Mättöpäivä

Olen ollut nyt VHH-tyyppisesti viisi viikkoa dieetillä 500-600:n kalorivajeella pitäen aina lauantaisin hiilaripitoisen noin 3000 kalorin mättöpäivän. Paino on aiemmin noussut mättöpäivänä aivan kuvitellulla tavalla suureksi.

Miten on mahdollista, että nyt klo 21:45, kun olen aamupuntaroinnin jälkeen syönyt reilusti yli kolmen tuhannen kalorin edestä terveellistä ja vähemmän terveellistä mättöä, painoni on noussut aamun 65,0 kilosta vain 65,5 kiloon??! Siis ei tämä voi mitään kovin epänormaalia varmaan olla, mutta itseä nyt alkoi vaan suuresti ihmetyttämään :wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ollut nyt VHH-tyyppisesti viisi viikkoa dieetillä 500-600:n kalorivajeella pitäen aina lauantaisin hiilaripitoisen noin 3000 kalorin mättöpäivän. Paino on aiemmin noussut mättöpäivänä aivan kuvitellulla tavalla suureksi.

Miten on mahdollista, että nyt klo 21:45, kun olen aamupuntaroinnin jälkeen syönyt reilusti yli kolmen tuhannen kalorin edestä terveellistä ja vähemmän terveellistä mättöä, painoni on noussut aamun 65,0 kilosta vain 65,5 kiloon??! Siis ei tämä voi mitään kovin epänormaalia varmaan olla, mutta itseä nyt alkoi vaan suuresti ihmetyttämään :wtf:

Jos sä sait keskikehoon pelkkää fläsää, sehän ei paina niinkuin lihas?

Nyt aamupaino oli 66,5 kg. Laihduttamispäivän ovat menneet mielestä hyvin ,että vain 500 gr viikko on painoa lähtenyt ja vyötäröltä viiteen viikkoon 8 cm, mutta tää mättöpäivä ei tahdo luonnistua kyllä :(

Toi terveellinen mättöpäivä on aika abstrakti käsite, koska näin bulkilla on sitten jo joka päivä sellasia :D Tänäänkin piti nostaa kaloreita taas 100kcal, ku on paino kieppunu samois jo yli kuukauden... Ja annos vuoret vain kasvavat

No mutta ei kai bulkilla nyt mitään erillisiä mättöpäiviä oo mikään tarve pitääkään? ;) Siis varsinaisia mättöpäiviä. Ainahan sitä bulkilla tulee sillon tällön jotain kebabia tms. vedettyä, mutten mä sitä ainakaan minään mättöpäivänä pidä. Ei mulla bulkillakaan koskaan erillisiä päiviä oo jolloin söisin koko päivän ihan mitä sattuu, vaan lähinnä sen yhden "paskaruuan" ja muuten terveellisesti.

Pelottaa jo valmiiksi seuraava mättöpäivä.. Joka kerralla päässään himokaloreihin, mutta otan aina sen yhden liikaa.. Lopputulos on norjankielisenä taloyhtiön putkistoissa :face:

Pitääpä laittaa oma ohjelma tähän, kun liittyy otsikon aiheeseen.
Treeni ja syöminen tehdään siinä 6+2 tyyppisesti. 6 päivää treenataan normaalisti...ehkä
painottaen hieman pidempiä sarjoja (itse käyn joka päivä tekemässä puolen tunnin kolmijakoisesti jaetun treenin, mutta toisinkin
voi varmasti treenata) ja ollaan matalilla hiilareilla (arviolta ehkä 50g/pv...kaloreita ei tarvitse laskea mielestäni
kovin tarkkaan). Pois olen jättänyt sokerin, normaalihiilariset
leivät, pastan, riisin ja perunat. Kasviksia syön aika paljon ja hieman hedelmiä.
Ko vaiheen jälkeen tulee 2 ylikaloripäivää, joista ensimmäisellä syödään
paljon hiilareita (riisiä, puuroa jne), paljon proteiinia ja vähän rasvaa. Toisena päivänä hiilarit jää
pois ja tilalle tulee rasvaa. Näinä kahtena päivinä treenaan niin paljon ja kovaa kuin
mahdollista. Käytännnössä teen silloin treenin kaksijakoisena (1. pvä jalat+vatsa
ja 2.pvä yläkroppa)
10. vuoden erilaisten kokeilujen jälkeen olen hyvin tyytyväinen nykyiseen systeemiin.
Joku toinenkin varmasti sen on keksinyt, mutta itselleni sen kehitin kokemuksieni perusteella.
Varsinkin toisen ylikaloripäivän treeni on erittäin motivoiva, koska yläkropan vaste treeniin on
edellisen päivän hiilihydrattitankkauksen jälkeen erinomainen.
Tämä ohjelma toimii, jos ei tähtäimessä ole iso koko vaan enemmän fittnes-tyyppinen
kroppa ylläpitomielessä.

Lähestulkoon vuosi takana ilman mitään herkkuja/mättöä. Voisi sanoa että pitkään aikaan ei ole tehnyt edes mieli syödä niitä. Vaatii tietysti aluksi aika paljon itsekuria, mutta jo muutaman viikon jälkeen on aika helppo vastustaa kiusasta - jos sitä nyt ylipäätään enää on.

Itse olen huomannut toimivaksi pari "niksiä" miten välttää herkut.

1. Ajattele että syöt vasta ruuan jälkeen. (tuskin tulet enää syömään, koska kunnon ruoka eliminoi himot)
2. Ajattele että syötkin vasta huomenna. (toista joka päivä)

Perjantaina tai lauantaina ois ensimmäinen cheattipäivä, dieetillä 06.01. lähtien...
Ajattelin näin alkuun vetästä
-Pizza lähipizzeriasta (joku kebab-jauheliha-kana vois olla ihan jees :kuola: )
-Suffeli puffi -pussi
-1 pikkupizza (joku saarioisten tms.)
-750g vanukasta
Ja jos jotain vielä keksis, esim suklaata tms :rolleyes:

Onko bulkilla järkeä pitää mättöpäivää? Tarkotan siis, että syödään hyvällä omatunnolla kaikkea paskaa karkkia, pizzaa yms. Toisaalta viimmeks oon herkutellu syömällä karkkia tai muuta epäterveellistä, ehkä 4kk sitten ja koko ajan menty melko puhtaasti, niin taidan olla sen ansainnutkin..

Entä mites liikunta mättöpäivänä? Kannattaisko käydä vaikka tunnin hiihtolenkki vetäsemäs, vai meenkö vasta huomenna?

vittu saatana syö jos siltä tuntuu kerta et ole 4kk mitään ns"hyvää" syönyt. Juokse tänään niin kulutat enemmin.

Mättöpäivän tarkoitus on kiihdyttää aineenvaihduntaa/buustata rasvan palamista dieetillä tai muutenvaan leputtaa ja rentouttaa pääkoppaa normaalsita tiukasta ruokavaliosta!

Mielestäni muiden kirjoituksia ja mielipiteitä voisi kunnioittaa. Täältä löytyy paljon fiksuja ajatuksia, mutta edellisen kaltaiset purkaukset
ovat ihan turhia. Jos kirjoitukset lipsuvat (niinkuin hieman itsellänikin) alkuperäisen aiheen ohi, niin siitä voi olla ihan asiallista huomauttaa.
Toisaalta voi olla, että tämänkaltainen palautekin on aika turhaa. Todenäköisesti se vain provosoi näitä älymystön edustajia.

Derego, itse olen taas miettinyt kokeilla 6+1 tai 4+1 syklitystä. Ylikaloripäivänä pitäisi oikestaan silloin tehdä kaksi kovaa treeniä. Periaatehan
näissä kaikissa on aika sama. Tosin en tiedä, kuinka paljon aikaisemmin hiilareita on syytä alkaa tankkaamaan, jotta se vaikuttaa
treeniin. 24h on ainakin tarpeeksi oman kokemukseni perusteella. Muista ketjuista varmasti löytyisi tietoa. Ne ovat vain aika raskaita kahlata
lävitse....niinkuin alkaa tämäkin varmaan olla.

Aamupala : 2dl eloveenaa, 250g rahkaa

Lounas : mexi-kana kotzone kotipizzasta

Mummalla käydes tuli syötyä : pala pullapitkoa, 2 täytekeksiä

Päivällinen : 200g kirjolohi, kermakastiketta, palsternakkaa, 300g perunaa ja salaattia + 2dl jäätelöä

Lisäks odottaa vielä parisataa grammaa karkkia ja pullaa + illalla vois vähä proteiinia napata. Eihän tossa nyt kauheeta mättöä ole, mutta sopivasti kummiski. ;)

1½kk dieettailtu ja tavoitteena ois vetästä kuukauden sisällä 15 000 kalorin mättöpäivä. Enään pari kiloa pudotettavaa, niin on hyvä paikka pyrkiä kerhoon.

tänään sitten tälläinen setti: Pizzerian pizza (Kebab, jauheliha, katkarapu), 2 atrian "pizzaa", 150g pähkinäsuklaamysli patukoita, 1 marabou star bar (49g), 185g karkkipussi, äidin tekemää banaanipiirakkaa + perussafkaa.Ois tohon mahtunu vielä PAAALJON kaikkea (mm suklaata, kääretorttua, donitseja/munkkeja jne :kuola)

Ihme juttu, että kaupassa ei tehnyt mitään muuta mieli, kuin suolaista ja rasvaista, kun taas sitten illalla iski kunnon makeannälkä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom