Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta liittyy silti. Etin tossa dataa jostain luontaistuotteesta, ja eksyin jollekin
foodit.fi-foorumille. Siellä raskaana oleva kyselee voiko Spirulinaa käyttää. Ja "asiantuntija" vastaa. Alla suorat lainaukset.
Nimimerkki kuutti kysyy:
"Kuinkahan paljon raskaana olevat voivat käyttää spirulinaa? Olen lukenut, että raskaanaoleville suositellaan spirulinaa, mutta toisaalla luin että raskaana olevan jodinsaantisuositus on175 ug, joka tarkoittaa kai noin puoli teelusikallista spirulinaa. Liikasaanti voi hidastaa sikiönkehitystä jne. Itse kun olin hetken aikaa raskaana, tuli spirulinahimo, se maistui tosi hyvälle ja entisen ruokalusikallisen sijaan söin enemmän vielä, mutta sitten luin tuosta jodinsaantisuosituksesta, säikähdin sitä ja vähensin radikaalisti, vaikka kovasti olisi maistunut..."
Johon asiantuntija viidakkomies vastaa:
"Viranomaissuosituksia ei voi ottaa tosissaan.
Ne sanoo tasan tarkkaan sitä, mitä niiden rahottajat haluaa niiden sanovan.
Kemiallinen jodi on tosi pahaa myrkkyä, eikä sitä pitäisi syödä koskaan yhtä ainutta mikrogrammaa.
Sen sijaan spirulinaa voit syödä huoletta - juuri sen verran kun maistuu ja hyvälle tuntuu.
Kuten myös sitä Kelppiä, jossa taitaa olla vielä ainakin satakertaisesti jodia spirulinaan nähden.
Sun kroppa tietää - luonnonaineiden kohdalla siis. Kun sun tekee mieli lisää jotain luonnon raaka-ainetta, ja vielä entistä enemmän raskauden aikana, anna palaa!
Viranomaiset on laillistettuja huijareita. Ne suosittelee sulle neuvolassa valion maitoa, koska valiolla sattuu olemaan hyvät välit päättäjiin. Ja samalla lääkefirmat saa voittoa valiomaidon aiheuttamista korvatulehtuksista. Don't become a statistic. Take control of your own health, kuten Mercola sanoisi."
Ja tähä kuutti iloisena kiittää.
Ja mä kysyn: Mitä vittua? Uskooko raskaana olevat ihmiset oikeasti näissä asioissa nimimerkkiä viidakkomies?!