Luulot ja myytit

En löytänyt tällaista thredia..

Mitä uskomuksia/luuloja/myyttejä löydätte elämästänne mitkä ei liity saliharjoitteluun ja mitä ihmiset luulevat helposti tosiasioiksi.. Laittakaa jotain perusteluja tai faktoja mukaan!

Tässä pari esimerkkiä:

Koulukiusaajilla on huono itsetunto... (Psykologian ope tyrmäs tämän ajatuksen lukiossa.. Asia taitaa olla juurikin päinastoin.)

Hiukset kasvavat nopeammin sen jälkeen kun ne leikataan lyhyeksi... (Parturi-kampaaja tuttuni sanoi että tämä on legendaa.)

Jos luet tekstiä hämärässä, näkösi vahigoittuu (Mutsi-special jolle ei taida löytyä tieteellistä perustetta(?)

Skinheadit ovat kaikki natseja... (Skinhead-liike kehittyi Englanissa pitkän aikaa sitten, eikä se liittynyt rasismiiin tai natsismiin alunperin millään lailla.)

Jatkakaa, olkaa hyvät!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Isukki sano pienena, etta jos en kauho kaikkea kesakeittoa suuhuni niin mulle kasvaa sarvet. Vanhempana oon pari kertaa koittanut hiukan jattaa sinne lautasen reunalle. V*tut mitaan sarvia kasvanu! :curs:

Tämä on legenda: Jos venytät naamaas käsilläs, se voi jäädä siihen asentoon!

Jos syöt liikaa sokeria, voit saafa sokeritaudin! (näin sanottiin ipanana)
Jos masturboi, niin vehke lakkaa kasvamasta.

Unissakävelijää ei saa herättää (Miksi ei saisi..? Mitä hemmettiä..)

PenkkiPelle sanoi:
Koulukiusaajilla on huono itsetunto... (Psykologian ope tyrmäs tämän ajatuksen lukiossa.. Asia taitaa olla juurikin päinastoin.)
Jos koulukiusaajilla olisi hyvä itsetunto, niin minkä helvetin takia heidän tarvitsisi silloin pönkittää sitä kiusaamalla heikompiaan? Kyllä se huono itsetunto taitaa olla pohjimmainen syy 95 % koulukiusaustapauksissa, vaikka psykanmaikkasi olisi Margaret Mahler.

Itse olen kuullut, että unissakävelijää ei kannata herättää sen takia, että herääminen tokkurassa vieraassa paikassa keskellä yötä voi järkyttää unissakävelijän mielenrauhaa ja pahimmillaan aikaansaada esim sydänkohtauksen. Tämä voi toki olla paskaa, mutta voin kertoa, että oma mielenrauhani järkkyi, kun minut herätettiin kerran penskana talon porraskäytävästä keskellä yötä kesken kävelyreissun.Tässä siis syy käytökseeni :hyper:

mattibodari sanoi:
Jos syöt liikaa sokeria, voit saafa sokeritaudin! (näin sanottiin ipanana)
Mikäs tässä nyt on legendaa tai myyttiä? Ylipaino altistaa monelle sairaudelle, joista yksi on diabetes. Lisäksi haima joutuu kuormitukselle, jos se joutuu päivittäin tuottamaan isot määrät insuliinia esim jatkuvasta karkinsyönnistä johtuvan verensokerin nousun alentamiseksi. Korjatkaa toki jos olen jälkimmäisessä väärässä, mutta eipä se jatkuva raju ylikuormitus taida ainakaan kovin hyvää haimalle tehdä.

Jos katsoo aurinkoa niin tulee sokeaksi !!

:(

Tomi sanoi:
oma mielenrauhani järkkyi, kun minut herätettiin kerran penskana talon porraskäytävästä keskellä yötä kesken kävelyreissun

Vaikuttaa aika vaaralliselta touhulta, siinähän voisi vaikka kompastua portaisiin ja lyödä itsensä johonkin!

:nolo:

Tomi sanoi:
Itse olen kuullut, että unissakävelijää ei kannata herättää sen takia, että herääminen tokkurassa vieraassa paikassa keskellä yötä voi järkyttää unissakävelijän mielenrauhaa ja pahimmillaan aikaansaada esim sydänkohtauksen.

Jos nyt puhutaan normaali terveistä ihmisistä niin kyllä toi sydänkohtaus on liioittelua. Sen sijaan henkilö voi kyllä todellakin säikähtää pahan kerran ja pahimmillaan vaikka heittäytyä väkivaltaiseksi.

Tulee mieleen madventures missä se tunna?...no se laihempi heppu herätti aina sitä toista silleen yllättäen esim. vedellä. Jäbä oli aina herätessään ihan sekaisin ja oli vetämässä turpaan refleksin omaisesti pari krtaa. Hauskaa? Enpä usko. Mulla käy kesken unien yllättäen herätettäessä samoin, olen helvetin raivoissani ja tekis mieli pistää pataan herättäjää.

Itselläni oli hupina pikkupoitsuna availla nukkuvan systerin silmät silleen varovasti. Silmä vaan muljahteli ja yritti vältellä valoa. Ei se edes aina herännyt...ja hauskaa oli. :D

Tomi sanoi:
Jos koulukiusaajilla olisi hyvä itsetunto, niin minkä helvetin takia heidän tarvitsisi silloin pönkittää sitä kiusaamalla heikompiaan?

Toiset ovat jo pienestä pitäen "kasvaneet/kasvatettu kieroon" siten että nauttivat kun voivat rääkätä toisia.

Eräs syy on myös vaikkapa adhd, hakee tahtomattaan toimintaa ympäristöstään rauhoittaakseen omaa rauhatonta oloaan.

Sama voi jatkua myös aikuisena vaikkapa jatkuvana tappelun hakemisena.

Jos katsoo aurinkoa niin tulee sokeaksi !!

- Joskus junnuna tuli tuijoteltua ja en mä nyt sokea ole? Tosin nyt vanhempana se auringon kuva "palaa" siihen silmään tod.pitkäksi aikaa,vaikka ihan vahingossa tulis katsottua.

- Mutsi special : Kotiruoka on kunnonruokaa. Jep - Perunaa ja ruskeaa makkarakastiketta. Eli - hiilaria,hiilaria,rasvaa ja rasvaa.
...hyvää se kyllä on :)

maximillian sanoi:
Jos nyt puhutaan normaali terveistä ihmisistä niin kyllä toi sydänkohtaus on liioittelua. Sen sijaan henkilö voi kyllä todellakin säikähtää pahan kerran ja pahimmillaan vaikka heittäytyä väkivaltaiseksi.

Tulee mieleen madventures missä se tunna?...no se laihempi heppu herätti aina sitä toista silleen yllättäen esim. vedellä. Jäbä oli aina herätessään ihan sekaisin ja oli vetämässä turpaan refleksin omaisesti pari krtaa. Hauskaa? Enpä usko. Mulla käy kesken unien yllättäen herätettäessä samoin, olen helvetin raivoissani ja tekis mieli pistää pataan herättäjää.

Se syy taitaa olla jus toi et se unissakävelijä saattaa pistää herättäjää pataan jos sitä menee herättämään.
Siis "iskut" tulevat refleksin omaisesti, ei siksi että kavei saattaisi vetää pakasteherneet nenäänsä siitä että se herätettiin (tosin näinkin voi käydä... ;) )

Tulee mieleen eräs mielenkiintoinen tarina. ;)

Nuorena poikana olin niin kova pelimies. Ihan nintento kasipittisestä puhun nyt. Päivät kuluivatkin Marioa ja Super Socceria hakatessa joko kotona tai kavereiden tykö. Hiljalleen kuitenkin niinkin normaalit arkiaskareet, kuten nauraminen ja pullosta suoraan juominen alkoivat kummallisesti tuottaa vaikeuksia. Naurun kohdalla huomasin, että vain toinen suunpieli liikkui. Varsin "yksipuolista" naurua siis. Toisaalta juodessa pullosta olin lähes valmis osallistumaan Mr. Wet T-shirt -skaboihin, kun poreileva vana virtasi rinnuksille. Pohdin, että ei saakura. Nyt on tullut overdose pimpelipomi-soundeja ja Marion sieniä. Ehkä joku Super Soccerin pallokin kopsahtanut päähän. Loogisin päätelmä oli kuitenkin kuvaruudun liiallinen tuijottaminen, joka olisi lamauttanut naamatauluni. Kyllä, lamauttanut naamatauluni.

Asian kanssa elettiin ja porukoille en liiemmin hiiskunut. Vanhemmat alkoivat lopulta kummastelemaan outoa kasvojen elehdintääni. Notta tätä poikaa vietiin lääkäriin sitten. Terveyskeskuksen valkotakkinen setä tajusi tilanteen vakavuuden. Kasvohalvaus. Shit. Meinas kyllä jännäkakka koputella luukulla. Niin meikäläisellä kuin äitikullalla ja analyysin tehneellä sedälläkin. Taitaisivat tulla konsolipelit rajusti vähenemään päiväohjelmassa. Tai ei välttämättä. Tarkemmin taustoja tutkittaessa päädyttiin siihen, että aurinkoinen kevättalven retki Suomenlinnaan oli kaiken pahan alku ja juuri. Varsinkin, kun minä niin iloisesti ilman pipoa kannella parinkymmenen asteen pakkasessa olin jäädyttänyt naamavärkkini hermoradat. Huh, saatoin huoasta helpotuksesta. Marion sienet eivät olleetkaan myrkyllisiä.

Noh, siinä paineltiin yliopistolliseen keskussairaalaan, missä olikin asiantuntevaa porukkaa. He ottivat tilanteen haltuun ja kertoivat toimintakyvyn palautuvan hiljaksiin ajan myötä. Nyt taas toimii. Hymykin leviää kummallekin puolelle kasvoja. :)

PS. Tarinan opetus. Jos naama puutu, älä syytä siitä videopelejä. :thumbs:

PenkkiPelle sanoi:
Hiukset kasvavat nopeammin sen jälkeen kun ne leikataan lyhyeksi... (Parturi-kampaaja tuttuni sanoi että tämä on legendaa.)

Ainakin itse leikkaan lyhyeksi, niin kyllä ne ainakin mun mielestä kasvaa paljon nopeammin kuin sitten esim 3-5 senttiä kasvettuaan.

Raven sanoi:
Ainakin itse leikkaan lyhyeksi, niin kyllä ne ainakin mun mielestä kasvaa paljon nopeammin kuin sitten esim 3-5 senttiä kasvettuaan.

No silloin sen kasvun huomaa paremmin :thumbs: .
Itse olen kuullut jostain, ja voi hyvinkin pitää paikkaansa, että hiukset kasvavat vain juuresta ja muu osa on kuollutta. Ja ei niissä ole mitään "aisteja tms." millä juuret "tietävät", että nyt on latvoja leikattu, joten kasvetaanpa vähän nopeammin.

Se kun juopottelee ja käy eka kerran kusella niin sitten sen jälkeen saa ravata vessassa jatkuvasti. Siinä sitä sitten väännellään kupla otsassa.

Jos et syö lämmintä ruokaa, et syö hyvin. :david:

asspen sanoi:
Se kun juopottelee ja käy eka kerran kusella niin sitten sen jälkeen saa ravata vessassa jatkuvasti. Siinä sitä sitten väännellään kupla otsassa.

Mä oon kuullu että jos joutuu käymään ekan oluen jälkeen kusella, niin sitten joutuu käymään kusella myös jokaisen oluen jälkeen. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom