Mättöpäivä

Onkohan vaan yhtä hyvä idea vetää karkkia ku maltoa..

On, jos tietää mitä tekee. Esim. Haribon nallekarkit on käytännössä 100% glukoosisiirappia. Menee siis vähintään yhtä suoraan koneistoon treenin jälkeen kuin malto. 30 g maltoo = 35 g nallekarkkeja. Taivaallista.

Jos ruokamäärät alkaa oleen minimissä, päälle voi tuoda helpotusta ottaa treenin jälkeiset hiilarit mielummin vaikka kypsästä banaanista kuin maltosta jauhona. Tuntuu, että sitä syötävää olisi enemmän. Ja suoraan treenin päälle on oikeastaan se ainoa väli milloin dieetillä nopeita hillareita on syytä saada.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tämän dieetin toinen tankkauspäivä menossa ja olo on (taas) ihan kauhea. ei näköjään sovi mulle tämä hiilari sitten lainkaan, ei pienessä määrin, eikä ainakaan isossa määrin. klo on vähän yli 12 ja reilu kolmasosa päivän kaloreista mennyt jo alas (heräsin klo 08 ja klo 17 olen jo auton ratissa 5 h). makaan sängyssä täysin "kännisenä" ja tuntuu että silmät muuraa jo umpeen. tähän mennessä olen syönyt 4 viipaletta ruisleipää, 50 g pala banaanisuklaapiirakkaa, 1 jacky makupala, 1 vaniljavanukas, 2 pientä palaa moniviljapatonkia, vähän karkkia (näitä nyt ei tarvi paljon syödä niin kalorit nousee väkisin) ja 1 pieni puolivalmis korvapuusti. hyi vittu.

viime kerralla mokasin vielä pahemmin, vedin melkein kaikki kalorit karkista jne. ekaa kertaa kun olen pappia kyydissä, niin himot vaan vei mennessään. olo silloinkin ihan hirveä. päätin, että seuraava tankkaus menee puhtailla ja järkevästi. no, enpä menisi tämänkään viikon suoritusta kehumaan. yäk.

no mutta mitä tästä opin? ainakin sen, että hiilarit on mun vihollinen nyt ja aina (hallitusti toki syön joka päivä puuroa, kasviksia, marjoja ja vähän perunaa/riisiä/makaronia) ja herkuttelut vetää multa aivot narikkaan. ja että kärsin nälkää ja dieettiangstia sata miljoonaa kertaa mieluummin kuin tätä tankkauspäivän pöhöä aivokänniä. oikeastaan voisin sanoa, että tankkaus on ainakin tämän dieetin persemäisin osa :(

tämän dieetin toinen tankkauspäivä menossa ja olo on (taas) ihan kauhea. ei näköjään sovi mulle tämä hiilari sitten lainkaan, ei pienessä määrin, eikä ainakaan isossa määrin. klo on vähän yli 12 ja reilu kolmasosa päivän kaloreista mennyt jo alas (heräsin klo 08 ja klo 17 olen jo auton ratissa 5 h). makaan sängyssä täysin "kännisenä" ja tuntuu että silmät muuraa jo umpeen. tähän mennessä olen syönyt 4 viipaletta ruisleipää, 50 g pala banaanisuklaapiirakkaa, 1 jacky makupala, 1 vaniljavanukas, 2 pientä palaa moniviljapatonkia, vähän karkkia (näitä nyt ei tarvi paljon syödä niin kalorit nousee väkisin) ja 1 pieni puolivalmis korvapuusti. hyi vittu.

Kokeile vetää ensi kerralla sellaisia hiilareita, joissa ei ole käsiteltyjä viljoja, käsiteltyjä maitotuotteita ja puhdistettuja sokereita sekä lisäaineita. Saattaa vaikuttaa oloon. Toki hiilarikännin voit saada, mutta ehkä et noin pahaa.

Tuli vielä tuosta mättöpäivästä sellainen mieleen, että kuinka monella on käynyt niin että suunnitellessa mättöpäivän syömisiä etukäteen jokin tai jotkin herkuista jäävät hankkimatta tai saamatta tai korvautuvat jollain muulla, joka ei täytäkään odotuksia vaan osoittautuu kulinaristiseksi pettymykseksi? Mä kävin tuossa taannoin Mäkkärissä vetämässä Chicago-aterian isoilla ranuilla ja juomalla, mutta petyin kuinka paskaa se oli. Sitten kävin vääntämässä juustokakun päälle, joka oli pieni mutta ylihinnoiteltu. Sitten taas viikon odottelu seuraavaa päivää varten, kun pohjalla oli jo jos jonkinmoista muutakin syömistä eli kyseisen viikon kiintiö oli toisin sanoen täynnä. Ei tosiaan tee hyvää mielenterveydelle tämmöset. :D

Ja toisaalta haju- ja makuaisti herkistyy ja esim. välipalarahka vauvojen hedelmäsoseella ja lesitiinillä voi maistua aivan us-ko-mat-to-man hyvältä. Been there.

Joo itse puhuin tosiaan MÄTTÖpäivästä, enkä kisadieetin tankkauspäivistä (ei kokemusta).

Marcus Corvinus: Haha joo, tuttua! Ja ketutuksen määrä on uskomaton.

Diettaillut jo tovin. Viikon seitsämäs päivä on mättöpäivä, jolloin mahdollisimman vähän proteiinia ja rasvaa. Tulee syötyä mitä tekee mieli mm.kebabbia ja pizzaa. En kuitenkaan mitään älyttömiä määriä syö,koska mahalaukku on jo pieni :) Kroppa menee mukavasti mättöpäivänä sekaisin, ja olo on tukala. Paino tippuu paremmin, kuin pitää mättöpäivän. Viides viikko takana ja -5.5kg. Juhannukseksi vielä 4.5kg pois !

Yks mun suosikeista mitä mättöpäivänä syö on sipsit. Kuitua niin paljon että paska lentää oikeen huolella ja hiilareita perhanasti.

Tuli tosta kuidusta mieleen, että mitä jos mättöpäivänä vetäisi pussillisen tai pari jotain täysjyväruisleipiä :D kyllä varmaan paska lentäisi.. eikä olisi niin paskaa kun esim karkit, pizzat ym.

Tuli tosta kuidusta mieleen, että mitä jos mättöpäivänä vetäisi pussillisen tai pari jotain täysjyväruisleipiä :D kyllä varmaan paska lentäisi.. eikä olisi niin paskaa kun esim karkit, pizzat ym.
Mässypäivän ideahan on syödä epäterveellistä paskaa mitä muuten ei saa syödä dieetillä. Turha sillon on mitään ruisleipää vetää.

no ei se nyt kyllä ihan niin ole. mässypäivä ja tankkauspäivä tosin on eri asia ja en nyt sitten tiedä kumpaan tässä ketjussa on enemmän pureuduttu. itse ainakin aion seuraavat tankkaukset tehdä kokonaan puhtailla ruuilla ja pyytää skoutsilta listat. on tää niin vammasta touhua tämmönen mielihalujen mukaan mättäminen. kipeetä tekee, varsinkin fyysisesti. luultavasti jopa enemmän hyötyä saavuttaisin urheilulliselta kantilta katsottuna jos tankkaisin hyvälaatuista hiilaria, enkä söisi korvien väliä varten. let´s see, aina oppii.

Hyvälaatuinen hiilari, mitä se on? Itse aattelen että fruktoosi on sellainen hiilari mitä ei pitäisi järkky määriä syödä kun tarve ja sieto on aika minimaalisia. Mutta muuten, koko "hyvälaatuinen hiilari" on niiiin kulahtanyt termi että hip hei, menee uskomustieteen puolelle varsinkin jonkun vaivaisen tankkaus tai mättöpäivän osalta.

no ei se nyt kyllä ihan niin ole. mässypäivä ja tankkauspäivä tosin on eri asia ja en nyt sitten tiedä kumpaan tässä ketjussa on enemmän pureuduttu. itse ainakin aion seuraavat tankkaukset tehdä kokonaan puhtailla ruuilla ja pyytää skoutsilta listat. on tää niin vammasta touhua tämmönen mielihalujen mukaan mättäminen. kipeetä tekee, varsinkin fyysisesti. luultavasti jopa enemmän hyötyä saavuttaisin urheilulliselta kantilta katsottuna jos tankkaisin hyvälaatuista hiilaria, enkä söisi korvien väliä varten. let´s see, aina oppii.

Joo itse myös pidän seuraavan "mättöpäivän" 3 vko:n päästä ja ajattelin syödä ihan kunnon ruokaa vaan enemmän enkä mitään pizzoja ja karkkeja kilotolkulla..

Joo itse myös pidän seuraavan "mättöpäivän" 3 vko:n päästä ja ajattelin syödä ihan kunnon ruokaa vaan enemmän enkä mitään pizzoja ja karkkeja kilotolkulla..

jos oot pete peruspunttaaja niin anna mennä vaan, syö niitä mitä haluut ja tekee mieli. Jos 3 viikon päästä "mättöpäivä" niin ei varmaan sun dieettii kaada. Ite pidän viikon välein ja syön mitä mieli tekee, homma toimii silti ja paino tippuu, ei kuitenkaan olla millään kisadieetillä ja elämästä pitää toki nauttia :)

Itse aattelen että fruktoosi on sellainen hiilari mitä ei pitäisi järkky määriä syödä kun tarve ja sieto on aika minimaalisia

Itse hiilarina varsin kyseenalainen terveellisyyden kannalta (varsinkin suurina määrinä kuten sanoit), mutta kun saa suoraan hedelmästä, niin mikroravintoaineiden saanti on myös mukana. Hiilaripitoisuudetkin ovat suht pieniä kun vertaa leivän/pastan/riisin vastaaviin, esim. banaanin vajaa 20g/100g hiilaria on jo aika korkea kun hedelmistä puhutaan

jos oot pete peruspunttaaja niin anna mennä vaan, syö niitä mitä haluut ja tekee mieli. Jos 3 viikon päästä "mättöpäivä" niin ei varmaan sun dieettii kaada. Ite pidän viikon välein ja syön mitä mieli tekee, homma toimii silti ja paino tippuu, ei kuitenkaan olla millään kisadieetillä ja elämästä pitää toki nauttia :)

Juu 3vko:n päästä seuraava kun edellinen oli nyt perjantaina, mutta miettisin vaan kannattaakohan sittenkään pitää tuota seuraavaa "mättöpäivää" ollenkaan kun dieetti myös loppuu siihen, lähtöpaino oli 74kg ja nyt parin kuukauden dieetin jälkeen tasan 70kg ja 3vko n päästä tavoitapaino olis siinä 68-69kg ja tuo kesä mentäisiin ylläpitokaloreilla.

Onko joku käynyt kokeilemassa mättöpäivän rajojaan Rauman Mr. Jonesissa?

51 MISSION IMPOSSIBLE BURGER
Jättiläisburger!! 5 kpl 226 g härän täyslihapihviä grillattuna, cheddarjuustoa, pekonia, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, majoneesia, coleslaw-salaattia, maalaisranskalaiset.

ac4f4d380dc49b17de219fb51249bb88.jpg

Itse hiilarina varsin kyseenalainen terveellisyyden kannalta (varsinkin suurina määrinä kuten sanoit), mutta kun saa suoraan hedelmästä, niin mikroravintoaineiden saanti on myös mukana. Hiilaripitoisuudetkin ovat suht pieniä kun vertaa leivän/pastan/riisin vastaaviin, esim. banaanin vajaa 20g/100g hiilaria on jo aika korkea kun hedelmistä puhutaan

Yhdessä banaanissa on hiilaria about 20-25g, mutta siitä määrästä fruktoosia vain 3-4g. Vain pieni osa hedelmän sokerista on siis hedelmäsokeria (fruktoosia). Hedelmien syömistä ei siis liian fruktoosin pelossa kannata rajoittaa, teollisesti fruktoosilla, glukoosi-fruktoosilla tms. makeutettujen elintarvikkeiden kylläkin... joita on melkein kaikki mitä kaupassa myydään aina karkeista proteiinipatukoihin.

Itellä on mättöpäivä perjantaina tai lauantaina jolloin juon 1.5 litran light kokiksen tai pepsi maxin. Ei sipsit ja karkit kiinnosta ollenkaa, mutta pitsaa aina välillä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom