Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Hyvää Joulua kaikille! :kippis1: Muistakaa postailla tärkeitä uutisia myös joulun aikana! ;)

Ja muistakaa pelätä kauheasti kaikkea erilaista. ;)

Taivaanisä vain pitää sinnikkäästi kiinni siitä hellitystä ajatuksesta, että maahanmuuttovastaisuus perustuu tietämättömyyteen ja pelkoon.

Tämä tietenkin tarkoittaa, että maahanmuuttomyönteisyys perustuu näiden vastakohtiin. Siihen, mitä hän itse edustaa. Simppeliä, eikö? ;)

Saakeli kun tuli jotenkin epämiellyttäviä ajatuksia, kun luin yhden Imatralaisen paikallislehden artikkelia tästä Imatran kaupungin "kansainvälistymisestä" :jahas: .

Täällä on kymmenen vuoden päästä saman verran ryssiä, kuin suomalaisia. Ja ei ole edes kovin kaukaa haettu väite: monessa paikkaa on myönnetty, että
- imatralaiset lähtee muuaalle köyhästä kaupungistaan
- ryssiä tänne vaan tuolta rajan takaa lamppaa ja sitä kieltähän tuolla Imatrankosken ns. "keskustassa" kuulee
-> joo kosiskellaanhan vähän ryssiä tänne ja annetaan niille apupalveluita lissää

Yksi kiintoisa homma on myös Suomen suurimpia työttömyysprosentteja tässä kaupungissa.

Siinä artikkelissa, itse asiassa pääkirjoituksessa, puhuttiin taas, miten ulkoa tuleviin tulee hirveät stereotypiat ja minusta ryssäläisiin kohdistuvat ovat kyllä ansaitsemisen arvoisia, kun katsotaan historiaan ja nykyisyyteenkin, vaikka Tarja Halosen mielestä Putin hoitaisi homman kuinka hyvin kotiin.

Ja eivät kaikki suoraan syrji niitä. Itse olen semmonen "tiedostava" (kuulostaa tyhmälle sanalle varmasti tämän ikäisen suusta) ja passiivinen rasisti. Eli en mene hakkaamaan, jos näen neekerin kadulla, vaan koetan tutkia eri rotujen, joita on minusta olemassa, eroja eli ottaa niistä selvää ja suhtaudun kriittisesti kulttuurien pakkosekoittamiseen, eli Imatrallekin vaan 33% rys... venäläisiä, 33% neek... tumma-pigmenttisiä ja 33% sitten niitä suomalaisia. Juu, kyllä onnistuu.

Joop ja tulipa kiinnostava teoria. Nimittäin kohta varmaan anti-rasistisen kasvatuksen tuloksena suurempi stereotypiä, epäloogisesti, on suomalaisten luulo suomalaisten rasistisuudesta venäläisiä kohtaan, kuin mitä ne oikeat rasistiset luulot ovat. <- Lukekaa lause ajatuksella läpi, kun en ala mitään taulukkoa vääntämään.

Lisäksi hirveää suvaitsevaisuutta artikkelissa luki. Hemmetti, pakolla vaan tungetaan tänne eri asukkaita, jotta he toisivat monikulttuurisia ongelmia tullessaan enemmistöksi ja kaikki tietysti ratkeaa sillä, että valkoihoiset suvaitsevat muut. Suhtaudun hieman epäilevästi siihen, miten valkoihoisten länsimäisten, totta kai yhtä kehittyneen, kulttuurin tulisi ratkaista maapallon ongelmat. Jos ovat yhtä fiksuja siellä Afrikassa, niin ratkaisevat sitten ne ongelmat. Mutta ei. Mielestäni siellä ollaan satoja tai tuhansia vuosia jäljessä, jos päätavoite on vain hankkia kymmenen lasta, mutta sitten vielä länsimaiden velvollisuus olisi pitää ne kaikki lapset hengissä, jolloin voitte nyt ihan itse miettiä, kehittyykö se älykkyys mihinkään. Tosin luin jostain HS:n artikkelista, että evoluutio muokkaisi afrikkalaisille sairauksia vastustavia ominaisuuksia ja sitten jos vielä luonto tekisi vähän tehtäväänsä, niin myös afrikkalaiset voisivat selvitä yhtäveroisesti.

Mutta kyllä minä vaan vihaan sitä länsimaalaista maailmanpoliisikuvitelmaa, että kaikki ongelmat tulisi ratkaista länsimaiden. Olen miettinyt hieman tätä, miksi (taas toki yhtä kehittyneiden) Lähi-Idän maiden rauhallisuutta pitää koko ajan olla jokin maailmanpoliisi vahtimassa, jos ne ovat yhtä kehittyneitä. Eli aina, kun joku maa voisi kenties jopa ratkaista joitain asioita sisällissodalla, sillä niin on käynyt peräti Suomessakin ja on voinut olla rauhatonta, mutta tähän sitä on kuitenkin selvitty, niin pitää olla joitain rauhanturvaajia, koska aina kun ihmisiä kuolee kenties suurempaan tarkoitukseen tai sen eteen, että jokin muuttuisi, on se estettävä. Ihan oikeasti uskon siihen, että joissain maissa jopa väkivaltainen vallankumous voi ratkaista jotain. Kuulostaa vähän kommunistiselta, mutta jos jokin konflikti ratkeaa ja siitä tulee vaikka järkevämpi hallinto, on sekin mahdollista. En tiedä, kuinka hyvä oli Venäjälle kommareiden vallankumous, mutta silti.

Toki on sitten eri asia, jos vaikka on todellinen uhka, että länsimaat räjähtäisivät ydinaseesta, jota ei usein pidetä toivottavana vaihtoehtona, niin silloin voidaan puuttua asiaan.

Mutta mitenpä on afrikan kivi ja keppi -sodat? Vaikea fakta on, että eihän siellä kaikki ihmiset voi selvitä hengissä, jos ruokaa on niukasti. Mielestäni on teoriassa fiksu teoria, että esim. ruokaa ja hyvinvointia riittäisi enemmän 3 miljardille, kuin 6 miljardille ihmisille. Vaikka suurinta populaation kasvua on ollut käsittääkseni kehitysmaissa (joka on hemmetin huono homma, sillä lapsena kaikki tietysti luulivat ihmisten kasvaneen 2 miljardista 6 miljardiin länsimaissa), niin karsittavaa voisi olla myös länsimaissa. Ja minä en mene osoittamaan, ketä karsittaisiin jne. eikä luonnonvalinta ole muutenkaan mikään reilu ja oikeudenmukainen valitsija. Mistä minä tiedän, jos vaikka sukulaiseni kuolisivat kaikki vuoden sisään? Ja ketä se kiinnostaisi siellä toisen puolen maapalloa, btw?

Ps. loppukevennyksenä kerron, että kuulin radiokanavalta jutun, että vaikkapa minun tällaiset rasistiset puheet pitäisi pystyä ennakolta karsimaan netistä. Mitäpä siitä sanotte? (avainsanoja: sananvapaus, loukkaamattomuus yksittäisiä ihmisiä kohtaan, realistisuus)

Ps. loppukevennyksenä kerron, että kuulin radiokanavalta jutun, että vaikkapa minun tällaiset rasistiset puheet pitäisi pystyä ennakolta karsimaan netistä. Mitäpä siitä sanotte? (avainsanoja: sananvapaus, loukkaamattomuus yksittäisiä ihmisiä kohtaan, realistisuus)

Monikulttuurista ilosanomaa opetetaan lastentarhasta armeijaan. Vanhemmat jäärät, jotka eivät gospelia ennättäneet kuulemaan, vaiennetaan sensuurilla.
Aika touhua ja korkea hinta.

Sitä siinä kysyttiin. ;) :david:

Ahaa! Kun pakolaisleiriltä otetaan tänne vaikkapa 12-vuotias lapsi, niin onko silloin oleellisinta pohtia tällaista kannattavuutta? ;) :david:

Ei kai TaivaanKukkelilla ole hiekkaa vaginassa kun havaittavissa epätyypillistä ärtymystä viesteissä :D Vai onko joku mamu ihan henkilökohtaisesti romuttanut uskosi?

Noh asiaan vielä hetkeksi. Koittaisit sen verran kuitenkin keskittyä ettet sotkisi asioita, nimittäin en puhunut pakolaisista vaan maahanmuuttajista.

Ja sitä, onko tällaisen henkilön ottaminen Suomeen meille taloudellisesti kannattavaa? ;) :david:

ks.edellinen

Minä tiedän sellaisia mamunuoria, joille kielen oppiminen ja kouluttautuminen on tärkeysjärjestyksessä hyvin korkealla. ;) :david:

Erittäin hieno juttu sinulle. Minähän väitinkin, ettei sellaisia ole ollenkaan.

Osa heistä tarvitsee meidän apuamme. Monet meistä ovat valmiita auttamaan heitä. Ei tosin kaltaisesi :david:. ;)

Niin ja osa ei tarvitse, ja heitä minä en ole valmis auttamaan. Mutta se on hyvä että sinä sotket apua oikeasti tarvitsevat pakolaiset leveämmän elämän toivossa tänne muuttaviin mamuihin. Niin ja saadaan minutkin näyttämään ihmiseltä joka ottaa tikkarin 12-v lapselta. Toivottavasti tuo sinun vääristelytyylisi tuo sinulle edes vähän paremman joulumielen :joulu5:

fedit. toi sun hymiötyylisi ei ole edes hauska, se on vain säälittävä

fedit 2. toivottavasti pukki tuo sulle munat niin ei sinun tarvitse tulla ruikuttamaan enää tänne forumille meidän muiden vellihousujen seuraan :thumbs:

Voin sanoa, että tuolla rikastajalla on lähtölaskenta alkanut.

Älkääs nyt. Pitää ymmärtää tätä(kin) tapausta. Hän on kotoisin erilaisesta kulttuurista, ja tuo rikastavaa toiseutta sinne kainuun perukoille.

Ei se nyt niin vakavaa ole jos joskus sutaisee lupaa kysymättä.

Pakolainen ei ole maahanmuuttaja?

Voi vittu sun kanssa.. Pakolainen tulee maahan, koska olot kotimaassa ovat kestämättömät. Maahanmuuttajalla voi olla kotiolot ihan ok. Kerro toki jos et tajua eroa noitten välillä.
Ei sun kanssa jaksa vääntää kun sä skippaat aina sulle esitetyt kysymykset ja alat vääntää epäolennaisesta. :down:

Back
Ylös Bottom