Maahanmuutto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Öh minkä ihmeen rasistikortin? Täällä on outoa, kun jos joku ulkomaalainen sanoo jotain, joka vähänkään saattaisi viitata siihen, että ulkomaalaiset kokevat rasismia, niin heti tulee jotain kummaa valitusta "rasismikortisata". Jos vaikka skinit käyvät joukolla jonkun afrikkalaisen kimppuun huutaen "naapuri". Myöhemmin, kun joku suomalainen kysyy, että "miksi sut hakattiin?", ei kannata ainakaan sanoa, että he olivat rasisteja. Muuten alkaa hirveä huuto: "Rasistikortti! Rasistikortti! Eivät he olleet rasisteja, varmasti itse aiheutit tilanteen! Rasistikortti!"

Tuossahan perusajatus tulikin.

Jos itse käyttäydyn kuin täysi kusipää niin oletan, että mua kohdellaan kusipää ja näin ollen olen itse aiheuttanut oman tilanteeni ja kärsin siitä.

Kun vaikka somali tekee rikoksen ja suomalainen kommentoi sitä alkaa välitön "rasisti, rasisti" huuto kuulumaan ja sitä puolustellaan tuomalla vähintään 50 eri tutkimusta muiden ulkomaalaisten tekemistä rikoksista.

Miten vaikeaa on myöntää, että somalikin voi olla kusipää?

Ihan niinkuin suomalainen tai kuka tahansa.

Minä olen ymmärtänyt rasismikortin sellaiseksi, että heti kun asiat eivät mene vähemmistöisen mieltä myöten, on kätevää huutaa "rasism!" tai "sie olet rasisti!"

Varsinkin Internetissä ja myös Pakkiksella on yleistynyt myös ns. rasistikortti-kortti. Siinä kun vedetään esiin tämä rasistikortti-väite heti mikäli joku mainitsee sanan "rasismi". Esim. näin:

Henkilö A: Neekerit ovat älyllisesti aliarvoisia elukoita.

Henkilö B: Tuo oli rasistinen mielipide.

Henkilö A: Rasismikortti! Rasismikortti! Heti kun asiat eivät mene vähemmistöisen/vasurin/kukkahattutädin mieltä myöte, on kätevää huutaa "rasisti"!!! Lue vittu Halla-ahoa ja palvo Halmetta!

Täällä tuntuukin olevan tapana, ettei mitään faktoja tarvi esittää. En usko, että TV:stä on lähetetty dokumentteja (kaiken lisäksi näköjään vielä useita), joissa käsitellään afrikkalaisten laiskuutta.
En muuten ole nähnyt minäkään moisia dokkareita. Rohkenen epäillä että sellaisia onkaan.
Luuletko että mikään kanava missään päin maailmaa olisi valmis tekemään sellaisen itsemurhan, että käsittelisi vähänkään kriittiseltä kannalta Afrikan tilannetta, noin niin kuin paikallisille kriittiseltä kannalta?

Ainoa hyväksyttävä näkökanta tuntuu olevan se, että onpas köyhää ja kaikinpuolin v-mäistä, mietitääs miten tää kaikki on valkoisen miehen vika.

Valkoisen miehen syntitaakka saattais kevetä ihan hirveesti, jos saatais oikeen filmimateriaalia siitä, että paikallisväestön aktiivisuudella, sen puutteella kulttuureilla, toimintatavoilla ja elämänasenteella saattaa olla jotain vaikutusta siihen, millaista siellä on.

Ja tämän myötä puolestaan voisi se loputon rahan kerjääminen Afrikan avuksi vaikeutua hirveesti.

Sama on nyt tapahtumassa Nigeriassa ja sinun mielestäsi tämä on ilmeisesti merkki hyvinvoinnista.
Onko tämä joku kymppiesimerkki afrikkalaisesta aikaansaavuudesta?
Ei tarvitse saada kuin puolet veloista anteeksi, niin kyllä lähtee.
Jos sais heti kaikki velat anteeksi, niin lähtis vielä hirveesti nopeammin, mutta ilkeilla ulkomailla on ihme sääntöjä, joiden mukaan velat pitäisi maksaa takaisinkin.

Suomi:
Suomi kieltäytyi Marshall-avusta 2. Maailmansodan jälkeen. Neukkujen painostuksesta mutta kieltäytyi kuitenkin.
Suomi maksoi sotakorvaukset Neuvostoliitolle.

Mikä Afrikan maa on kieltäytynyt länsimailta tulevasta avusta? Koskaan?
Mikä Afrikan maa on maksanut velkansa ihan korkeimman omakätisesti takaisin?

Siis jo ei lasketa velkojen takaisinmaksuksi sitä, että ruikuttaa tarpeeksi kauan, ja saa sen jälkeen puolet veloista anteeksi, ja sitten ihan itse maksaa loput.

Kyllähän täältä Suomesta löytyy paljon materiaalista paskaa ja BKT:kin on korkea, mutta ovatko ihmiset oikeasti onnellisia? Itsemurhatilastot puhuvat ainakin vastaan.
Niin, mikähän siinä on.
Eihän nyt ilmainen terveydenhuolto ja koulutus ja valtion puolesta annettu nykyaikainen asunto, ja toimiva valtio ylipäätään mitään onnellisuuden takeita, mutta afrikkalaiset ihmeen kaupalla he tuntuvat osaavan arvostaa ihan vitusti sitä "materiaalista paskaa" jota täällä on, ja ihan hirveän mielellään ottavat sen kaiken vastaan.

Itsareista taas; suomalainen usein ottaa kovin helposti vastoinkäymisistä ja epäonnistumisista itseensä, ja japanilaiseen tyyliin ottaa niistä hemmetinmoisen häpeän.

Kun taas tuntuu että afrikkalaiselle 10 vuoden tauoton steissillä hengaus ei tuota mitään henkilökohtaisia häpeän tai epäonnistumisen tunteita, ja itsariluvut pysyvät alhaalla.

Suomikin on ollut täällä jokusen tuhatta vuotta ja kuinka kauan kesti, että se kehittyi yhdeksi rikkaimmista maista? Mitä tuohon sovussa elämiseen tulee, niin itsekkin jo totesit, että on täälläkin ollut sisällissota.

What's your point, molemmat on olleet olemassa tuhansia vuosia, ja Suomella otti aikansa kehittyä, mutta kehittyi kuitenkin.
Afrikan valtioilla ottaa hieven pidemmän ajan.?

Besides, ensimmäiset ihmisethän evoluution mukaan kehittyivät juuri Afrikassa, eli sielläpäin on oikeastaan saatu varaslähtö. Muualla ei ollut edes ihmisiä, kun Afrikassa jo tultiin puusta alas ja mentiin kahdella jalalla.

Joo, Suomelle niin kävi niin kuin tuoreille valtioille yleensä, että heti kun itsenäistyttiin niin se piti kruunata sisällissodalla. Häpeällinen tapaus, onneksi sitä kesti vain vuoden.
Mikäs on keskimääräisen afrikkalaisen sisällissodan kesto?
40 vuotta niin kuin Angolassa?

Älähän nyt. Keskusteluhan on mitä mielenkiintoisimmillaan. Ei se sillä parane, että vetäydytään syrjään. Yhteiskunta ja ihmisyhteisö on kumminkin sellainen kirkkovene, että jokainen on melamies ja omalta kohdaltaan kykenevä vaikuttamaan asioihin. Vaikka vain vähänkin.

Olen nyt tässä melkein 30 sivua kirjoitellut, mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Ainakan kun käsittelen uuden aiheen, niin nurkan takaa hyppää uusi keskutelija uusin perustein miksi olemme huonompia kuin valkoiset. En näe enää mielekkääksi keskustelua Shizzle ja muutama muu vs. pakkotoisto.

Sori, kirjoitin hiukan epäselvästi. Tuotanto kasvoi juuri Nigeriassa tuon 7,4% tämän mukaan:
http://www.economagic.com/em-cgi/data.exe/doeme/paprpni
Oliko BKT:n kasvu nigerialaisten ahkeruutta vai johtuiko se siitä, että nigerialaiset sattuvat majailemaan öljyalueella?

En tiedä, tuskin ainakaan ahkeruudesta, kun he kerran oikein dokumenttien mukaan ovat laiskoja.

Niin, itsenäistyttiin tossa 1917 - onhan siitä jokusen tuhatta vuotta. :jahas:
Vajaa sata vuotta.
Joka kesti pari hassua vuotta.

No voi vittu. Lukekaa myös ne viestit joita olen quotannut. Kauan Afrikan maat ovat sitten olleet itsenäisiä? Eivät ainakaan sataa vuotta.

Tuossahan perusajatus tulikin.

Jos itse käyttäydyn kuin täysi kusipää niin oletan, että mua kohdellaan kusipää ja näin ollen olen itse aiheuttanut oman tilanteeni ja kärsin siitä.

Kun vaikka somali tekee rikoksen ja suomalainen kommentoi sitä alkaa välitön "rasisti, rasisti" huuto kuulumaan ja sitä puolustellaan tuomalla vähintään 50 eri tutkimusta muiden ulkomaalaisten tekemistä rikoksista.

Miten vaikeaa on myöntää, että somalikin voi olla kusipää?

Ihan niinkuin suomalainen tai kuka tahansa.

No miten minä toin nyt tämän "rasistikortin esille"? En mitenkään.

En muuten ole nähnyt minäkään moisia dokkareita. Rohkenen epäillä että sellaisia onkaan.
Luuletko että mikään kanava missään päin maailmaa olisi valmis tekemään sellaisen itsemurhan, että käsittelisi vähänkään kriittiseltä kannalta Afrikan tilannetta, noin niin kuin paikallisille kriittiseltä kannalta?

Minähän nimen omaan olin sitä mieltä, ettei noita dokumentteija ole olemassakaan, vaan pyysin niiden nimiä, joten en luule yhtään mitään.

Ja eikös Suomi valtiona ole ollut olemassa vuodesta 1917 lähtien? Maapläntti toki ollut paikoillaan pidempään. Vittu, että toi Shizzle on just niin saatanan rasittava ku nekku vaan voi olla. Älä perkele edes lähde vertaamaan Suomea ja suomalaisia johonki bambumaahan. On kuule afrikan maat ja suomi hieman eri tasolla, joka suhteessa.

Kuinka kauan on Afrikan valtiot olleet itsenäisiä? Joo me neekerit olemme rasittavia, laiskoja ja rikollisa, mutta sinä et ole rasisti, en edes kuvittele ottavani "rasistikorttia" esille.

Edit. Näitä viestejä tulee nyt sellaista tahtia, etten ehdi vastata kaikille.

Ja eikös Suomi valtiona ole ollut olemassa vuodesta 1917 lähtien? Maapläntti toki ollut paikoillaan pidempään. Vittu, että toi Shizzle on just niin saatanan rasittava ku nekku vaan voi olla. Älä perkele edes lähde vertaamaan Suomea ja suomalaisia johonki bambumaahan. On kuule afrikan maat ja suomi hieman eri tasolla, joka suhteessa.

Ja jos puhutaan suomalaisten onnellisuudesta ja itsaritilastoista niin ne olis vitun paljon synkemmät jos satuttais tällä mentaliteetilla asumaan jossain Kongossa. Prosentit hipois tod.näk. 100:a.

Itse en ole seurannut tätä theredia, mutta sen verran voin sanoa että ymmärän rasismia sellaiseksi jos esim joku tyyppit hakkaa ja varastaa keskustassa ihmisiä sitten sanot, että minkä takia kaikki somalit ovat bla bla bla tai miksi ne ryöstää meitä aina, vaikka ne olisivatkin somaleita niin miksi et sano vaan että ne tyypit hakkaa eikä kaikki somalit hakkaa ja ryöstää.

Tiedätkö kuinka monta kertaa itse olen ollut rauhallisesti koti ympäristössäni sitten sieltä tulee joku 40 vuotias juoppo vittuilemaan mulle, sitä samaa sanoo aina naapuri bla bla enkä ikinä ajattele että vittu miksi kaikki suomalaiset ovat juoppoja ja niin edespäin, joten ajattele itse olen koti ympäristössäni ja näen tollasta ja te puhutte jostain parista
somaleista jolla ei ole elämä ja vanhemmat ehkä somaliassa ja jotka on kasvaneet lasten kodissa varmaan.

pahoittelen kirjoitus virheistä

Itse en ole seurannut tätä theredia, mutta sen verran voin sanoa että ymmärän rasismia sellaiseksi jos esim joku tyyppit hakkaa ja varastaa keskustassa ihmisiä sitten sanot, että minkä takia kaikki somalit ovat bla bla bla tai miksi ne ryöstää meitä aina, vaikka ne olisivatkin somaleita niin miksi et sano vaan että ne tyypit hakkaa eikä kaikki somalit hakkaa ja ryöstää.

Tiedätkö kuinka monta kertaa itse olen ollut rauhallisesti koti ympäristössäni sitten sieltä tulee joku 40 vuotias juoppo vittuilemaan mulle, sitä samaa sanoo aina naapuri bla bla enkä ikinä ajattele että vittu miksi kaikki suomalaiset ovat juoppoja ja niin edespäin, joten ajattele itse olen koti ympäristössäni ja näen tollasta ja te puhutte jostain parista
somaleista jolla ei ole elämä ja vanhemmat ehkä somaliassa ja jotka on kasvaneet lasten kodissa varmaan.

pahoittelen kirjoitus virheistä

Vuan kaikillehan ne spurgut soittaa suutaan ja huutelee, tuota en vielä sanoisi rasismiksi.
Nekin pitäs lähettää Somaliaan näiden 8 menossa olevan mukana :D

Vuan kaikillehan ne spurgut soittaa suutaan ja huutelee, tuota en vielä sanoisi rasismiksi.
Nekin pitäs lähettää Somaliaan näiden 8 menossa olevan mukana :D

No joo, niinhän ne soittaa, mutta toi mr afromanin sanoman voi laittaa muuhunkin yhteyteen. Eli vaikka joku suomalainen on rasisti, niin eivät kaikki suomalaiset ole rasisteja. Ja sama somaleilla: vaikka jotkut somalit tekee kaikenlaiste pahaa, niin eivät kaikki somalit tee.

Ko. uutisessa pahan tekijät olivat somaaleja. Pahan tekijät olivat saatanan pellejä, kun hakkasivat syyttä suotta ihmisiä. He olivat pellejä, eivät kaikki saman väriset tai samasta maasta tulleet jne...

Olen samoilla linjoilla afromanin kanssa, että jos tässä tapauksessa yksitäisten henkilöiden törttöilyjen takia yleistää liikaa, menee se rasismin puolelle. Mutta se ei tietenkään ole rasismia, että on sitä mieltä, että kyseiset törttöilijät pitäisi lähettää takaisin. Ei siinä yleistetä ollenkaan. Harmittomat maahanmuuttajat saavat jäädä.

Näissä keskusteluissa tulee aina sellaisia viestejä, joissa joko ollaan rasistisia tai syytetään turhaan rasismista. Mutta on paljon myös asiallisia viestejä.

No jotkut vanhemmista ei oikein tiennyt mitä siellä koulussa tapahtuu. Toivat lapsensa kouluun ja siellä sitten smooth talkin' somppuope selitti miten tämä on heidän lapselleen parasta jne. "Siis lapsihan ei osaa suomea, miten hänet voi laittaa Suomalaiseen luokkaan...hänhän ei tajuaisi mitään"....Jep, pistä 30 pakolaista pakolaisen viereen, kylhän siitä äikänprofessori vielä tulee.

No onkos tässä tapauksessa vika suomalaisten vaiko jopa näiden pakolaisten ihan oma vika? Ja mitä herranen aika siitä valittamaan jos ei pääse suomenkieliseen luokkaan jos ei sinne voisi sopeutua(jos ei omienkaan keskellä pystytä käyttäytymään)?

Tuostahan oli yksi dokkari kun yksi britti kävi kokeilemassa keskiverto-afrikkalaisen elämää parin päivän ajan. Eipä jaksanut britti kauaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuostahan oli yksi dokkari kun yksi britti kävi kokeilemassa keskiverto-afrikkalaisen elämää parin päivän ajan. Eipä jaksanut britti kauaa.

Taisin nähdä saman dokkarin, ilmeisesti keskiverto-afrikkalainen vaeltaa päivittäin 10km veden hakuun jalkaisin tai lähtee kävellen töiden perään ilman ruokaa ja juomaa 100 kilsan päähän.
Luuletko, ettei brittidokkareissa hieman isotella asioita jotta se vaikuttaisi mielenkiintoisemmalta?
On kyllä toisaalta hienoa että on vielä näin sinisilmäisiä ihmisiä olemassa.

Tämä sama asia on käynyt tosiaan ilmi varsinkin Yle Teeman dokkareista, joissa on haastateltu maahanmuuttajia eri Euroopan maissa. Kaikki ovat kokeneet syrjintää, kaikilla on ollut kurjaa milloin ilmaston puolesta ja milloin minkäkin eri syyn. Vai ovatko maahanmuuttajat vaan niin kertakaikkisen sopeutuvaisia ja taistelutahtoisia että haluavat parantaa nykyisen maansa elinoloja niin väkipakolla, etteivät halua mennä takaisin sinne onnelaan mistä ovat lähtöisin. Väkisin tulee ihmeteltyä tätä eriskummallista tilannetta.

Voisiko kenties johtua siitä että esim. Euroopassa he voivat tehdä töitä ja lähettää rahaa takaisin kotimaahansa.

Voisiko kenties johtua siitä että esim. Euroopassa he voivat tehdä töitä ja lähettää rahaa takaisin kotimaahansa.

hmm. Vai soskun luukulla liian helppoa elämää? Kerro nyt Alarik, mikä ihmeen veijari olet.

Toisaalta Nigerian työttömyysprosentti on vain 2.9, paremminhan siellä asiat on kuin keskimäärin Euroopassa. Oletetaan, että tuo pitää paikkansa..

Siinä tehtiin homma liian helpoksi, eihän kys. britti esim. sairastanut mitään sairauksia, oli läpi elämänsä saanut hyvää ruokaa ja siis terveydeltään hyvässä kunnossa, ei ole joutunut kokemaan sotia tms. Joten siinä mielessä täysin väärässä oli tuo dokkari.

Aivan juuri näin. Ja toisaalta onhan tämä britti kuitenkin ollut vielä varmaan siirtomaaherrana jne.
Ja dokumentti on dokumentti ja sillä selvä. Kertoo täyden faktan, ellei se sitten kerro vääryyksiä/virheitä joita afrikkalaiset ihan itse ovat tehneet.

Esim. Euroopassa olevat afrikkalaiset siirtolaiset lähettävät Afrikkaan enemmän rahaa mitä nämä kehitysavut yms. ovat yhteensä.

Olisi myös kiva nähdä tilastoa niistä töistä mitä siirtolaisille on tarjolla Euroopassa ja siitä kuinka moni valkonaama on valmis tekemään kys. töitä vuosikausia.

Esim. Euroopassa olevat afrikkalaiset siirtolaiset lähettävät Afrikkaan enemmän rahaa mitä nämä kehitysavut yms. ovat yhteensä.

Olisi myös kiva nähdä tilastoa niistä töistä mitä siirtolaisille on tarjolla Euroopassa ja siitä kuinka moni valkonaama on valmis tekemään kys. töitä vuosikausia.

Entäs jos ei otettaisi yhtään afrikkalaista siirtolaista eurooppaan, eikä myöskään lähetettäisi sinne kehitysapua, kuinka kävisi. Ja olisiko lopputulos luonnon kannalta väärä?

Toisaalta, mitä keskimääräinen kouluttamaton afrikkalainen siirtolainen voi täällä tehdä, kenties suunnitella vaikkapa ydinreaktoreita.

On täällä hommat saatu hoidettua ennen afrikkalaisia siirtolaisiakin, vai mitä?

Shizzle sanoi:
...kuinka kauan kesti, että se (Suomi) kehittyi yhdeksi rikkaimmista maista?
Tupla-J sanoi:
Vajaa sata vuotta.
Niin. Jos katsotaan koko itsenäisyyden aikaa. Kyseinen kehitys on saattanut alkaa jo paljon varhemmin.

Mutta tärkeämpää on muistaa se, että Suomi on ollut "rikas" maa (jos se sitä enää edes on) vain viimeisten noin 30 vuoden ajan. 1950-60 -luvuilla elämä oli todella tautista ja köyhää (siis täällä Suomessa) ja aika saatanan surkeaa se oli vielä 70-luvullakin. Ette pojat tiedä ja siksi ette usko. Ja sitten tulikin se nousukausi.

Tupla-J itsekin on nousukauden lapsi. Useat tätä lukevat ovat vielä nuorempiakin. Minä lupaan teille, että teillä ei ole mitään syytä tuntea huonoa omatuntoa siitä, että Suomella menisi liian hyvin tai että me olisimme kenellekään mitään velkaa. Kansakunnan muisti on lyhyt. Tuskin on saatu keuhkotauti maasta parannettua (ja tehtyä keuhkotautiparantolasta B-mielisairaala, josta laman aikana potkitaan hullut avohoitoon), kun siihen maailman kauneimmalle paikalle järven rantaan funkkistaloon laitetaan pakolaiskeskus.
http://www.ekarjala.fi/rauhatiuru/

Shizzle sanoi:
Tuon asian esille silloin, kun minulle sanotaan, että "neekerit ovat eläimiä". Jos haluat minun lopettavan, niin tee koko Suomelle selväksi, että samanlaisia ihmisiä mekin olemme.:D
Hyvä on. Minä teen tämän asian selväksi. Kertakaikkiaan.
Ymmärtäkää: kaikilla ihmisillä on samanlaiset perustarpeet.
Mutta usein ihmiset tuntuvat olettavan, että ulkomaalaisten/neekereiden/pakolaisten/marttyyrien perustarpeet olisivat erilaiset. Jotenkin hyvemmät ja ylevämmät. Kärsimyksen kirkastamat. Eivät ole. Ihmisten perustarpeet ovat aina samat: pää sekaisin ja pissavehkeitä räpläämään.

Et sinä ole vastuussa kaikkien neekereiden teoista. Pahoista tai hyvistä. Paitsi jos välttämättä haluat olla.
Shizzle sanoi:
Minusta alkaa nyt vaikuttaa siltä, että on enää turha osallistua tähän keskusteluun. Olkaa rauhassa sitä mieltä, että olemme laiskoja, rikollisia ja ties mitä. Toivottavasti joidenkin itsetunto nyt kasvoi, kun saavat olla osa valkoisia yli-ihmisiä.
Ketkä te? Minun nähdäkseni sinä kuulut joukkoon "me". Jos haluat kuulua. Sinä puhut suomea, olet kasvanut (ainakin suurimman osan ikääsi) Suomessa. Sinun sähköpostiisi tulee yhtä paljon nigeriankirjeitä kuin kenen tahansa muunkin suomalaisen sähköpostiin. "Hello Mr. Shizzle. I am writing to you to inform you that I am your long lost brother Mr. Cole Gangstaman Shizzle."

Se lIhaan postaamassa kuvassa esiintynyt vatipää on muuten suorittanut oikeustieteen tohtorin tutkinnon Oxfordin yliopistossa. Mutta nigeriankirjeitä kirjoittelemalla tienaa paremmin. Ja muutenkin on mukavampi relata ja chillata kotikylän tanhuvilla vati päässä ja muna kädessä.

Shizzle, jos sinusta tuntuu, että ihonvärisi tai geeniperimäsi estää sinua ajattelemasta tai myöntämästä, että nuo nigeriankirjeitä kirjoittavat huijariroistot ovat kusipäitä (ja sitäpaitsi tyhmiä sellaisia), koska he sattuvat olemaan neekereitä, niin se on sääli. Mutta jos sinusta tuntuu peräti siltä, että ihonvärisi tai geeniperimäsi suorastaan pakottavat sinut toimimaan samalla tavalla kuin nuo laiskat ja rikolliset kusipäät, niin toivon, että lähdet Afrikkaan toimimaan sillä tavalla. Sinulla tulee olemaan loistava tulevaisuus nigeriankirjeiden kirjoittajana. Osaat suomen kielen ja tunnet suomalaisten ajatusmaailman. Jos haluat, pystyt huijaamaan suomalaisilta enemmän rahaa kuin kukaan nigerialainen.

Toisaalta sinulla on myös mahdollisuus ajatella, että kuulut ryhmään "me". Siis me suomalaiset. Valinta on hyvin pitkälti sinun.
Kyllähän täältä Suomesta löytyy paljon materiaalista paskaa ja BKT:kin on korkea, mutta ovatko ihmiset oikeasti onnellisia? Itsemurhatilastot puhuvat ainakin vastaan.
Aivan. Ja samaan aikaan tänne raahataan puoliväkisin ihmisiä toiselta puolelta maapalloa. Suurin joukoin. Sillä ajatuksella, että he olisivat täällä onnellisempia. Kaiken materiaalisen paskan ja korkean BKT:n keskellä. Ja silläkö maailma pelastuu? (fakedit: Siis minä olen todellakin sitä mieltä, että materiaalinen paska ei lisää onnellisuutta eikä korkea BKT pelasta maailmaa. Jos joku ei heti ymmärtänyt.)

Ja jälleen kerran.. Turun Sanomat 7.8

Raisiolaisten Tero Rumpusen ja Petri Hihnalan silmissä pimeni arkiyönä vajaat kaksi viikkoa sitten. Kolmekymppiset kaverukset olivat palaamassa ravintolasta Turun keskustassa, kun heidän kimppuunsa käytiin takaapäin kävelykadulla. Miehet iskettiin katuun ja heitä pahoinpideltiin muun muassa päähän.

Ulkomaalaistaustaisilta vaikuttaneet tekijät ehtivät poistua paikalta ennen poliisin tuloa. Tilannetta ei edeltänyt minkäänlainen sanaharkka eikä miehiltä anastettu mitään.

Hihnala selvisi tapauksesta Rumpusta lievemmin vammoin. Taksiyrittäjänä toimiva Rumpunen toimitettiin hengenvaarallisia kallonmurtumia saaneena sairaalaan.
:curs:

Näitä ulkomaalaisten hakkaamia ihmisiä alkaa oleen nykyään Turun Sanomissa ihan päivittäin.. sairasta.. :jahas:

Juu, vaan jos tarkoitat sitä missä pulska brittineekeri kävi kokeilemassa pärjääkö hän laihojen etiopialaisneekereiden dieetillä, niin eihän siinäkään kysytty ensimmäistäkään kysymystä siihen suuntaan, että mistä johtuu että tilanne on niin hankala, eikä tunnu muuksi muuttuvan.
Voivoteltiin vaan että kuinka kurjaa on, ja ryökäle valtiokaan ei anna tarpeeksi ruokaa, länsimaista puhumattakaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom