Maahanmuutto

Ensin rupesi lännestä invaasioitumaan kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia, nyt niitä on jo itärajalla asti keskustettuina.
Nyt lehdissä lukee että seuraava aalto alkaa tulemaan venäjältä.
Eli ne on tehnyt täyden rundin tavallaan euroopan ympärille, puolet toista kautta ja puolet toista kautta, nyt virrat kohtaavat suomessa.
Mitä vittua? Luulikohan oikeasti Kaikki Arabit, että 5 miljoonaa(alle ison kylän verran) ihmistä elättää ne kaikki :O.
Mitä tuolla oikeastaan edes maailmalla tapahtuu että nää tyypit on liikkeellä näin sankasti?

Saataisikohan ne kääntymään takaisin ja heräämään omaan itseensä jos lähetetään pari sotamiestä vastavirtaan, kun ihmettelevät että minne matka:
"Sinne mistä te olette tulossa rouva, olen kuullut että maanne on sodassa ja naisenne hädässä, siellä on sotilaan hyvä seistä"... katotaan sitten mihin suuntaan jatkavat.

Vai onko siellä mennyt feminismi aseelliseksi ja äijät tullu katsomaan mitä täällä on :D, pettyneet kun vastassa on sama meininki, mutta myös miehet ovat naisia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sopiiko kysyä, että oletko koulutukseltasi humanisti? Ei kukaan loogisesti ajatteleva ihminen pysty suoltamaan lause lauseen perään tuollaista huttua.
Pistää ihan oikeesti hiljaseksi. En edes tiedä miten mun pitäis kirjottaa jos noin yksinkertainen lause on jonkun mielestä huttua.

Sitten olet seurannut asenteellisesti. Zaggin viestin listaan olen jo aikoja sitten kommentoinut ja sanonutkin, että siinä on hyviä kohtia. Mutta kun ee oo totta, että voi olla samaa mieltä osasta ja erimieltä osasta.
Olen seurannut asenteellisesti, mitä helvettiä mies (tai nainen) ! Olen seurannut asenteellisesti? Minähän se kummonen rasisti olen, kun olen tummahipiäisten kanssa tekemisissä päivittäin ja ihan käsittääkseni olen mukava heppu, kun pysähtyvät juttelemaan. Mutta kun olen vastaan nykyistä pakolaisvirtaa, olen rasisti :D

Hienosti kiersit Zagg:n listan. Ethän sinä tuohon voikkaan vastata, kun et mitään järkevää saa suollettua. Vastaa nyt, tai lähde jonnekin muualle vinkumaan. Perseestä lukea täällä keskustelua, kun ihmiset toitottaa täällä samaa asiaa, lyö tilastoja kehiin ja mitä lie muuta, mutta sinä se päätät vängätä vastaan ihan vänkäämisen ilosta ilman mitään faktoja. No ei siinä, mielipide asioita, mutta koittaisit edes perustella ajatuksiasi kun sinulle esitetään kysymyksiä. Turha se on kertoa, kuinka ei saa järkevää keskustelua aikaan, kun ihmiset vaan kiusaa. Älä itse vänkää kuin pikkulapsi, vaan vastaa näihin enemmän kuin,että joo muutama on ihan hyvä muut paskoja. Kootaan vastauksistasi sitten yhteenveto, oliko enemmän hyviä vai huonoja ja saat perustella mielipiteesi, miksi olet kyseistä asiaa vastaan.

1) Dublin sopimuksen käyttöönotto eli Ruotsista tulevien pikainen käännytys (Norja tekee)
2) Venäjän luokittelu turvalliseksi maaksi ja pikainen käännytys tämän perusteella sieltä tuleville (Norja tekee)
3) Laivoille, varsinkin Saksasta Suomeen tuleville entistä tarkemmat passintarkastukset (jo kolmasosa tulijoista tulee meriteitse!)
4) Turvapaikanhakijoiden rahalliseksi tueksi 0€. Mikään kansainvälinen sopimus tai EU ei velvoita maksamaan turvapaikanhakijoille rahallista tukea.
5) Perheenyhdistämisiä kiristetään EU:n minimirajaan asti (toimeentulo, asuntoedellytys, sairausvakuutus, asumisaikavaatimus (2v. max) ja erinäisten kotouttamistoimenpiteiden noudattaminen) Nämä tosin saavat koskea vain toissijaista suojelua ja humanitaarista suojelua saavia.
6) Maahanmuuttajille erillinen tukijärjestelmä, joka ei ole asumisperusteinen, eikä yhtä kattavat edut kuin suomalaisilla. (on jo suunnitteilla) Tämä tulisi olla Tanskan mallin mukaan mm. kielenosaamisen, kouluttautumisen yms. mitattavan integraation mukaan.
7) Maahanmuuttajien turvapaikan tarve arvioidaan useaan kertaan vuodessa (nyt jo esityksessä, mutta saatava myös käytännössä toimimaan, nyt ei resursseja)
8) Harkinnanvaraiset toimeentulotuet julkisiksi
9) Turvapaikanhakijoiden ylimääräiset varat (yli 400€) takavarikoidaan ja käytetään näiden palveluiden kattamiseen (näin tekee Tanska)
10) Palautussopimukset ainakin Irakin, Somalian ja Afganistanin kanssa. (Ja varmistettava, että nämä myös sitten ottavatkin kansalaisensa takaisin.)
11) Aletaan noudattamaan ulkomaalaislain 88e pykälää (eli jos maassa turvallisia alueita, ei täydy antaa oleskelulupaa)
12) Ulkomaalaisten rikollisten karkoituksen laissa kohta voidaan karkoittaa muutetaan muotoon karkoitetaan.
13) Ulkomaalaisen karkoittamisessa tarveharkinta pois maahanmuuttovirastolta.
14) Kaikkia EU taakanjakokiintiöitä ja -mekanismeja äänestetään vastaan
15) Erillinen kotouttamisraha tulee poistaa (noin 6000-10000€ normaalisti)
16) Turvapaikanhakijoiden ja maahanmuuttajien elättäminen kuntien vastuulle. Näin vastaanottokyky realisoituu paremmin ja kunta ei pumppaa valtiolta rahaa kultamunien ottamisella.
17) Humanitaarinen suojelu turvapaikkapäätöksen perusteena poistetaan (Suomen oma keksimä, tosin vähiten käytettykin, suunnitteilla)
18) Toissijainen suojeluperuste poistetaan (muistaakseni tämäkin on itse keksitty)
19) Konttikyliä johonkin syrjäseudulle tai rajan läheisyyteen. Näihin keskitetään poliisien ja armeijan resursseja. Erillinen konttikylä palautuskeskuksille.
20) Kansallinen kiintiöpakolais määrä asetetaan 0.
21) Valitusmahdollisuus korkeimpaan hallinto-oikeuteen evätään.
22) Turvapaikanhakijan ikä testataan aina, jos hän ilmoittautuu alaikäiseksi turvapaikanhakijaksi.Tutkimuksesta kieltäytymiselle ei voi olla enään hyväksyttävää syytä, ja häntä käsitellään siitä eteenpäin täysi-ikäisenä.
23) Yli 6kk työttömänä olleiden EU-maahanmuuttajien karkoitus kotimaihinsa. (EU mailla oikeus)
24) Kansalaisuuden saamisen vaikeuttaminen, niin että 9 vuotta maassaolleella vasta mahdollisuus saada kansalaisuus. Kansalaisuustesti tulee läpäistä (kysymyksiä historiasta, yleiset yhteiskunnan säännöt, kielitaito). Edellinen vuosi ja 4 5:stä vuodesta on elättänyt itsensä. Tanska jälleen.
25) Turvapaikat määräaikaisina. 4 vuotta muutetaan 1-3 vuoden mittaisiksi (Tanska)
26) Takavarikoidaan turvapaikanhakijoiden teräaseet
27) Pysyvä oleskelulupa voidaan myöntää vasta 4 vuoden päästä. Rikokset, pienimmätkin estävät tämän saamisen.
28) Maahanmuuttoviraston tekemät sopimukset julkisiksi
29) Pakolaisbisneksessä olevien kansanedustajien on erottava tai jättäydyttävä bisneksestä pois.
30) Perheenyhdistäjältä ja tämän nojalla Suomeen tulevan täytyy läpäistä suulliset ja kirjalliset kielikokeet.
31) Oleskeluluvan menettää, jos käy kotimaassaan. (Norja)
32) Perheenyhdistämishakemukset ja pysyvän oleskeluluvan hakemukset maksullisiksi (Tanska)
33) Maahanmuuttoviraston työntekijöiden taustat tutkitaan tarkaan. Ei voi olla niin, että Vihreiden kansanedustajaksi pyrkinyt hoitaa koko turvapaikkapäätösmenettelyn. Sama kuin pekonia muslimien naamaan hieronut päättäisi näitä asioita.
34) Ruoka ja majoitus evätään kielteisen päätöksen saaneilta, jotka kieltäytyvät palaamasta kotimaahansa (Alankomaat)
35) Jos perheenyhdistäjä ei saa jäädä enään maahan, koko perhe palautetaan (Norja)

Sinä kerta toisensa jälkeen puhut itseäsi pussiin, kuten itsekin jo myönsit viestejesi sisältävän ristiriitaa. Siinä onkin jo syytä tarttua tekstiisi.
Olen lähinnä myöntänyt, että viesteissäni voi olla ristiriitaa, sillä opin koko ajan uutta ja näin ollen saatan myös vaihtaa mielipidettäni. Eikö olekkin mielenkiintoinen juttu semmoinen, kun ihminen voi muuttaa mielipidettään.

Kaikkihan tottakai sanovat, että haluavat tehdä töitä. Niinhän ne nyttenkin haluavat. Eivät kaikki vapaaehtoisesti olekaan työttömänä. Sillä ei kuitenkaan ole taas kovinkaan suurta merkitystä miksi he ovat työttöminä, vaan se fakta on tunnustettava, etteivät he saa töitä.
Se on kyllä tosi ikävää, mutta varmaan myös meidän yhteiskunta voi sillä saralla parantaa. Myös omien kohdalla.

Kuulostaa tottakai, kun se on Suomessa uusi ilmiö.
Ei ahdistelu ole Suomessa uusi ilmiö, eikä vielä ole varmuutta onko mitään muutakaan ilmiötä ennenkuin poliisi saa tutkintansa päätökseen.

Sitähän tässä minä ja muut ovat sinulle yrittänytkin kertoa, mutta olet ollut vahvasti sitä mieltä, että ne tulee tottakai ottaa Suomeen.
En minä nyt kauhean vahvasti ole ollut sitä vastaakaankaan, jos olen jo aikaisemmin kertonut, että on mahdollisuus ja järkevää osa käännyttääkkin jo rajalla, mutta sen pitäisi tietenkin perustua järkeviin faktoihin.

Anna meidän kaikkien nähtäville se "varsinainen kunnon viesti", jotta me "öyhöttäjätkin" tiedämme.
Esimerkiksi sinulta tulee ajoittain ihan asiallisia juttuja, mutta mvlehden käyttämistä lähteenä en voi antaa anteeksi, koska vain jollain tapaa hölmö sitä sellaisena käyttää. Kaapeli kirjoittaa hyvää juttua ja taitaa olla tolkuin tänne tällä hetkellä kirjoittavista.

Pohdit vaikka sitä, onko todella järkeä ottaa yhtään pakolaista Suomeen asti (vinkki 27 > 1).
Hieno luku!

Miten? He saavat kiireellistä terveydenhuoltoa, ruokaa, majapaikan, hygieniatuotteet, välttämättömät lääkkeet yms. mutta ei rahaa. Miksi ihmeessä tulisi saada sitä rahaa vielä?
Tietenkin jos heidän puolestaan maksetaan jo muun muassa luettelemasi asiat, niin silloinhan ne voidaan vähentää tukien määrästä.[/QUOTE]

"Jos opiskelet Suomessa, asumislisäsi määrä on 80 prosenttia vuokrasopimuksessa mainituista hyväksyttävistä asumismenoistasi. Asumismenojasi ei oteta huomioon siltä osin, kuin ne ylittävät 252 euroa kuukaudessa.Asumislisäsi on siten 26,90–201,60 euroa kuukaudessa. Voit arvioida asumislisäsi määrää opintotuen määrän laskurilla."
+opintoraha (http://www.kela.fi/opintoraha_maara) = 290-500€ nettona, jos vuokra on yli 252 euroa.
Esimerkiksi ammattikorkeakouluopiskelija yli 20 vuotias (saa 303 euroa opintorahaa), 316 euroa saa turvapaikanhakija, joka ei saa ruokaa VOKissa, 10% opintorahasta menee ennakonpidätykseen, x = opiskelijan vuokran määrä.

x*0.8+303-0.1*303-x=316
----> -0.2*x=43.3 ----> x=-216.5 , joka on epätosi.
Niin, tarkoitin että ongelmaa ei mielestäsi ole jos se he saisivat saman kuin opiskelijat?

Osa rikollisia, kustannuksia, työttömyyttä, eksoottisia tauteja, tukkivat prosessit, lähtömaille tappiota, resurssien kohdistamista ei-kustannustehokkaasti, sosiaalisia ongelmia, opetuksen taso laskee, todellisessa hädässä olevia ei auteta yms yms.
Onko se, että vain hyvin hyvin harvasta tulee lääkäri niin suuri hyöty, että Suomen tulisi harjoittaa kolmansista maista tulevien vastaanottamista humanitaarisin perustein?
Joku voisi ajatella, että hyödyn sijasta ihmishenkien pelastaminen on tärkeämpää. Toiseta taas ajattalee, että se on pois omasta kulhosta ja YOLO, joten miksi auttaa.

Linkkaappas ne tapaukset, joissa syyttömien kuvat on julkistettu. Ja mielestäsi siis poliisi ei saisi kertoa mitään rikoksista, koska epäiltyhän muuttuu vasta oikeuslaitoksen päätöksellä syylliseksi.
Enhän minä näin ole väittänyt, miksi siis jatkuvasti vääristelet sanomisiani? Vastauksen kyllä tähän tiedän.

Kun haluat päästää rajan yli vain ne todellisessa hädässä olevat, niin onhan siellä rajalla oltava sitten jonkun virkailijan tekemässä tätä seulontaa. Vai rajako automaattisesti suodattaa surffailijat?
Itse ajattelin "rajan" sinä kokonaisuutena, kun turvapaikanhakija tulee ja hänet ohjataan VOKiin odottamaan päätöstä. Prosessista en tarkemmin tiedä.

Ei se siltä aina vaikuta.
Ehkä se olet vain sinä.

Ei kannata tuotakaan Crrc:tä ottaa kovin vakavissaan. Herra nimittäin on jopa kertonut, ettei lähteiden käytöllä ole mitään arvoa. Ja hänkin vastustaa kovasti MVlehteä, kuten minutewar. Toinen kannattaa siis poliisien sensuuria ja toinen ei arvosta lähteiden käyttöä, mutta molemmat haukkuvat MVlehden paskaksi lehdeksi, joka vaan keksii juttuja.
Mitä sensuuria sellainen on, kun otetaan selvää, onko jossakin ilmoituksessa perää eikä lähetä heti medialle rallattelemaan hatarien tietojen pohjalta. Ainiin, pidät mvlehdestä, joten tämä asia voi olla haastava ymmärtää.

Olen seurannut asenteellisesti, mitä helvettiä mies (tai nainen) ! Olen seurannut asenteellisesti? Minähän se kummonen rasisti olen, kun olen tummahipiäisten kanssa tekemisissä päivittäin ja ihan käsittääkseni olen mukava heppu, kun pysähtyvät juttelemaan. Mutta kun olen vastaan nykyistä pakolaisvirtaa, olen rasisti :D
Niin, olet päättänyt päässäsi että olen esimerkiksi inhottava suvakki, joten kaikki mitä sanon, on automaattisesti väärin ja trollaamista. Jos jatkan keskustelua, niin sitten olen myös sellainen joka ei vaan usko mitään.

Hienosti kiersit Zagg:n listan. Ethän sinä tuohon voikkaan vastata, kun et mitään järkevää saa suollettua. Vastaa nyt, tai lähde jonnekin muualle vinkumaan. Perseestä lukea täällä keskustelua, kun ihmiset toitottaa täällä samaa asiaa, lyö tilastoja kehiin ja mitä lie muuta, mutta sinä se päätät vängätä vastaan ihan vänkäämisen ilosta ilman mitään faktoja. No ei siinä, mielipide asioita, mutta koittaisit edes perustella ajatuksiasi kun sinulle esitetään kysymyksiä. Turha se on kertoa, kuinka ei saa järkevää keskustelua aikaan, kun ihmiset vaan kiusaa. Älä itse vänkää kuin pikkulapsi, vaan vastaa näihin enemmän kuin,että joo muutama on ihan hyvä muut paskoja. Kootaan vastauksistasi sitten yhteenveto, oliko enemmän hyviä vai huonoja ja saat perustella mielipiteesi, miksi olet kyseistä asiaa vastaan.

1) Dublin sopimuksen käyttöönotto eli Ruotsista tulevien pikainen käännytys (Norja tekee)
2) Venäjän luokittelu turvalliseksi maaksi ja pikainen käännytys tämän perusteella sieltä tuleville (Norja tekee)
3) Laivoille, varsinkin Saksasta Suomeen tuleville entistä tarkemmat passintarkastukset (jo kolmasosa tulijoista tulee meriteitse!)
4) Turvapaikanhakijoiden rahalliseksi tueksi 0€. Mikään kansainvälinen sopimus tai EU ei velvoita maksamaan turvapaikanhakijoille rahallista tukea.
5) Perheenyhdistämisiä kiristetään EU:n minimirajaan asti (toimeentulo, asuntoedellytys, sairausvakuutus, asumisaikavaatimus (2v. max) ja erinäisten kotouttamistoimenpiteiden noudattaminen) Nämä tosin saavat koskea vain toissijaista suojelua ja humanitaarista suojelua saavia.
6) Maahanmuuttajille erillinen tukijärjestelmä, joka ei ole asumisperusteinen, eikä yhtä kattavat edut kuin suomalaisilla. (on jo suunnitteilla) Tämä tulisi olla Tanskan mallin mukaan mm. kielenosaamisen, kouluttautumisen yms. mitattavan integraation mukaan.
7) Maahanmuuttajien turvapaikan tarve arvioidaan useaan kertaan vuodessa (nyt jo esityksessä, mutta saatava myös käytännössä toimimaan, nyt ei resursseja)
8) Harkinnanvaraiset toimeentulotuet julkisiksi
9) Turvapaikanhakijoiden ylimääräiset varat (yli 400€) takavarikoidaan ja käytetään näiden palveluiden kattamiseen (näin tekee Tanska)
10) Palautussopimukset ainakin Irakin, Somalian ja Afganistanin kanssa. (Ja varmistettava, että nämä myös sitten ottavatkin kansalaisensa takaisin.)
11) Aletaan noudattamaan ulkomaalaislain 88e pykälää (eli jos maassa turvallisia alueita, ei täydy antaa oleskelulupaa)
12) Ulkomaalaisten rikollisten karkoituksen laissa kohta voidaan karkoittaa muutetaan muotoon karkoitetaan.
13) Ulkomaalaisen karkoittamisessa tarveharkinta pois maahanmuuttovirastolta.
14) Kaikkia EU taakanjakokiintiöitä ja -mekanismeja äänestetään vastaan
15) Erillinen kotouttamisraha tulee poistaa (noin 6000-10000€ normaalisti)
16) Turvapaikanhakijoiden ja maahanmuuttajien elättäminen kuntien vastuulle. Näin vastaanottokyky realisoituu paremmin ja kunta ei pumppaa valtiolta rahaa kultamunien ottamisella.
17) Humanitaarinen suojelu turvapaikkapäätöksen perusteena poistetaan (Suomen oma keksimä, tosin vähiten käytettykin, suunnitteilla)
18) Toissijainen suojeluperuste poistetaan (muistaakseni tämäkin on itse keksitty)
19) Konttikyliä johonkin syrjäseudulle tai rajan läheisyyteen. Näihin keskitetään poliisien ja armeijan resursseja. Erillinen konttikylä palautuskeskuksille.
20) Kansallinen kiintiöpakolais määrä asetetaan 0.
21) Valitusmahdollisuus korkeimpaan hallinto-oikeuteen evätään.
22) Turvapaikanhakijan ikä testataan aina, jos hän ilmoittautuu alaikäiseksi turvapaikanhakijaksi.Tutkimuksesta kieltäytymiselle ei voi olla enään hyväksyttävää syytä, ja häntä käsitellään siitä eteenpäin täysi-ikäisenä.
23) Yli 6kk työttömänä olleiden EU-maahanmuuttajien karkoitus kotimaihinsa. (EU mailla oikeus)
24) Kansalaisuuden saamisen vaikeuttaminen, niin että 9 vuotta maassaolleella vasta mahdollisuus saada kansalaisuus. Kansalaisuustesti tulee läpäistä (kysymyksiä historiasta, yleiset yhteiskunnan säännöt, kielitaito). Edellinen vuosi ja 4 5:stä vuodesta on elättänyt itsensä. Tanska jälleen.
25) Turvapaikat määräaikaisina. 4 vuotta muutetaan 1-3 vuoden mittaisiksi (Tanska)
26) Takavarikoidaan turvapaikanhakijoiden teräaseet
27) Pysyvä oleskelulupa voidaan myöntää vasta 4 vuoden päästä. Rikokset, pienimmätkin estävät tämän saamisen.
28) Maahanmuuttoviraston tekemät sopimukset julkisiksi
29) Pakolaisbisneksessä olevien kansanedustajien on erottava tai jättäydyttävä bisneksestä pois.
30) Perheenyhdistäjältä ja tämän nojalla Suomeen tulevan täytyy läpäistä suulliset ja kirjalliset kielikokeet.
31) Oleskeluluvan menettää, jos käy kotimaassaan. (Norja)
32) Perheenyhdistämishakemukset ja pysyvän oleskeluluvan hakemukset maksullisiksi (Tanska)
33) Maahanmuuttoviraston työntekijöiden taustat tutkitaan tarkaan. Ei voi olla niin, että Vihreiden kansanedustajaksi pyrkinyt hoitaa koko turvapaikkapäätösmenettelyn. Sama kuin pekonia muslimien naamaan hieronut päättäisi näitä asioita.
34) Ruoka ja majoitus evätään kielteisen päätöksen saaneilta, jotka kieltäytyvät palaamasta kotimaahansa (Alankomaat)
35) Jos perheenyhdistäjä ei saa jäädä enään maahan, koko perhe palautetaan (Norja)

Miten se on hienosti kierretty, jos olen ottanut jo aikaisemmin kantaa kyseiseen listaan? Tuntuu, että nämä keskustelut on monelle pelkkää kilpa-ajoa siitä kuka voittaa kenetkin.

Minutewar ja kumppanit. Jos täällä kerran ollaan vain rasisti öyhöttäjiä, niin oisko laittaa esimerkki vaikka minun tai jonkun muun jostain öyhötys viestistä? Turha lukea MV-lehden kommenttikenttiä tai rajatkiinni ryhmän pahimipia öyhöttäjiä muualla ja tulla tänne taistelemaan niitä vastaan. Täällä ei varmaan paljoa löydy tuota "suvakkihuora" keskustelua. Ja jos vaikka joku kirjoittaakin sillä tavalla, niin ei koko ketjua vastaan tarvitse taistella yhden takia. Voittehan mennä tiedefoorumille väittämään maapalloa litteäksi ilman todisteita. Kiusaa ne sielläkin varmaan :D

Tässä linkki argumentaatio virheisiin. Kuulostaako tutulta? Ai niin mutta kun tää on hommaforumin linkki, joten se on raisismiöyhötystä varmasti...perustella ei toki tartte miksi, koska se vaan on.

http://hommaforum.org/index.php/topic,2649.0.html

Niin, olet päättänyt päässäsi että olen esimerkiksi inhottava suvakki, joten kaikki mitä sanon, on automaattisesti väärin ja trollaamista. Jos jatkan keskustelua, niin sitten olen myös sellainen joka ei vaan usko mitään.

Miten se on hienosti kierretty, jos olen ottanut jo aikaisemmin kantaa kyseiseen listaan? Tuntuu, että nämä keskustelut on monelle pelkkää kilpa-ajoa siitä kuka voittaa kenetkin.
Millainen on inhottava suvakki? Itsellä on parhaissa kavereissakin suvakkia, ei ole ystävyyteen vaikuttanut. Hyviä keskusteluja on saatu aikaan ja ymnärrän heidänkin kannan. Mutta eroa on se, että he osaavat keskustella ja vastata, sinä et.

No älä vastaa listaan. Kuitenkin tänne kirjoittelet päivästä toiseen, niin ois luullut että on aikaa. Mutta kun ei niin ei, älä vastaa :)

Ee voe olla http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1453357167194.html yllättäen pääministeri ei kommentoi tapausta!
Siis mä repesin aivan hervottomaan huutonauruun, kun kelasin Sipilän sanovan tämän tapauksen jälkeen, että eee voe olla!

Yle kyllä taas onnistui alittamaan odotukset. Tuo haastattelu voisi ihan hyvin olla jostain sketsisarjasta tms.
Ja niin se onkin. Koko posse on ollut alusta alkaen yhtä vitun sketsiä ja sellaiseksi ne jäävätkin.

Millainen on inhottava suvakki? Itsellä on parhaissa kavereissakin suvakkia, ei ole ystävyyteen vaikuttanut. Hyviä keskusteluja on saatu aikaan ja ymnärrän heidänkin kannan. Mutta eroa on se, että he osaavat keskustella ja vastata, sinä et.

No älä vastaa listaan. Kuitenkin tänne kirjoittelet päivästä toiseen, niin ois luullut että on aikaa. Mutta kun ei niin ei, älä vastaa :)

Itellä ''oli'' pari ihan ok suvakkikaveria. Niitten kans ei vaan voinut keskustella ja kun koitti kertoa ihan faktoja niin poisti kavereista ja haukku rasistiksi :D Joillakin tuo suvaitsevaisuusjuttu vaan niin ylittää kaiken muun :)

Perjantai 22.1.2016 klo 09.55

Kahden noin 20-vuotiaan miehen epäillään lähteneen seuraamaan baarista poistunutta naista.

Helsingin poliisi tutkii lauantaina 16.1. aamuyöstä noin kello neljältä tehtyä ryöstöä.

Vuonna 1989 syntynyt nainen oli kävellyt Itäkeskuksessa sijaitsevasta Fantsu Bar&Nightclubista kotiin, kun kaksi miestä oli lähtenyt seuraamaan häntä.

Poliisi epäilee kahden noin 20-vuotiaan miehen sen jälkeen pahoinpidelleen naisen ja varastaneen häneltä omaisuutta Tupasvillanpolulla.

Rikoskomisario Juha Holopaisen mukaan naisen saamat vammat vaativat lääkärinhoitoja.

Tapauksen tutkinta on kesken, eikä poliisi kommentoi tapauksen yksityiskohtia vielä tämän enempää.

Poliisi pyytää havaintoja tapahtumasta. Tiedot voi lähettää osoitteeseen ryosto.helsinki@poliisi.fi

Missä tuntomerkit? Euro likoon että kyseessä mamut?

Tässä kannattaa nimenomaan muistaa että tämä syksyn tilanne oli edelleen poikkeuksellinen, kukaan ei olisi voinut arvata että suomeen tulee väestömäärään nähden euroopan kolmanneksi eniten turvapaikanhakijoita. Ja sen takia että tämä tilanne on poikkeuksellinen niin sen takia nuo ajat myös venyvät. Yleensä päätös saadaan aikaiseksi 1-2kk ja koska rakenteet turvapaikanhakijoiden majoitukseen ovat voimassa niin kulutkin ovat normaalisti ihan eri luokkaa.
No eihän se, että tilanne oli ja on poikkeuksellinen, estä puuttumasta tilanteeseen nyt. Siirtolaisia on tulossa vielä lähitulevaisuudessa paljon.

mvlehden käyttämistä lähteenä en voi antaa anteeksi, koska vain jollain tapaa hölmö sitä sellaisena käyttää.
MVlehteähän on syytetty siitä että se vain kopioi muiden uutisia. Miten ne voivat muuttua anteeksiantamattomaksi pelkästään mvlehden kautta kulkemalla? Aika uutispimennossa täällä oltaisiin ilman MVLehteä, moni ei kuitenkaan säännöllisesti seuraa esim saksalaisia medioita ja ylen kautta kulkiessa niiden uutisista suodattuu kaikki suvaitsevaisuudelle epämieluisa.

Ee voe olla http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1453357167194.html yllättäen pääministeri ei kommentoi tapausta!

"hän alkoi saada kahdenlaista postia Facebook-tililleen: vihapostia, tappouhkauksia ja viestejä naisilta ympäri Suomen.

– He kertoivat haluavansa tutustua minuun paremmin. Uhkaukset taas ovat vain uhkauksia, kukaan ei ole tehnyt mitään."

Yllättyneitä ovat:
-

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/centre germany-45709

Saksalaisen vastaanottokeskuksen turhautunut työntekijä on saanut tarpeekseen tulijoiden käyttäytymisestä.

Welt am Sonntag -lehden anonyymina haastattelema kolmekymppinen nainen ryhtyi suurella ilolla elokuussa pakolaiskeskuksen kokopäiväiseksi työntekijäksi päästäkseen auttamaan. Nyt hän kertoo päässeensä eroon harhakuvitelmista ja on muun muassa seksuaalisen häirinnän vuoksi lähellä irtisanoutumista.

"Tietenkään ei voi arvioida kaikkia pakolaisia samalla tavalla: on monia jotka ovat hyvin ystävällisiä, iloisia ollessaan täällä, hyvin kiitollisia, hyvin halukkaita integroitumaan. Mutta jos olen rehellinen, yhteistyö 90 prosentin kanssa niistä joita tapaan on varsin ikävää, eikä ikävä kyllä sitä mitä aiemmin ajattelin", nainen muotoilee.

Hänen mukaansa useat tulijat ovat äärimmäisen vaativia. He tulevat pyytämään asuntoa, autoa ja jopa todella hyvää työpaikkaa. Jos yrittää selittää, ettei se ole mahdollista, "he ovat usein kovaäänisiä tai jopa todella aggressiivisia".

Naispuolinen työntekijä kertoo ryhtyneensä pitämään peittävämpiä vaatteita ja vähentäneensä meikkiä. Hän myös välttelee paikkoja, joissa sinkkupakolaiset ovat. Hän kertoo kollegaansa äsken ahdistellun rautatieasemalla.

Turvapaikanhakijoiden antamat tiedot eivät työntekijän mukaan ole usein luotettavia. Kun eräälle kerrottiin, että hänen pitää poistua maasta, hän palasi uuden henkilöllisyyden paperit mukanaan. Hänet siirrettiin toiseen keskukseen.

Lääkärit ovat työntekijän mukaan lopettaneet ottamasta ajanvarauksia pakolaisille, koska nämä eivät tule sovittuihin aikoihin paikalle.

"Eräät arabialueelta äsken huusivat kollegalleni: 'Me mestaamme sinut'".

Pakolaisten asenteet järkyttävät työntekijää. Hänen mukaansa jotkut eivät arvosta naisia lainkaan eivätkä ota heitä vakavasti.

"Jos kerron heille jotain, he tuskin kuuntelevat minua, sivuuttavat sen merkityksettömänä tai menevät mieskollegoideni puheille", työntekijä kuvailee.

Naisille riittää halveksivia tai tungettelevia katseita, viheltelyä ja naureskelua. Joskus naistyöntekijöitä on kuvattu älypuhelimilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom