Ma, Ti, To, Pe, millä jaolla?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Keskiviikoksi ajattelin uintia. Ja viikonloput vapaalla. Onko 4 kertaa/vko liian ahne tavoite? Varsinkin kun on noita peräkkäisiä päiviä.

Olis jälleen kerran tarkoitus ottaa suht tosissaan. Ja oikeella salilla ihan. Tuohon tuskin kaksijakoinen ohjelma sopii(?)

Keskiviikoksi ajattelin uintia. Ja viikonloput vapaalla. Onko 4 kertaa/vko liian ahne tavoite? Varsinkin kun on noita peräkkäisiä päiviä.

Olis jälleen kerran tarkoitus ottaa suht tosissaan. Ja oikeella salilla ihan. Tuohon tuskin kaksijakoinen ohjelma sopii(?)
Tuohonhan sopii 2-jakoinen kuin nyrkki silmään. Ite tuli aika pitkään reenattua just vastaavasti, vuorotellen alakroppa-yläkroppa, kunnes lisäsin väliin yhden sekalaisen päivän.

Samaa ehdottaisin, kuin Emmah, eli yläkroppa-alakroppa-jaolla kaksijakoinen ohjelma. Sopii hyvin tuohon ja on toimiva ja helppo.

Jep kaksijakoisella alan tässä tekemään itsekkin, kun dietti ohi. Juuri ma, ti, to, pe. Eli maanantaina A, ti B, to A ja pe B. Jos tuosta nyt tajuaa :p

Komppaan edellisiä, 2-jakoinen sopii hyvin. Mut jos tuntuu liika rankalta niin 4-jakoinen sitten.
EDIT: Itellä muuten samat salipäivät.

ma rinta-olkapää-ojentaja-etureidet
Pystypunnerrus kp 2 x 10 (tai vipunostot sivulle tai pystypunn tanko)
Vinopenkki kässäreillä 2 x 10 (tai tasapenkki tai peck-deck )
Kapea penkki 2 x 10 (tai ranskalainen punnerus tai taljapunnerrus)
Takaolkapäät 1 x 10
Jalkaprässi 2 x 10 ( tai reisiojennus)

ti selkä-hauis-takareidet-pohkeet
alatalja 2 x 10 (tai kulmasoutu)
kapea vastaote ylätaljalla 2 x 10 (tai leveä myötäote)
mave 1 x 10
hauiskääntö tangolla 2 x 10 (tai hammerkääntö kp tai keskitetty kp)
reisikoukistus 1 x 10
pohkeet seisten 2 x 10 (tai pohkeet istuen)

ke lepo
To päivä 1
pe päivä 2
la lepo
su lepo

Itse käytän tuollaista. Joku tekisi enemmän sarjoja, mutta mulla toiminut nyt ainakin alkuun. Koko ajan sellainen hyvä polte päällä, mutta alkuun lähtenyt ainakin lukemat nousuun hyvin.

Kroppaa kuunnellen...

Kyseenalaistan vaan tuota, että miks pitää sitoa treenit tiettyihin päiviin sen sijaan, että tekisi treenit sillon, kun kroppa niin sanoo.

Onkait tietenki alussa oltava jotain järjestelmällisyyttä ja kuria siinä hommassa, että se paremmin iskostuu.
Niin ja toisaalta myös se, että tuleepahan väkisin niitä lepopäiviäkin sinne.

Kyseenalaistan vaan tuota, että miks pitää sitoa treenit tiettyihin päiviin sen sijaan, että tekisi treenit sillon, kun kroppa niin sanoo.

Onkait tietenki alussa oltava jotain järjestelmällisyyttä ja kuria siinä hommassa, että se paremmin iskostuu.
Niin ja toisaalta myös se, että tuleepahan väkisin niitä lepopäiviäkin sinne.

Kroppalla taitaa olla tapana mennä sen mukaan mihin se on totutettu. IMO ei kannata mennä aina fiiliksen mukaan, koska se laiskuri (kroppa) yrittää kyllä mennä sieltä mistä aita on matalin.

Itse teen näinä päivinä Timban valmiilla treenillä, eli työntävät/vetävät. Jonin (hieno nimi) tapa on kieltämättä kovin houkutteleva/hieno, mutta kuten jonazn sanoi.. Minua laiskempaa ihmistä saa hakea. Pelottavan helposti lipsuisin salilla käymisestä. Ei niin ettäkö pakottaisin itseni salille vaan aivan täyttä laiskuutta, kun välillä mielummin jäisi vällyihin makaamaan. :|

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia.
Itsekin olen kaksijakoista pitänyt sopivana mulle, tosin tehnyt sitä vain about 3 krt./vko. Ehkä voi sitten painella vähän vähemmän kuin sata lasissa, että ehtii palautua. Sitä vähän mietinkin että kestääkö roppa. Muttei todellakaan ole halua (eikä osaamista) alkaa noita 3- tai 4-jakoisia nyt.

On tässä sekin takana, että perkele jos maksan kuntosalin, niin sinne on sitten mentävä, vaikka puolikuolleena :D

ma rinta-olkapää-ojentaja-etureidet
Pystypunnerrus kp 2 x 10 (tai vipunostot sivulle tai pystypunn tanko)
Vinopenkki kässäreillä 2 x 10 (tai tasapenkki tai peck-deck )
Kapea penkki 2 x 10 (tai ranskalainen punnerus tai taljapunnerrus)
Takaolkapäät 1 x 10
Jalkaprässi 2 x 10 ( tai reisiojennus)

ti selkä-hauis-takareidet-pohkeet
alatalja 2 x 10 (tai kulmasoutu)
kapea vastaote ylätaljalla 2 x 10 (tai leveä myötäote)
mave 1 x 10
hauiskääntö tangolla 2 x 10 (tai hammerkääntö kp tai keskitetty kp)
reisikoukistus 1 x 10
pohkeet seisten 2 x 10 (tai pohkeet istuen)

ke lepo
To päivä 1
pe päivä 2
la lepo
su lepo

Itse käytän tuollaista. Joku tekisi enemmän sarjoja, mutta mulla toiminut nyt ainakin alkuun. Koko ajan sellainen hyvä polte päällä, mutta alkuun lähtenyt ainakin lukemat nousuun hyvin.

Kroppaa kuunnellen...

Saatanpa kokeilla jossain vaiheessa tuollaistakin, mutta ei mun kroppa ymmärrä noin monimutkaisia jakoja. Ala- ja keskikroppa erikseen, ja yläkroppa sitten vuoroin. Tuntuu toimivan, mutta joskus mennyt lähes tunti yhteen ala/yläkroppa-treeniin. Huono hapenottokyky kai, tai sitten liikaa sarjoja :nolo:

Eikai päivät siihen vaikuta miten tekee. Itse teen 2on 1off 2on 1off yleensä. Tollasilla päivillä vaikka ma: rinta hauis pohkeet, ti: reidet, to: olkapäät ojentajat forkut, pe: selkä epäkkäät vatsat

Se on kyllä totta, että voi tuo luonnekin vaikuttaa tuohon reeniaktiivisuuteen. Toiset tarvii potkimista ja toiset jarruttamista. Mä en tiedä kumpi noista on parempi, mut tiedän ainaki kumpaan suuntaan kallistun enemmän.

Ehkä myös se, että kun on oppinut sen treenaamisen tavan ja nauttii siitä niin sitten se kropan kuunteleminen toimii paremmin. Itehän tietenki vaan ja ainoastaan omien kokemuksien pohjalta näitä mielipiteitäni lauon ja mun olis pitänyt mennä enemmän fiiliksellä kuin periaatteella.

Nimim. Liian-paljon-väkisin-väännettyjä-reenejä-takana

En tarkoittanut ihan nyt tuota laiskaa luonnetta, vaan sitä että kroppa yrittää päästä helpolla fiiliksen mukaan treenattaessa. Eli jos on totuttu venaamaan vaikka viikko lihasryhmätreenien välillä, niin kroppa kyllä tottuu siihen että sillä on sen verran aikaa palautua ennen seuraavaa treeniä. Ja jos mennään sen fiiliksen mukaan aina niin ei se palautumiskyky siitä parane.

Tosin joku muu saattoi tarkoittaa fiiliksellä treenaamista eri asiana.

En tarkoittanut ihan nyt tuota laiskaa luonnetta, vaan sitä että kroppa yrittää päästä helpolla fiiliksen mukaan treenattaessa. Eli jos on totuttu venaamaan vaikka viikko lihasryhmätreenien välillä, niin kroppa kyllä tottuu siihen että sillä on sen verran aikaa palautua ennen seuraavaa treeniä. Ja jos mennään sen fiiliksen mukaan aina niin ei se palautumiskyky siitä parane.

Tosin joku muu saattoi tarkoittaa fiiliksellä treenaamista eri asiana.

Tottahan tuokin on. Sanotaanko näin, että molempia tarvitaan. Pitää olla säännöllisyyttä jottei ala turhaan lorvimaan, mutta pitäis myös osata kuunnella sitä kroppaa. Tuo jälkimmäinen on varmaankin pidempään harjoitelleilla ajankohtaisempi. Kroppahan kyllä tottuu mihin sen opettaa, nii hyvässä ku huonossa.

Itse tuli joskus tehtyä 3-jakoisella ja sitten neljäs päivä heikkoja lihasryhmiä.
Eli itsellä meni ->
Ma: Rinta, hauis, pohkeet, vatsat
Ti: Selkä, olkapäät, ojentaja
To: Reidet
Pe: Hauis, ojentaja, pohkeet

Täytyykin taas joskus vaihtaa tohon kun saa nykyisestä 2-jakoisesta tarpeekseen.

Itse tuli joskus tehtyä 3-jakoisella ja sitten neljäs päivä heikkoja lihasryhmiä.
Eli itsellä meni ->
Ma: Rinta, hauis, pohkeet, vatsat
Ti: Selkä, olkapäät, ojentaja
To: Reidet
Pe: Hauis, ojentaja, pohkeet

Täytyykin taas joskus vaihtaa tohon kun saa nykyisestä 2-jakoisesta tarpeekseen.
Aika mielenkiintoinen. Että yhtenä päivänä pelkkiä reisiä. Puoltais kyllä paikkaansa siinä mielessä, että just ne tulee helposti tehtyä juostenkustuna.
Varsinkin jos ei happi kulje. Itse puuskutan kuin virtahepo aina jalkatreeneissä. Estää jopa varsinaista suoritusta :wanha:

Itse teen seuraavalla jaolla, jota tosin muuttelin aina hieman, että ei pääse kyllästymään, mutta perusjako on seuraava:
Ma: Rinta ja vatsa
Ti: Selkä ja olkapäät
To: Jalat
Pe: Ojentajat ja Hauis

Suositut

Back
Ylös Bottom