Luotto/maksukortit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Itse otin Goldini jo vuosia sitten ja silloin oli vaihtoehtoina 5000 tai 8000 tonnin limiitti. Otin ton pienemmän. Nykyään tuo on siis avainasiakkaalle ilmainen. Sisälsi ennen ainakin matkavakuutuksen, sisältänee varmaan vieläkin? Nordeasta tiedon sais, mutta nyt ei ole matkaa tiedossa, niin eipä ole jaksanut kysellä.

Itse täytin sen 5000. Mainitsemasi 5 000 000 tai 8 000 000 tuntuu melkoiselta luottamukselta pankin taholta ;)

Juuri vakuutuksen takia sen tosiaan tilasinkin (puhumattakaan hienosta ulkoasusta), tosin ko. vakuutus ei käsittääkseni ole kovin kattava ja on AIG:n.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo Goldissa on minimi luottoraja 5000€.

Mulla on sekä Visa Goldissa että MasterCard Goldissa luottorajana 2000 €, eikä kukaan sanonut että se olisi liian pieni. Sampo pankin myöntämiä molemmat.

Matkavakuutus on voimassa vain jos matkasta vähintään 75% on maksettu kyseisellä luottokortilla.
 
Joo Goldissa on minimi luottoraja 5000€, mutta se voi olla ihan mitä tahansa 8000€ asti (toki sopimalla senkin saa muutettua vaikka kuinka suureksi). Eli ei vain joko 5000 tai 8000. Matkavakuutus löytyy kortista ja kerran sitä olen testannut. Hidasta oli korvaus, mutta rahat kumminkin tulivat.

Itsekin olen kertaalleen testannut matkavakuutusta ja hyvin toimi. Emäntä joutui sairaalahoitoon yhellä reissulla kun sai järkyttävän ripulin. Ei nähty edes koko laskua, sairaala laskutti suoraan vakuutusyhtiötä (AIG). Jälkikäteen jouduttiin selvittämään että minä päivinä ja miten pitkään oli sairaalassa ja laittaan lentolipuista kopiot (muistaakseni näin). Syynä se, että sairaalat kusettaa vakuutusyhtiöiltä ylimääräsiä päiviä aika helposti.

Me ei siis ikinä nähty sitä laskua, eikä tänä päivänäkään tiedetä paljonko emännän sairaalakäynti yleensäkää maksoi.
 
Mulla on sekä Visa Goldissa että MasterCard Goldissa luottorajana 2000 €, eikä kukaan sanonut että se olisi liian pieni. Sampo pankin myöntämiä molemmat.

Matkavakuutus on voimassa vain jos matkasta vähintään 75% on maksettu kyseisellä luottokortilla.

Juu nämä on pankki ja maa kohtaisia mitkä on luottorajat korteille. Nordean MC Goldissa ainakin esitteiden mukaann luottoraja lähtee 5000€ ja siinä ainakin matkavakuutus on voimassa vaikka matkaa ei olisi maksettu kortilla.
 
Tuo Santanderin ja Luottokunnan uus kortti on aika pätevä.
Joo sama tippui itselle postissa kun toi vanha GeMoney masteri loppui. vähintään 30pv korotonta maksuaikaa parhaimmillaan 60pv (laskutuskausi on aina kalenterikuukausi ja sen aikana tehdyt ostot tulevat maksettavaksi seuraavan kuukauden viimeinen päivä).

Itseasiassa taitaa olla niin ettei Santanderilla ole oikeastaan mitään tekemistä sen kanssa vaan kortti on HYPO:n Visa.
 
Kellään tietoa seuraavanlaisesta tapauksesta?
Maksoin ostokseni englantilaisesta nettikaupasta s-pankin visa debitillä. Jos tavarat jäävät saamatta, onko pankki korvausvelvollinen.
Vai vaatisiko korvauksen saaminen luottokunnan myöntämän luottokortin käyttöä?
 
Diipa diipa,ettäkö kaksi vuotta vanha kone korvataan täydestä arvosta,uskokoon ken tahtoo :D

No näitä ostoturva yms. vakuutuksia on ollut jo vuosia Visankin yhteydessä eli mistään uudesta jutusta ei ole kyse. Ja kyllä, vakuutusehtojen mukaan korvataan mahdolliset vahingot, itse en jaksanut lukea ehtoja kokonaan tuosta mutta ainakin op:n visoihin kuuluva ostoturva korvaa ilman ikävähennyksiä joten eiköhän tuokin.
 
Tässä olisi yksi aika halpa kortti. Ei vuosimaksua ja korkokin n.7%. Ei mikään paha, kun mitään kytköksiäkään ei vaadita.

Tosin jos ei koskaan ole mitään judoa harrastanut, niin voi olla vähän outoa esitellä ko korttia.
 
Back
Ylös Bottom