Luotto/maksukortit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
siinä mielessä tarkoitin että outoa kun kyse oli kultakortista jota mainostettiin että "ei ennalta määrättyä käyttörajaa" ja työkaverin ansiot oli kuitenkin kohtuulliset.

"
Kortilla ei ole ennalta määrättyä käyttörajaa, vaan se määräytyy mm. oman maksukykysi ja -historiasi mukaan. Valvomme kuitenkin maksuhistoriastasi poikkeavia ostotapahtumia ja tavanomaista suuremmista hankinnoista tulee ilmoittaa luotonvalvontaan. Oman turvallisuutesi takia.
"

http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641,19082,00.asp?

Edit. Vai uskotko, että tavalliselle palkansaajalle oli tulot kuinka kovat tahansa annetaan rajaton luotto? Eli voisi mennä vaikkapa Bugatin tehtaalle ja ostaa Veyron tuosta noin vain? Tai vaikkapa Uusi Airbus 380 kaikilla herkuilla.

Olen vierestä seurannut kun yli 200t€ euron ostos suoritettiin perus-amexilla. Lentopisteet olivat kuulemma kohtuulliset:)

Edit. Vai uskotko, että tavalliselle palkansaajalle oli tulot kuinka kovat tahansa annetaan rajaton luotto? Eli voisi mennä vaikkapa Bugatin tehtaalle ja ostaa Veyron tuosta noin vain? Tai vaikkapa Uusi Airbus 380 kaikilla herkuilla.[/QUOTE]

no en nyt ihan tuota tarkoittanut. vertasin vaan mielessäni esim omaan masteriin jossa on 8500e luottoraja. luulis kultakortilla kuitenkin sen verran "katetta" olevan.

Ei taida sisältää, mutta oman kokemukseni mukaan AIG:n matkavakuutuksen korvauspalvelu on jotain aivan kauheaa.

Me ollaan saatu sitäkautta kahdet korvaukset. Toisella matkalla vietiin matkatavaroita ja toisella emäntä joutu sairaalaan tiputukseen vatsapöpön takia. Kummallakaan kerralla ei ongelmia ollut.

Me ollaan saatu sitäkautta kahdet korvaukset. Toisella matkalla vietiin matkatavaroita ja toisella emäntä joutu sairaalaan tiputukseen vatsapöpön takia. Kummallakaan kerralla ei ongelmia ollut.

Hieno juttu, että teillä toimi! Itsellä on sitten sattunut huono tuuri korvauskäsittelijän kanssa.:)

Edit. Vai uskotko, että tavalliselle palkansaajalle oli tulot kuinka kovat tahansa annetaan rajaton luotto? Eli voisi mennä vaikkapa Bugatin tehtaalle ja ostaa Veyron tuosta noin vain? Tai vaikkapa Uusi Airbus 380 kaikilla herkuilla.

Amex ei kuitenkaan ole luottokortti vaan maksuaikakortti jossa koko saldo pitää maksaa eräpäivänä pois. 5000€ alkaa aika monella tulemaan vastaan kuukausittaisena käyttörajana, jos pitäisi maksaa heti pois.

KyntöSika sanoi:
Olen vierestä seurannut kun yli 200t€ euron ostos suoritettiin perus-amexilla. Lentopisteet olivat kuulemma kohtuulliset

Tuskin ihan "kylmiltään" meni läpi? Taisi myyjä firmallekkin olla huono diili sillä amexin palkkiot on jotain 4% luokkaa ostoksesta. Eli jos olisi maksanut käteisellä niin varmaan olisi saanut tingattua tuon n. 4% lisää pois hinnasta. 8000€:lla saa myös jo aika paljon lentomatkoja;)

Tästä päästäänkin myös siihen miksi Amex ei käy kaikkialla. Komissiot ovat liian kovat verrattuna Visan ja MC:n vastaaviin (1-2% luokkaa).

Asiakas maksoi ostoksensa mustalla Amexilla. En kysynyt henkkareita.
Noniin! Kyseessä ei siis ollut ihan perus-amex, vaan musta sellainen. Todennäköisesti asiakas on myös ennen ostosta ilmoittanut korttiyhtiöön tulevasta ostoksesta.:)

Ja se, että et kysynyt henkkareita ei tainnut mennä ihan sääntöjen mukaan. Jos olisikin käynyt niin, että kortti ei olisikaan ollut oikealla omistajalla, niin firma olisi joutunut nuolemaan näppejään...

edit. Miten muuten Taha lityt tuohon KyntöSian tapaukseen?!

Mua aina alkaa huvittamaan jos joku maksaa Visalla lähikaupassa, vaikka siitä ei ylimääräisiä kuluja tulisikaan.
Itse maksan aivan kaiken luottokortilla ja täten tuotan ilmeisesti huvitusta ainakin sinulle.

Suomessa voisin tietysti maksaa pankkikortillakin, mutta sitten jäisi Finskin pinnat saamatta. Monella luottokortilla on vastaavanlaisia rahanarvoisia piste-etuja, joita ei pankkikortilla maksaessa saa. Lisäksi on kätevää, että kaikki kulut on samalla laskulla riippumatta siitä, missä maassa sattui korttia vinguttamaan.

Maksuaika seuraavaan laskuun on korotonta, joten tuossa voittaa talletuskoron verran vaikkei mitään muita etuja olisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä myös kaikki luottokortilla.

syyt:

- koroton maskuaika seur. laskuun.
- tilin rahat tarvittaessa muuhun käyttöön tai ainakin nimellisellä korolla.
- pistesysteemi kertyy koko ajan
- talouden ostoksista 1 lasku kuussa. helppo maksaa ja myös seurata kuluja jos haluaa
- kova kilpailu korttifirmoilla = helppo saada kortin mahd.vuosimaksusta alennusta/ilman vuosimaksua, joten parhaimmillaan saa ihan oikeasti korvauksen siitä että käyttää ko. korttia maksamiseen

Mulla on usein käteistä. Oikeastaan tankkaan enää kortilla. Suosittelen kokeilemaan pari kuukautta. Konkreettinen rahankulutus laskee huomattavasti. Jotenkin sen käytön tajuaa paljon paremmin kun ne summat näkee lompakossa. Heräteostokset jää vähemmälle ja kyllä ne rahat kotona ja tilillä säilyy. Kortti vain ihan hätätapauksia varten.

Ja ei pääse verottaja seuraamaan niin hyvin. :D

Musta taas tuntuu, että se raha on jo menetetty siinä vaiheessa kun se on lompakossa. Heräteostot ovat vähentyneet huomattavasti sen jälkeen kun aloin maksaa korteilla. Olen niin saita, että lasken paljonko tulee loppusummaksi; käteisen kanssa piti vain laskea että riittää. Useimmilla varmaankin toimii toisin päin, eli ei tule ostettua jos käteistä ei satu olemaan ja pitäisi mennä nostamaan lisää, mutta mulla kortti on parempi. Käteinen on jo poissa tililtä ja voi mennä omille teilleen.

^ Noin mä ajattelin ennen. Mutta kun nostaa rahaa kasan ja sen pitää riittää tietyn ajan. Jos ne loppuu, niin ne on loppu. :D Jos tarvitsee jotain kalliimpaa, niin punnitsee, että tarvitseeko sitä ja laittaa rahat syrjään sitä varten. En mä ole itseäni vararikkoon korteilla ja luotoilla saanut. Mutta se ostaminen on niin paljon helpompaa sen visan kanssa. Tai sitten vaan siirtelee rahaa käyttötilile ja maksaa kortilla.

En ole edes katsonut, että mitkä kortit käyvät tavallisessa ruoka-kaupassa. Muistaako kukaan?

Tavallinen ruokakauppa on aika laaja käsite. Käsittääkseni kauppias määrittelee mitkä kelpuuttaa, mutta yleisluontoisesti voidaan sanoa, että Visa ja Mastercard käy kaikkialla missä kortit ylipäätäänsä hyväksytään maksuvälineenä. Suomessa Amex ja Diners käy hieman heikommin. Esim. jenkkilän ikoni McDonald's ei kelpuuta Amexia maksuvälineeksi (ainakaan pk-seudulla):D

Mitä isompi liike sitä varmemmin Amex ja Diners käy.

^ Noin mä ajattelin ennen. Mutta kun nostaa rahaa kasan ja sen pitää riittää tietyn ajan. Jos ne loppuu, niin ne on loppu. :D Jos tarvitsee jotain kalliimpaa, niin punnitsee, että tarvitseeko sitä ja laittaa rahat syrjään sitä varten. En mä ole itseäni vararikkoon korteilla ja luotoilla saanut. Mutta se ostaminen on niin paljon helpompaa sen visan kanssa. Tai sitten vaan siirtelee rahaa käyttötilile ja maksaa kortilla.

Voi olla että tämä on vähän suhteessa siihen, paljonko sitä rahaa on edes teoreettisesti olemassa. Meitähän on siis kahden hengen taloudessa kaksi osa-aikatyöläistä, joista kumpikin opiskelee mutta ei saa opintotukea, toinen saa asumislisää. Voi olla, että olisin hövelimpi korttien kanssa, jos tilillä olisi enemmän rahaa; nyt on useinkin niin että loppukuusta pitää kaupassa laskea.

Amex ja Diners käy ainakin S-ryhmän kaikissa päivittäistavarakaupoissa, kuvittelisin että näin ollen myös K-kaupoilla ei olisi varaa olla hyväksymättä.
Visa ja Master toki joka paikassa.

Mulla on usein käteistä. Oikeastaan tankkaan enää kortilla. Suosittelen kokeilemaan pari kuukautta. Konkreettinen rahankulutus laskee huomattavasti. Jotenkin sen käytön tajuaa paljon paremmin kun ne summat näkee lompakossa. Heräteostokset jää vähemmälle ja kyllä ne rahat kotona ja tilillä säilyy. Kortti vain ihan hätätapauksia varten.

Ja ei pääse verottaja seuraamaan niin hyvin. :D

Mulla taas päinvastoin, konkreettinen rahankulutus nousee pikkuostosten muodossa jos on käteistä mukana. Jos on taskun pohjalla kolikoita niin ne tulee herkästi työnnettyä kaupasta lähtiessä pelikoneeseen ja pikkusetelit menee aina johonkin muuhun turhaan.
Ainoat käteiset mulla on autossa parkkikolikoiden muodossa, kaikki muu menee kortilla. Käteistä mukana vain tarvittaessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom