Luopuisitko/Oletko luopunut TV:stä?

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Tajusin tuossa päivänä eräänä, etten ole avannut TV:tä moneen päivään (tosin tähän kyllä vaikuttaa pienoinen tekninen ongelmakin, katson TV:tä tietokoneen kautta ja äänet eivät nyt jostain syystä toimi, mutta se on sivuseikka). Tuli mieleeni, että ihan hyvin tulisin toimeen ilmankin - uutiset ja säätiedot yms. kun voi yhtä hyvin kuunnella radiosta/lukea netistä tai Metrosta/Satasesta. Elokuvat taas katson mieluummin leffateatterissa (tai kaverin luona DVD:ltä kunnon laitteilla). Ja kuka kaipaa typeriä sarjoja, kun voi surffata Pakkiksella tai notkua ircissä? :D Oikeastaan ainut, mitä todella jäisin kaipaamaan, ovat muutamat mielenkiintoiset dokkarit/ajankohtaisohjelmat sekä isot urheilutapahtumat.

Mielipiteitä/kokemuksia? Onko elämää ilman televisiota?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gillyanne sanoi:
...isot urheilutapahtumat.

Ei olisi elämää olla töllötön näinä aikoina. Futis EM nääs. Muuten voisin kesäksi töllön antaa jollekin hoitoon, kun ei tule paljon väijyttyä...

Se on muuten jännä kuinka vapautunut tunne tulee kun on tietokone sekä televisio kummatkin kiinni.Aina sitä melkein jompaa kumpaa tulee töllötettyä, pitäs ottaa vaikka kerran viikkoon sellainen päivä että pitäisi molemmat toosat kiinni ja lukis vaikka hyvän kirjan.

telkkua ei tule tsiikattua muuta kuin uutisten ja dokkareiten takia,
vähän oli siis turha ostaa uus telkku... :(

En tulis todellakaan ilman tv:tä toimeen... Tai tulisin mä vähän aikaa, mutta en mitään pitkiä ajanjaksoja. Sieltä tulee urheilutapahtumat, suosikkisarjat ym. ym! Melkein aina kotona ollessa katon joko tv:tä tai pyörin netissä... aikalailla fifty-fifty.

Vähän tulee telkkaa katottua vaikka kanavia on vajaat 30 kappaletta. Oon miettiny että möisin koko laatikon pois ja ostaisin tilalle videotykin, siitä ois iloa peleissä ja DVD leffoissa. Vielä joku digitv viritinkortti tietokoneeseen kaiken varalta että sais tykillä katottua vaikka ne tärkeimmä eli uutiset tai kun suomi häviää ruotsille lätkän mm f.inaalissa.

noin puolivuotta olen nyt elellyt katsomatta tv:tä, pari kuukautta sitte pääsin viimein eroon tuosta pölynkerääjästä. Kieltämättä ei ole hetkeäkään tehnyt mieli hankkia kyseistä laitosta uudelleen

Ilman telkkaria tulisin toimeen, siis ilman tv-lähetyksiä. Telkku tarvitaan DVD leffojen katteluun. Mutta ilman nettiä ei ois mitään mahiksia tulla toimeen... ;)

En omista töllöä, mutta molemmilta kämppiksiltä löytyy. Niitä tulee katsottua kun joku kiva DVD osuu kohdalle. Eipä juuri muuten.

Erään muuton aikana myin töllön ja tarkoitus oli sitten ostaa uusi. Rahaa ei paljoa ollut niin ajattelin tehdä pikku testin. Kahdeksan kuukautta tuli oltua ilman töllöä. Kerran tai pari tuli kuukaudessa ohi mennen katsottua töllöä jonkun kaverin luonna. Olihan se outoa. Kun taas telivision ostin niin oli aika hupaisaa katsella aivan uusia sarjoja ja tuntui että kolmoseltakin tuli muutakin kuin uusintoja :D

Samanlaisen testin tein puhelimen kanssa ja se teki tiukkaa. Oli aika raskasta käydä kaverin luona joka asui parin kilsan päässä ja todeta ettei hän ole kotona. Vähän väliä sai kuunnella narinaa ettei mua saa mistään kiinni :rolleyes: . Tämmöinen testi olisi ollut aivan mahdoton jos olisi ollut silloin töitä tai muita velvoitteita. Vajaa puoli kestin sitten oli pakko hommata puhelin..Piru kun olisi omakotitalo niin pääsis kokeilemaan elämistä ilman sähköä :D

En varmana loupuisi kun pari kuukautta sitten uuden ostin.

Töllöä en oo kattonu pitkään aikaan vaikka tv:n omistankin ja digi-tv kotinkin tietokoneeseen. Mulla pienenä muuta elämää ei ollukkaan kun tv:tä katsoa ja porukat aina nauroi mulle kun ruokapöydässä näyttelin tv-mainoksia ulkoa :lol2: Lopetin aktiivisen tv:n katselun joskus kasiluokalla, olin koukussa varmaan jokaikiseen tv-sarjaan. Nykyään taas netissä menee varsinkin arkena joskus useitakin tunteja. Ja mun nettikäyttö on sitä että luen Pakkotoistoa, koska pakkotoisto tukee elämää :lol2:

En minä ilman telkkua vois olla. Ilman nettiä voisin olla(tosin tylsäähän se olisi jos tätä ei ois).

En mä tv:stä luopuisi, mutta ohjelma tarjontaa voisi supistaa .Poistaa voisi esim. julkkisvisailut, mainokset, tosi-tv sarjat, sekä Idols tyyppiset "väkisin julkkikseksi formaatit" :wall:

Takakäsi sanoi:
En mä tv:stä luopuisi, mutta ohjelma tarjontaa voisi supistaa .Poistaa voisi esim. julkkisvisailut, mainokset, tosi-tv sarjat, sekä Idols tyyppiset "väkisin julkkikseksi formaatit" :wall:

Noitten ohjelmien poistamisen jälkeen ei tv:stä enää tulisi mitään muuta kun uutiset :hyper:

Sitten kun saan kasvatettua leffa/sarja kokoelmaani vielä parilla sadalla gigalla niin sitten vois vetäytyä vähäks aikaa... Muuten not.

Paskaahan sieltä vaan tulee enimmäkseen. Viikonloppusin säkällä 1 hyvä leffa ja 1 sarja.

Harvoin katson tv:tä, CSI on oikeastaan ainoa sarja mitä seurailen välillä.

Ilman tv:tä pärjäis mainiosti,ja tulen pärjäämään. Ainoa tapaus jolloin vois ajatella kaipaavansa tv:tä, on 2001 WTC:n rysäyksien kaltaiset hetket. Radiosta ois varmaan ollu yhtä ajantasalla, mutta oli 'komea' nähdä itse tapahtuma tv:stä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom