Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mistä lähtien "kovin monta" on ollut yksikkö? Teidän tänne linkittämät uutiset yksittäisistä ulkomaalaistaustaisista (=apinoista) raiskaajista taas kertovat totuuden kaikista ulkomaalaistaustaisista (=mutakuonoista)?

Ps. Joku itsensä tosi fiksuksi tunteva rasisti voinee linkittää tähän jonkun "tutkitun tiedon".

Tummemmat kaverit nyt vaan sattuvat raiskaamaan sen verta enempi (määräänsä nähden), että yleistys on tervettä järkeä. Terve järki nimenomaan moku-uskovaisilta puuttuu. Ainakin omia lapsia/naisia kannattaa varoittaa ettei päädy lehteen uutena yksittäistapauksena. Tuntuu olevan vaikein pala myöntää, että ihmisiä on todellakin erilaisia, ja kaikki eivät omaa samoja moralisääntöjä ja tapoja (tai älyä jne jne), kuin ehkä itse omaa.

Tässä nyt vaikka muutama lämmittelyksi:

http://www.news24.com/News24/South_Africa/News/0,9294,2-7-1442_2096769,00.html
http://www.scienceinafrica.co.za/2002/april/virgin.htm
http://www.aftenposten.no/english/local/article190268.ece

Tuntuu olevan vaikein pala myöntää, että ihmisiä on todellakin erilaisia, ja kaikki eivät omaa samoja moralisääntöjä ja tapoja (tai älyä jne jne), kuin ehkä itse omaa.

Juuri näin! Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Siksi ei voi tiettyjen yksilöiden perusteella tuomita vaikkapa kokonaista ryhmää.

Tämä on muuten hassu threadi, kun otsikko on "En ole rasisti, mutta...".

Varsin vähän täällä mielestäni varsinaisia rasisteja näkyy.
En näin äkkiseltään löytänyt yhtään postia, joissa puollettaisiin ajatusta siitä, että jotkut ihmiset ovat tyhmempiä/tekevät todennäköisemmin rikoksia/rumempia / huonompia etc., koska edustavat jotain tiettyä rotua.

Ei mielestäni ole rasismia väittää, että maan x kansalaiset tekevät enemmän rikoksia suomessa kuin suomalaiset. Tottahan tuo joissakin tapauksissa taitaa olla, eikä sillä ole mitään tekemistä rodun kanssa.

Kun kulttuurit törmäävät esimerkiksi juuri pakolaisvirtojen takia, on tilanne usein se, että pakolaiset eivät halua olla siellä minne ovat päätyneet ja "alkuperäisasukkaat" eivät halua pakolaisia sinne.
Ei ihme, että syntyy ongelmia, etenkin jos kulttuurit ovat kovin erilaiset.

Siitä miten tähän reagoidaan voidaan keskustella pitkään ja hartaasti, mutta tiettyjen asioiden myöntäminen ei ole mielestäni rasismia, eikä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että maahanmuutto tuo ongelmia ja monikulttuurisuus ei ole rikkaus, pitäisi lynkata rasisteina.

Mielestäni tuo monikulttuurisuus juttu on vähän samanlainen asia kuin pidätkö maidosta vai ei... jotkut tykkää, jotkut ei, eikä sitä oikein voi rationaalisesti perustella (ainakaan jos ajattelee niin kulttuurirelativistisesti kuin minä).

My 2 cents :D!

edit: vaikka itse puollankin jossain määrin korkeampia pakolaiskiintiöitä ja vapaampaa liikkumista (muullekkin kuin rahalle) vittutaa aina kun joku sanoo tuon kuuluisan "monikulttuurisuus on rikkaus" lauseen. Enpä ole vielä kuullut kenenkään perustelevan, miksi monikulttuurisoitunut kulttuuri on niin paljon hienompi kuin suomalainen kulttuuri. Itse tykkään kyllä enemmän monikulttuurisemmasta kulttuurista, mutta mikään universaali fakta "monikulttuurisuus on rikkaus" ei mielestäni ole.

kaveri sierra leonesta.

minulla on kaveri mm.sierra leonesta, ja keskustelut hänen kanssaan kulttuureiden erilaisuudesta ovat virkistäviä, ja avaavat silmiä erilaisuudelle. Siis elämää on muuallakin kuin suomessa :wtf: Kyllähän me ihmiset täällä ollaan sisäänpäin kääntyneitä,kun vertaan heitä vaikka sierra leonilaisiin ihmisiin, mutta maassa maan tavalla :rock: En häpeä liikkua tämän "mustan" kaverin kanssa kaupungilla, ja tavoitteena minulla on, että he tuntevat olonsa tervetulleiksi tänne suomeen. Ajattelen asiaa niin, että saisin samanlaista kohtelua, jos itse olisin ko. maassa. Tunnen läjäpäin ulkomaalaisia, ja voisin sanoa, että kannattaa tutustua heihin. On minulla tietysti ketun häntä kainalossa, eli preppaan englantiani näiden kavereiden kanssa, mutta Rasismi on kyllä pärseestä :joulu7:

Veikkaan muute että saattaisi olla aika kylmää kohtelua Sierra Leonessa valkosella miehellä;)

Ei sen puolee, ei me rasisteja olla, itsekin tunnen oikein mukavan turkkilaisen, oon kaveerannu venäläisten kanssa, tapaillu venakoita, kaverin tyttöystävä on venäjältä, saksalaiset jota olen tuntenut on ollu oikein mukavia, oon etäseukkaillu saksalaisen kanssa, tunnen todella miellyttäviä ja mukavia hollantilaisia, ja ruotsalaiset naiset ovat aivan fantastisennäköisiä.

Silti mä en kannata Islaminuskoisten fundamentalismiintaipuvaisten selkeästi rikollista ainesta olevan isohkon kansanryhmän vapaata mellastamista, enkä myöskään älytöntä etnot ovat rikkaus-aatteellista paloa, ihmeen hyvin on rotuopit, mutta vaan käänteisinä sisäistetty tietyissä piireissä, vaikka ollaa olevinaan niin hyviksiä että ihan sielu särkyy.

Oikeasti. muuten suurin monikulttuuristien ja somalienvihaaja on tuo tuntemani turkkilainen, se vihaa niitä siksi, että ne pilaa tavallisten rehellisten ihmisten maineen.

Mä enemmän vihaan näitä kaikenymmärtäjiä, suomalaisen kulttuurin alasajajia etnot on rikkauksia astrid thorseja, kun ikinä ketään pahintakaan aidsia potevaa 60007325235 naista raiskannutta sissiarmeijaa sudanista. Säälittäviä, ja kaikkien, myös somalianasukkien halveksimia idiootteja.

Juuri näin! Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Siksi ei voi tiettyjen yksilöiden perusteella tuomita vaikkapa kokonaista ryhmää.

Niin. Entäs kun nämä yksittäistapaukset ovat jollain tietyillä ryhmillä yliedustettuina (vaikkapa vaatimaton 60% työttömyys ja 1000-kertainen riski tehdä rikoksia kantaväestöön verrattuna)?
Kyllä minä ainakin teen yleistyksiä sen mukaan, mitä faktat antavat myöden.
Ja ei, en tiedä, että kuka vastaantuleva somali on rikollinen/työtön, mutta tiedän, että ISO osa niistä on. Kuten sanoin, tervettä järkeä. Tämän suhtautumisen ovat ihan itse aiheuttaneet, eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Ja ei, kukaan ei Suomessa pakota tekemään rikoksia vaikka olisi kuinka paha olla ja ikävä sodan keskelle nälänhätää kärsimään.

E: Ja ihmisten erilaisuudella tarkoitin sitä, että joistain paikoista tulee selkeästi isolla prosentilla ihmisiä, jotka eivät tänne sopeudu, ja tämä fakta pitäisi jo pikkuhiljaa hyväksyä, ja tehdä asialle jotain.

Ulkomaalaiste rikollisuus suomessa

Esimerkiksi Somalialaisista noin joka kolmas teki rikoksen vuonna 2005, Ryöstäjistä 40% oli Somaleja,
Kaikista ulkomaalaisten tekemistä rikoksista 21% oli raiskauksia. 27% raiskauksista on ulkomaalaisten tekemiä,

Somaleita on noin 1/1000 suomen asukkaasta, Suomessa pitäisi tilastollisesti noin joka toinen tai kolmas vuosi tapahtua jonkun somalin toimeenpanema raiskaus, jos somalit raiskaisivat yhtä vähän/paljon kuin suomalaisetkin. taitaa olla hieman useammin sattunut, kuin ehkä 8 kertaa maan historiassa;)

Somaleja kaikista vangeista oli 8%. eli maltillisesti 80kertaa suhteessa liikaa. Ei sen enempää. Suomen kaikkien asukkaiden tehdessä yhtä paljon yhtä vakavia rikoksia kuin somalit, oisi suomessa vankeja vaatimattomat 320 000. Yhdysvalloissa vankeja on noin 2 milj, jota aina kauhistellaan maailmassa. Kuitenkin yhdysvaltojen väkiluku on noin 60kertaa suomi, joten suomessa somalien rikostiheydellä olisi vankeja 19,2 miljoonaa henkeä, jos suomi olisi yhdysvaltojen kokoinen maa.

Eli toisinsanoen suomen somalit ovat noin 10kertaa todennäköisemmin vankilassa kuin amerikassa amerikkalaiset, vaikka amerikka on maailman vankirikkain maa.

Aika paha, sanoisin.
Kuinka suuri osa heistä on rikollisia?

Ei ollut vastaus kovin kaukana.

Niin tai huomenna, entäs ylihuomenna?:david:

Ahaa! Kun pakolaisleiriltä otetaan tänne vaikkapa 12-vuotias lapsi, niin onko silloin oleellisinta pohtia tällaista kannattavuutta? ;) :david:

Ja sitä, onko tällaisen henkilön ottaminen Suomeen meille taloudellisesti kannattavaa? ;) :david:

Tässä hymiöidessään TaivaanIsä tuli osoittaneeksi sen perustavaa laatua olevan (yhden niistä) ajatteluvirheen kaltaistensa suvaitsevaisten, oikeamielisten ja pelottomien ihmisten ajattelussa.

Eli: haluan auttaa, silloin en mieti asioita YHTÄÄN sen pidemmälle.
En mieti auttaisinko tehokkaammin ja vähän helvetin montaa avuntarvitsijaa enemmän, jos auttaisinkin paikan päällä.
Samalla rahalla, mikä tällaisen potentiaalisen kultamunan ylläpidon lisäksi kuluu tulkkeihin ja erityisopettajiin sekä muihin fantsuihin asioihin, saataisiin järjettömät määrät hyvää aikaan maassa, jossa pennulle saa vuoden koulukirjat muutamalla eurolla, ja samoin kuukauden ruoat niin ikään muutamalla eurolla.
Mut en mä haluu aatella tällasta kun mähän haluun auttaa.
Mä haluun nähdä sen kultamunan steissillä hengaamassa, jotta voin konkreettisemmin kokea, että juuri tuota ihanuutta minä jeesasin.

Ja kun mietitään niitä kaikkia ongelmia, joita tämän 12-vuotiaan kaltaisilla kultamunanpoikasilla on pitkin maailmaa, niin voisi todellakin olla toimivampi ratkaisu auttaa avun tarvitsijoita paikan päällä...mutta ei kun MÄ HALUUN AUTTAA, en minä halua ajatella yhtään askelta sen pidemmälle.

Otetaan pentu tänne ja paskaak sitä miettiin että miten sillä täällä sitten mahdollisesti menee.
Kun EN MÄ HALUU MIETTII NIIN PITKÄLLE, MÄHÄN SANOIN ETTÄ MÄ HALUUN AUTTAA!

Ja haluan auttaa juuri niin kuin mistä itselle tulee paras mieli, ja joka ei takuulla ole järkevin tapa, ja siksi sitä vastustetaankin, ja sitten saan vielä päälle kokea itseni ihan valtavan hyväksi ihmiseksi leimaamalla minun auttamishaluani mollaavat xenophobisiksi razze-nazzeiksi.
Iih, auttaminen on niiiiiin ihanaa.

Tässä hymiöidessään TaivaanIsä tuli .....
Näin juuri, kyllä se olisi tärkeämpää saada lähtömaiden tila nousemaan ja saada koulutusta ja ammattitaitoa sinne, ei tänne. Ei pakolaisvirta koskaan tule lakkaamaan jos lähtömaassa sota ja kurjuus jatkuu. Pakolaiset pitäisi saada rakentamaan omaa maataan paremmaksi, eikä vain näennäisesti "auttaa" kun otetaan porukkaa tänne. Lopullinen ratkaisu olisi jos saataisiin taistelevat heimot järkiinsä ja työskentelemään yhdessä, kyllä suomellakin aika hyvin menee kun omat "heimosodat" on jo käyty. On taas toinen juttu miten tämä onnistuu, mutta ei ainakaan ottamalla pakolaisia hyysättäväksi.

http://www.uutiskynnys.fi/uutiset/ulkomaat/2007/ranskan-lahettilas-vaittaa-euroopan-itsemurha

Christian Lambert, Ranskan entinen lähettiläs ennustaa Euroopalle kovaa kohtaloa esseessään "vääjäämätön Euroopan itsemurha". Hän kertoo, kuinka virallisten tietojen mukaan EU alueelle saapuu yli puoli miljoonaa siirtolaista vuodessa, ja että todellinen määrä on yli kaksinkertainen. (ote ylläolevasta linkistä)

Onneksi meillä Suomessa osataan kotouttaminen ja täällä ei ole ongelmia monokulttuuristamisesta :itku:

http://www.uutiskynnys.fi/uutiset/ulkomaat/2007/ranskan-lahettilas-vaittaa-euroopan-itsemurha

Christian Lambert, Ranskan entinen lähettiläs ennustaa Euroopalle kovaa kohtaloa esseessään "vääjäämätön Euroopan itsemurha". Hän kertoo, kuinka virallisten tietojen mukaan EU alueelle saapuu yli puoli miljoonaa siirtolaista vuodessa, ja että todellinen määrä on yli kaksinkertainen. (ote ylläolevasta linkistä)

Onneksi meillä Suomessa osataan kotouttaminen ja täällä ei ole ongelmia monokulttuuristamisesta :itku:

Kohtuu koomista oikeastaan, että "auttamalla" saadaan eurooppa yhtä paskaan jamaan, kuin maat joita alunperin haluttiin auttaa. Kukahan meitä sitten auttaa?
Käsittämätöntä, että tälläinen itsekkyys saa jatkua.

Tässä hymiöidessään TaivaanIsä tuli osoittaneeksi sen perustavaa laatua olevan (yhden niistä) ajatteluvirheen kaltaistensa suvaitsevaisten, oikeamielisten ja pelottomien ihmisten ajattelussa.

Eli: haluan auttaa, silloin en mieti asioita YHTÄÄN sen pidemmälle.
En mieti auttaisinko tehokkaammin ja vähän helvetin montaa avuntarvitsijaa enemmän, jos auttaisinkin paikan päällä.
Samalla rahalla, mikä tällaisen potentiaalisen kultamunan ylläpidon lisäksi kuluu tulkkeihin ja erityisopettajiin sekä muihin fantsuihin asioihin, saataisiin järjettömät määrät hyvää aikaan maassa, jossa pennulle saa vuoden koulukirjat muutamalla eurolla, ja samoin kuukauden ruoat niin ikään muutamalla eurolla.
Mut en mä haluu aatella tällasta kun mähän haluun auttaa.
Mä haluun nähdä sen kultamunan steissillä hengaamassa, jotta voin konkreettisemmin kokea, että juuri tuota ihanuutta minä jeesasin.

Miten autat sitten paikan päällä johonkin vieraan maan pakolaisleirille päätynyttä lasta? Annetaanko näiden elellä pakolaisleireillä loputtomiin?

Taivaanisällä on vain kysymyksiä, koska saamme vastauksia, mielipiteitä tai perusteluja?

Back
Ylös Bottom