Mättöpäivä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistetään nyt mättöpävän piikkiin, 3 iltana peräkkäin päihtyneenä enemmän tai vähemmän sekasin. Tänään vielä podetaan itseaiheutettua jäläkitaatia poissa ja huomenna taas tositoimiin. Onneks jussi on vaan kerran vuodessa :D

Niinpä.. onneks juhannusta juhlitaan vaan kerran vuodes.. on tullut grillattua ja syötyä pitsaa ihan urakalla.. huomenna onneks taas sali auki ja pääsee treenaamaan! :)

... ostin kaupasta paketillisen makkaraa, uusiaperunoita+ voita (ehkä jotain salaattia pakko syödä), sit on 300g nautaa(grilliin), patonkia+ valkosipulivoita, mansikoita+ kermavaahtoa, pantterikarkkeja, suolapähkinöitä(cashew), 1 olut. Iltapalaksi varmaan paketillinen pekonia, 4 munaa, tomaattia ja höttöleipää

ei niin kovin epäterveellistä
, mut ei jaksa mitään mega-ateriaa vääntää, kun ei oikeen maistu

Aha :) Ja minä kun en mitään juuri mättöpäivistä tällä kokemuksella tiedä, mutta haluaisin kuitenkin tietää MIKÄ on sitten sitä epätervellistä jossei noi boldatut nyt ole? Saa opastaa ja neuvoa, jotta osaan mätätä oikea-oppisesti itsekin, kun sen aika koittaa!

Aha :) Ja minä kun en mitään juuri mättöpäivistä tällä kokemuksella tiedä, mutta haluaisin kuitenkin tietää MIKÄ on sitten sitä epätervellistä jossei noi boldatut nyt ole? Saa opastaa ja neuvoa, jotta osaan mätätä oikea-oppisesti itsekin, kun sen aika koittaa!

yleensä mun mättöpäivä sisältää jäätelöä, kebabbia, heseä tms roskaa :D

jep, jep, mutta kun Elsu mainitsi etteivät ne makkarat, pekonit ymv. ole epäterveellisiä, niin mitä siis ne epäterveellset ruuat on??

jos haluaa takertua tohon "ei niin kovin epäterveellistä" niin siitä vaan :D hupinsa kullakin. Rasvaa syön päivittäin reippaasi, pekonia menee päivässä paketillinen ja kyllä käytän normaalia kamalaa rasvaista kermaa ja voita(noi on mulle ihan normisettiä).

jos haluaa takertua tohon "ei niin kovin epäterveellistä" niin siitä vaan :D hupinsa kullakin. Rasvaa syön päivittäin reippaasi, pekonia menee päivässä paketillinen ja kyllä käytän normaalia kamalaa rasvaista kermaa ja voita(noi on mulle ihan normisettiä).

Hei hep, hep seis! Mähän halusin oikeasti tarkentaa, että eikö noita tosissaan lasketa epäterveellisiksi ruuiksi mättömittapuun mukaan :( Mä ajattelin, että siinä ON nyt joku juju, jota tällainen aloittelija ei ymärrä. Että siis makkarat sun muut on vielä täysin ns. "terveellisiä" mätöissä ja sitten valitaan tarkoituksella joskus jotain muuta, joka on vielä "epäterveellisempää". Aloittelijat saa kai vielä kyseenalaistaa kaikkea (myös muille hassuja itsestäänselvyyksiä), jotta oppii, vai? :)

Ei nyt varsinaisesti mättöpäivä, mutta treenikierron parhaan treenin (pena,haba) kunniaksi palautuksesta huolehti pizza+kebabranuilla+1l limua. Kai siitä ~2000kcal yhdelle aterialle tuli.

Hei hep, hep seis! Mähän halusin oikeasti tarkentaa, että eikö noita tosissaan lasketa epäterveellisiksi ruuiksi mättömittapuun mukaan :( Mä ajattelin, että siinä ON nyt joku juju, jota tällainen aloittelija ei ymärrä. Että siis makkarat sun muut on vielä täysin ns. "terveellisiä" mätöissä ja sitten valitaan tarkoituksella joskus jotain muuta, joka on vielä "epäterveellisempää". Aloittelijat saa kai vielä kyseenalaistaa kaikkea (myös muille hassuja itsestäänselvyyksiä), jotta oppii, vai? :)

Tästä kannattaa aloittaa:
12377492.jpg

Tein tänään manoffeeta, se ei ole ainakaan mikään terveellinen pläjäys :D paitsi, noi mansikat. Tossa resepti, keksit korvasin kaurakekseillä ja banaanit mansikoilla. Banoffee---> manoffee. Tässä siis varsin hyvä valinta mättöpäivään :)

Hellapoliisi - Banoffee (päivitetty)

Oli pakko kokeilla tänään ekaa kertaa mättöpäivää, kolme viikkoa dieettiä takana. Ehkä vähän överiks näin omalla kohdalla, kun ei oo tottunut tälläseen:

- 300g irtokarkkia
- Iso kroisantti
- Pari riviä minttusuklaata
- Jäätelökahvi
- Kerrosateria plussana paprikamajoneesilla
- Kaikki normaalit dieetti ruoat hieman suurempina annoksina

Tähän tapaan ei tarvi ehkä koittaa enään, illan salireeni oli aika hauska kokemus sinänsä, että energiaa riitti, mutta maha ei ollut ihan täysillä mukana. Saa nähdä miten tää vaikuttaa ens viikkoon.

Tänään ajattelin viimeisen vapaapäivän kunniaksi hieman mässäillä: äsken meni ruuan jälkeen korvapuusti ja 150 g suklaata, illemmalla vielä valkoista pastaa.

Mulla on ollut oikeastaan koko kesäkuu mättöä tai ainakin 10 kertaa syöty oikein olan takaa. Ei oo päässy treenailemaan juuri ollenkaan. Ihme ja kumma paino on jopa hieman tippunut. Ehkä ens viikolla jaksais palata ruotiin. :)

Monilla mättöpäivän idea on juuri vetää ruokaa niin kuin mieli tekee, ruoan terveellisyyttä murehtimatta. Homman järkevyys on sitten jo eri asia. Mättöpäivissä ei ole mitään maagista, joka muuttaisi ruoat jotenkin terveellisemmäksi. Eli laatu on laatua ja paska on paskaa mättöpäivänäkin ;)

Eilen tuli vietettyä mättöpäivää ja ruokavalio näyttikin jotakuinkin tältä:
- rahkaa ja nutella-paahtoleipää
- Big-Mac -ateria
- Ballerina-keksejä
- kanaa, kasleria ja makkaraa grillattuna
- omaa brownievääntöä, jossa nutella-mansikkarahkakuorrutus
- sipsejä + dippiä
- 4 juustohampurilaista
- Marabou Daim -keksipaketti
- limua määrittelemätön määrä

Eilen tuli vähän mässättyä:
- Aamulla meni normaali kaurapuuro jonka jälkeen 4kpl muffinsseja ja suklaalevy
- Salin jälkeen riisikebabbi
- Taas kaurapuuroo
- 500g jäätelöä
- Iltapalaksi vielä iso annos puuroo

Yllätys oli kuitenkin huomasin, että aamupaino oli noussut vaan 800g. Yleensä meikäläisellä nousee helpostikkin sen reilut 2kg tommoisen syömisen jälkeen.

Olis ollut ihan mielenkiintoista jos toi "toimittaja" olisi ollut joku normaaliruokainen. Tolla meni koko aika punasteluun, eikä saanut alas paljoa roiskeläppää enempää :D

Tosta innostuneena vois vetästä sunnuntaina kunnon Raxit :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom