Maahanmuutto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Todisteita väitteen tueksi?
Todisteita tälle väitteelle? Käsittääkseni Venäjän rikkaita ei Suomi enää kiinnosta matkailukohteena sen enempää kuin Viro kiinnostaa Suomen rikkaita. Voin olla väärässäkin, mutta laitas reino nyt kerrankin vähän dataa asiasta.

http://lotta.yle.fi/rsweblpr.nsf/sivut/uutiset-langaton?opendocument&pageid=Content122FF

Ja omana havaintona, venäjällä ei ole muita autoja kuin Porsche Cayenne S tai Mercedez ML500... Niillä nuo suomessa liikkuvat keskiluokkaiset tai köyhät venäläiset ajelevat suomessa ja ostavat vähillä rahoillaan 2-5 tonttia kerralla ettei tule naapureita mökille. (koska rikkaitahan ei enää suomi kiinnosta tietää oikeata yliopistoa opiskellut AKV)

Suomen pakolaispolitiikka siis romuttaa "sivistysyhteiskunnan"? Perusteita? Sikäli kun ulkomaalaiset ylipäätään tekevät n. 5% (700 000 rikosta, joista 35 000 ulkomaalaisten tekemiä) kaikista Suomessa tehdyistä rikoksista ja sikäli kun tästä luvusta valtaosan tekevät virolaiset, venäläiset ja ruotsalaiset, niin aika hiljaista on tuon "romuttamisen" kanssa. Senkin draamakuningatar. :Barbra Streisand:

Kun joku muu käyttää tilastoja, itket. Nyt kun itse käytät mahdollisimman ympäripyöreää ja epätarkkaa tilastoa, se on sitten okei kun kerran syy saatiin taas valkoiselle miehelle. Et varmaan tullut ajatelleeksi, mutta ylinopeus ja pahoinpitely-ryöstö-raiskaus-murha ovat tossa tilastossa saman painoisia. HUPS!

Vai tasa-arvon kannattajana ehkä pyrit todistamaan, että ulkomaalaiset ovat Suomessa huonossa asemassa, koska he tekevät vain 5% kaikista rikoksista. Tasa-arvon mukaanhan asioiden pitäisi olla 50-50.

Ja eihän pakolaispolitiikan tuloksia naapurimaista saa katsoa. Miksi? Siellä hommat kusee. Meillä osataan ottaa oppia niiden virheistä. Esimerkiksi olla puhumatta siitä, miten huonosti naapureilla menee, koska voisimme suututtaa jonkun imaamin sillä, että ehkä joku tulkitsisi lehtien otsikot niin, että syy olisi muslimikullannuppujen.

Eli se on ihan ok että maassa on ruotsalaisia rikollisia, mutta somalirikolliset ovat eri asia, koska ...?

no vittu ne ruotsalaiset menee joskus takas kotiinsa mut nää mokkakorvat ei :curs:

Mähän liitin sen sulle oikeaan asiayhteyteen sun puolesta. Sit ei kelvannu.

Kyl mä ymmärrän, et sä sanot pelkääväs ulkomaalaisia raiskausotsikoiden takia, mutta pointti oli se, että toi median puolueellisuus on oikeasti pelottavaa. Ja, ei, media ei ole vähemmistöjä vastaan...

Katsotaanpas, mitä olen sanonut oikeasti.

Hippa sanoi:
Varmasti olisin hyvinkin varuillani, jos pitäisi Kaisaniemen puistossa kävellä pimeälllä ja vastaan tulisi ulkomaalainen mieshenkilö. Tosin media on pelästyttänyt minutkin siinä määrin, ettei mua pimeällä ko. puistoon saa.

Sanoin olevani varuillani. MOT kielitoimiston sanakirja määrittelee sanan näin:

"varuillaan (myös paikallissijamuoto varuilleen) (omistusliite persoonittain vaihteleva) valppaana, tarkkana jnk epäedullisen, yllättävän t. nopeaa toimintaa vaativan tapahtuman varalta. Ole varuillasi, ettet liukastu. Rasahdus sai koko joukon varuilleen."

Kyllähän se hipoo rasismia, että pelkää Kaisaniemen puistossa pimeällä käveleviä ulkomaalaisia miehiä, mutta siinäkin tilanteessa olotilaan vaikuttaa muut tekijät kuin pelkkä ihmisen ihonväri.

Tässä puhun jonkin asteen passiivissa (ei taida olla kieliopillisesti oikein).

Minä olen pelästynyt uutisoinnista. En ole kertaakaan kokenut pelkoa kohdatessani ulkomaalaisia ihmisiä. Ei ole juuri mitään huonoja kokemuksia ulkomaalaisista. Kokemusteni perusteella en pelkää ulkomaalaisia. Jos mua vastaan kävelee ulkomaalainen kadulla, en reagoi siihen mitenkään. Siinä on yksi ihminen siinä missä muutkin.

Lueppa tuo alleviivattu lause.

Kunpa kerrottaisikin.. Seuraavat esimerkit ovat Halla-ahon uusimmasta.. Mutta kun Hippa ym. porukka tuskin hänen sivuilleen suostuuu menemään, niin pasteillaan sitten tänne.

--

Kun sen kenialaisen sarjaraiskaajan lisäuhreja etsittiin, piti Hesarinkin julkaista kaverin tuntomerkit. Olisiko sun mielestä kannattanut mainita kiharien mustien hiuksien lisäksi ihonväri? Olisiko helpottanut tunnistamista?

Noin niinkuin mun mielestä jo se, että jättää mainitsematta tumman ihonvärin, rajaa normaalin ihmisen ajattelussa sen tumman ihonvärin mahdollisuuden pois.

Vai miten sä näkisit tämän asian? Se on mun mielestä niin itsestäänselvä tuntomerkki, että mikäli sitä ei mainita, ei tule edes ajatelleeksi sitä vaihtoehtoa.

Halla-Ahon sivut on luettu. Hänen asiassaan on pointtia siltä osin, ettei Suomi tee ulkomaalaisilla rikollisilla yhtään mitään. Silti mistään ei voi päätellä, että uskonto, kotimaa tai ihonväri kertoisi YKSISTÄÄN ihmisen ominaisuuksista yhtään mitään.

Kun etsitään rikollisia, on henkilön ihonväri oleellinen tuntomerkki. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että kun kävelet vaikkapa Jumbon kauppakeskuksessa ja vastaasi tulee ulkomaalainen voisit suoraan tietää, että se on rikollinen (olettaen tietenkin, ettei tuntomerkit vastaa etsittyä rikollista).

Koska se mun pointti, mitä tässä kovasto koitetaan vääntää joksikin muuksi kuin mitä se on, on yhä se, että PELKÄN ihonvärin, kotimaan tai uskonnon perusteella ei voi tietää toisesta ihmisestä mitään muuta kuin sen ihonvärin, kotimaan tai uskonnon.

Ei se kyllä rajaa mitään, jos jättää henkilön alkuperän mainitsematta. Niin paljon on pakkiksellakin näkynyt näitä "se on ihan varmasti somppu/manne/naapuri"..

Katsotaanpas, mitä olen sanonut oikeasti.

Sanoin olevani varuillani. MOT kielitoimiston sanakirja määrittelee sanan näin:

"varuillaan (myös paikallissijamuoto varuilleen) (omistusliite persoonittain vaihteleva) valppaana, tarkkana jnk epäedullisen, yllättävän t. nopeaa toimintaa vaativan tapahtuman varalta. Ole varuillasi, ettet liukastu. Rasahdus sai koko joukon varuilleen."

Väität olevasi varuillaan ulkomaalaisia kohtaan siksi, että lehdet vielä uutisoivat heidän rikoksistaan, toisin kuin Ruotsissa, mutta et siksi, että he tosiaan tekevät rikoksia?

Mikä hieno eettinen motiivi sulla on taustalla pelätä lehtijuttuja? Pelkäätkö, että nämä lehtijutut lisäävät suvaitsemattomuutta, jonka johdosta jonkun muslimin on nyt aivan pakko raiskata sinut puistossa?

Halla-Ahon sivut on luettu. Hänen asiassaan on pointtia siltä osin, ettei Suomi tee ulkomaalaisilla rikollisilla yhtään mitään. Silti mistään ei voi päätellä, että uskonto, kotimaa tai ihonväri kertoisi YKSISTÄÄN ihmisen ominaisuuksista yhtään mitään.

Uskonto ja kulttuuri ei kerro mitään ihmisestä? Helvetin hieno väite. Harmi vaan, että aivan täyttä paskaa. Onneksi muistit pistää ihonvärin mukaan, että voidaan puhua rasismista.

Ei se kyllä rajaa mitään, jos jättää henkilön alkuperän mainitsematta. Niin paljon on pakkiksellakin näkynyt näitä "se on ihan varmasti somppu/manne/naapuri"..

Kyllä rajaa. Monikulttuurisuus on pitkään ollut voimakkaasti esillä ja näistä asioista pitää voida puhua ja saada informaatiota. Ei kyllä olla parempaan suuntaan menossa.

Jos kävelet steissillä klo 12 keskiviikkona ja näet siellä joukon ulkomaalaisia istuskelemassa mäkkärissä, voit toki päätellä melko suurella varmuudella, ettei ne ole ainakaan isossa kansainvälisessä firmassa töissä.
Ettei ne vain olisi meklareita viereisestä sijoitusfirmasta kiireisellä lounaalla? Ajattelitko rasistisesti ettei musta hiphoppari sitä voi olla? Ruoski nyt itseäsi. Itse en.

Ai sä olet sitä mieltä, että se mies on uhri? No jo on kumma, kun väkivallantekijöitä pidetään uhreina!
Pyrin olemaan ilmeisen sarkastinen. Tarkoitin ettet näe syyllisenä pelkoosi niitä raiskaajia vaan median joka siitä kertoo. Eiköhän se suurin syyllinen ole ne rikolliset itse.

Pyrin olemaan ilmeisen sarkastinen. Tarkoitin ettet näe syyllisenä pelkoosi niitä raiskaajia vaan median joka siitä kertoo. Eiköhän se suurin syyllinen ole ne rikolliset itse.

Hippa taisi olla itsekkin sarkastinen laittaessaan ala-arvoisen kommentin kaiken keskustelun tukahduttamiseksi.

Väität olevasi varuillaan ulkomaalaisia kohtaan siksi, että lehdet vielä uutisoivat heidän rikoksistaan, toisin kuin Ruotsissa, mutta et siksi, että he tosiaan tekevät rikoksia?

Mikä hieno eettinen motiivi sulla on taustalla pelätä lehtijuttuja? Pelkäätkö, että nämä lehtijutut lisäävät suvaitsemattomuutta, jonka johdosta jonkun muslimin on nyt aivan pakko raiskata sinut puistossa?

Ei nyt viitsittäisi lähteä tälle linjalle, että hyökätään ihmistä kohtaan tahallaan väärinymmärtäen. Tuo Hipan "hieno eettinen motiivi" tuli hyvin tässä kyllä jo ilmi:

Originally Posted by Hippa
Minä olen pelästynyt uutisoinnista. En ole kertaakaan kokenut pelkoa kohdatessani ulkomaalaisia ihmisiä. Ei ole juuri mitään huonoja kokemuksia ulkomaalaisista. Kokemusteni perusteella en pelkää ulkomaalaisia. Jos mua vastaan kävelee ulkomaalainen kadulla, en reagoi siihen mitenkään. Siinä on yksi ihminen siinä missä muutkin.

Eikös näin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi se motiivi muuttuu postauksien myötä?

Itse en huomannut sen mitenkään merkittävästi muuttuneen. Tosin voi olla, etten sitten tarkastellut tarpeeksi hyvin. Voisitko vaikka kirjoittaa jonkun yhteenvedon tästä motiivin muuttumisesta? Ja tämä oli siis aivan vakava kysymys, älä ymmärrä tätä minkään sortin provosoimisena.

Kun etsitään rikollisia, on henkilön ihonväri oleellinen tuntomerkki.

Niin on, minkähän takia sitä sitten ei kerrottu?
Ainakin noissa ylemmissä esimerkeissä jätettiin järjestelmällisesti kertomatta rikosten tekijöiden ulkomaalaistaustasta, ihonväristä tms. kiusallisista seikoista, miksiköhän?

Hesarissa kerrotaan kansalaisuus silloin, kun se kerrotaan muuallakin.
Tätä kommenttia minä noilla vastaesimerkeillä kommentoin. Tuo ei siis ole totta.

Itse en huomannut sen mitenkään merkittävästi muuttuneen. Tosin voi olla, etten sitten tarkastellut tarpeeksi hyvin. Voisitko vaikka kirjoittaa jonkun yhteenvedon tästä motiivin muuttumisesta? Ja tämä oli siis aivan vakava kysymys, älä ymmärrä tätä minkään sortin provosoimisena.

Onko se väärin kertoa kansallisuus? Ei, mutta sellaisesta uutisoinnista seuraa ennakkoluuloja ja turhiakin pelkoja.

Varmasti olisin hyvinkin varuillani, jos pitäisi Kaisaniemen puistossa kävellä pimeälllä ja vastaan tulisi ulkomaalainen mieshenkilö. Tosin media on pelästyttänyt minutkin siinä määrin, ettei mua pimeällä ko. puistoon saa.

Ai sä olet sitä mieltä, että se mies on uhri? No jo on kumma, kun väkivallantekijöitä pidetään uhreina!

$$

Ettei ne vain olisi meklareita viereisestä sijoitusfirmasta kiireisellä lounaalla? Ajattelitko rasistisesti ettei musta hiphoppari sitä voi olla? Ruoski nyt itseäsi. Itse en.

En ajattele. Se on ihan mahdollista, että olisivat meklareita viereisestä sijoitusfirmasta.

Olen ollut töissä asematunnelissa ja siellä on hyvin paljon tuttuja naamoja niin ulkomaalaisista kuin suomalaisistakin. Samat ihmiset siellä pyörii aamusta iltaan satunnaiskulkijoiden seassa.

Olin itse sarkastinen myös.

Joskus telkkarissa haastateltiin jotain ihmistä, joka sanoi, että uutisointi on aiheuttanut sen, että ihmiset välttelee Kaisaniemen puistoa ilta-aikaan. Siitä on sitten tullut juuri sitä, mitä se on, koska sinne ei kukaan uskalla mennä myöhään.

Joskus telkkarissa haastateltiin jotain ihmistä, joka sanoi, että uutisointi on aiheuttanut sen, että ihmiset välttelee Kaisaniemen puistoa ilta-aikaan. Siitä on sitten tullut juuri sitä, mitä se on, koska sinne ei kukaan uskalla mennä myöhään.

Joka johtuu siitä, että media uutisoi puolueellisesti siellä tehdyistä rikoksista?

Vai voisiko tapahtumaketju olla sellainen, että siellä tehdään paljon rikoksia, jotka uutisoidaan niinkuin pitääkin, ja joista ihmiset sitten lukevat ja ovat syystäkin huolestuneita.

Tuossa varmasti puhuvat juuri Hipan omat kokemukset osaansa. Paha se on ajatella pahaa ulkomaalaisista, jos ei negatiivisia kokemuksia ole. En siltikään huomaa, että tuo motiivi olisi niin hirveästi muuttunut. Tietty tuo kansalaisuuden kertomatta jättäminen on ristiriidassa. Se on toki huomionarvoista.

Omasta mielestäni kansalaisuus ja ihonväri tulisi ilman muuta ilmoittaa ja varmasti samaa mieltä on valtaosa tännekin kirjoittavista. Ne ovat tosiaan erityistuntomerkkejä.

Tuo viimeinen Hipan kommenttihan nyt on selkeästi sarkastinen, eikä muutenkaan ole ristiriidassa hänen aiempien puheidensa kanssa.

Mutta yleisesti ottaen ihmiset antavat näille kokemuksille ja kuulopuheille aikamoisen vallan mielikuvien muodostumisessa. En usko, että muuttuisin kaikkia ulkomaalaisia vihaavaksi patoutuneeksi isänmaanpuolustajaksi vaikka somalijengi minut hakkaisikin. Varmasti se synnyttäisi vihaa, aivan varmasti.

Tähän mennessä olen saanut kerran turpaani kadulla ja silloin asialla oli kymmenkertainen määrä suomalaisia ammattikoululaisia. Siitä on jo kylläkin aikaa useita vuosia, mutta se ei kuitenkaan synnyttänyt vihaa amiksia kohtaan...

No niin, tulipas karmeaa sontaa.

Hei pliis, opettele lukemaan. En ole sanonut noin.

Uutisointi on aiheuttanut sen, että minä en halua mennä Kaisaniemen puistoon pimeällä. Eikä moni muukaan. Ja juuri sen takia, ettei siellä kukaan kulje siitä on tullut "hyvä" paikka toteuttaa hämärähommia.

Uskonto ja kulttuuri ei kerro mitään ihmisestä? Helvetin hieno väite. Harmi vaan, että aivan täyttä paskaa. Onneksi muistit pistää ihonvärin mukaan, että voidaan puhua rasismista.

Ja missä postissa puhuin kulttuurista?

Jos joku on esimerkiksi muslimi. Tiedän siitä ihmisestä vain ja ainoastaan sen, että hän on muslimi. En tiedä hänestä yhtään mitään paitsi, että hän on muslimi. Muslimejakin on niin monenlaisia, etten voi sanoa esimerkiksi hänen uskonnollisista tavoistaan yhtään mitään. Enkä maailmankatsomuksesta. Enkä mielipiteistä.

Kyllä rajaa. Monikulttuurisuus on pitkään ollut voimakkaasti esillä ja näistä asioista pitää voida puhua ja saada informaatiota. Ei kyllä olla parempaan suuntaan menossa.

Tottakai pitää saada informaatiota, mutta sen infon pitää olla monipuolista. Ei pelkkää hyvää eikä pelkkää huonoa.

Joka johtuu siitä, että media uutisoi puolueellisesti siellä tehdyistä rikoksista?

Vai voisiko tapahtumaketju olla sellainen, että siellä tehdään paljon rikoksia, jotka uutisoidaan niinkuin pitääkin, ja joista ihmiset sitten lukevat ja ovat syystäkin huolestuneita.

Lööppilehdet uutisoi erittäin isoin kirjaimin, kun rikoksia tekee ulkomaalainen. Sen sijaan vastaavat rikokset suomalaisten toimittamina jää lehtien pikku-uutisiksi, joita hädin tuskin huomaa.

Eli se on ihan ok ja "välttämätöntä" että maassa on ruotsalaisia rikollisia, mutta somalirikolliset ovat eri asia, koska ...?

Todisteita tälle väitteelle? Käsittääkseni Venäjän rikkaita ei Suomi enää kiinnosta matkailukohteena sen enempää kuin Viro kiinnostaa Suomen rikkaita. Voin olla väärässäkin, mutta laitas reino nyt kerrankin vähän dataa asiasta.

Eikö sun kuuluis laittaa yhtä lailla faktaa siitä, että rikkaita ryssiä ei enää iske tulla Suomeen, jos kerran olet lujasti sitä mieltä?

Jaa että miksi somppurikollinen on eri asia?

Ei missään nimessä ole välttämätöntä, että Suomessa on ruotsalaisia ja venäläisiä rikollisia, enkä usko että ketään haittaisi jos vaikkapa Steen Christensen olisi suunnannut lomamatkansa jonnekin muualle.
Naapureita vain on hivenen vaikeampi pitää poissa, vaikka sitä ikävien naapureiden tapauksessa yritetäänkin, pakolaisstatuksen varjolla saapuvat kulttuurinrikastajat on helpompi pitää pois.

Puhumattakaan siitä, että ryssät ja svedut eivät tule yhteiskunnasta, jossa länsimaisten arvojen vihaaminen ja tuhoaminen on suosittua kansanhuvia, ja jossa heidän Jumalansa heitä siihen kannustaa.

Kun taas somput tulee, kukas sen paremmin tietää kuin heidän naapurinsa. Somalian naapurimaa Etiopia on saatanan huolissaan Somalian tilanteesta, ja haluaa sitten vaikka asein pitää huolen, että naapuri ei pääse sinne, vaan pysyy kotonaan.
Mutta tänne niiden pitäisi päästä...

Jälleen heittäisin sen vanhan argumentin, yhtä vanhan kuin "tekeehän suomalaisetkin rikoksia":

että kun kerran suomalaiset on ihan omin pikku kätösin täysin kykeneviä tekemään rikoksia, ei kylläkään kykene samaan volyymiin kuin maassa asuvat musulmaanit, mutta anyway,
ja kun kerran ulkomaistakin rikollisuutta piisaa esim. ruotsalaisten, ryssien, virolaisten ja vietcongin muodossa, niin eikö se nyt tule kohtuuttoman kalliiksi meille tuoda samaa paskaa Afrikasta asti?

Tiedän, sun mielestä ei, koska siinä paskan seassa saapuu muutama kivakin musulmaani, joiden kanssa Hippa voi jutustella ja todeta kuinka hirveen leppoisasta uskonnosta Islamissa on kyse.

Mutta härregyyd, ei kai edes AKV:tä kiinnostaisi maksaa siitä, että ottaa jonkun kotiinsa asumaan, tämä joku pistää paikkaa paskaksi, ja välillä vetää AKV:n tyttökaveria peppuun, tämän sitä varsinaisesti haluamatta, mutta implisiittisesti asian osoittaen pitämällä ihonmyötäistä toppia?

Tiedän, sinäkin olet sitä mieltä, että rikolliset mamut hevoon täältä, olivat maassa millä verukkeella tahansa, mutta eikö se ole aika kohtuuton riski alunperinkään ottaa jengiä maasta, josta tulevien tiedetään sopeutuvan länsimaiseen yhteiskuntaan saakelin huonosti, odottaa ja katsoa ketkä niistä tekevät rikoksia, ja sitten pistää ne rötöstelijät takaisin?

AKV-koti-esimerkkiin palatakseni, AKV:n tyttökaverin maatessa lattialla pylly verta valuen, AKV toteaa, että sori Sirpa, tää Ali ei nyt oikeen sopeutunut, mutta kiitos että olit koehenkilönä.
Otetaan seuraavaksi tuo Abdullah, sen kans ollee paljon paremmat tsäänssit, se sitä paitti sano mulle että Islam on rauhanomainen uskonto.
Ja ei se työttömäksi jää, se on jo nyt mukana toimikunnassa, joka puuhaa Suomeen maan ensimmäistä islamilaista koulua, haluathan osallistua keräykseen, ettei heidän tarvitse ihan vaan verovaroihin turvautua?

Ja besides Sirpa, suurin osa raiskauksista Suomessa tapahtuu edelleenkin jonkun tutun toimesta, nää tuntemattomien saati ulkomaisten tekemät on niin häviävän pieni osa, että lakkaa vollottamasta.
Oisit sitä paitsi voinut vähän ottaa toisen kulttuuritaustaa huomioon, ja olla pukeutumatta noin provokatiivisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom