Mättöpäivä

Laihdutin juhannuksen jälkeen aloituspainosta 75,1kg vajaa 15% rasvat --> tänään 69,7kg reilu 10% rasvat. Tänään tuli ''vahingossa'' pidettyä pieni mättö/boostipäivä, vaikka dietti kyllä on jo loppunutkin tällä viikolla :D

Aamu
2dl kaurahiutale
2,5dl maustettu jogurtti
banaani
2x ruispala + kermajuusto
kahvia
kalanmaksaöljy

25km lenkki 161min keskisyke 132 (HCM valmistautuminen)

Keskipäivä
3dl kaurahiutale
jogurttirahka
2,5dl maustettu jogurtti
omena

uintireissu fillarilla ~30min pyöräilyä

Iltapäivä
peruna uusi keitetty ~350g
lohi savustettu 200g
salaatti + kastike
chilitonnikala purkki
kananmuna
pulla
rivi suklaata
piirakkaa
kahvia

fillarointia ~60min + uinti

Ilta
paketti lihamakkaraa sinapilla
punaviinimarjoja
oliiviöljy

Kalorit ~4800 hiilarit ~415 rasvat ~235 proteiinit ~230. Kulutus luokkaa 4500 kaloria. Yleistä härväystä myös pitkin päivää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wow ite en sais tommosta määrää alas varmaan edes vuodessa. Itellä ei ole tullut pidettyä mattopäiviä pitkiin aikoihin, aterioita kylläkin. Eikä morkkiksen häivää :worship:

Mitäs pahaa tuossa on? :D Itse usein teen moneksi päiväksi ruuat kerrallaan (2-3), kippoihin riisiä, kanaa ja yks pussillinen parsakaalia jaettuna noihin kippoihin, ilollahan sitä syö :)

Wow ite en sais tommosta määrää alas varmaan edes vuodessa. Itellä ei ole tullut pidettyä mattopäiviä pitkiin aikoihin, aterioita kylläkin. Eikä morkkiksen häivää :worship:

Juu vähän morkkista on, hotwingseja ja B&J:s tänään ym ym.Olis ihan hyvin ne wingsit voinnut syödä mutta jättää se jäätelö pois.Eli kohtuudella kerran/pari kuukaudessa hitto tästä eteenpäin.

Eilen tuli vedettyä American Dinerissä 45 minuutin sisällä Big one burgeri (sis. 680g lihaa), litra kokista, iso mansikkapirtelö ja kaksi palloa Ben&Jerry suklaajäätelöä. Aika maksimimäsäytys oli itselle kertaistumalta. Big Tower (1020g lihaa) olisi mahdollisuuksien rajoissa ilman noita jälkkäreitä, eihän siinä ole kuin yksi pihvi lisää verrattuna Big oneen.

Tässä yksi ehdotus mättöpäivään. Ei edes pilaa päivää kalorimäärällään ja samalla saa paljon prodeakin ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Bulkkia uuteenvuoteen saakka suunnilleen, oon kummiski ajatellu että valta osa(~95%) menis täysin "puhtaalla" bodiruualla ja ke ja la ois semmosia päiviä missä yhen aterian päälle kebab tai pizza.

Eli ei kokonaisia cheat päiviä missää nimessä ja cheat meal pikemminki. Pääkopallekin siistimpää :D

0800 hotelli aamiainen ~ 1500 kcal

1300 Buffet 5 friteerattua kanapihviä ja vartaita ~ 2000kcal

1600-2200 550g suklaa konvehteja ~ 3500kcal

Oon ollu nyt dieetillä 3,5vk, että millon tuota cheattipäivää vois miettiä ekan kerran?

Sitten kun paino jää junnaamaan paikalleen tai kun pää ei enää kestä. Jos paino laskee tasaisesti ja dieetillä on tiukka tavoiteaika ja -paino niin ei niitä turhan usein kannata pitää. Itselleni vain ainakin entisenä herkuttelijana tekee hyvää pitää mättöpäivä siinä vaiheessa kun ajatuksissa alkavat pyöriä koko ajan herkut joista ennen niin piti mutta joita ei enää saa syödä. Yhden päivän ajan sitten kiskoo kaikkea mitä mieli tekee niin ei muuten hetkeen tee mieli enää. Paino palautuu 3-4 päivässä pisteeseen ennen mättöjä ja sen jälkeen pitäisi edistystä taas tulla kun mieli ja kroppa ovat virkeämpiä projektin suhteen.

Sitten kun paino jää junnaamaan paikalleen tai kun pää ei enää kestä. Jos paino laskee tasaisesti ja dieetillä on tiukka tavoiteaika ja -paino niin ei niitä turhan usein kannata pitää. Itselleni vain ainakin entisenä herkuttelijana tekee hyvää pitää mättöpäivä siinä vaiheessa kun ajatuksissa alkavat pyöriä koko ajan herkut joista ennen niin piti mutta joita ei enää saa syödä. Yhden päivän ajan sitten kiskoo kaikkea mitä mieli tekee niin ei muuten hetkeen tee mieli enää. Paino palautuu 3-4 päivässä pisteeseen ennen mättöjä ja sen jälkeen pitäisi edistystä taas tulla kun mieli ja kroppa ovat virkeämpiä projektin suhteen.
Tosiaan paino tippu 87kg -->85kg ekan viikon jälkeen ja sit jääny paikalleen niin kokeilin alkuvikosta syödä vähän kaikkee epäterveellistä. Ei tosin uskaltanu mitään hirveitä määriä, kun oon vielä alkuvaiheessa niin ihan maltillisesti söin. Siinä paino nous sen pari kiloa ja on palannu taas tuohon 85kg. En sitte tiiä jos sama jatkuu, että onko vika ruokavaliossa vai missä. Syön sen 2000kcal päivässä ja reenipäivinä menee noin 2300-2400kcal. Pituus 186cm ja paino 85kg.

Tosiaan paino tippu 87kg -->85kg ekan viikon jälkeen ja sit jääny paikalleen niin kokeilin alkuvikosta syödä vähän kaikkee epäterveellistä. Ei tosin uskaltanu mitään hirveitä määriä, kun oon vielä alkuvaiheessa niin ihan maltillisesti söin. Siinä paino nous sen pari kiloa ja on palannu taas tuohon 85kg. En sitte tiiä jos sama jatkuu, että onko vika ruokavaliossa vai missä. Söin sen 2000kcal päivässä ja reenipäivinä menee noin 2300-2400kcal. Pituus 186cm ja paino 85kg.

Mikä sinulla oli lähtötilanne? Söitkö ennen dieettiä kuinka terveellisesti? Jos nyt aloit syömään "oikein" ja vielä miinuksilla niin voihan se olla, että lihakset saa toisella tavalla ravintoa niin paino ei tipukaan niin vauhdilla mutta kroppa kiristyy. En olisi vielä kovin huolissani tosta painosta. Noilla sinun pitäisi olla kyllä hyvin miinuksilla ja ei kroppa tossa ajassa vielä jumiin mene.

Mikä sinulla oli lähtötilanne? Söitkö ennen dieettiä kuinka terveellisesti? Jos nyt aloit syömään "oikein" ja vielä miinuksilla niin voihan se olla, että lihakset saa toisella tavalla ravintoa niin paino ei tipukaan niin vauhdilla mutta kroppa kiristyy. En olisi vielä kovin huolissani tosta painosta. Noilla sinun pitäisi olla kyllä hyvin miinuksilla ja ei kroppa tossa ajassa vielä jumiin mene.
Kieltämättä vähän miten sattuu tuli syötyä. Rasvaa on jonkin verran lähteny huomaa jopa omalla silmällä.

Viimeksi muokattu:
Tosiaan paino tippu 87kg -->85kg ekan viikon jälkeen ja sit jääny paikalleen niin kokeilin alkuvikosta syödä vähän kaikkee epäterveellistä. Ei tosin uskaltanu mitään hirveitä määriä, kun oon vielä alkuvaiheessa niin ihan maltillisesti söin. Siinä paino nous sen pari kiloa ja on palannu taas tuohon 85kg. En sitte tiiä jos sama jatkuu, että onko vika ruokavaliossa vai missä. Syön sen 2000kcal päivässä ja reenipäivinä menee noin 2300-2400kcal. Pituus 186cm ja paino 85kg.

Ollaan aika samanlaisissa mitoissa, itse olen tällä hetkellä 185cm/89 kg. Itse ihan puhtaasti olen toukokuun 96 kilosta tiputellut sillä, että kalorilaskurin arvio kulutuksesta -500 kcal on käytössä. Ruoka suurimmaksi osin koostuu aika puhtaista aineksista. Kaurahiutaleet ja -leseet, raejuusto, rahka, kana/jauheliha/possu, paistetut kasvikset, kananmunat, paljon vettä. Hyvin tippui tuonne 91 kg asti. Silloin pidin sen 10 000 kcal överimättöpäivän jolloin paino nousi kolme kiloa, mutta palautui neljässä päivässä ja sen jälkeen on taas reilu pari kiloa lähtenyt. Viime aikoina vetänyt suurin piirtein tuota samaa kalorimäärää, 2300-2500 kcal. Riippumatta oikeastaan siitä onko reeni- vai lepopäivä.

Omaan kokemukseeni pohjaten kannattaa dieettiin ruokavalion kannalta rakentaa aika vahvat rutiinit niin homma on helpointa. Syöt kotona suurinpiirtein aina samat aamupalat, välipalat ja rungoltaan myös samat lounaat ja päivälliset. Pidät ruoat ja kalorimäärät melko vakioituna niin siitä on helppo lähteä sitten hieman säätämään jos paino ei liikahda. Sitten jos käyt kyläilemässä tai vaikka ulkona syömässä niin otat sen vaihtelun ruokavaliossa sitä kautta.

Ollaan aika samanlaisissa mitoissa, itse olen tällä hetkellä 185cm/89 kg. Itse ihan puhtaasti olen toukokuun 96 kilosta tiputellut sillä, että
Omaan kokemukseeni pohjaten kannattaa dieettiin ruokavalion kannalta rakentaa aika vahvat rutiinit niin homma on helpointa. Syöt kotona suurinpiirtein aina samat aamupalat, välipalat ja rungoltaan myös samat lounaat ja päivälliset. Pidät ruoat ja kalorimäärät melko vakioituna niin siitä on helppo lähteä sitten hieman säätämään jos paino ei liikahda. Sitten jos käyt kyläilemässä tai vaikka ulkona syömässä niin otat sen vaihtelun ruokavaliossa sitä kautta.
Rutiinit on kunnossa ja sitä oon pystyny noudattamaan alusta saakka. Juomana menee enää pelkkä vesi (3l/pv) muut oon jättäny kokonaan pois, maitoa menee lasillinen ruoan kans.

Jos näin on niin se voi tosiaan hyvinkin olla alkuun sitä, että keho vielä muokkautuu ruokavalion ja treenin myötä koostumukseltaan hieman parempaan suuntaan ja saatat havaita hienoista kiristymistä vaikka paino ei sen kummemmin tippuisikaan. Kannattanee ainakin pari viikkoa vielä katsella ennen sen radikaalimpia muutoksia, että mihin suuntaan paino lähtee liikkumaan.

Jos näin on niin se voi tosiaan hyvinkin olla alkuun sitä, että keho vielä muokkautuu ruokavalion ja treenin myötä koostumukseltaan hieman parempaan suuntaan ja saatat havaita hienoista kiristymistä vaikka paino ei sen kummemmin tippuisikaan. Kannattanee ainakin pari viikkoa vielä katsella ennen sen radikaalimpia muutoksia, että mihin suuntaan paino lähtee liikkumaan.
Parin kaveria ollu samaa mieltä, että ei se haittaa jos paino ei putoa. Itellä se vaan häiritsee :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom