiootti Somalialainen "opettaja". Tämä "opettaja" sitten opetti suurimman osan aineista ja ei siellä luokassa tehty mitään muuta kun huudeltiin ja riehuttiin. Näiden eri ryhmien eristäminen oli kuulemma "heidän sopeutumiselle ja identiteetille parasta". Mun isä valitti kyllä rehtorille ja minut ja pari muuta kaveria laitettiin Suomalaisiin luokkaan. Long story short, 6-vuotta mamuluokassa teki noista niin epäpäteviä et ei yläasteella enää kerinneet tod. mukaan kun normaaliin luokkaan laitettiin.
En tiedä miten muilla paikkakunnilla toimittiin, mutta tuo oli pieni tarina siitä miten _ei_pidä_toimia.