Mättöpäivä

Onko kukaan laskenu paljonko kunnon mättöpäivänä voi saada kaloreita kasaan?

Niin paljon kun haluaa. Harva kuitenkin saa yli 10 000 kaloria. Mutta jollekkin mättöpäivään sisältyy 4000kaloria, jollekkin 8000kaloria. Riippuu ihan susta, että kuinka kova oot syömään ja kuinka kaloripitoista ruokaa vedät ja kuinka paljon.

Huomenna loppuilee dieetti ja iski pelko että onkohan ortoreksia iskeny ku ei oo tullu varmaa kahtee vuotee vedettyä sipsipussia joten pitikin käydä hakeen kaupasta sipsipussi ja alkaa mässäilemään huomenna. Yhdestä pussistakin tulee ihan kivasti kaloreita, yli 1500. Rasvaa mukavat 99g. Mutta aika köyhä muuten mättöpäiväks. Täytyy paikkailla tässä lähiaikoina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan laskenu paljonko kunnon mättöpäivänä voi saada kaloreita kasaan?

Tästä on tulossa testi: 1.9. kun dieetti loppuu, aion testata 20 000 kcal / niin paljon kun ikinä mahtuu. Aikaa 12.00-00.00, ja kaloreita en ota juomalla.

^Onnea matkaan vaan. Eilen kokeilin tuon tauroksen aiemman esimerkin innoittamana ihan vain rajoja testaillakseni pitää oman supermättöpäivän. Vedin roskaa naamariin aamusta iltaan. Pari pulloa limpparia, pari keksipakettia, kolme munkkia, purkki Ben & Jerrysiä, vajaa suklaalevy, puolikas sipsipussi, kebab ranskalaisilla ja rullakebab. Kaloreita sain hikisesti kasaan 10 000 ja meinasin kuolla illan päätteeksi siihen turvotukseen. Paino nousi eilisaamuun nähden 92 -> 94,9. Nyt sitten lopetetaan jäätelökesä tähän ja otetaan lokakuun rantalomaan asti tiukemmin. Jatkossa mättöpäivät tulevat kyllä koostumaan vain ja ainoastaan jostain tyyliin purilaisateriasta ja mahdollisesti yhdestä jälkkäriherkkusta. Aivan järjetöntä touhua tuollainen ahtaminen, mutta onpahan nyt sekin testattu niin ei jää vaivaamaan.

^Tuliko tuosta satsista ees 10 000 kaloria? riippuen tietty miten isoja noi keksipaketit, kebabit yms on ollu :D

Filippinos -paketti ~700 kcal
Daim -keksit ~700 kcal
Ben & Jerrys ~1100 kcal
Broadway -sipsejä 200g ~1100 kcal
Fazerin suklaata vajaa levy ~900 kcal
pari limupulloa ~1300 kcal
kolme munkkia ~1100 kcal
kebab ranskalaisilla ja kebab -kastikkeella ~1300 kcal
kebabrulla ~1000 kcal

Tuosta puuttuu sitten dipit, hiukan irtokarkkeja, maitoa jonkin verran. Muut on suht tarkasti, mutta toki kebabbilan herkut heitetty vaa'an kautta ja loppu on ihan kalorilaskurin arviota.

^riippuen lähtökunnosta, jos rasva% on yli 20, niin pari kuukautta varmaan voi ja kannattaa vetää ilman tankkauksia. Tankkauksesta tosin käy ihan vaan hiilaritankkauskin, että voi vähän herkutella, mutta ei vedä mitään överimättöjä mitä nämä mättöpäivät pitävät sisällään. Tietty voihan tämmösen mättöpäivänkin pitää, jos omatunto vaan kestää :D Itse joskus koittaneena tulee järjetön morkkis..

Ite oon pitäny nyt 5,5 viikon dieetin aikana 2 mättöpäivää, joista ensimmäinen oli överi sokerin osalta ja toinen taas "hyvillä" ruoka-aineilla täyteen ahdettu ja näin ollen "parempi". Ihan maksimissaan yks mättöpäivä per 2 viikkoa on mulla ollu ajatuksena. Kuitenkin jos pää ja kroppa kestää ilman, niin sitten toki pidempi aika.

Dieetin jälkeen olen kyllä haaveillut kokeilevani tuota 10000 kcal mättöpäivää, ihan vain pienenä haasteena.. :)

Kinkkibuffetti on kyl aika fataalimesta näin mättöpäivänä, Iha hävetti ku kroppa alko hyrräämään mätöstä ja otsa märkänä tunki suuhun kaikkea itämaisia ihmeitä. Varmaan tuli yhel sessiolla syötyä sen 4000-5000kcal :)

Apua... vatta halkee :D taas piti syödä (vaikka ei ollut tarkotus, tuli vaan syötyä)

5 tunnin sisään:

- kahvipöydässä 3 korvapuustia ja 2 lasia mehua
- keskiolut
- kebab+ ranskalaiset ja 0,5l cola
- grilliltä hampurilainen 4 pihvillä (pakkohan oli koittaa), ranskalaiset ja 0,5l cola
- 0,5l cola
- 4 paahtoleipää, mihin tonnikalaa purkki ja vitusti juustoa päälle
- kanaa 450g, riisiä 100g (kuivapaino), 150kg parsakaalia, vettä sheikkerillinen
- päälle vettä vielä sheikkerillinen, kauhea jano

ei saatana, 30min tuosta niin tuli vatsakivut, jumalauta kun on täynnä :D

+ johonkin väliin otin vielä 350ml viskiä :D

Apua... vatta halkee :D taas piti syödä (vaikka ei ollut tarkotus, tuli vaan syötyä)

5 tunnin sisään:

- kahvipöydässä 3 korvapuustia ja 2 lasia mehua
- keskiolut
- kebab+ ranskalaiset ja 0,5l cola
- grilliltä hampurilainen 4 pihvillä (pakkohan oli koittaa), ranskalaiset ja 0,5l cola
- 0,5l cola
- 4 paahtoleipää, mihin tonnikalaa purkki ja vitusti juustoa päälle
- kanaa 450g, riisiä 100g (kuivapaino), 150kg parsakaalia, vettä sheikkerillinen
- päälle vettä vielä sheikkerillinen, kauhea jano

ei saatana, 30min tuosta niin tuli vatsakivut, jumalauta kun on täynnä :D

+ johonkin väliin otin vielä 350ml viskiä :D

ASIAA!!! Tossa on jo kunnon mätöt.

Tänään lähtee itsellänikin iltapäivästä syömingit.
Lomalla otettu vähän rennommin safkojen suhteen kumminkin perusrungon pysyessä kunnossa. Kuntoon se ei ole ihme kyllä vaikuttanut. Sixpack näkyy edelleen ja kunnon mättöjen jälkeen vieläkin paremmin :)

On kyllä viiteen tuntiin melkoisen mahtipontiset setit. Voisi kuvitella, että turvottaa. :wtf:

Oma edellinen mättöpäivä oli sen verran ällöttävä kokemus, että seuraavalle voisi asettaa tähtäimeksi vain käydä koettamassa tuon paikkakunnalle avatun Classic American Dinerin isoimman purilaisen kilon pihvillä.

Yli 15kg bulkattavana, silti tavoitteena seuraava vuosi vetää täysin ilman roskaa(leipää, karkkia, jäätelöä yms...).

Junttina suomalaisena pisti silmään tuo leivän kutsuminen roskana, mutta ei siitä sen enempää. Ei tuo mikään ihmeellinen tavoite ole, kun öljyt, gainerit yms. on käytössä.

Leipähän on tunnetusti suolaroskaa :D mua ei ainakaan pahemmi nappaa et leiväs on pal enemmä suolaa ku sipseis... :face: mut miks pitää olla joku mättöpäivä?! Onk porukka nii heikkoa et pitää pitää taukoa terveellisest syömisest ku muutki syö herkkui..? XD

Leipähän on tunnetusti suolaroskaa :D mua ei ainakaan pahemmi nappaa et leiväs on pal enemmä suolaa ku sipseis... :face: mut miks pitää olla joku mättöpäivä?! Onk porukka nii heikkoa et pitää pitää taukoa terveellisest syömisest ku muutki syö herkkui..? XD

Joo hei, se on varmaan juurikin siks kun kaikki muutkin! Valoja päälle nyt. Hienoa, jos sinä syöt vain terveellisesti, etkä koskaan mitään herkkuja. Toiset syövät terveellisesti esim. kaksi viikkoa ilman mitään "paskaa" ja sitten pitävät mättöpäivän tai cheatmealin, jolloin saa syödä kaikkea hyvää mistä itse tykkää. Ja kunhan ei liian usein ja överiksi vedä, niin normaalilla punttaajalla tästä ei juurikaan haittaa ole.

Hienoa jos kohtuus kaikessa toimii sulla, mulla se ei toimi. Kivempi vain rentoutua ja olla miettimättä yksi hetki viikosta ilman, että tarvitsisi miettiä mikroja ja makroja. Herkut maistuvatkin paremmalle, kun niistä pitää vähän taukoa, eikä vedä joka välissä esim. riviä suklaata.

Huh, tulipas pidettyä pieni mättöhetki: karkkia ja grilliruokaa meni aika huolella.

Suositut

Back
Ylös Bottom