Mättöpäivä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mättöpäivä ei tuota tulosta, tutkimuksien mukaan kalorimääriä pitäisi nostaa useiden viikkojen ajaksi jos aineenvaihduntaa halutaan kiihdyttää.
Mättöpäivällä on diettiin vai hidastava vaikutus.

Nälän tunnetta nuo vain voimistavat ja venyttävät myös vatsalaukkua, joten kylläisyys niukemmalla kalorimäärällä on aina vain vaikeampi saavuttaa.

Eipä tunnu oikein onnistuvan 5000 kalorin mättöpäivä kunnon ruuasta, sillä tuntuu että oksentaa jos yrittää väkisin syyä. Kylläpä se on helpompi syyä osa kaloreista "roskaruuasta".

Tänään tuli aikavälillä 16-22 arvion mukaan syötyä n. 5000 kcal. Tuli käytyä ABC:lla syömässä possunpihvi kermaperunoilla ja bearnaisekastikkeella ja kaupasta tuli mukaan pari donitsia vadelmatäytteellä. Tuota ateriaa yms. ei löytynyt kalorilaskurista, joten menivät vähän hakuammunnalla.

Porsaan pihvifilee marinoitu 150g
Kermaperunat 320g
Bearnaisekastike 40g
Kanapasta tomaattikastikkeessa 130g
Tonnikala-riisisalaatti 100g
Välimeren pastasalaatti 100g
Salaattikastike ranskalainen 30g
Tonnikala-ananaspizza 480g
Rasvaton maito laktoositon 500g
Kevytmaito 90g
Täysmaito 80g
Pikku Sirkku sokeripala 8g
Paahtoleipä vehnä 40g
Creme Bonjour -pippurilevite 30g
Tupla Shuffle 220g
Donitsi, Arnolds, valkosuklaa 140g
Kanelipulla 120g

Yht. 2,6 kg. 5005 kcal. Makrojakauma P 260g - H 529g - R 199g.

Itse pidän kerran viikossa tällaisen herkuttelupäivän. Yritän pitää syömisen silloinkin kohtuudessa, vaikka en millään dieetillä olekaan. Perus-mättöpäivä menee suurinpiirtein näin:

Aamupala: Pari keitettyä kananmunaa, 300g maustamatonta jogurttia, siivu ruisleipää päällisineen ja kahvia

Lounas: Kanaa ja perunoita/täysjyväpastaa + reippaasti salaattia

Välipala: Kahvia, 250g maitorahkaa, hedelmä tai marjoja

Päivällinen: Puolikas pellillinen itsetehtyä pizzaa

Iltapala: 200g maitorahkaa, 100-200g suklaata + joskus sipsejä

Ennen mättöpäivään kuului paljon enemmän ruokaa, mutta vähemmälläkin näyttää pärjäävän niin mikäs siinä.

Leipasin tässä just kakun johon tuli n. 8500kcal, päälle vielä suklaakastike josta jokunen kalori lisää. saa nähdä tuleeko syötyä tänään kokonaan (luultavasti).
Päivälliseksi ajattelin tehdä ison lasagnen salamilla ja parmesaanilla.

Leipasin tässä just kakun johon tuli n. 8500kcal, päälle vielä suklaakastike josta jokunen kalori lisää. saa nähdä tuleeko syötyä tänään kokonaan (luultavasti).
Päivälliseksi ajattelin tehdä ison lasagnen salamilla ja parmesaanilla.

Asiaa! Kuulostaa mun tyyppiseltä mättöpäivältä. En nyt ehkä 8500 kalorin suklaakakkua pystyisi vetämään, mutta puolet ainakin (olen 170cm 60kg nainen). Mutta mulla onkin jonkunlainen ahmimishärö joka pääsee välillä valloilleen...

Perjantain settiä:
-Sol olut (Hyvää)
-Carage lonkeroita 2kpl (Kallista kun perkele, mutta hyvää)
-Juustosnacks pussi
-Pepsiä 1L
-Aakkospussi.

Heitätääs vähän settejä tämän päivän mätöistä. Eli aamupalan, ja lounaan lisäksi uponnut:
-noin 400 grammaa irtokarkkeja
-100 grammaa mansikkasuklaata
-kerroshamppu
-litra kokista

Illan aikana tulee vielä varmasti mätettyä karkkia vähän ja sitten illalla rahkaa ja muuta.

Tänään voisi käydä ostaas pari pussia valkosipulin makuisia ruis-sipsejä ja siihen jokin hyvä voi, vaikka ruohosipuli.. Nam ku on hyviä

Huomenna olis roskaruokapäivä, ja silloin menee ainakin suklaata, limua ja sipsejä. :hyper:

Eiköhän herätellä vähän tätä lankaa eloon, kun joulu kuitenkin on noin lähellä ja silloinhan on melkeinpä synti olla mättämättä ruokaa :D. Päivittelen itse sitten joulupäivänä paljon on tullut mätettyä, kun on vielä dietti päällä.

Laittakaa mielummin mitä olette syöneet, hiukan tarkemmin kuin pelkästää vaikka sipsiä. Laittakaa mitä sipsiä, tai ainakin paljonko niin saadaan mielenkiintoisempaa lukemista. :)

Tähän väliin parin viikon tauko mätöistä, että maistuu sitten jouluna oikein kunnolla. :) Laatikoita, graavilohta, kinkkua, ankanrintaa, riisipuuroa, konvehteja, olutta jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom