Maahanmuutto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saksaan 2015 saapuneiden maahanmuuttajien integroituminen on ilmeisesti onnistunut hyvin:


"More than 10,000 people who arrived in Germany as refugees since 2015 have mastered the language sufficiently to enroll at a German university. More than half of those who came are in work and pay taxes. Among refugee children and teenagers, more than 80% say they have a strong sense of belonging to their German schools and feel liked by their peers."
 

Merkittävä ero maahanmuuttajien ja Suomessa syntyneiden välillä muodostuu työttömyysturvan, asumistukien ja toimeentulotuen kokonaisuudesta. Suomessa syntynyttä henkilöä kohden näitä etuuksia maksettiin noin 900 euroa vuodessa ja maahanmuuttajaa kohden noin 3 300 euroa vuodessa.
 

Verotiedot: Luksusvaatteilla mediassa ylpeilleillä maahanmuuttajilla ei laillisia tuloja nimeksikään​

Kuinka Suomen kalleimmassa kaupungissa elävät maahanmuuttajat kustantavat pröystäilevän elämäntapansa verotettavilla nollatuloilla?

matut-vaatteet-verot-helsingin-sanomat.png

Shafi Ahmed, Abra Bakkali, Wendy Kasongo ja Kieran Richardson.

Nollatuloilla jetset-luokkaan​

Louis Vuitton‑, Canada Goose- ja Moncler-brändien vannoutunut kannattaja Kieran Richardson ansaitsi ansio- ja pääomatuloja koko vuonna yhteensä 0 euroa. Tuhansien eurojen asukokonaisuuksia suosivan Bakkalin tulot olivat niin ikään 0 euroa. ”Kuukaudessa vaatteisiin jopa 2 000 euroa käyttävä” Wendy Kasongo (joka kuvaa itseään sanoin ”the hardest working teenager out here”) tienasi ansiotuloja 140 euroa ja pääomatuloja 0 euroa.

Samaan jengiin kuuluva, HS:n toimittajalle kiireisen näköisenä puhelin kourassa poseerannut Shafi Ahmed puolestaan ansaitsi koko vuonna alle 2 000 euroa ansiotuloja. Muista ”nuorista” poiketen hän on jo lähes 30-vuotias.

Partisaani ei väitä, että artikkelissa mainitut maahanmuuttajat olisivat ansainneet rahojansa rikollisesti. On kuitenkin paikallaan selvittää, miten Suomen kalleimmassa kaupungissa elävät maahanmuuttajat kustantavat pröystäilevän elämäntapansa verotettavilla nollatuloilla.

 
Se on kumma ettei verottaja tartu noihin. Kun mä aloin yrittäjäksi, kesti kaksi viikkoa kun jo tuli verottajalta selvityspyyntö miten olen elänyt niillä tuloilla mitä edellisvuonna oli. Sain mätkyjä sitten siitä. Jos omistaa yhtään mitään, eikä ole osoittaa tuloja, se katsotaan pimeäksi tuloksi ja kusessa olet. Siis jos olet natiivi yrittäjä, joka työllistää itsensä. Jos taas olet maahanmuuttaja, voit raiskata pienemmillä sanktioilla mitä mun mätkyt oli.
 
Saahan nuo helvetinmoiset tuet kun tulevat suomeen. Jos perustaa esim, pitzerian niin voivat kolme vuotta tehdä duunia ettei tarvi maksaa Alveja ollenkaan sen jälkeen pizza paikka vaihtaakin veli Abdullalle ja taas mennään seuraavat kolme vuotta ilman Alveja. Joku mamu luetteli kerran mitä kaikkia tukia saa suomesta niin ei ole kaikki ihan päivänvalon kestävää luettavaa.
 
Saahan nuo helvetinmoiset tuet kun tulevat suomeen. Jos perustaa esim, pitzerian niin voivat kolme vuotta tehdä duunia ettei tarvi maksaa Alveja ollenkaan sen jälkeen pizza paikka vaihtaakin veli Abdullalle ja taas mennään seuraavat kolme vuotta ilman Alveja. Joku mamu luetteli kerran mitä kaikkia tukia saa suomesta niin ei ole kaikki ihan päivänvalon kestävää luettavaa.
Ja sairainta tässä on se, että tämän maksaa kaikki työtätekevät suomalaiset. Me tehdään duuni, maksetaan verot ja sitten nää tulee tekemään duunia ilmaiseksi järjestetyn elämän päälle maksamatta varmaan edes veroja palkastaan kun selkeesti eivät mitään tienaa. Koitappa natiivina olla maksamatta alveja, ehkä 1,5 kuukautta onnistut kun verottaja iskee ja antaa sanktiot. Mä kerran laitoin arvonlisäverotuksen yhteenvetoilmoituksen 2 päivää myöhässä, sanktio 200 euroa. Ja tossa on kyse vain kirjanpidossa olevista laskuista, jotka on laskutettu ulkomailta, siitä myöhästymisestä ei mitään hyödy.
 
Saahan nuo helvetinmoiset tuet kun tulevat suomeen. Jos perustaa esim, pitzerian niin voivat kolme vuotta tehdä duunia ettei tarvi maksaa Alveja ollenkaan sen jälkeen pizza paikka vaihtaakin veli Abdullalle ja taas mennään seuraavat kolme vuotta ilman Alveja. Joku mamu luetteli kerran mitä kaikkia tukia saa suomesta niin ei ole kaikki ihan päivänvalon kestävää luettavaa.

Laitatko vaikka linkin näihin alv-verovapauksiin?
 
Laitatko vaikka linkin näihin alv-verovapauksiin?
”Laki maahanmuuttajien erityistuesta 1192/2002” joka tuli voimaan 2003. Tällä lailla maahanmuuttajien yritykset vapautettiin veroista ensimmäisten toimintavuosien ajalta so. maahanmuuttajien omistamat yritykset ovat nauttineet verottamattomuuden etua (ks. Tuloverolaki 1360/2002, 92§ kohta 9.), verovapautta.

Voit itse kaivaa linkin jos haluat. Mä olen kuullut tuon ihan maahanmuuttajan omasta suusta. Jos viitsii vähänkään googlettaa niin tuosta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon.
 
Eiköhän tuo laki kerro sen, miksi kebabbila vaihtuu samassa paikassa vuoden parin välein.

Jos muuttaisi muualle, luopuisi suomen passista ja palaisi takaisin. Menisiköhän samaan kastiin. Sen jälkeen valmiiksi hiotulla konseptilla firma pystyyn ja tulosta tekeen.
 
”Laki maahanmuuttajien erityistuesta 1192/2002” joka tuli voimaan 2003. Tällä lailla maahanmuuttajien yritykset vapautettiin veroista ensimmäisten toimintavuosien ajalta so. maahanmuuttajien omistamat yritykset ovat nauttineet verottamattomuuden etua (ks. Tuloverolaki 1360/2002, 92§ kohta 9.), verovapautta.

Voit itse kaivaa linkin jos haluat. Mä olen kuullut tuon ihan maahanmuuttajan omasta suusta. Jos viitsii vähänkään googlettaa niin tuosta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon.

Tämän lain tavoitteena on turvata riittävä toimeentulo vanhuuden ja työkyvyttömyyden ajalta sellaiselle Suomessa asuvalle maahanmuuttajalle, joka ilmeisesti muutoin olisi jatkuvasti toimeentulotuesta annetussa laissa (1412/1997) tarkoitetun toimeentulotuen tarpeessa.

Niin että jos vähänkään viittis googlea käyttää vai.
 
Tämän lain tavoitteena on turvata riittävä toimeentulo vanhuuden ja työkyvyttömyyden ajalta sellaiselle Suomessa asuvalle maahanmuuttajalle, joka ilmeisesti muutoin olisi jatkuvasti toimeentulotuesta annetussa laissa (1412/1997) tarkoitetun toimeentulotuen tarpeessa.

Niin että jos vähänkään viittis googlea käyttää vai.
Otinko mä jossain kohti kantaa siihen miksi laki on olemassa? En mielestäni, tuo mitä kirjoitin aiemmin olen kuullut sen ihan maahanmuuttajan omasta suusta et he saavat pyörittää yritystä kolme vuotta ilman et tarvii maksaa Alveja. Meinaatko ettei tuota käytetä yhtään väärin? Voin kertoa sulle et kyllä käytetään. Jo pelkästään tuo sana "ilmeisesti" särähtää niin pahasti.
 
Otinko mä jossain kohti kantaa siihen miksi laki on olemassa? En mielestäni, tuo mitä kirjoitin aiemmin olen kuullut sen ihan maahanmuuttajan omasta suusta et he saavat pyörittää yritystä kolme vuotta ilman et tarvii maksaa Alveja. Meinaatko ettei tuota käytetä yhtään väärin? Voin kertoa sulle et kyllä käytetään. Jo pelkästään tuo sana "ilmeisesti" särähtää niin pahasti.

Tietty porukka kusee vaan tän koko olemassa oleva epäkohdan kommentoinnin ja sitä kautta muutosmahdollisuudet tällä aivan vitun naurettavalla vihalla ja lapsellisella suhtautumisella asiaan. Mille säkään tuskin sen suurempaa selitystä tai syytä osaat kertoa. No pelkohan siinä on kyseessä.

Ja sitten perustelut on luokkaa "olen kuullut niiden suusta", voi hevon vittu, siinä tuli nyt niin vahva fakta ja kvalifoitu tieto, että oksat pois. Aivan samalla tavalla jokainen vitun apina, suomalainen tai ulkomaalainen, käyttää järjestelmää väärin. Vai ootko sitä mieltä, että nämä suomalaiset rapajuopot ja narkkarit on parasta valioluokkaa antamaan esimerkkiä muille?

Siksi tuo öyhötys sataa vaan noiden "suvakkien" laariin aina.
 
Tietty porukka kusee vaan tän koko olemassa oleva epäkohdan kommentoinnin ja sitä kautta muutosmahdollisuudet tällä aivan vitun naurettavalla vihalla ja lapsellisella suhtautumisella asiaan. Mille säkään tuskin sen suurempaa selitystä tai syytä osaat kertoa. No pelkohan siinä on kyseessä.

Ja sitten perustelut on luokkaa "olen kuullut niiden suusta", voi hevon vittu, siinä tuli nyt niin vahva fakta ja kvalifoitu tieto, että oksat pois. Aivan samalla tavalla jokainen vitun apina, suomalainen tai ulkomaalainen, käyttää järjestelmää väärin. Vai ootko sitä mieltä, että nämä suomalaiset rapajuopot ja narkkarit on parasta valioluokkaa antamaan esimerkkiä muille?

Siksi tuo öyhötys sataa vaan noiden "suvakkien" laariin aina.
Heh heh. Olet tulkinnu mun kirjoituksia todella väärin jos oot saanu kuvan et öyhötän tai vihaan mamuja. Väärin, mun ystäväpiirissä lähes puolet on maahanmuuttaja taustaisia ja iso osa on mun kanssa tekemisissä aivan pöivittäin. Ainoa ero mun mamu ystäviin näihin systeemiä väärin käyttäviin on et he ovat työssä käyviä ja elää täällä niinkuin heidän toivotaan elävänkin osallistuen yhteiskunnan pyörittämiseen.
Otin asiaan kantaa iham sen takia koska tiedän että tuota väärin käytöstä tapahtuu paljonkin ja tukia jne jne nostetaan väärin perustein. Ja ei kai kukaan ole väittänytkään etteikö myös natiivit käytä järjestelmää väärin, tämä on kuitenkin maahammuutto keskustelu lanka niin oletan et tähän saa kirjoittaa maahanmuutto asioista.
Mitä taas tulee esim, 2015 maahan tulleita irakeja jne jne ne kaikki maleksijat vois potkia vittuun maasta samantien ku yksikin pieni rike tulee ilmi nyt niitä hyysätään ku mitäkin kuninkaallisia. Suomalaiset vanhukset paskoo housuihin ja elää köyhyysrajan alapuolella ja näitä luusereita hyysätään kaikin mahdollisim keinoin jopa natiivien kustannuksella. Se on asia joka vituttaa itseä yli kaiken.
 
Back
Ylös Bottom