Luotto/maksukortit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Molemmat tulee ihan vitun kalliiksi.. Nordea nosti/nostaa reilulla kädellä kk/vuosimaksuja samalla kun ottaa kortit itselleen luottokunnalta.

S-visa (credit tai debit tai molemmat) vieläkin ilmaisia...

Itellä löytyy :

2 luottokorttia, 1 electron ja 1 visa debit. Maksaa 0e vielä vuoden pari paitsi electronista pitäisi tarkistaa rupeaako kohta maksamaan jotain.

Useimmiten noissa on juurikin esimerkiksi ensimmäinen vuosi ilmainen. Ei se tarkoita, että kortit on ilmaisia seuraavat 20-vuotta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, en ole avainasiakas, vaan CheckIn asiakas. Tuosta tarjouksena:
25 % alennus MasterCard -kortista. Uusi kuukausimaksullinen MasterCard-kortti lisäksi maksutta ensimmäisen vuoden ajan. *)

*) Ei koske MasterCard Gold tai Finnair Plus MasterCard -korttia.
Ja muuten hinnat:
MasterCard Silver -kortin hinta Check-in-asiakkaalle Vuosimaksullinen Hinta
MasterCard -yhdistelmäkortti tai MasterCard kortti 40,00 €
Onkohan tuo 40€ vuosimaksu vai aloitusmaksu?

Normaalihinta
Vuosimaksullinen Hinta
MasterCard -yhdistelmäkortti tai MasterCard kortti 50,00 €

Vastaavasti
Visa Silver ja Visa Silver -yhdistelmäkortin hinta Check-in-asiakkaalle
Luotollinen kortti Vuosimaksu on 2 % myönnetystä käyttörajasta, väh. 16 e/v, enint. 60 e/v
Maksuaikakortti Vuosimaksu on 2 % myönnetystä käyttörajasta, väh. 16 e/v, enint. 60 e/v
ja
Visa Silver ja Visa Silver -yhdistelmäkortin normaalihinta
Luotollinen kortti Vuosimaksu on 2 % myönnetystä käyttörajasta, väh. 16 e/v, enint. 60 e/v
Maksuaikakortti Vuosimaksu on 2 % myönnetystä käyttörajasta, väh. 16 e/v, enint. 60 e/v
Mitenhän nuo ääs-ryhmän kortit?
 
Tuli tilattua nyt visa nettiostoksia varten ja hetihän sitä piti kokeilla. Tilaus vahvistettiin tänään onnistuneeksi ja tavarat postitetuiksi, mutta katsottuani nordean nettipankista minkäännäköistä "jälkeä" maksusta ei löytynyt. Luottolimiitti edelleen täys eikä katevarausta ole.

Elikäs haen tässä nyt sitä, että tuleeko "jälki" viiveellä nettipankkiin ulkomailta tilattaessa, vai tuleeko sitten vain laskuna ensi kuun lopussa?

T: Pässi
 
Nordean checkininä on aika edukkaat luottokortit ja osakepalvelut.

Selvästi luottopäätökset joutuneet tarkkailun alle kun pitää toimittaa kopio työtodistuksesta MasterCard goldia hakiessa :D
 
Selvästi luottopäätökset joutuneet tarkkailun alle kun pitää toimittaa kopio työtodistuksesta MasterCard goldia hakiessa :D

Oho. Mä hain just pari viikkoa sitten samalla kertaa MasterCard Goldia ja Visa Goldia, eikä kyselty mitään dokumentteja. Suullisesti ilmoitin toki tiedot työsuhteesta ja palkasta. Voi olla että maltilliset luottorajat tai samassa pankissa oleva hyvin hoidettu laina vaikuttivat, tai sitten vain käytännöt vaihtelevat.
 
"voittekste kirjottaa mulle työtodistuksen, että saan luottokortin":eek:

Kas kun ei kysytä, että onko YT:t päällä.

Kyllä mulle lukee työsopimuksessa, että työsuhde on vakituinen. Kuvittelisin, että sitä tällä todistuksella tarkoitettiin.
 
Kyllä mulle lukee työsopimuksessa, että työsuhde on vakituinen. Kuvittelisin, että sitä tällä todistuksella tarkoitettiin.
Tosin taitais mennä petoksen puolelle jos tuossa tilanteessa antais jonkun vanhan työsopimuksen. Sinänsä ei ihme jos haluavat jotain tuoreempaa infoa.

Hieman kyrsii omalla kohdalla se, ettei Diner käy juuri missään. Tosin tais käydä esim Citymarketissa vaikkei perus KK-kaupassa käykään. Ellei sitten ole täysin toimipaikkakohtaista.

Kuulin lisäksi huhua, että Diner on kauppiaalle helvetin kallis eikä sen takia ihmekään, ettei käy jokaisessa paikassa.
 
Eikö kelpaa palkkakuitti? Usein niissä on työsuhteen alkamisaika.
Ei. Niitä kiinnosti työsuhteen laatu, joka ei ilmene palkkakuitista.

Saa kuulemma helpommin kortin jos on lainaa samassa pankissa. Itse kyllä lainaisin mieluummin kaverille joka on velaton :D

Luottoraja oli se pienin, 5000. Lähinnä niiden matkavakuutusten takia olisin vaihtanut.
 
Saa kuulemma helpommin kortin jos on lainaa samassa pankissa.

Luottoraja oli se pienin, 5000. Lähinnä niiden matkavakuutusten takia olisin vaihtanut.

Joo, niin arvelinkin että kun takana on isompi luottopäätös niin tuollainen kortti on siihen vain pieni lisä. Sanoivatko sulle pankissa että 5000 € on pienin luottoraja MasterCard Goldiin? Mä sain ihan itse valita ja otin kyllä tuota pienemmän. Vaikuttaakohan tuohon myöntävä pankki, mun kortit on Sammosta.

Kuulin lisäksi huhua, että Diner on kauppiaalle helvetin kallis eikä sen takia ihmekään, ettei käy jokaisessa paikassa.

Niinhän se onkin. Dinersin provisio on neljän prosentin hujakoilla kun taas Masterissa/Visassa ~1 %, joten ei todellakaan ole ihme ettei käy läheskään joka paikassa. On tuosta keskustelua tässä ketjussa aikaisemminkin. Perinteiset pankkikortithan ovat kauppiaalle halpoja, eikä uutta debit-kortti –kehitystä oteta innolla vastaan kun niissä on myös prosenttiperusteinen provisio.
 
Kuulin lisäksi huhua, että Diner on kauppiaalle helvetin kallis eikä sen takia ihmekään, ettei käy jokaisessa paikassa.


Diners ja Amex on molemmat todella kalliita kauppiaille, siksi niillä ei monessa paikassa voikaan maksaa. Amexin komissio on 3,5% ostosummasta ja Diners oli muistaakseni vielä kalliimpi. Tavallinen luottokortti haukkaa puolen prosentin luokkaa komissiona.
 
Back
Ylös Bottom