Mättöpäivä

Josta päästäänkin tähän, johon vastaus on EI. Tai toki voihan sitä tehdä mitä vain, mutta mitään tekemistä baarireissulla ei tämän asian kanssa ole.

Tuossa mittakaavassa (3-6 annosta) todellakin voi. Oma asia sitten kuinka paljon alkaa vituttamaan tuollainen pikkutissuttelu, mutta kaloritasapainon puolesta paljon parempi kuin päivän sokerimaraton. Tuo määrä alkoholia nyt ei ole kummoinen määrä kenellekään. Mielestäni on turha alkaa stressaamaan asiasta, joka on pääosin kuitenkin mielen lepuuttamista. Jos muutama kalja riittää jaksamaan dieettiä, niin hyvä niin. Mulle ei riittäisi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa mittakaavassa (3-6 annosta) todellakin voi. Oma asia sitten kuinka paljon alkaa vituttamaan tuollainen pikkutissuttelu, mutta kaloritasapainon puolesta paljon parempi kuin päivän sokerimaraton. Tuo määrä alkoholia nyt ei ole kummoinen määrä kenellekään. Mielestäni on turha alkaa stressaamaan asiasta, joka on pääosin kuitenkin mielen lepuuttamista. Jos muutama kalja riittää jaksamaan dieettiä, niin hyvä niin. Mulle ei riittäisi

Etsimäni vastaus!

Lähinnä vertasin sitä aineenvaihdunnallisiin etuihin, en niinkään siihen, kumpi tekee enemmän harmia. Jos tarkoitus oli korvata koko päivän kestävä overload-mäsäytys 3-6 annoksella kaljaa tms., niin siinä tapauksessa totta kai.

Onko kukaan kokeillut mättöviikkoa? Tosin taitaa kääntyä jo haitan puolelle, mutta kelasin vain, että dieetti on kuitenkin tulossa joskus, niin samahan se.

Vetäsin just pari maxi tuplaa, oon kohta isompi ku Strohhi. Jos joku haluaa nähä kuinka söin ne, niin yksityisviestillä hintaan 35,-€

viikonlopun mätöt..
- hiivleipä 1500g
- oivariini 225g
- laskiaispulla 2 kpl
- suklaamunkki 1 kpl
- pätkis 1kpl
- dacapo 1 kpl
- mannasuurimo 400g
- lakkahillo 100g
- vaniljakastike 250g
- runebergin torttu 4 kpl
- piparkakkutakikina 500g
- pullakranssi 400g

ja nämä tuli syötyä normi ruokien lisäksi... kaloreita yhteensä kaikesta n. 13000 ja hiilareita 1500g :)

voi pyhäsylvi miten on lauantain jälkeen ollu vatsa jumissa, pidin "terveellisemmän" mättöpäivän ja oikeastaan meni vaan puuroa, subi patonki ja 10 prodepatukkaa. mm leaderin ja fastin... yleensä maha on toiminu kun olen syöny pelkkää paskaa, mutta nyt tökkii jostain syystä

Huomenna lähtee viiden päivän mittanen mättöpäivä liikkeelle mökin merkeissä. :hyper: Vielä parempaa tekee kuin normaalisti nyt kuuden dieettiviikon jälkeen. :) Sen jälkeen taas saakin taas jatkaa dieettiä ainakin kuukauden pari. :face:

Voiko mättöPÄIVÄN suorittaa kahden päivän aikana, niin että se kuitenkin jää 24h mittaiseksi? Esim. jos aloittaa perjantai iltana 18:00 herkuttelemaan ja lopettaa herkuttelun lauantai iltana ennen klo. 18:00? Onkohan tässä miten erilainen vaikutus kuin, että söisi yhtenä päivänä vain?

Voiko mättöPÄIVÄN suorittaa kahden päivän aikana, niin että se kuitenkin jää 24h mittaiseksi? Esim. jos aloittaa perjantai iltana 18:00 herkuttelemaan ja lopettaa herkuttelun lauantai iltana ennen klo. 18:00? Onkohan tässä miten erilainen vaikutus kuin, että söisi yhtenä päivänä vain?

No tuossa on ainakin keskimääräisesti enemmän aikaa syödä kuin yhden päivän (ei vuorokauden) aikana. Mitä sitä nyt yleensä tulee oltua hereillä, 15h? Tuossa ehdit syömään perjantaina jo aivan helvetillisen määrän kaloreita ja tulemaan yön aikana uudelleen nälkäiseksi

Tekis kyllä mieli nakata huomenna mättöpäivä kun ens viikon lauantai menee muuttohommissa niin eihän siinä perkele kerkeä syömäänkään kunnolla.

Vajaassa kuudessa viikossa paino tullu alas sen 7.5kg niin kai tässä uskaltas yhen päivän rötväyttää...

voi pyhäsylvi miten on lauantain jälkeen ollu vatsa jumissa, pidin "terveellisemmän" mättöpäivän ja oikeastaan meni vaan puuroa, subi patonki ja 10 prodepatukkaa. mm leaderin ja fastin... yleensä maha on toiminu kun olen syöny pelkkää paskaa, mutta nyt tökkii jostain syystä
No eiköhän tuon selitä ihan noi patukat. Niillähän on vatsaa kovettavaa vaikutusta.

Huomenna on tankkauspäivä - jeepä jee!! :dance:

Mä oon vissiin ymmärtänyt mättöpäivän toisenlaiseksi? Löysin, nimittäin, nyt vast tän ketjun luettavakseni suurella hämmästyksellä.
Eli mättöpäivä on siis vähemmän terveellisillä herkuilla syöntiä, niinkun muksuilla on karkkipäivänsä?

Mä oon nyt vetänyt tota ketoosidieettiä ja lenkkeillyt ja puntannut hyvissä voimin ja tänään pidin omanlaiseni mättöpäivän ja massu on nyt täys. Mutta mikä onkaan mun mättö?

Ostin 400 gr nautasikajauhelihaa, sekoitin siihen 2 munaa, 3 rkl mantelirouhetta, chilipippuria jauhemausteena, 3 isoa kynttä valkosipulia ja merisuolaa. Paistoin runsaassa rasvassa 4 tirisevää pihviä.
Katoin lautaselle n. 2dl jäävuorisalaattia silppuna, siihen kuutioin 6 eri herkkujuustoa (niitä sikakalliita, joita on varaa ostaa vain pieniä paketteja), valelin oliiviöljyä päälle. Koristelin 5 saksanpähkinällä.
Pihvejä söin 2 ja niiden päälle asettelin 2 centin paksuista vuohenjuustoviipaletta sulamaan.

Nyt on vatsa täynnä, suussa yhä hyvä maku mutta ei turvota, ei ole ähky.

Voiks tota sanoo mättöpäivän herkutteluksi vai onks tuo teille muille normipäivän ateria?

Jos mättöpäivänä syötte tollasta safkaa niin mitä te normipäivänä sitten syötte? Heinää ja kukkasia?
:D Hyvä kysymys.

Vähän vähemmän vain rasvaa ja protskua että sai ketoosin alkuun. Hiilarit max. 20 g/ pvä. Näin mennään 2 viikkoo, sitten pikkuhiljaa hyviä hiilareita lisäten ja seuraillen koko ajan ettei rasvanpoltto lopu ja painon vähentyminen pysähdy. Jos pysähtyy, niin siinä on mun kehoni hiilarien sietoraja.
Mut nyt kun tiedän mikä on tuo Mättöpäivä, niin voin pitää vissiin rauhassa hillittömän pastapäivän jonka aikana saa popsia suklaata ja jätskiä.
Ja eikun seuraavana päivänä taas max. 20 g hillareita, vaikka 3-5 pvän ajan.

Eilinen "mättöpäivä", vähä terveellisempi vaihtoehto ja hyvin buustaa aineenvaihduntaa näin dieetillä ku oon! EI siis mitään paskaruokaa ja epäterveellisiä herkkuja. Kyllä terveellisempiki ruoka on hyvää ku siitä viitsii tehdä hyvää. Eli proteiinin määrää vähennetty vähä reiluun 2g/painokilo, rasvan määrä minimiin ja hiilareista sit sen verran et menee aika tasan +/- 0kcal kulutuksen kanssa:

Klo 08:20
Mass omega3 (3x1000mg)
C-vitamiini
D-vitamiini
Sinkki
Kreatiini pyruvaatti 1 mitallinen
Vesi 5dl

Klo 09:20
Luomu kevyt maito 2,25dl
Smoothie:
- Ehrmann 250g
- Banaani 150g
- Pakaste vadelma 100g
- Luomu kaurahiutale 50g
- Sokeriton vadelmakeitto 1,5dl
- Vesi 2dl
- Kahvi mustana 3 kuppia

Klo 12:15
Pastella Tuorepasta 140g
Heinz ketsuppi 46g
BBQ-marinoidut naudansuikaleet 190g (ite pilkoin suikaleet, laitoin itse tehtyyn marinadiin jo edellisenä päivänä ja haudutin uunissa 4h)

Klo 14:30
C-vitamiini
Smoothie:
- Kiivi 60g
- Banaani 90g
- Sokeriton vadelmakeitto 1dl
- Smoothie hedelmäsekoitus 156g
- Luomu kaurahiutale 40g

Klo 17:40
Pastella Tuorepasta 55g
BBQ-marinoidut naudansuikaleet 110g
Tomaatti 90g
Kurkku 115g
Heinz ketsuppi 36g

Klo 20:00
Real proteiini max –leipä 30g
Heinz ketsuppi 15g
Ylikypsä saunapalvikinkku 36g
Banaani 90g
D-vitamiini
Sinkki

Klo 22:00
Mass omega3 (3x1000mg)
Magnesium
Gold Standard Casein 30g
5dl vettä

Vettä oon juonu pitkin päivää mainittujen määrien lisäks 2.5 – 3 litraa.

Yhteensä

Proteiini: 186g (28%)
Hiilari: 351g (54%)
Rasva: 52g (18%)
Energia: 2659kcal

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom