Kiitoksia.
Itsekin olen kaksijakoista pitänyt sopivana mulle, tosin tehnyt sitä vain about 3 krt./vko. Ehkä voi sitten painella vähän vähemmän kuin sata lasissa, että ehtii palautua. Sitä vähän mietinkin että kestääkö roppa.
Mä oon vetäny reilun vuoden kaksijakoista ma-ke-pe, ohjelmaa silloin tällöin muutellen. Motivaation ja tulosten kasvaessa kokeilin jossain vaiheessa kuukauden ajan ma-ti-to-pe-rytmillä, mutta olkapää alkoi ilkeästi naksumaan. Ei ollu minkäänlaista kipua, muttä tuntui jotenkin "väärältä" kun aina tietyssä vaiheessa liikettä olkapää muljahti. Lähinnä vipunostoissa sivulle ja ylätaljassa.
Pidin huilia pari viikkoa ja palasin 3 -päiväiseen viikkorytmiin.
Ajattelin taas aloittaa samanlaisen 4-päiväisen kaksijakoisen, vaikka vähän kevyemmin että kroppa oppii uuden tahdin.:whip: Kokeilen vähän varioida niitä to-pe päiviä, kuvailtakoon ohjelmaa vaikka näin:
Ma: A1
Ti: B1
Ke: lepo
To:A2
Pe:B2
La:
Su::urjo:
Eli loppuviikosta treenaisin samoja lihasryhmiä kuin alkuviikostakin, mutta en ihan identtisillä liikkeillä. Esim justiinsa noita olkapäitä silmällä pitäen vaikka maanantaina vipunostoja ja torstaina pystypunnerruksia.
Oma heikkouteni on ollu juuri se mielikuvituksettomuus liikkeitten suhteen, oon just ja tasan tehny sitä ohjelmaa mikä olin päättänytkin. Toisaalta moinen ykstoikkoisuus kuvastaa sitä kurinalaisuutta millä kuntoilun aloitin. Selkeä treeniohjelma myöskin auttoi oman kehon kuuntelussa. Nyt uskaltaa paremmin säveltää ja improvisoida.