Mättöpäivä

Kun sanotaan, että mättöpäivänä hiilarit kattoon ja rasvat ja protskut matalaks, niin haluaisin vain tietää miksi? Onko protskuista ja rasvoista sitten jotenkin haittaa?
Ja jos nyt lähtee mättämään hiilareita, niin onko sokerit sitten sallittua vetää ihan kunnolla (kohtuuden rajoissa tietenkin). Vai jätetäänkö ne pois?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasva varastoituu helpommin kun vedät kunnolla hiilaria, ja kai se vaikeuttaa hiilarin imeytymistä lihakseenkin. Ja proteiinia ei tarvi niin paljoo, koska hiilaria tulee paljon. Ja ei kannata sokeria, koska se ei toimi niin hyvin ku joku leipä ja muu kuitupitonen safka

Mää kävin aamulla salilla. Se auttaa siihen että on vaan entistä kovempi nälkä itsellä.

- Tein aamupalaksi reilun litran pirtelön johon rahkaa, jugurttia, maitoo, prodejauhetta, marjoja ja hunajaa iso löräys.
- Salin jälkeen perus palkkari
- Lounaaksi 40 kanan siipee, texaspete&voi -kastiketta jossa siivet lillu, kaksi hillomunkkia, puolilitraa maitoa, maxi tupla ja iso kuppi kahvia. Tästä ois pitänyt ottaa kuva, mutta en tajunnut. Ihan järkyttävä kasa siipiä.
- Päivälliseksi vajaa kilo kasleria, katkarapusalaattia 200 g, pitkä patonki ja pieni purkki bonjour:n tacoo
- Iltapala oli 300 g karkkia, 12 tölkkiä lonkeroo&siideriä ja jotain sattuman varaisia lihabiittejä. Muistikuvat alkaa olla jo sen verran hatarat :D

Jos noi juomat ois jättänyt pois, olisi päivän kalorit saanut paljon korkeammalle ja järkevästi, mutta kaverit sai yllytettyä lähteen laavuileen, joten pakko se oli ottaa pari annosta alkoholia.

Pari viikkoa vielä kiristelyä jäljellä. Juhannukseen ois tarkotus lopettaa, mutta lopetan varmaan pari päivää aiemmin ja nostelen kaloreita maltilla, jotta en oo itse juhannuksena järkyttävä nestepallo.

Mää kävin aamulla salilla. Se auttaa siihen että on vaan entistä kovempi nälkä itsellä.

- Tein aamupalaksi reilun litran pirtelön johon rahkaa, jugurttia, maitoo, prodejauhetta, marjoja ja hunajaa iso löräys.
- Lounaaksi 40 kanan siipee, texaspete&voi -kastiketta jossa siivet lillu, kaksi hillomunkkia, puolilitraa maitoa, maxi tupla ja iso kuppi kahvia. Tästä ois pitänyt ottaa kuva, mutta en tajunnut. Ihan järkyttävä kasa siipiä.
- Päivälliseksi vajaa kilo kasleria, katkarapusalaattia 200 g, pitkä patonki ja pieni purkki bonjour:n tacoo
- Iltapala oli 300 g karkkia, 12 tölkkiä lonkeroo&siideriä ja jotain sattuman varaisia lihabiittejä. Muistikuvat alkaa olla jo sen verran hatarat :D

Jos noi juomat ois jättänyt pois, olisi päivän kalorit saanut paljon korkeammalle ja järkevästi, mutta kaverit sai yllytettyä lähteen laavuileen, joten pakko se oli ottaa pari annosta alkoholia.

Pari viikkoa vielä kiristelyä jäljellä. Juhannukseen ois tarkotus lopettaa, mutta lopetan varmaan pari päivää aiemmin ja nostelen kaloreita maltilla, jotta en oo itse juhannuksena järkyttävä nestepallo.

:hyvä::hyvä::hyvä:

Oliko hyvä olo ku heräsit? :D Ite tuli lauantain kunniaks nautiskeltua 800g(keitettynä) riisipuuroa jalkapalloa katsellessa :lol2: :kuola:

Mä ny en oikeen tajua tän mättöpäivän perimmäistä tarkoitusta, mutta ei vissiin ole haittaa jos syön ihan normisti senkin päivän? Tosin olen yrittänyt vetää sellaista hiilari ruokaa missä ei ole paljoa sokeria, mutta en jaksa mitään karkki/sipsi mättöjä ja muita vetää.

Mä ny en oikeen tajua tän mättöpäivän perimmäistä tarkoitusta, mutta ei vissiin ole haittaa jos syön ihan normisti senkin päivän? Tosin olen yrittänyt vetää sellaista hiilari ruokaa missä ei ole paljoa sokeria, mutta en jaksa mitään karkki/sipsi mättöjä ja muita vetää.

Mättöpäivä on pitkällä dieetillä oleville enemmänkin henkinen juttu kuin mikään tarve. Toinen juttu on sitten nuo ketoosidieetit, joissa se hiilarien tankkaus tulee tarpeeseen treenitehojen takia. Miksi lähteä edes miettimään koko mättöpäivää jos sen tarkoituskaan ei ole selvillä? Eihän sinulla silloin todennäköisesti ole moiselle tarvettakaan.

Mä ny en oikeen tajua tän mättöpäivän perimmäistä tarkoitusta, mutta ei vissiin ole haittaa jos syön ihan normisti senkin päivän?
Voi syödä ihan normaalisti, eli ei näitä päiviä tarvitse pitää. Se on semmoista lepoa aivoille, mutta en kyllä ymmärrä niitä (joita tässäkin ketjussa paljon löytyy) jotka vetävät hullun määrän sipisiä,karkki yms. paskaa, onhan se selvä että kyllä sillä tyylillä sitä läskiä kertyy... Itsellä "mättöpäivä" sisältää yleensä jonkun kebabin tms. ja silloin tällöin muutama olut...

Niin ja itsellä tuo kebab yms. mättö menee vain bulkilla, dieetillä ihan vaan sillloin tällöin normi ruokaa enemmän...

:hyvä::hyvä::hyvä:

Oliko hyvä olo ku heräsit? :D Ite tuli lauantain kunniaks nautiskeltua 800g(keitettynä) riisipuuroa jalkapalloa katsellessa :lol2: :kuola:
Ei ollut hyvä olo. Kaiken lisäksi mittasin kotiin palattua reilut 37 astetta kuumetta, niin se ei helpottanut oloo ollenkaan.

Juu itselle on mättöpäivä suurimmalta osalta varmasti henkinen juttu. En tiedä miten se painon pudotukseen vaikuttaa, vai vaikuttaako ollenkaan. Tulee vaan kiristellessä syötyä muuten niin tiukasti ja tarkasti, niin tarvii henkisen taivaan johon turvautua, kun pakastimessa huutelevat kanansiivet kutsuu luokseen :D

Itelle maistuu taas tunasalaatit sun muut vhh ruoat tajuttoman hyvin mättö/tankkauspäivän tai -aterian aiheuttamien mahavaivojen jälkeen. Vaikka maltilla hiilaripitoista ruokaa ottaakin eikä tee mitenkään ylilyöntejä niin ei huvita kärsiä samoja vaivoja kun vasta n. 4-5 päästä uudelleen. Motivaatiota sitäkin kautta..

Itsellä mättöpäivä aina ajottuu johonki 3 tuntiin illalal samal ku oon koneella ja lueskelen vaik pakkista tai facebookis... Esim varasin perusterveellistä evästä kuten varmaa yli kilon yhteensä eri merkkien maitorahkoja ja toinen kilo raejuustoa ja sit sekasin ja fun lightii sekaan, sit päälle terveellisiä broilerin leikkeleitä paketellinen ja ruskistin 300g paistijauhelihaa :) Maha oli täysi mutta ei sellasta hiilari ähkyä ja morkkista :)

Itsellä mättöpäivä aina ajottuu johonki 3 tuntiin illalal samal ku oon koneella ja lueskelen vaik pakkista tai facebookis... Esim varasin perusterveellistä evästä kuten varmaa yli kilon yhteensä eri merkkien maitorahkoja ja toinen kilo raejuustoa ja sit sekasin ja fun lightii sekaan, sit päälle terveellisiä broilerin leikkeleitä paketellinen ja ruskistin 300g paistijauhelihaa :) Maha oli täysi mutta ei sellasta hiilari ähkyä ja morkkista :)

^ Aika helkkaristi prodea mätöksi! :wtf:

Munuaiset huutaa hoosiannaa...

Huh mitä annoksia 40 kanansiipee ja kilo kasleria ym, paljonkohan tosta tulee kaloreita päivälle:wtf:

Huh mitä annoksia 40 kanansiipee ja kilo kasleria ym, paljonkohan tosta tulee kaloreita päivälle:wtf:
Kaippa siitä tulee jo jonkin verran. Mutta auttaa henkisesti, kun tietää että tarkalla ruokavaliolla mennään aina seuraavaan mättöpäivään saakka. Lipsumisia ei näin tapahdu lainkaan. Ja paino sen kun on jatkanut tippumistaan. Ens maanantaina lopetan, kun alkaa loma :)

Minkä verran proteiinia mätössä mielestäsi pitäisi olla? ;)

Ei ainakaan reilua 2 kiloa! 500 g riittää, loput muista makroista. ;)

Jos mättöpäivä on niin silloin ei pihistellä vaan syödään.

Mulla kusee dieetti jo päivittäin niin pahasti että mättöpäivänä saa oikein tehdä toitä jos haluaa vielä enemmän kaloreita.

No, kyllä mä taas kohta.

12 viikon dieettaus loppui aika intressant mättöpäivään: Kaikki ateriat aamusta päivälliseen dieettimeiningillä, sitten siinä päivällisen ja iltapalan välillä ja tienoilla... n. 300g karkkia, kolme jäätelöä ja valehtelematta varmaan 20 kaurakeksiä. Alkaa olla aika pum pum olo, silti vaaka näytti vain kilon enemmän kuin eilisiltana! Olenko ihan väärässä, jos luulen, ettei kroppa pysty edes varastoimaan läheskään tuollaista määrää ravintoa, vaan vetää suuren osan "suoraan läpi" tjsp?

Nyt alkaapi loka-marraskuuhun kestävä lievä pluskalorikausi, jonka jälkeen ollaankin talvi dieetillä taas. Voisi harkita ostavansa Bullilta dieettiohjelmankin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom