Mässypäivä + Viina!

Timba79 sanoi:
Täsmälleen näin! Joskus tuntuu että ajattelet mun aivoilla, niin samanlaista tekstiä pistät useampaankin paikkaan.

Kunhan muistaa kohtuuden, niin kannattaa todellakin lähteä radalle kun kaverit pyytää, jos aina kieltäytyy, niin kohta ei kukaan pyydä ja sitten kun tekisi mieli ei ole enää kavereita joiden kanssa mennä. Itse on nuorena hurahtanut mihinkään urheilulajiin niin vakavasti etten ehtinyt lähtemään kavereiden kanssa mihinkään.

Tuossa kavereissa on mun mielestä isoin pointti koko hommassa. Mulle on ainakin ystävät aika perkeleen iso osa elämää edelleen. Olisi todella synkkää huomata, että ei ole kavereita joille jutella kun menee vähän heikommin. Mun omat frendit on käytännössä kaikki jääneet lukioajoista. Mä olisin varmaan jo hirressä, jos näitä hemmoja ei olisi aika ajoin ollut potkimassa eteenpäin :haart:.

Tietenkään alkoholi ei ole edellytys kaverien hankintaan, mutta jos jokainen perjantai on mennyt salilla kyykäten ja itsekseen muristen niin ei tarvitse ihmetellä, miksi ihmiset pitää outona eikä niitä oikeita ystäviä olekkaan näkyvillä silloin kun niitä tarvitsisi. Jos löytää samasta harrastuksesta kiinnostuneita ja niitten kanssa on kiva olla niin sittenhän on kaikki ok. Itsellä ei vaan ikinä ole tuohon ollut mahdollisuutta. Lukiossa salilla kävi kaverin faija + muita neljäkympisiä "pappoja", kuten silloin kolme-neljäkymppiset silmään näytti. toisaalta tuosta syystä tuli paussia pitkään salista, koska ei yksin jaksanut siellä painaa..

Eipä muuta kuin nauttikaa elämästä niin vanhemmat kuin nuoremmat!

Itse alkoholin haittoja tunnutaan hieman kärjistävän täällä (kuten on aivan normaalia tällaisella palstalla). Silloin tällöin hörppy kaverien kanssa ei ole pahitteeksi, ei dieetillä tai bulkilla, kunhan se ei ole joka viikonloppuista.

Ps. tänään mä lähen YKSIN mökille, otan pari lasia hyvää visikiä saunon ja juon saunakaljan, luen hyvää kirjaa ja sitten pötkölleen ja :zzzz:. Aivan yksin :D.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Täsmälleen näin! Joskus tuntuu että ajattelet mun aivoilla, niin samanlaista tekstiä pistät useampaankin paikkaan.
...

Jep, olen kanssa samaa huomannut että monesti samoilla linjoilla menee ajatukset.

Ja lisätään nyt vielä yksi juttu, ettei tuo mun edellinen vuodatus liian alkoholian tuputtavalta vaikuta.

Eli kukaan ei sitten pakota tai kehota ottamaan huikkaa jos se ei itsestä tunnu oikealta. Eli voi pitää hauskaa selvinpäinkin jos niin on mukavampi. Itsellä tuo ei vain toimi, eikä 90% kavereistani. Eli ei sitä sentakia kannata ryypätä että kaveritkin ryyppää, mutta ei myöskään jättää jokaista hyvää kupittelureissua väliin sentakia että treeni siitä kärsisi. Kultainen keskitie rokkaa!

Cassyput sanoi:
Siis miten niin on parempi? Eiko tuo krapuloissa treenailu ole vaarallistakin? Sydamelle ja keholle muutenkin? Naakin on varmaan kayty moneen otteeseen taalla lapi..

No niinhän ne lääkärit sanoo. Mutta ota niistä selvää. Ovat varmaan oikeassa mutta onhan itse juominenkin vaarallista. ( Siis kohtuuton! ) Itse ainakin olen saavuttanut monia hyviä treenejä myös krapulassa. Mutta tosi harvoinhan noita mulle sattuu. Yleensä kyllä teen jotain ihan muuta kun treenaan siinä tilassa.

Jos ihan oikeasti on krapula, niin eipä sinne salille tuu edes mieleen tehdä. Pieni paskanmaku suussa aamulla ei ole krapulaa nähnytkään. Eli jos pystyy treenaamaan ja pumppu ei ota mitään ekstrakiessiä, niin eipä kai treeniin mitään todellista estettä ole. IMO huomattavasti vaarallisempaa on treenata flunssassa kuin pienessä kankkusessa.

Timba79 sanoi:
Jos ihan oikeasti on krapula, niin eipä sinne salille tuu edes mieleen tehdä. Pieni paskanmaku suussa aamulla ei ole krapulaa nähnytkään. Eli jos pystyy treenaamaan ja pumppu ei ota mitään ekstrakiessiä, niin eipä kai treeniin mitään todellista estettä ole. IMO huomattavasti vaarallisempaa on treenata flunssassa kuin pienessä kankkusessa.

Samoilla linjoilla ollaan.Tästä on jo ollu aikaisemminkin puhe,mutta esim.Virtasen Jarmo SUOSITTELI juomaan ns.pikku mykkyrät kisaa edeltävänä iltana.Stimuloi jotenkin kuulema testosteroni tuotantoa.Siihen kai se panetuskin krapulassa perustuu.
Eräs kaverini on tehnyt aikanaan penkki ja mave ennätyksensä krapulassa.
Itse join uutena vuotena yhden omenaviiniplon ja pari siideriä.Seuraavana päivänä penkkitreeni kulki kuin unelma.
Tietysti ne rajat pitää tietää,ettei mee överiksi.Mulle(82kg) se raja vois olla joku 6-8ploa keskaria illan aikana.Ei mitenkään kiskomalla,vaan rauhallisesti juotuna.
Mitäs ajatuksia tämä herättää?

:offtopic: Haluan vaan sanoa että tämä on hieno threadi. Jotenkin nollaa mielipiteet ja ajatukset. Ilo lukea vaikka jotkut näiden keskustelujen perusteella nauttivat enemmän alkoholista kuin minä :) Kiitos teille.

Musta leski sanoi:
Itse join uutena vuotena yhden omenaviiniplon ja pari siideriä.Seuraavana päivänä penkkitreeni kulki kuin unelma.
Tietysti ne rajat pitää tietää,ettei mee överiksi.Mulle(82kg) se raja vois olla joku 6-8ploa keskaria illan aikana.Ei mitenkään kiskomalla,vaan rauhallisesti juotuna.
Mitäs ajatuksia tämä herättää?

ihan samoja ajatuksia. eli illan mittaan pieni ´tissuttelu´ - siis toisinsanoen alkoholin nauttiminen - ei juominen, ei ole kyllä este mennä treenailemaan seuraavana päivänä salille. tämä siis edelleenkin sillä edellytyksellä, että tietää omat rajansa - eikä homma mene överiksi. kyllä sitä on itsekin tuntenut sellaisen pienen kivan seurusteluhumalatilan illalla, ja silti löytänyt tiensä seuraavana päivänä pajalle. ehtona tähän on kylläkin minulla se, että on saanut nukkua yönsä hyvin - ja syödä hyvin. tämän takia baari-iltojen jälkeen en 99%:ssa tapauksista seuraavana päivänä treeneistä uneksikaan - se lepäily on jäänyt kuitenkin vähille, kun pilkkuun asti on kukkunut. ja tässä tulee lisäksi vielä se eteen, että sen viimeisen lonkeron/oluen/whatever on kuitenkin juonut myöhään yöllä, ja näinollen se alkoholi vaikuttaa kehossa myöhempään seuraavanakin päivänä. vaikka ei siis kauhean montaa olutta joisikaan illan aikana. siksi siis ne kotoisat nautiskelut viinin/tms seurassa ovat ainakin minulle todella rentouttavia - voi nauttia sitä alkoholia, voi syödä hyvin illan aikana (ja terveellisesti) - ja saa hyvät yöunet. usein tuntuukin seuraavana päivänä olevansa huomattavasti levänneempi, kuin ilman sitä viinin nauttimista. ne rajat kyllä tietää ja oppii, kun kerran tekee sen erehdyksen, että menee treenaamaan liian paljon edellisenä iltana nauttineena - ja se ei ole mukava tunne. kantapään kautta moni asia menee hyvin perille. eli - EI krapulassa treenaamaan, mutta - pieni alkoholin nauttiminen ei ainakaan täällä päässä estä seuraavan päivän treenejä. kunhan hoitaa homman fiksusti. kyllä siitä elämästä saa vieläkin nauttia. :)

timba kiteytti asian hyvin ja lyhyesti (kun taas itse aina sorrun jaaritteluun) :

Timba79 sanoi:

minunkin mielestäni hyvä tredi. alkoholista tehdään mielestäni liian usein SE paha peikko, joka estää kehittymisen, sekä elämässä eteenpäin menemisen. nautintoaine se on siinä missä joku muukin - oikein käytettynä. eikä tuo ainakaan omaa kehitystäni ole vielä estänyt - kyllä nuo suonet näkyvät aamuisin peilistä vatsassa vieläkin pilkottavan.

Viinalla läträäminen on mukavaa, on aina ollut, ja tiedän että se voi olla aika vaikeaa totutella siitä jokaviikonloppuisesta perseilystä eroon, kun siitä on muodostunut tapa. Edellinen dieetti oli täysi farssi ja osaksi kiitos siitä kuului hiilaritankkauspäivien juopottelulle.
Vähemmällä viinalla oleminen ei ole minkäänlainen ongelma, kun siihen asennoituu oikein. Omalla kohdallani on niin, että mitä tarkemmin suunniteltu dieetti on, sitä vähemmän tekee viinaa mieli, koska en halua nähdä kovan työn valuvan käsien läpi. Oma tavoitteeni on vetää dieetti suunnitellusti ilman viinaa juhannukseen asti vaikka ympärillä kaverit rällää entiseen malliin (eikä tyttöystäväkään ihan kuivin suin juhannukseen asti ole). En koe menettäväni mitään. Tämä on helvetin tervettä ja motivoivaa kamppailua itseni kanssa, ja kun kello herättää sunnuntaina 06:00 aamuaerobiselle, olotila lähentelee puhdasta kuolemattomuuden tunnetta känniapinoiden vasta kömpiessä grilliltä kotiin ;)

"Eräs kaverini on tehnyt aikanaan penkki ja mave ennätyksensä krapulassa.
Itse join uutena vuotena yhden omenaviiniplon ja pari siideriä.Seuraavana päivänä penkkitreeni kulki kuin unelma."

Kun viikonloppuna on tullut otettua ns. huolella pe ja la, niin tiistaina on tullut parhaat kyykkytulokset (maanantaina ei vapinalta kykene). Mahtaisiko "hermotus" tai mitkä lie sensorit olla vielä poissa tolaltaan vai johtuuneeko pelkästä morkkiksesta :)

Nuorempana tuli harrastettua kestävyysurheilua ja eräänkin kerran kilpailtua kankkusessa. Ei tosin missään tärkeissä kilpailuissa. Eihän kankkustulokset kovin kummoisia olleet ja olo oli aivan kamala, mutta erittäin hyvistä maitohaponsietotreeneistä ne menivät :)

Jatketaan...

Kun nyt on moneen otteeseen todettu että alkoholi (sen palamistuotteet?) toimivat ensisijaisena energianlähteenä kännissä, eikö silloin voi olla huolestumatta lihaksen palamisesta vähällä syömisellä? Silloinhan dieetillä voisi dokailla ja samalla olla syömättä kun liha ei palakkaan ;)

No okei tietenkin viina vaikuttaa hormonitasoihin rankasti...

Ehkä aihetta hieman sivuten . Kun tuli luettu(loistavaa tekstiä:thumbs: ) ja rupesin miettimään että kuinka kannatavaa on juoda pienässä kuumessa ?(37 molemmin puolin mittari). Tänään olisi tarkoistus pajauttaa taas menemään ja enkä haluaisi kuolla.

Nyt vasta luin B-icen tekstin, empä voisi enemmän samaa mieltä olla vaikka nuori vielä olenkin! Mulla on monia kavereita koulusta jotka eivät melkein ikinä käy missään eivätkä juo alkoholia, heille olen moneen otteeseen sanonut että kokeilkaa edes ja lähtekää mukaan joku kerta meidän kavereiden kanssa!

Meikäläinen ainakin yrittää estää kavereiden nuoruuden valuvan "hukkaan"... :(

Aivan uskomattoman paljon upeita kokemuksia, huumoria, uusia kavereita ja ehkä hieman romantiikkaakin on nähty ja koettu osaksi juominkien takia.. Ei näitä keikkoja voi korvata millään enää myöhemmässä vaiheessa elämää.

Velipoika, tiiän et pyörit täällä päivittäin. Jos luet tämän niin muista pitää hauskaa välillä äläkä vaan laske sitä 4 grammaa proteiinia per painokilo joka päivä ;)

Ehkä aihetta hieman sivuten . Kun tuli luettu(loistavaa tekstiä:thumbs: ) ja rupesin miettimään että kuinka kannatavaa on juoda pienässä kuumessa ?(37 molemmin puolin mittari). Tänään olisi tarkoistus pajauttaa taas menemään ja enkä haluaisi kuolla.

Eräs (hölmö) kaveri lähti radalle 38 asteen kuumeessa. Veti pari buranaa alle ja sillä kuumetta vähän alemmas. Sen jälkeen pilkkuun baarissa ja kauheessa jurrissa kämpälle. Ei tietenkään mitään vettä ennen nukkumaan menoa. Seurauksena oli se, että aamulla oli järkyttävähän huono olo ja paleli ym. Mittasi kuumeen ja se oli vähän päälle 40 astetta.

Tuskinpa pieni lämmönnousu vielä iltaa pilaa, mutta varovainen kannattaa olla.

Krapulassa kovaa urheileminen ei missään nimessä järkevää ole. Mutta kevyttä kävelyä, pyöräilyä ja salilla kevyt koko kropan kattava treeni kunnollisine venytyksineen on mielestäni hyvä tapa saattaa kroppa kuntoon seuraavaa päivää varten. Saa nesteet liikkeelle ja kuona-aineita ulos. Ja ennen kaikkea mielialakin kohoaa.

Pelkkä krapulassa makaaminen paskaa syöden, ainakin omalla kohdalla saattaa jatkaa heikkoa oloa ja uskon puutetta seuraavaankin päivään.

Tosin aika paljon se yleensä vaatii, että jaksaa lähteä ottamaan edes sen kevyen palauttavan treenin :whip:

Nuorena poikana sitä uskoi että kunnon känni tappaa pikku flunssan, ja näin usein tuntui tapahtuvankin. Tod.näk. krapula vaan peitti sen kuumeisen olon, heh. Joskus näin vanhemmiten kokeilin samaa temppua ja meinas kuolo tulla eli en suosittele.

Laittoipas em. tekstit mietityttämään. Itse olen kohta 18 vuotta täyttävä eikä viina ei maistu enään 15-17 ikävuosien aikana koettujen huonojen kokemuksten takia. Joillekkin se viina ei vain sovi. Ilmeisesti olen yksi niistä.:(

Mutta ei sitä viinaa nyt kannata aloittaa juomaan sosiaalisen elämän vilkastumisen toivossa taikka muuten vain jännityksen hakemisen takia.
Elämästä voi nauttia muutenkin kuin viinan ja päihdyttävien aineiden avulla. Hyvä ruoka, ystävät, harrastukset, tyttöystävä/vaimo jne. :worship:

Itse pidän näitä "muistatko kun kusit sen naapurin postilaatikkoon!" - kännitarinoita hiukan epätoivoisina yrityksinä hakea elämään jännitystä ja kokemuksia. :rolleyes:

Nyt vasta luin B-icen tekstin, empä voisi enemmän samaa mieltä olla vaikka nuori vielä olenkin! Mulla on monia kavereita koulusta jotka eivät melkein ikinä käy missään eivätkä juo alkoholia, heille olen moneen otteeseen sanonut että kokeilkaa edes ja lähtekää mukaan joku kerta meidän kavereiden kanssa!

Meikäläinen ainakin yrittää estää kavereiden nuoruuden valuvan "hukkaan"... :(
... muista pitää hauskaa välillä äläkä vaan laske sitä 4 grammaa proteiinia per painokilo joka päivä ;)

Ite en edes pidä alkoholista eikä juuri koskaan tule juotua, silti varmasti menen esim. baariin jos kaverit pyytää. Vaikka olisi bodausdieetillä, aina on varaa ottaa 100 kaloria vaikka yhdestä siideristä. Tärkeämpää on että kaverit muistavat että et oikeasti ole mikään kalkkistyyppi vaikka muuten olisit suurin piirtein absolutisti.

Toisaalta kännimuistot!= ei tarkoita nuoruutta. Nuoruudessa on vaikka mitä muuta koettavaa kuin örveltäminen täyskännissä, joka on mielestäni aivan turhaa ja naurettavaa.

Siksi olen samaa mieltä jonkun edellisen kommentin kanssa, että alkoholia voi nauttia ihan hyvällä omallatunnolla eikä edes dieetti mene pilalle. Sen sijaan 15 kaljan vetäminen ja salmiakkikossut päälle on silkkaa typeryyttä ja mielesi on sen jälkeen tod.näk. tilassa jossa et tajua mistään mitään ja joku hämärä heppu baarissa voi kusettaa sua pahemman kerran (joka valitettavasti tapahtui hyvälle kaverilleni).

Nakertaja sanoi:
Itse pidän näitä "muistatko kun kusit sen naapurin postilaatikkoon!" - kännitarinoita hiukan epätoivoisina yrityksinä hakea elämään jännitystä ja kokemuksia.

Juuri tuota haen takaa, turha yrittää hankkia keinotekoista sisältöä elämään, tee sitä mitä oikeasti haluat tehdä. Jos kaverit sanoo että olipa siistiä juoda 5 mäyräkoiraa yhdessä viikonlopussa, se ei tarkoita että heillä on jotenkin enemmän positiivista elämänkokemusta, pikemminkin suurempi taipumus alkoholismiongelmiin myöhemmällä iällä.

Puhut asiaa hyvä mies.. ja vaikka tämä threadi on aloitettu jo aikana miekka ja kivi niin on pakko lausua muutama sana!

Niin kuin moni on todennutkin nuoruuteen ja sen sisältöön kuuluu oleellisesti se vaihe, missä kokeillaan rajoja ja tehdään asioita joita pitää tehdä, opitaan elämään. Alkoholi kuuluu monesti siihen elämään ja helpottaa jopa monen suomalaisen miehen kohdalla sosiaalisia paineita! Tosiasia on se, että myöhemmin elämässä alkoholi ja siihen liittyvät lieveilmiöt liittyvät monesti työelämään, edustamiseen ja kaikenlaisiin neuvotteluihin. Jos noissa tilanteissa joutuu ensimmäistä kertaa tilanteeseen jossa viinalasi lyödään eteen ja sen joutuu kippaamaan alas, niin ongelmia tulee (tämä vain esimerkki).

Itsellä monet vanhat lapsuuden/nuoruudenkaverit joiden kanssa aikoinaan pelasimme jääkiekkoa, jotka ottivat lajin tosissaan, halusivat kehittyä, olivat ikäisiään parempia ja urhasivat nuoruutensa urheilu-uransa rakentamiseen kokonaisvaltaisesti ovat joutuneet siihen tilanteeseen että "nuoruus" on ottanut heidät kiinni ja osa on juuttunut elämään sitä elämää, minkä me muut elimme jo kymmenen vuotta sitten. Eli kun urheilu-ura ei onnistunutkaan, kallistuttiin juomaan sitä viinaa ja joidenkin kohdalla sekään ei riittänyt, menee vielä huonommin.

Eli monet ovatkin ymmärtäneet sen pointin. Ei se viina ja hauskanpito ole mikään pelastus kellekään, mutta joskus pitää kyetä rentoutumaan ja viettämään aikaa tuttujen ja ystävien kanssa. Alkoholi kuuluu monien kohdalla rentoutumiseen ja ajanviettoon ja mikäs siinä.. kohtuus kaikessa. Nuoruutta ei kannata jättää elämättä, koska sen voi elää vain kerran ja elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi. Joten jos tuntuu siltä niin kannattaa mennä,, myös vanhempana, eikä jäädä itkemään sheikkeri kädessä kotisohvalle kurjaa elämäänsä. Tosin alkoholiton elämäntapakin on mahdollinen ja itsellänikin on kaveri joka ei ole elämässään juonut tippaakaan viinaa. Kaikki teemme omat valintamme ja niiden kanssa on elettävä! :kippis1:

Ugh, olen puhunut!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom