Luotto/maksukortit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, niin arvelinkin että kun takana on isompi luottopäätös niin tuollainen kortti on siihen vain pieni lisä. Sanoivatko sulle pankissa että 5000 € on pienin luottoraja MasterCard Goldiin? Mä sain ihan itse valita ja otin kyllä tuota pienemmän. Vaikuttaakohan tuohon myöntävä pankki, mun kortit on Sammosta.



Niinhän se onkin. Dinersin provisio on neljän prosentin hujakoilla kun taas Masterissa/Visassa ~1 %, joten ei todellakaan ole ihme ettei käy läheskään joka paikassa. On tuosta keskustelua tässä ketjussa aikaisemminkin. Perinteiset pankkikortithan ovat kauppiaalle halpoja, eikä uutta debit-kortti –kehitystä oteta innolla vastaan kun niissä on myös prosenttiperusteinen provisio.

Minusta Nordean pienin oli 5000 Goldille. Vai 2000, en muista. Kuitenkin, ei mennyt läpi vaikka ollut n. 5 vuotta 2000 rajalla Visa tai MasterCard. Aikaisemmin olisi tuskin ketään kiinnostanut.

Yhä, en ymmärrä miten luotolla voi saada lisää luottokelpoisuutta. Kuulostaa naisen logiikalta :) Ymmärrän toki että pankit elävät koroilla, mutta miettisin ehkä enemmän sitä maksukykyä. Subprimekriisillä taisi olla jotain etäistä tekemistä tämän kanssa:D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullehan ei edes Visaa myönnetä, syytäkään ei kerrota. Kaikki on ihan kunnossa, mutta ei vaikka olen vinkunut aika tasaiseen joka kuukausi.
Parin viikon päästä taas aika mennä konttorille riehuu, josko auttais. On se saatana kumma että asuntolainan pankki kyllä myöntää, mutta yhtä vitun korttia en saa :D
 
Mullehan ei edes Visaa myönnetä, syytäkään ei kerrota. Kaikki on ihan kunnossa, mutta ei vaikka olen vinkunut aika tasaiseen joka kuukausi.
lol, tuskin on ihan kunnossa, jos sitä korttia ei myönnetä. Eikä ne sitä syytä siellä konttorilla välttämättä tiedä, luottokuntahan nuo ratkaisee. Turhaan siis pankissa riehut. Soita luottokuntaan ja kysele josko kertoisivat syyn. Ja asuntolainan myöntämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä luottokelpoisuuden kanssa. Lainan nyt saa melkein kuka tahansa jos on vakuudet/takaajat kunnossa.
 
lol, tuskin on ihan kunnossa, jos sitä korttia ei myönnetä. Eikä ne sitä syytä siellä konttorilla välttämättä tiedä, luottokuntahan nuo ratkaisee. Turhaan siis pankissa riehut. Soita luottokuntaan ja kysele josko kertoisivat syyn. Ja asuntolainan myöntämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä luottokelpoisuuden kanssa. Lainan nyt saa melkein kuka tahansa jos on vakuudet/takaajat kunnossa.

Mulla ei ole luottotiedot menneet, ei muita velkoja kuin asunto, ja säännölliset tulot.Täytän kaikinpuolin kaikki kriteerit, johan ne on mulle sen jo itsekin sanoneet. Op:lta sain viestiä useasti, että soittoa konttoriin jos haluun tietää syytä hylkyyn. Eipä ne mitään silti sanoneet, eräs täti epäili, että johtuu siitä, kun olen ollut pankin asiakas niin vähän aikaa. Tiedä häntä.
 
Mulla ei ole luottotiedot menneet, ei muita velkoja kuin asunto, ja säännölliset tulot.Täytän kaikinpuolin kaikki kriteerit, johan ne on mulle sen jo itsekin sanoneet. Op:lta sain viestiä useasti, että soittoa konttoriin jos haluun tietää syytä hylkyyn. Eipä ne mitään silti sanoneet, eräs täti epäili, että johtuu siitä, kun olen ollut pankin asiakas niin vähän aikaa. Tiedä häntä.
Mitkä kriteerit? Tiedätkö varmasti kaikki kriteerit?

Pankeilla taitaa olla kaikilla ns pistejärjestelmä joilla pisteyttävät asiakkaat ja luottokorttia hakiessa katsotaan riittääkö pojot vai ei. About kaikki sinusta pankin keräämät tiedot kyllä käytetään hyväksi...
 
Useimmiten noissa on juurikin esimerkiksi ensimmäinen vuosi ilmainen. Ei se tarkoita, että kortit on ilmaisia seuraavat 20-vuotta.
08 oli "ilmainen v2008 loppuun" ja nyt katsoin niin päivitetty vuodeksi 2009. Saas nähdä voi olla että vuoden parin päästä rupeaa maksamaan tai sit ei. Osuuskunta on osuuskunta ja oy on oy. Neva nou


Aika kallis toi nordean normihinta. Sampossa 5e/kk 2 goldia ym sälää(säästötili pienellä marginaalilla jne). 50e/vuosi on aika kova hinta yhdestä kortista
 
Jonku kortin tarttis saada millä onnistuu maksaminen netissä ulkomailta tilattuna siis, millanen olis tähän käyttöön sopiva kun electronilla ei onnistu???
Ikää on 19 joten ei luottokorttii oikee taho saada enne ku on 20 vaikka vakityö ym. kyllä löytyy. Onko minkäänlaista korttia tuohon tarkoitukseen mahdollista saada??

Ainakin Sampopankilla on luototon MasterCard, eli toimii kuten pankkikortti, mutta voi maksaa tietenkin vaan niissä paikoissa jossa Master käy. Voi maksaa myös netissä ja nostaa käteistä sekä koti- että ulkomailla. Eikä käyttäminen maksa mitään, muuta kuin sen normaalin pankin palvelumaksun/kk. Siis astetta reteempi kuin VisaElektron :hyper: Itse hain sellaisen kun tarvetta ei luotolle ole, mutta netissä ja matkoilla on aika kätevä. Kortin haku oli aika mielenkiintoinen prosessi, kysyttiin intin käymiset, tittelit ja koulutukset, perhesuhteet yms. :david:
 
Ainakin Sampopankilla on luototon MasterCard, eli toimii kuten pankkikortti, mutta voi maksaa tietenkin vaan niissä paikoissa jossa Master käy.

Niin, tuo on juuri sellainen debit-kortti, joilla on tarkoitus korvata kansalliset pankkikortit olikohan ensi vuoden loppuun mennessä. Kaupan kannalta hinnan lisäksi huono myös siinä mielessä, että rahojen saaminen kestää yleensä kauemmin kuin normaalin pankkikorttimaksun jälkeen.
 
Mulla ei ole luottotiedot menneet, ei muita velkoja kuin asunto, ja säännölliset tulot.Täytän kaikinpuolin kaikki kriteerit, johan ne on mulle sen jo itsekin sanoneet. Op:lta sain viestiä useasti, että soittoa konttoriin jos haluun tietää syytä hylkyyn. Eipä ne mitään silti sanoneet, eräs täti epäili, että johtuu siitä, kun olen ollut pankin asiakas niin vähän aikaa. Tiedä häntä.

Varmaan eroa on silläkin, haetko oikeasti LUOTTOA korttiin vai maksuaika-ominaisuutta. Hakiessahan täytetään lapuke, johon merkitään maksusuunnitelma, eli haluatko oikeasti luottoa vai maksatko kuukausittain kaiken pois kerralla, jolloin korkoakaan ei kerry.

Mulle myönnettiin MC, kun hain sitä ekana vuonna opiskeluputken jälkeen ja olin määräaikaisessa virkasuhteessa. Tosin yliopistolla suunnilleen kaikki työt on määräaikaisia. :rolleyes:
 
Mulla ei ole luottotiedot menneet, ei muita velkoja kuin asunto, ja säännölliset tulot.Täytän kaikinpuolin kaikki kriteerit, johan ne on mulle sen jo itsekin sanoneet. Op:lta sain viestiä useasti, että soittoa konttoriin jos haluun tietää syytä hylkyyn. Eipä ne mitään silti sanoneet, eräs täti epäili, että johtuu siitä, kun olen ollut pankin asiakas niin vähän aikaa. Tiedä häntä.


Ootko kokeillut sitä Op:n sivuilla olevaa "Testaa mikä kortti sinulle"? Mä kokeilin, niin mun iällä ei saa Visaa (MC:a en yrittänyt), muuten kaikki olis ollut jees...
Olisko muistaakseni niin, että pitää olla meidän pankissa yli 23- vai yli 25-vuotias, että myöntävät sen kortin.
 
Ootko kokeillut sitä Op:n sivuilla olevaa "Testaa mikä kortti sinulle"? Mä kokeilin, niin mun iällä ei saa Visaa (MC:a en yrittänyt), muuten kaikki olis ollut jees...
Olisko muistaakseni niin, että pitää olla meidän pankissa yli 23- vai yli 25-vuotias, että myöntävät sen kortin.


MC:n myöntää pankki toisin kuin Visan. Näin ollen voi olla helpompaa saada MC. Itse en saanut 2005 tavallista Visaa, mutta MC Gold lyötiin käteen Nordeasta.:D
 
MC:n myöntää pankki toisin kuin Visan. Näin ollen voi olla helpompaa saada MC. Itse en saanut 2005 tavallista Visaa, mutta MC Gold lyötiin käteen Nordeasta.:D

Nyt toukokuusta 2009 lähtien myös Nordea myöntää myös Visat. Eli jatkossa noita saa sitten varmaan yhtä helposti tai vaikeasti.
 
Nyt toukokuusta 2009 lähtien myös Nordea myöntää myös Visat. Eli jatkossa noita saa sitten varmaan yhtä helposti tai vaikeasti.

Mahtaako muuten nyt Nordea vastata noista maksuista samalla tapaa kun Luottokunta. Eli esim. luotolla ostaessa lentolippuja mikäli firma menee konkkaan niin luottoyhtiö (tässä tapauksess Nordea) korvaa tappion?
 
En tajua. Itse hain Visan heti kun oli 60 opintoviikkoa yliopistossa täys ja onnistui ihan hyvin. Taisin olla tuolloin juuri 21.

Jännästi kyllä lisääntynyt tämä varovaisuus..
 
S-Pankin Visaa tuntuvat kovasti mainostavan. Taitaa olla aika lähellä markkinoiden pienimpiä korkojakin.

Eikä sitäkään myönnetä alle 23-vuotiaille.
 
Eikä sitäkään myönnetä alle 23-vuotiaille.

Höpö höpö. Kaikkia luottokortteja kuten muitakin lainoja myönnetään kaikille oikeustoimikelpoisille (yli 18-v) henkilöille. Se vain riippuu siitä mikä on sinun luottoriski. Kaveri sai MC Platinumin 20 000€ luottorajalla ja Amex Platinumin 19-vuotiaana ilman työsuhdetta. Tosin omaisuus oli sitten taas "hieman" eriluokkaa. Eli ei se ikä ole mikään kiveen hakattu raja vaan kokonaisuus.
 
Minusta Nordean pienin oli 5000 Goldille. Vai 2000, en muista. Kuitenkin, ei mennyt läpi vaikka ollut n. 5 vuotta 2000 rajalla Visa tai MasterCard. Aikaisemmin olisi tuskin ketään kiinnostanut.

Yhä, en ymmärrä miten luotolla voi saada lisää luottokelpoisuutta. Kuulostaa naisen logiikalta :) Ymmärrän toki että pankit elävät koroilla, mutta miettisin ehkä enemmän sitä maksukykyä. Subprimekriisillä taisi olla jotain etäistä tekemistä tämän kanssa:D

Itse otin Goldini jo vuosia sitten ja silloin oli vaihtoehtoina 5000 tai 8000 tonnin limiitti. Otin ton pienemmän. Nykyään tuo on siis avainasiakkaalle ilmainen. Sisälsi ennen ainakin matkavakuutuksen, sisältänee varmaan vieläkin? Nordeasta tiedon sais, mutta nyt ei ole matkaa tiedossa, niin eipä ole jaksanut kysellä.
 
Itse otin Goldini jo vuosia sitten ja silloin oli vaihtoehtoina 5000 tai 8000 tonnin limiitti. Otin ton pienemmän. Nykyään tuo on siis avainasiakkaalle ilmainen. Sisälsi ennen ainakin matkavakuutuksen, sisältänee varmaan vieläkin? Nordeasta tiedon sais, mutta nyt ei ole matkaa tiedossa, niin eipä ole jaksanut kysellä.


Joo Goldissa on minimi luottoraja 5000€, mutta se voi olla ihan mitä tahansa 8000€ asti (toki sopimalla senkin saa muutettua vaikka kuinka suureksi). Eli ei vain joko 5000 tai 8000. Matkavakuutus löytyy kortista ja kerran sitä olen testannut. Hidasta oli korvaus, mutta rahat kumminkin tulivat.
 
Jonku kortin tarttis saada millä onnistuu maksaminen netissä ulkomailta tilattuna siis, millanen olis tähän käyttöön sopiva kun electronilla ei onnistu???
Ikää on 19 joten ei luottokorttii oikee taho saada enne ku on 20 vaikka vakityö ym. kyllä löytyy. Onko minkäänlaista korttia tuohon tarkoitukseen mahdollista saada??
Tuo electronin toimivuus on ihan pankkikohtaista. Säästöpankilla, tai Paikallisosuuspankilla ei muistaakseni toiminut, mutta vastaavasti vaikkapa Nordean, Osuuspankin ja S-pankin korteilla pitäisi toimia viimeistään silloin, kun käy napauttamassa nettimaksuominaisuuden käyttöön.
 
Back
Ylös Bottom