AKV, sinustakin on parempaaaaaaaaaaanh !!1! thumbsit vaan joo
Tällä kertaa ajattelin ilahduttaa AKV:tä pikaisella katsauksella Suomen uunituoreeseen maahanmuuttopoliittiseen ohjelmaan, josta siirryn sujuvasti olkiukkohimmelin kautta aasinsillalla
pedofiliaan. Tähän pystyy vain reino.
Hallitus hyväksyi maahanmuuttopoliittisen ohjelman
http://www.vn.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=171772
Erityisen riemastuttavaa tässä on se, että maahanmuuttopoliittisen ohjelman laatimista ja hyväksymistä ei edeltänyt minkäänlainen julkinen keskustelu siitä, millaista maahanmuuttopolitiikka Suomi kansalaistensa mielestä tarvitsisi. Itse asiassa tuntuu, että tämä maahanmuuttopoliittinen ohjelma laadittiin poikkeuksellisen ripeästi juuri siksi, että se on saatava hyväksytyksi ennen kuin kukaan tajuaa aloittaa asiasta laajan kansalaiskeskustelun.
Olikin jo korkea aika saada tällainen maahanmuuttopoliittinen ohjelma, sillä turvapaikanhakijat alkavat maasta loppua. Syytä ei tiedetä varmaksi. Saattaa olla, että hädänalaiset ja sorretut ovat maailmasta loppuneet. Tai sitten sisäministeri Rajamäen sinänsä pienet toimenpiteet ovat kiirineet turvapaikkashoppailijoiden korviin ja nämä ovat siirtyneet helpompien kohdemaiden kimppuun.
Tilanne on kuitenkin huolestuttava, sillä useita vastaanottokeskuksia on jouduttu sulkemaan. Näille pitäisi nyt äkkiä keksiä uutta toimintaa. Esimerkiksi Punkalaitumen vastaanottokeskuksen henkilökunta on irtisanottu. Onneksi joku on keksinyt loistoidean: vastaanottokeskus saa uuden elämän työperäisten maahanmuuttajien koulutuskeskuksena.
Maahan muuttaneelle työvoimalle luodaan myös Suomessa yksilölliset tarpeet huomioiva opastusjärjestelmä, johon voi sisältyä esimerkiksi kieliopetusta sekä koulutusta Suomen työelämästä ja yhteiskunnasta.
Tämä panee miettimään. Työperäinen maahanmuutto voidaan järjestää monella tavalla. Jos käytetään perinteistä siirtotyöläismallia (Auf Wiedersehen, pet) kuten Olkiluodossa, niin puolalaiset tms. rakennusmiehet tulevat omana porukkanaan, tekevät duuninsa ja lähtevät projektin loputtua kotiin. Jos heidät laitetaan ensin 3 kk sopeuttamiskurssille, niin kuka sitä voimalaa sillä aikaa rakentaa. Ja mitä suuria erityiskoulutusohjelmia siihen muka vaaditaan, jos Igor tulee Valko-Venäjältä hitsaamaan. Näytetään Igorille hitsivehkeet, jotka ovat aivan samanlaiset kuin kotimaassakin. Yhteiskuntakoulutusta ei tarvitse antaa, koska Igor tietää muutenkin, että ihmisten tappaminen ja raiskaaminen on kielletty, ja jos ottaa kaupasta tavaraa niin pitää maksaa. Eli ihan samat säännöt pätevät kuin kotonakin.
Suomi tarvitsee maahanmuuttajia -mantraa on nyt hoettu tarmokkaasti jo jonkun aikaa. Millaisia maahanmuuttajia Suomi sitten tämän ohjelman mukaan tarvitsee?
Jotenkin tuntuu, että yllä olevan esimerkin Igor ei vastaa tämän maahanmuuttopoliittisen ohjelman tarpeita. Igor sopeutuu liian helposti. Jotta vastaanottokeskuksille saataisiin töitä, tarvitaan sopeutumattomampia maahanmuuttajia, jotka tarvitsevat enemmän erityistoimia ja pysyvät pitempään niiden puitteissa. Sillä kysehän on työllistymisestä. Siis vastaanottokeskusten ja työministeriön henkilökunnan työllistymisestä.
Ohjelma sisältää yhteensä 34 politiikkalinjausta toimenpiteineen.
No nyt näyttää jo paremmalta. Työministeriön henkilökunnan työllistymisen kannalta.
Koska tulevaisuuden ennustaminen on naurettavan helppoa, minä kerron nyt teille, että tämän toimenpideohjelman puitteissa tullaan (vaivihkaan ilman sen suurempaa julkisuutta) luomaan uusi kategoria: työperäinen maahanmuuttaja. Koska kyseessä on orwellilainen uuskieli, niin kyseinen
työperäinen maahanmuuttaja täyttää seuraavat ehdot: hänellä ei ole hajuakaan työpaikasta Suomessa, ei minkäänlaista koulutusta tai ammattitaitoa ja parhaassa tapauksessa ei edes työhaluja. Tällainen työperäinen maahanmuuttaja on koneiston kannalta ihanteellinen. Hänet voidaan istuttaa vuosikausiksi vastaanottokeskuksiin läpikäymään erilaisia koulutus- ja kotouttamisohjelmia. Ei siis ihme, että
Ohjelma kohdistuu erityisesti EU- ja ETA-alueen ulkopuolelta Suomeen suuntautuvaan maahanmuuttoon.
EU- ja ETA-alueen sisäpuolelta olisikin vaikea löytää tuollaista "ihanteellista" työperäistä maahanmuuttajaa, jolla ei siis saa olla minkäänlaista koulutusta, ammattitaitoa tai edes työhaluja.
Vasta hyväksytystä maahanmuuttopoliittisesta ohjelmasta tulee siis tavallaan "auki oleva piikki", jonka nimessä voidaan jälleen kerran haalia maahan rajattomasti ongelmaväkeä maailman toiselta puolelta. Kunhan he vain ilmoittautuvat työperäisiksi maahanmuuttajiksi. Rajavartijat todennäköisesti velvoitetaan antamaan tulijoille jonkinlainen rasti ruutuun -lomake, jossa voi valita, haluaako ilmoittautua turvapaikanhakijaksi vai työperäiseksi maahanmuuttajaksi vai molemmiksi.
Tällaisten uusien kategorioiden luomisesta on jo ennakkotapaus: ihmiskaupan uhrien kategoria. Ihmiskaupan uhrit ovat automaattisesti oikeutettuja pitkään ylläpitoon Suomessa. Onneksi heille ei luotu vakinaista hyysäysorganisaatiota, vaan homma on toteutettu ostopalveluilla. Vakinainen organisaatiohan olisi edellyttänyt, että niitä ihmiskaupan uhreja olisi ollut pakko ruveta varta vasten tänne Suomeen haalimaan.
Vastaanottokeskuksista on tullut Molokin kita, joka vaatii yhä lisää uhreja. Logiikka on sama kuin suurten jätteenpolttolaitosten kanssa: kun tällaiseen valtavaan laitokseen on kerran investoitu, niin sen materiaalinsaanti on turvattava keinolla millä hyvänsä. Eli jätettä on tuotettava vaikka väkisin, vaikka jätteen muodostumisen minimointi olisi kestävän kehityksen kannalta paljon parempi vaihtoehto.
Sinänsä kuntia ei voi syyttää siitä, että ne haluavat turvata vastaanottokeskusten toiminnan jatkumisen. Syrjäiselle pikkukunnalle jokainen työpaikka on tärkeä. Ja jos keskuksen toiminta loppuu, niin kunnalla on käsissään valtava kiinteistömassa, jota on vaikea saada kaupaksi ja jonka pelkkä lämmittäminenkin maksaa valtavasti.
Mitä nämä vastaanottokeskukset ovat sitten ennen olleet? Suurin osa niistä on ollut erilaisia alueellisia sairaaloita (kuten esim. B-mielisairaaloita tai tuberkuloosisairaaloita), jotka lopetettiin terveydenhuollon rakenneuudistusten yhteydessä 80-luvulla.
Nämä B-mielisairaalat olivat juuri niitä paikkoja, joissa ennen säilytettiin nykyään kadulla vapaasti käveleviä tuhansia avohoitotapauksia. Joiden pääosin harmittomassa joukossa on monia vaarallisempiakin, kuten juuri näitä pedofiileja, pyromaaneja ja metrossa ihmisiä kirveellä päähän hakkaavia hulluja.
Oman maan hullujen hoitamiseen ei siis riitä rahaa. Mutta sitten kun on kyse siitä, että rahdataan usein vakavista mielenterveysongelmista kärsivää väkeä toiselta puolelta maailmaa tänne notkumaan, niin siihen kyllä riittää rajattomasti rahaa. Hieno homma, pääsevätpähän sairaalatilat uusiokäyttöön.
Toistan vielä: siihen ei riitä rahaa, että parantumattomat pedofiilit, pyromaanit ja muut hullut pidettäisiin luonnonkauniissa ympäristössä (esim. Joutsenon vastaanottokeskus
http://www.ekarjala.fi/rauhatiuru/ ) valvonnan alaisina ja suojeltaisiin näin oman maan kansalaisia. Mutta globaalien ongelmien ratkaisemiseen riittää kyllä rahaa.
Lopuksi vielä muutamia otteita ohjelmasta:
Yhteiskunnan monimuotoistuminen ja monikulttuuristuminen heijastuvat usein yritteliäisyyden ja innovatiivisuuden lisääntymisenä.
...
Ohjelman muita keskeisiä painopisteitä ovat maahanmuuttajien kotouttamisjärjestelmän tehostaminen sekä etnisten suhteiden parantaminen. Tavoitteena on edistää moniarvoisen, monikulttuurisen ja syrjimättömän yhteiskunnan kehittymistä.
...
Jatkovalmistelua varten työministeriö kokosi työryhmän, jonka puheenjohtajana toimi johtaja Mervi Virtanen.
No niin. Tiedämme ainakin, että homma on hyvissä käsissä. Mervihän tunnetaan mm. siitä, että hän 90-luvun alussa näytteli yhtä pääroolia tragikomediassa "Tyttö joka kutsui somalit Suomeen".