Mässypäivä + Viina!

hunter killer sanoi:
No jos vedän kännit ehkä noin 2-4krt vuodessa, niin ehkä siitä voi jo päätellä ettei se ole ainoa nollauskeino....
Olet oikeassa tuon suhteen, että Nollaus termi jne...
Suomessa kun tahtoo vähän olla, että juhlitaan(ryypätään) vaikkei juhlaan(ryyppäämiseen) ole varsinaista aihetta....

Tuntuu että ihmiset juopottelevat koska ei ole parempaakaan tekemistä. Tuli sitä 15-18 vuotiaana ryypiskeltyä joka viikonloppu vähintään kerran, usein kaksi ja arkisin ei ollut muuta mielessä kun perseiden vetäminen olalle. Onneksi on tullut jotain sisältöä elämälle eikä tarvitse enään mennä vetämään kännejä. Kaverit saavat mun puolesta vetää sen minkä ehtivät (ja hyvin siinä onnistuvatkin..) mutta mulle ei enään maistu. Usein ihan painostavat mukaan juomaan mikä on aivan naurettavaa. Yrittävät ilmeisesti saada oikeutusta omalle juomiselleen ja siitä ajaudutaan aina samaan vanhaan keskusteluun, missä loppuviimein juopottelijat menevät hiljaiseksi kun eivät osaa enään perustella omia valintojaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on pakko kirjoittaa tähän hieman erilainen vastaus. Ehkä pitäisi kertoa kuinka alkoholi vaikuttaa lihaskasvuun. Ehkä pitäisi kertoa kuinka kroppasi kerää läskiä kun juot. Vaan en kerro.

Kerron nuorille ohjeeksi, jos tekee viikonloppuna mieli lähteä rallattelemaan, niin menkää! Se viikonloppujen tuhlaaminen kotona nysväämällä protskudrinkkien kanssa ja katsomalla lauantai-iltana Huumaa sen takia, että saisi muutaman gramman lihasta on nuoruuden tuhlaamista.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuorena tuli tenutettua. Hyvin harvoin tuli vedettyä 2 iltaa putkeen, ehkä 1-3 kertaa vuodessa, mutta toinen päivä viikonlopusta meni alkoholin merkeissä, yksi tällainen kausi kesti yli 6 kk. Olin silloin pyöreesti parikymppinen ja treenasin aktiivisesti. Muuten olen ollut yleensä keskiverto tai jopa hieman sen alle alkoholin kulutuksen suhteen. Yhtään ryyppyreissua nuoruudestani en vaihtaisi edes koviin kyykkytreeneihin.

Tunsin tuohon aikaan monia ikäisiäni jotka elivät askeettista elämää treenien takia. Ja on oikeasti surullista katsoa heitä tänään. Sitä kun nykyään ei ole enää niin villivarsa humalassa, niin silloin harvoin kun vanhojen kavereiden kanssa tulee lähettyä radalle, niin muistot alkavat vyöryä pintaan ja niistä tietenkin aletaan keskustelemaan. Muutaman kerran on sattunut samaan seurueeseen näitä aikansa asketisteja. Ja oikeasti, niillä ei ole mitään sanottavaa. Kun sitä muistellaan, miten nukuttiin jossain pihassa, mitä kävi "sen yhden" muijan kanssa ja muistatko kun.... Näillä asketisteilla ei ole mitään muuta muistoa nuoruudesta, kuin salin hämyiset valot ja mankun pöly. Ja useat näistä ovat ratkenneet täysin ryyppäämään vanhempana, etsimään kai menetettyä nuoruutta.

Sen pullonkorkin voi laittaa milloin vain kiinni ja alkaa treenaamaan kovaa. Mutta tulee aika, kun et voi enää höllätä treenejä ja palata nuoruuteen. Ryypätähän voi koska vaan, mutta jos sitä nyt alkaa uunoilemaan kuten nuorena, niin aletaan jo katsomaan pikkuisen kieroon. Katottiin jo silloinkin välillä :D

Vanhempana porukka alkaa muuttaa työn perässä, joillekkin tulee perhettä ja alkaa tulla sosiaalisia velvoitteita, työt yms. Se elämä ei vaan ole yhtä huoletonta kuin nuorena. Eikä sitä enää voi niin vain, eikä edes jaksa, lähteä radalle. Mutta on jotain, mitä muistella. Ja nyt kerkee treenailee.

Liian usein kuulee pukukopeissakin nuoria ripitettävän siitä, kun on käyty elämässä vähän "paheellista elämää" ja miten se vaikuttaa jne jne.

Mä en kehota ketään ryyppäämään ylenpalttisesti. Mä en halua juottaa viinaa kenenkään kurkusta väkisin alas. Jos se viina ei maistu eikä tunnu, että se on se juttu, niin ei sitä kannata vetää. Jos tuntuu, että treeni on se mitä haluaa tehdä, niin treenaa, eikä alkoholia tee mieli, niin hyvä. Mutta jos tekee mieli lähteä, eikä sen takia voi, kun pitää treenata, niin kaupan kautta kotiin ja baariin. Alkoholilla ei kannata sotkea omaa elämäänsä, eikä raha-asioita. Mutta nuorena voi lähteä dokaamaan vaikka menettäisikin muutaman lihasgramman, ne kerkee vanhempana hankkimaan.

Kuten joku tolla sanoikin, "nollaus" on vain ihmisten keksimä termi ja valtuutus juoda viinaa. Se ei tarvii sen suurempaa valtuutusta kuin rullakebab. Kun tekee mieli, niin menee. Eikä sitä rullakebabia tarvii aina syödä, vaikka se hyvää onkin. Sama se on viinan kanssa.

Ja yksi asia, muistakaa KOHTUUS kaikessa. Niin sen viinan kanssa, kuin treenienkin! Ei sitä tarvii ylenmäärin vetää... Kyllä täydellä järellä varustettu ihminen ymmärtää rajansa. :kippis1:

Järki päässä ja krapulassa EI TREENATA!

B-Ice sanoi:
...naps...

tasan samat ajatukset täällä päässä. loistava teksti.

niin ja joo. kyllä sitä viinaa voi nautiskella vaikka joka päiväkin, jos niikseen tulee. kyllä sitä itse on tullut ainakin todella hyväksi ystäväksi tuon punaviinin kanssa. lasillinen, tai pari päivässä - vaikka kirjaa lukiessa, tai hyvää (bodiruokaa) syödessä, on suuri nautinto. eikä se kehitystä mihinkään hidasta, todellakaan. ehkä se ei ole sitä viinanjuontia suomalaisimmillaan, mutta viinan juontia se on silti - prosentit ne on siinä viinissäkin.

kyllä elämästä on otettava sieltä ne nautinnot, mistä haluaa. kunhan pitää sen järjen päässä. ;)

edit. tosin myönnän ´joskus´ ottaneeni sen kolmannenkin lasillisen... :jahas:

B-Ice sanoi:
Nyt on pakko kirjoittaa tähän hieman erilainen vastaus. Ehkä pitäisi kertoa kuinka alkoholi vaikuttaa lihaskasvuun. Ehkä pitäisi kertoa kuinka kroppasi kerää läskiä kun juot. Vaan en kerro.

Kerron nuorille ohjeeksi, jos tekee viikonloppuna mieli lähteä rallattelemaan, niin menkää! Se viikonloppujen tuhlaaminen kotona nysväämällä protskudrinkkien kanssa ja katsomalla lauantai-iltana Huumaa sen takia, että saisi muutaman gramman lihasta on nuoruuden tuhlaamista.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuorena tuli tenutettua. Hyvin harvoin tuli vedettyä 2 iltaa putkeen, ehkä 1-3 kertaa vuodessa, mutta toinen päivä viikonlopusta meni alkoholin merkeissä, yksi tällainen kausi kesti yli 6 kk. Olin silloin pyöreesti parikymppinen ja treenasin aktiivisesti. Muuten olen ollut yleensä keskiverto tai jopa hieman sen alle alkoholin kulutuksen suhteen. Yhtään ryyppyreissua nuoruudestani en vaihtaisi edes koviin kyykkytreeneihin.

Tunsin tuohon aikaan monia ikäisiäni jotka elivät askeettista elämää treenien takia. Ja on oikeasti surullista katsoa heitä tänään. Sitä kun nykyään ei ole enää niin villivarsa humalassa, niin silloin harvoin kun vanhojen kavereiden kanssa tulee lähettyä radalle, niin muistot alkavat vyöryä pintaan ja niistä tietenkin aletaan keskustelemaan. Muutaman kerran on sattunut samaan seurueeseen näitä aikansa asketisteja. Ja oikeasti, niillä ei ole mitään sanottavaa. Kun sitä muistellaan, miten nukuttiin jossain pihassa, mitä kävi "sen yhden" muijan kanssa ja muistatko kun.... Näillä asketisteilla ei ole mitään muuta muistoa nuoruudesta, kuin salin hämyiset valot ja mankun pöly. Ja useat näistä ovat ratkenneet täysin ryyppäämään vanhempana, etsimään kai menetettyä nuoruutta.

Sen pullonkorkin voi laittaa milloin vain kiinni ja alkaa treenaamaan kovaa. Mutta tulee aika, kun et voi enää höllätä treenejä ja palata nuoruuteen. Ryypätähän voi koska vaan, mutta jos sitä nyt alkaa uunoilemaan kuten nuorena, niin aletaan jo katsomaan pikkuisen kieroon. Katottiin jo silloinkin välillä :D

Vanhempana porukka alkaa muuttaa työn perässä, joillekkin tulee perhettä ja alkaa tulla sosiaalisia velvoitteita, työt yms. Se elämä ei vaan ole yhtä huoletonta kuin nuorena. Eikä sitä enää voi niin vain, eikä edes jaksa, lähteä radalle. Mutta on jotain, mitä muistella. Ja nyt kerkee treenailee.

Liian usein kuulee pukukopeissakin nuoria ripitettävän siitä, kun on käyty elämässä vähän "paheellista elämää" ja miten se vaikuttaa jne jne.

Mä en kehota ketään ryyppäämään ylenpalttisesti. Mä en halua juottaa viinaa kenenkään kurkusta väkisin alas. Jos se viina ei maistu eikä tunnu, että se on se juttu, niin ei sitä kannata vetää. Jos tuntuu, että treeni on se mitä haluaa tehdä, niin treenaa, eikä alkoholia tee mieli, niin hyvä. Mutta jos tekee mieli lähteä, eikä sen takia voi, kun pitää treenata, niin kaupan kautta kotiin ja baariin. Alkoholilla ei kannata sotkea omaa elämäänsä, eikä raha-asioita. Mutta nuorena voi lähteä dokaamaan vaikka menettäisikin muutaman lihasgramman, ne kerkee vanhempana hankkimaan.

Kuten joku tolla sanoikin, "nollaus" on vain ihmisten keksimä termi ja valtuutus juoda viinaa. Se ei tarvii sen suurempaa valtuutusta kuin rullakebab. Kun tekee mieli, niin menee. Eikä sitä rullakebabia tarvii aina syödä, vaikka se hyvää onkin. Sama se on viinan kanssa.

Ja yksi asia, muistakaa KOHTUUS kaikessa. Niin sen viinan kanssa, kuin treenienkin! Ei sitä tarvii ylenmäärin vetää... Kyllä täydellä järellä varustettu ihminen ymmärtää rajansa. :kippis1:

Järki päässä ja krapulassa EI TREENATA!

AIVAN LOISTAVAA TEKSTIÄ!!kantseis ainakin NGV:n lukea tämä kerran jos toisenkin läpi:rock:

Järki päässä ja krapulassa EI TREENATA![/QUOTE]

Joo tosi hyvää tekstiä toi!

Mutta itsellä ainakin jos ei oo mikään kova krapula niin saatan kyllä joskus treenatakin. Eli käydä lenkillä tai salilla. Tosi harvoin kyllä. On se kuitenkin mun mielestä parempi kun ei tekis yhtään mitään. Varsinkin jos on ollut vaikka monen päivän ryyppyputki päällä eikä tehnyt muuta kun ryypännyt. Itsellä tosin kyllä harvoin on mitään tommosia putkia.

Mitä muut ootte tästä mieltä?

JouniTemonen sanoi:
Mutta itsellä ainakin jos ei oo mikään kova krapula niin saatan kyllä joskus treenatakin. Eli käydä lenkillä tai salilla. Tosi harvoin kyllä. On se kuitenkin mun mielestä parempi kun ei tekis yhtään mitään. Varsinkin jos on ollut vaikka monen päivän ryyppyputki päällä eikä tehnyt muuta kun ryypännyt.
Siis miten niin on parempi? Eiko tuo krapuloissa treenailu ole vaarallistakin? Sydamelle ja keholle muutenkin? Naakin on varmaan kayty moneen otteeseen taalla lapi..

B-Ice sanoi:
... paljon tekstiä ...

Aamen! :worship:

Vaikka sen viiden päivän hillittömän mökkireissun jälkeen onkin jo voimaton olo niin jälkeenpäin kyllä muistelee mielellään miten monta suomiviinapulloa/kaljakoria tulikaan vedettyä kyseisenä aikana ja kuka poltti perseensä kiukaaseen tai potkaisi kaljapullon omaan päähänsä. yms.

Rajansa kuitenkin kaikella, kaveriporukassa tehdään kyseinen setti max 2 kertaa vuodessa. Muuten ainakaan minä en oikeastaan juo paljoakaan... ei enää jalka oikeen vipata.

Ja muijat jää tietysti kotosalle! :lol2:

JouniTemonen sanoi:
Mä en ainakaan pysty tekemään mitään tollasta pariin päivään! Tärisee niinku horkassa jos menee painoja kolistelemaan, ja tulokset on vielä mitäänsanomattomammat kuin muulloin. Parempi vaan antaa maksan polttaa ja pään selvitä.

B-Ice sanoi:
Nyt on pakko kirjoittaa tähän hieman erilainen vastaus. Ehkä pitäisi kertoa kuinka alkoholi vaikuttaa lihaskasvuun. Ehkä pitäisi kertoa kuinka kroppasi kerää läskiä kun juot. Vaan en kerro......

Enpä juuri oo tänne kirjoitellu mutta nyt täytyy antaa tälle tekstille kymmenen pistettä ja papukaijan merkki.

Vaikuttaako todella esim. muutama känni per puoli vuotta esim. lihaskasvuun tai kiinteyteen? Millä tavalla? Olen nimittäin tähän trediin asti luullut, että alkoholia on syytä vältellä vain sen korkean energiapitoisuuden takia (sama kuin vaikka karkeissa).

Ja mikä on ryyppäystä? Onko vaikka 5 light-siideriä ryyppäämistä, vai tarkoitetaanko sillä juuri jotain 0,75cl suomiviinan kittaamista?

Loistavaa textiä B-Iceltä!!!

Tossa on mun mielestä sitä tervettä maalaisjärkeä, jota pitäis JOKA ASIASSA muistaa harjoittaa...
Jos tykkää treenata KOVAA, voi silti ottaa ihan hyvällä omallatunnolla mun mielestä jopa kerran viikossa. Tärkeintähän ois osata nauttia elämästä; kukaan muu ei sitä voi puolestasi tehdä!?

Tiedän kans ihmisiä, jotka nuoruudessaan jättivät paljon jänniä juttuja tekemättä, koska halusivat elää "yleisten normien" mukaisesti ja on todella säälittävää seurata vierestä, mitä tapahtuu, kun kaveri huomaa mitä kaikkea on missannu ja lähtee epätoivon vimmalla "toteuttamaan itseään"... '
-mopo karkaa käsistä ja yhtäkkiä on monta ihmistä ihan henkisesti raunioina; erot vireillä, talot myynnissä ja lapset ahdistuneina, kotoaan revittyinä...

Hirveet kauhuscenet, mutta pääajatuksenani piti puolustaa jokaisen yksilön vapautta elää mahdollisimman nautittava ja ehjä elämä, mielellään mahdollisimman harvaa satuttamatta.

Ja siitä krapulassa treenaamisesta; harva on "kovassa kondixessa" treeniä ajatellen krapulassa, mutta jos tuntuu, että turnauskestävyyttä on siihen hommaan, niin eiku rautoihin kiinni vaan!
Treenissä(kin) on tärkeintä kuunnella kehoaan.
Varsinaista kehitystä silloin ei varmasti tapahdu, mutta jos saat sillä itsellesi puhtaan omantunnon tai hyvän mielen niin miksi ei?

B-Icen teksti rokkas aika kovaa! :worship:

Ite otan keskimäärin joka toinen viikonloppu. Periaatteessa aina kun on jotain hyvää meininkiä, niin viinaa otetaan ja on hauskaa. Ei siinä treenit sillon mielessä pyöri ollenkaan. Mutta jos tiedossa on joku paska kännireissu, niin siitä on helppo kieltäytyä sanomalla, että mulla on huomenna sali tai jotain muuta vastaavaa. :)

B-Icelta hyvää avautumista. Olisit säästänyt aika pitkälle itseäsi jos olisit kirjoittanut: "Kyse on henkilökohtaisista valinnoista ja arvomaailmasta, elä sen mukaan."

B-Ice voitti juuri tämän threadin parhaan kirjoittajan palkinnon:thumbs: :5: :kippis1:
Olen juuri tuossa tilanteessa että ne nuoruuden muistot ovat kultaisempia kuin itse se ryyppääminen. Tällä hetkellä alkoholin otto on enempi sellainen "rituaali" vaan että nyt irrottaudutaan arjesta ja viettetään aikaa kaverieden kanssa. Monesti käy niin että vaikka sitä alkoholia on otettu muutama lasi niin eipä enää ole halua päästä kaupungille baariin vaan mielummin vaikka kotia nukkumaan.

japa sanoi:
Monesti käy niin että vaikka sitä alkoholia on otettu muutama lasi niin eipä enää ole halua päästä kaupungille baariin vaan mielummin vaikka kotia nukkumaan.

Hitto viete... alkaakohan sitä olla tulossa vanhaksi kun meikäläisellä on ihan samoja oireita ollu tässä jo puolisen vuotta hyvinkin vakavina...

jarijari sanoi:
B-Icelta hyvää avautumista. Olisit säästänyt aika pitkälle itseäsi jos olisit kirjoittanut: "Kyse on henkilökohtaisista valinnoista ja arvomaailmasta, elä sen mukaan."

Tuohan se on koko kirjoituksen pointti. Syy miksi kirjoitin noin pitkän kirjoituksen on siinä, että halusin valaista ja herättää nuoria oikeasti miettimään mitä haluavat.

Parikymppisenä on vaikea kuvitella elämää kolmekymppisenä. On vaikea tehdä valintoja silmälläpitäen, mitä elämä on 10 vuoden päästä. Etenkin kun nämä alkoholi/treeni keskustelut menee aina siihen, että se alkoholin käyttö tuomitaan pahana. On helppoa lukea lehdistä ja netistä alkoholin vaaroista ja vaikutusta lihakseen. Helposti elämä menee sen mukaan ja kieltäymysten tie alkaa jo nuorena, vastoin oikeaa omaa tahtoa. Se vaan on helppo ratkaisu, kun kaikki sanoo niin. Missään ei kuitenkaan sanota, että ihmisellä on yksi huoleton nuoruus elämässään, kun se on käytetty, se ei enää palaa. Ja sitä tosiasiaa ei vain ymmärrä ennen kuin huomaa, että se on käytetty.

Siksi en kirjoittanut pelkästään "Kyse on henkilökohtaisista valinnoista ja arvomaailmasta, elä sen mukaan.", koska tuohon arvomaailmaan on paljon ulkopuolelta vaikuttavia tekijöitä ja valintoja on vaikea tehdä nuorena kun ei tiedä, mitä elämä tuo.

amf sanoi:
Hitto viete... alkaakohan sitä olla tulossa vanhaksi kun meikäläisellä on ihan samoja oireita ollu tässä jo puolisen vuotta hyvinkin vakavina...

Jos tuohon viellä sisältyy oire että on mukava muistella aikaisempia reissuja niin sitten alkaa olla selvät vanhuuden oireet;) ei muuta kuin rollaattorin ja tekohampaiden tilaus vetämään:D

japa sanoi:
Jos tuohon viellä sisältyy oire että on mukava muistella aikaisempia reissuja niin sitten alkaa olla selvät vanhuuden oireet;) ei muuta kuin rollaattorin ja tekohampaiden tilaus vetämään:D

Ok eli peli on pelattu.

japa sanoi:
B-Ice voitti juuri tämän threadin parhaan kirjoittajan palkinnon:thumbs: :5: :kippis1:
Olen juuri tuossa tilanteessa että ne nuoruuden muistot ovat kultaisempia kuin itse se ryyppääminen. Tällä hetkellä alkoholin otto on enempi sellainen "rituaali" vaan että nyt irrottaudutaan arjesta ja viettetään aikaa kaverieden kanssa. Monesti käy niin että vaikka sitä alkoholia on otettu muutama lasi niin eipä enää ole halua päästä kaupungille baariin vaan mielummin vaikka kotia nukkumaan.

Täsmälleen näin! Joskus tuntuu että ajattelet mun aivoilla, niin samanlaista tekstiä pistät useampaankin paikkaan.

Kunhan muistaa kohtuuden, niin kannattaa todellakin lähteä radalle kun kaverit pyytää, jos aina kieltäytyy, niin kohta ei kukaan pyydä ja sitten kun tekisi mieli ei ole enää kavereita joiden kanssa mennä. Itse on nuorena hurahtanut mihinkään urheilulajiin niin vakavasti etten ehtinyt lähtemään kavereiden kanssa mihinkään.

Oikeastaan ainut joka jokus harmitti oli se useamman vuoden turhan vakava sitoutuminen yhteen tyttöön. Siinä jäi pariksi vuodeksi käytännössä kaikki muu, mutta onneksi tuo oli ikävuosina 15-17 suurinpiirtein.

Tottakai jos haluaa panostaa huipulle jo nuoresta iästä alkaen, on siihen panostettava ja uhrauksia tehtävä. Mutta sitten pitäisi jo olla 100% varma omista edellytyksistään lajille, eli rehellisesti tiedostettava että ne geenit on oikeasti kunnossa ja lahjoja löytyy.

Jos vain haluaa paremman kropan, niin sen kyllä todellakin saa vaikka viikonloppuisin baarissa kävisikin. Näin vanhempana menee kaikki perseelleen jos jokaviikko huikkaa ottaa, mutta joskus 18-20 vuoden iässä käytini jopa molempina päivinä baarissa, eikä se esim. työhtekoon vaikuttanut mitenkään.

En halua kehottaa ketään ryyppäämään, mutta en myöskäään elämään mitään absolutistin elämää. Nauttikaa elämästänne ja nuoruudestanne, tehkää kaikkea kohtuudella, niin tuskin mikään menee pitkässä juoksussa vikaan.

En muista mitä kaikkea olen alkoholista aikaisemmin kirjoittanut, ainakin olen "käskenyt" välttää jokaviikkosita ryyppäämistä, eikä siinä mitään järkeä olekkaan. Mutta joskus, kuten kesäisin, saattaa sitä radallelähtöä olla viikoittain ja sitte vain on niin, toisessa kohtaa taas on sitten harvemmin. Ja kannattaa opetella heti alussa ottamaan kohtuudella, eli ei isoa lekaa viinaa pohjiksi ja kahta kaistaa baariin. Tosta räkäkännäilystä kun ei nauti takuulla itsekään, vai onko kivaa jos oli kivaa mutta ei muista mitään? Tämäkin on kantapään kautta opeteltu, vielä tänä päivänäkään ei aina tahdo onnistua. ;)

Sekavaa tekstiä, mutta menkööt...

Timba79 sanoi:
Kunhan muistaa kohtuuden, niin kannattaa todellakin lähteä radalle kun kaverit pyytää, jos aina kieltäytyy, niin kohta ei kukaan pyydä ja sitten kun tekisi mieli ei ole enää kavereita joiden kanssa mennä.

Jos vain haluaa paremman kropan, niin sen kyllä todellakin saa vaikka viikonloppuisin baarissa kävisikin.

En muista mitä kaikkea olen alkoholista aikaisemmin kirjoittanut, ainakin olen "käskenyt" välttää jokaviikkosita ryyppäämistä, eikä siinä mitään järkeä olekkaan. Mutta joskus, kuten kesäisin, saattaa sitä radallelähtöä olla viikoittain ja sitte vain on niin, toisessa kohtaa taas on sitten harvemmin.

Aamen:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom