Mässypäivä + Viina!

MOI!

Eli semmonen kysymys tällä kertaa: Te keillä on tapana pitää kerran viikossa se mässypäivä, niin onko ketään kuka tekisi samoin viinan suhteen? Esimerkiksi minun tapauksessani pidän itse mässypäivän lauantaina mutta siitä huolimatta saatan tai aloitankin jo juomaan perjantai iltana ja sitten totta kai on edessä se mässylauantai. Mutta onko siis ketään ketkä esim. juovat vain kerran viikossa ja vain sen mässypäivän ajan?

Itse kyllä pitäisi rajoittaa tuota juomista kun on kuitenkin aika eri asia syödä kuin juoda rajattomasti kerran viikossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jaa,enpä ole ennen kuullut että mässypäivänä aletaan juomaan,eihän nuo liity mitenkään toisiinsa..
mielestäni tuollaiset ryyppytredit joutaa yleisellepuolelle tai alkonfoorumille:rolleyes:

Itsellä oli tapana juoda perjantaina tai lauantaina tai molempina päivinä. Tuloksia tuli aika mukavasti kun välillä pinnistelin viikon/kuukauden ilman lärvien vetämistä. Nyt olenkin jo 3kuukautta selvin päin eikä loppua näy ja kunto on kovempi kuin ikinä.

Aivan absolutistiksi en sentään ole ruvennut eli syöpöttelypäivinä(ei treeniä) voin ottaa 1 paukun koska se pitää veren juoksevampana. Näin ainakin eräs lääkäri sanoi :david:

Ei tota viinan kans lutraamista kannata ottaa ihan joka viikonloppuseksi harrastukseksi,vaikka nyt ei ihan huippukuntoon tähtäiskään...

Jos kokeilisit edes ottaa sen kaljan mässyn sijasta. Siis jätät joko mässyn tai kaljan. Nythän sulle tulee kaksi "mässypäivää" viikossa.

Mä tykkään enemmän kaljasta kuin herkuista, eli joo, mässään sillä.

Kuten jo edellä niin viikottainen mässy/ryyppypäivä ei ole oikein hyväksi. Mutta oikeastaan minun ei kannata sen enempää "moralisoida" sillä itse sisällytän aina 4-6 viikon välein sellaisen mässypäivän jossa on osana alkoholi. Yleensä ravintolassa ruokailu ja siinä ohessa hieman alkoholia.

kuulin joskus tälläistä että jos vaikka pejantaina käy puntilla vaikka aamusta ja sitten illalla ottaa kunnon kännit niin siitä reenistä ei ole paljoa hyötyä silloin? en tiedä onko se totta mutta joku viisas voisi vastata tähän kysymykseen...

JouniTemonen sanoi:
Itse kyllä pitäisi rajoittaa tuota juomista kun on kuitenkin aika eri asia syödä kuin juoda rajattomasti kerran viikossa.

Rajoita ihmeessää.

Kaverini harrasti kanssa ryyppäämistä ja valvomista joka viikonloppu. Usein vielä kaksi päivää, eli perjantain ja lauantain. Salilla kyllä kävi viikolla kovasti, mutta tulosta ei tullut. Lihaksilla kesti hirveän kauan palautua viikonlopun rellesstämisestä johtuen. Nyt hän on ollut jo kuukauden ottamatta mitään ja nukkunut normaalisti viikonloput, niin johan on ruvennut tulosta sillekkin tulemaan. Sanoi vielä, että lihaksien palautuminen on lyhentynyt kahdella päivällä.... Kumma juttu, mistähän mahtaa johtua :rolleyes:

Itsekin sorruin viime viikonloppuna pitkästä aikaa baariin, sekä perjantaina että lauantaina. Maanantaina kun menin punttikselle, olin saakelin väsynyt ja jouduin aika reilustikin tiputtamaan sarjapainoja verrattuna normaaliin. Tiistainakin oli vielä veto veks, eikä treeni oikein sujunut. No, onneksi en usein käy viihteellä...

Niin ja baariin menemättä jättäminen olisi ollut taloudellisestikin paljon fiksumpi veto. Yst.terv. Kolme viikkoa on pärjättävä satasella.

Kännipäivä kerran kuukaudessa yhdistettynä saman viikon mässypäivään, eli kuukaudessa 3 mässypäivää ja 1 kännimässy. Toimii kuin junan vessa :kippis1: + lasillinen punaviiniä toisinaan ruoan kanssa.

its en juuri mitään mässypäiviä pidä.Ts.Jos tekee mieli rullakebabia tuplakepabilla,ni senhän mä myös haen..:kuola:
Joskus jos treenit tuntuu vaikeilta ym.Hauskaa,ni pe ja la kunnon rai-rai meininki yhdistettynä oikein kunnon energiapitoiseen ruokavalioon(pitsaa,hampurilaisia jne...)ja sunnuntaina vielä kunnon krapulapitsa mahd.suolaisilla täytteillä,ni a´vot voi´la!!
Seuraava vko sellainen puolikova/kevyt treenivko ja show must go on.
Onneksi tuon tyylisiä "kakkos"vkonloppuja tulee näin talvisaikaan vedettyä aika harvoin.kesällä asia on toinen,mutta silloin ei käydäkään puntilla vaan rullailemassa:thumbs: Menee kyllä aika pahasti:offtopic: .Kuumehöyryissä täällä kirjoittelen

No jos oikeesti meinaa elää fiksusti niin eipä tuo viikottainen ryyppääminen tee hyvää kellekkään.... varsinkaan tietysti urheilijalle...

Musta leski sanoi:
its en juuri mitään mässypäiviä pidä.Ts.Jos tekee mieli rullakebabia tuplakepabilla,ni senhän mä myös haen..:kuola:
Joskus jos treenit tuntuu vaikeilta ym.Hauskaa,ni pe ja la kunnon rai-rai meininki yhdistettynä oikein kunnon energiapitoiseen ruokavalioon(pitsaa,hampurilaisia jne...)ja sunnuntaina vielä kunnon krapulapitsa mahd.suolaisilla täytteillä,ni a´vot voi´la!!
Seuraava vko sellainen puolikova/kevyt treenivko ja show must go on.
Onneksi tuon tyylisiä "kakkos"vkonloppuja tulee näin talvisaikaan vedettyä aika harvoin.kesällä asia on toinen,mutta silloin ei käydäkään puntilla vaan rullailemassa:thumbs: Menee kyllä aika pahasti:offtopic: .Kuumehöyryissä täällä kirjoittelen

Tulipa kova ikävä kotiin:itku:
Jumalavita, että se on tissiä kun on edellisiltana on ollu FB:n ja Mustan Lesken kanssa kujilla:kippis1: ja seuraavana päivänä hyökätään DEMIRIIN!
Sieltä kun karvahattivatilta kysyy, että "kuin kauan rullakebabia pitää oottaa", niin vastaus on aina sama jämäkkä "gu", se on jotain vitun Burundia ja tarkoittaa kuutta minuuttia:thumbs:
On se ihanaa joskus kun on mukavaa ja kivaa:wanha:

Mike sanoi:
Alkoholi on veressä ensisijainen energianlähde ja kaikki muut ravintoaineet varastoidaan suoraan laardiksi, ei suositeltavaa millään tasolla.

Ei varmasti, mutta ei kai tuo nyt silloin tällöin haittaa??Nuppiakin pitää ulkoiluttaa joskus. Itselläkin on kohta 3kk viimesimmistä känneistä, joten ei se nyt mahda tätä hommaa kaataa...

Ei se kaada, mutta jos ainoa tapa nupin koossa pysymiselle on viina, niin mä katsoisin uudestaan elämääni. Monet sanoo että viina on hyvä tapa nollata tilanne. Ennemmin mä nollaisin vetämällä diapamia ja nukkuisin 20 tuntia kuin menisin riekkumaan kännissä, rahat menee ja kroppa on entistä väsyneempi. Nollaus termi on vain ihmisen itselleen luoma hyväksyvä oikeutus juomiselle.

Mike sanoi:
Ei se kaada, mutta jos ainoa tapa nupin koossa pysymiselle on viina, niin mä katsoisin uudestaan elämääni. Monet sanoo että viina on hyvä tapa nollata tilanne. Ennemmin mä nollaisin vetämällä diapamia ja nukkuisin 20 tuntia kuin menisin riekkumaan kännissä, rahat menee ja kroppa on entistä väsyneempi. Nollaus termi on vain ihmisen itselleen luoma hyväksyvä oikeutus juomiselle.

No jos vedän kännit ehkä noin 2-4krt vuodessa, niin ehkä siitä voi jo päätellä ettei se ole ainoa nollauskeino....
Olet oikeassa tuon suhteen, että Nollaus termi jne...
Suomessa kun tahtoo vähän olla, että juhlitaan(ryypätään) vaikkei juhlaan(ryyppäämiseen) ole varsinaista aihetta....

Onhan se ryyppääminen aina joskus hauskaa, mutta ei mielestäni missään tapauksessa sovi urheilun kans yhteen. Mulla oli kans tapana ryypätä joka viikonloppu ja välillä viikollakin (tämän seurauksena kroppani koostuu nyt aivan liikaa rasvasta), nykyään oon vähentänyt juomista ja baarissakin käyn ryyppäämättä.

Sallin ittelleni ryyppypäivän kun siltä tuntuu, mutta muistan miettiä seurauksia. Meinaan jos käy salilla viikolla vaikkapa 4 kertaa niin se vaatii jo vähä lepoa. Jos esimerkiksi on ma,ti, to ja pe salipäiviä niin on se hyvä pitää pari lepopäivää siinä. Enpä usko että kroppa saa hyvin lepoa ja palautumista jos viikonlopun riehuu kännissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom