Joo, niin arvelinkin että kun takana on isompi luottopäätös niin tuollainen kortti on siihen vain pieni lisä. Sanoivatko sulle pankissa että 5000 € on pienin luottoraja MasterCard Goldiin? Mä sain ihan itse valita ja otin kyllä tuota pienemmän. Vaikuttaakohan tuohon myöntävä pankki, mun kortit on Sammosta.
Niinhän se onkin. Dinersin provisio on neljän prosentin hujakoilla kun taas Masterissa/Visassa ~1 %, joten ei todellakaan ole ihme ettei käy läheskään joka paikassa. On tuosta keskustelua tässä ketjussa aikaisemminkin. Perinteiset pankkikortithan ovat kauppiaalle halpoja, eikä uutta debit-kortti –kehitystä oteta innolla vastaan kun niissä on myös prosenttiperusteinen provisio.
Minusta Nordean pienin oli 5000 Goldille. Vai 2000, en muista. Kuitenkin, ei mennyt läpi vaikka ollut n. 5 vuotta 2000 rajalla Visa tai MasterCard. Aikaisemmin olisi tuskin ketään kiinnostanut.
Yhä, en ymmärrä miten luotolla voi saada lisää luottokelpoisuutta. Kuulostaa naisen logiikalta Ymmärrän toki että pankit elävät koroilla, mutta miettisin ehkä enemmän sitä maksukykyä. Subprimekriisillä taisi olla jotain etäistä tekemistä tämän kanssa:D