Sitten olet seurannut asenteellisesti. Zaggin viestin listaan olen jo aikoja sitten kommentoinut ja sanonutkin, että siinä on hyviä kohtia. Mutta kun ee oo totta, että voi olla samaa mieltä osasta ja erimieltä osasta.
Olen seurannut asenteellisesti, mitä helvettiä mies (tai nainen) ! Olen seurannut asenteellisesti? Minähän se kummonen rasisti olen, kun olen tummahipiäisten kanssa tekemisissä päivittäin ja ihan käsittääkseni olen mukava heppu, kun pysähtyvät juttelemaan. Mutta kun olen vastaan nykyistä pakolaisvirtaa, olen rasisti :D
Hienosti kiersit Zagg:n listan. Ethän sinä tuohon voikkaan vastata, kun et mitään järkevää saa suollettua. Vastaa nyt, tai lähde jonnekin muualle vinkumaan. Perseestä lukea täällä keskustelua, kun ihmiset toitottaa täällä samaa asiaa, lyö tilastoja kehiin ja mitä lie muuta, mutta sinä se päätät vängätä vastaan ihan vänkäämisen ilosta ilman mitään faktoja. No ei siinä, mielipide asioita, mutta koittaisit edes perustella ajatuksiasi kun sinulle esitetään kysymyksiä. Turha se on kertoa, kuinka ei saa järkevää keskustelua aikaan, kun ihmiset vaan kiusaa. Älä itse vänkää kuin pikkulapsi, vaan vastaa näihin enemmän kuin,että joo muutama on ihan hyvä muut paskoja. Kootaan vastauksistasi sitten yhteenveto, oliko enemmän hyviä vai huonoja ja saat perustella mielipiteesi, miksi olet kyseistä asiaa vastaan.
1) Dublin sopimuksen käyttöönotto eli Ruotsista tulevien pikainen käännytys (Norja tekee)
2) Venäjän luokittelu turvalliseksi maaksi ja pikainen käännytys tämän perusteella sieltä tuleville (Norja tekee)
3) Laivoille, varsinkin Saksasta Suomeen tuleville entistä tarkemmat passintarkastukset (jo kolmasosa tulijoista tulee meriteitse!)
4) Turvapaikanhakijoiden rahalliseksi tueksi 0€. Mikään kansainvälinen sopimus tai EU ei velvoita maksamaan turvapaikanhakijoille rahallista tukea.
5) Perheenyhdistämisiä kiristetään EU:n minimirajaan asti (toimeentulo, asuntoedellytys, sairausvakuutus, asumisaikavaatimus (2v. max) ja erinäisten kotouttamistoimenpiteiden noudattaminen) Nämä tosin saavat koskea vain toissijaista suojelua ja humanitaarista suojelua saavia.
6) Maahanmuuttajille erillinen tukijärjestelmä, joka ei ole asumisperusteinen, eikä yhtä kattavat edut kuin suomalaisilla. (on jo suunnitteilla) Tämä tulisi olla Tanskan mallin mukaan mm. kielenosaamisen, kouluttautumisen yms. mitattavan integraation mukaan.
7) Maahanmuuttajien turvapaikan tarve arvioidaan useaan kertaan vuodessa (nyt jo esityksessä, mutta saatava myös käytännössä toimimaan, nyt ei resursseja)
8) Harkinnanvaraiset toimeentulotuet julkisiksi
9) Turvapaikanhakijoiden ylimääräiset varat (yli 400€) takavarikoidaan ja käytetään näiden palveluiden kattamiseen (näin tekee Tanska)
10) Palautussopimukset ainakin Irakin, Somalian ja Afganistanin kanssa. (Ja varmistettava, että nämä myös sitten ottavatkin kansalaisensa takaisin.)
11) Aletaan noudattamaan ulkomaalaislain 88e pykälää (eli jos maassa turvallisia alueita, ei täydy antaa oleskelulupaa)
12) Ulkomaalaisten rikollisten karkoituksen laissa kohta
voidaan karkoittaa muutetaan muotoon
karkoitetaan.
13) Ulkomaalaisen karkoittamisessa tarveharkinta pois maahanmuuttovirastolta.
14) Kaikkia EU taakanjakokiintiöitä ja -mekanismeja äänestetään vastaan
15) Erillinen kotouttamisraha tulee poistaa (noin 6000-10000€ normaalisti)
16) Turvapaikanhakijoiden ja maahanmuuttajien elättäminen kuntien vastuulle. Näin vastaanottokyky realisoituu paremmin ja kunta ei pumppaa valtiolta rahaa kultamunien ottamisella.
17) Humanitaarinen suojelu turvapaikkapäätöksen perusteena poistetaan (Suomen oma keksimä, tosin vähiten käytettykin, suunnitteilla)
18) Toissijainen suojeluperuste poistetaan (muistaakseni tämäkin on itse keksitty)
19) Konttikyliä johonkin syrjäseudulle tai rajan läheisyyteen. Näihin keskitetään poliisien ja armeijan resursseja. Erillinen konttikylä palautuskeskuksille.
20) Kansallinen kiintiöpakolais määrä asetetaan 0.
21) Valitusmahdollisuus korkeimpaan hallinto-oikeuteen evätään.
22) Turvapaikanhakijan ikä testataan aina, jos hän ilmoittautuu alaikäiseksi turvapaikanhakijaksi.Tutkimuksesta kieltäytymiselle ei voi olla enään hyväksyttävää syytä, ja häntä käsitellään siitä eteenpäin täysi-ikäisenä.
23) Yli 6kk työttömänä olleiden EU-maahanmuuttajien karkoitus kotimaihinsa. (EU mailla oikeus)
24) Kansalaisuuden saamisen vaikeuttaminen, niin että 9 vuotta maassaolleella vasta mahdollisuus saada kansalaisuus. Kansalaisuustesti tulee läpäistä (kysymyksiä historiasta, yleiset yhteiskunnan säännöt, kielitaito). Edellinen vuosi ja 4 5:stä vuodesta on elättänyt itsensä. Tanska jälleen.
25) Turvapaikat määräaikaisina. 4 vuotta muutetaan 1-3 vuoden mittaisiksi (Tanska)
26) Takavarikoidaan turvapaikanhakijoiden teräaseet
27) Pysyvä oleskelulupa voidaan myöntää vasta 4 vuoden päästä. Rikokset, pienimmätkin estävät tämän saamisen.
28) Maahanmuuttoviraston tekemät sopimukset julkisiksi
29) Pakolaisbisneksessä olevien kansanedustajien on erottava tai jättäydyttävä bisneksestä pois.
30) Perheenyhdistäjältä ja tämän nojalla Suomeen tulevan täytyy läpäistä suulliset ja kirjalliset kielikokeet.
31) Oleskeluluvan menettää, jos käy kotimaassaan. (Norja)
32) Perheenyhdistämishakemukset ja pysyvän oleskeluluvan hakemukset maksullisiksi (Tanska)
33) Maahanmuuttoviraston työntekijöiden taustat tutkitaan tarkaan. Ei voi olla niin, että Vihreiden kansanedustajaksi pyrkinyt hoitaa koko turvapaikkapäätösmenettelyn. Sama kuin pekonia muslimien naamaan hieronut päättäisi näitä asioita.
34) Ruoka ja majoitus evätään kielteisen päätöksen saaneilta, jotka kieltäytyvät palaamasta kotimaahansa (Alankomaat)
35) Jos perheenyhdistäjä ei saa jäädä enään maahan, koko perhe palautetaan (Norja)