- Ikä
- 45
i
Tarkoitatko yleisesti irakilaisten pahoinpitelemistä kostoksi jonkun yksilön/yksilöiden rikoksista vai ajattelitko, että olisi realistista löytää itse syyllinen (ja vielä niin, että tämä ei ole kiinniotettuna tutkintavankeudessa)?
Entäpä koskeeko tämä jonkun väestönryhmän edustajien pahoinpitely myös muita rikoksia ja rikollisia, jotka koskettavat sinua henkilökohtaisesti vai pelkästään turvapaikanhakijoita?
Eli jos lähimmäisesi on joutunut rikoksen uhriksi, niin oletko lähtenyt pesäpallomailan kanssa hakemaan itse syyllistä tai samaan etniseen ryhmään (olkoon nyt vaikka sitten suomalaisia, virolaisia... ketä hyvänsä) kuuluvia kostoksi?
Sitten yleisellä tasolla tällaisesta "omankäden oikeudesta"; Koetko, että jos joku lähimmäisesi joutuisi rikoksen uhriksi, niin sotkemalla myös oman elämäsi joutumalla itse vankilaan sekä koviin korvauksiin kostosi kohteelle, parantaisit näiden elämää ja selviämistä kriisistä? Aika harva suomalainen kuitenkaan lähtee edes murhaajia jahtaamaan itse.
Eiköhän ne etsimällä löydy syyllisetkin kun alkaa oikeasti tekemään duunia. Naamat vaan vaikka FB ja palkkio sille joka kostaa. Mikäs siinä sen ihmeempää olisi.
Tässä kun on iso ongelma se ettei nuo käytännössä saa rangaistusta koska raiskaustuomiot ylipäätään on mitä on ja kun ei turvapaikan eväämiseen riitä että raiskaa eikä karkotettua saa kun ei ole sopimusta. Että jää tähän enää se vaihtoehto että tekee olot niin huonoksi että siirtyy omin avuin muualle rähisemään.
Ei tässä ole mitään tehtävissä jos ei maan päättäjät HALUA tehdä. Eikä mitään tapahdu niinkauan kuin Sipilä on vallassa, koska sillä ei ole mitään tahtotilaa pistää näitä kuriin.