Lumilautailu/laskettelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko ketään käyny kesällä Les 2 Alpesilla? Menossa kesäkuun loppupuolella ja mietin, että millaistakahan se lumi mahtaa olla voitelua ajatellen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Cerviniasta vasta palanneena (ja palaneena) tuli testattua ekaa kertaa heliskitä. Aivan sairaan siistiä, eikä taatusti jäänyt vimoseksi kerraksi. Suosittelen kaikille :)

On menny kyllä tämä talvi ihan reisille laskemisen kannalta. Alkutalvi oli lupaava mutta sitten alkoi taas vammakierre. Kiroan sen päivän kun päätin pitää salitreenista taukoa useamman kuukauden. Siitä lähtien on selkä vaivannut ja ei ole saanut sitä kuntoon kunnolla. Viimeisinpänä teloin nilkan. Onhan se vähän surkuhupaisaa kun on saanut kuntoutettua polvet, niin sitten joku muu paikka on ihan paskana. Eniten vituttaa se, että lautailu on niitä harvoja lajeja joista pitää ja joissa on taitoakin kertynyt. Olen vakavasti miettinyt istumatyön lopettamista. Säälittävää kun tämän ikäinen mies ei saa itse sukkia jalkaan..

52 laskupäivää ja 60iin jos pääsis ni ois jees. Uusia temppuja nyt ei pahemmi oo tullu opittuu mut reenitki o kulkenu senki paremmin.

Reissuuuuu

Täällä vähä juttuja lueskelin ja yritin löytää kohdetta Alpeilta mihin kannattais suunnata ens talvena. Harkinnassa on ainakin Itävalta, Slovakia ja Saksa. Minne näis mais kannattais mennä? Missä olis hienot rinteet, maisemat ja after-skiit ( jota ei saa unohtaa). Slovakia olis varmasti hinnoiltaan halvin mutta onko sielä muuten paskaa?

Itävallassa oon ollut Bad Gastainin alueella lautailemassa, tykkäsin kovasti. Mutta koska noista muista ei kokemuksia, en oikein osaa verrata. Maisemat ihan mahtavat, baareja rinteessä noin kilsan välein. Tai ravintoloita. Ja rinteet haluttaessa pitkiä. Pisin jonka ite taisin vetää oli joku reilu 20km. Toki vaati nousuakin jonkun verran ennen kun sai aloittaa nauttimisen alamäestä.

Tänään tuli tsekattua Kaliforniassa Mont Balty. Ihan ookoo paikka snoukata. Pieni, mutta ihan jees. Lumi oli vaan aika huonossa kunnossa lämpimän kelin takia, samoin sitä oli sulanut jo vähän turhan paljon ja sai väistellä kiviä ja hiekkaa paikkapaikoin.

E. Olihan sun listalla myös Slovakia, siellä oon kanssa käynyt viikon snoukkaamassa. Tais tulla käytyä Banska Bystrican lähistöllä kolmessa eri keskuksessa joista varmaan yksi oli sellainen josta tykkäsin. Nimi vaan ei tule mieleen.
Safka ihanan halpaa, samoin juoma.
Silti noista kahdesta ehdottamasti Itävalta. Enemmän väkeä ja menoa, myös sitten ilta-aikaankin.

Täällä vähä juttuja lueskelin ja yritin löytää kohdetta Alpeilta mihin kannattais suunnata ens talvena. Harkinnassa on ainakin Itävalta, Slovakia ja Saksa. Minne näis mais kannattais mennä? Missä olis hienot rinteet, maisemat ja after-skiit ( jota ei saa unohtaa). Slovakia olis varmasti hinnoiltaan halvin mutta onko sielä muuten paskaa?
Mäkihommista ei ole kokemusta em. maista, mutta Ranskasta, Italiasta ja Sveitsistä noin kymmenestä eri keskuksesta. Chamonixin maisemille on vaikea löytää voittajaa alpeilta (mm. Mont Blanc ihan vieressä), samoin alueen offitarjonta on riittävä vaativimpaankiin makuun. Afterillakin on jano sammunut. Omat intressit liittyy offareille, joten rinnelaskusta ei ole juuri sanottavaa mistään keskuksesta. Mikäli laskeminen painottuu pelkästään rinnelaskuun, valitsisin ison keskuksen, mistä löytyy rinteitä joka suuntaan, riittävä korkeusero ja hyvä hissikapasiteetti, minkä painopiste uudehkoissa hisseissä. Kannattaa katella vinkkejä laskemiseen/ulkoiluun liittyviltä foorumeilta.

Ensimmäinen talvi kymmenen vuoden tauon jälkeen laudalla rinteissä. Melkoista konttaamistahan tuo paikoittain on ollut ja polvet huutaa armoa, mutta niin hienoa hommaa :rock:
Teillä on selkeästi vähän eri tason laskupaikat, mut hei kyllä noi Hirvensalon alpit mun taidoille just ja just riittää :D

Käytiin kaveri porukan kanssa alpeilla jokunen kuukaus sitten. Oli kyllä mahtava kokemus jälleen kerran. Oltiin viikon verran siellä. Aivan mielettömät rinteet. Ja snoukkarilla toki mäkeä alas, siinä on enemmän haastetta. Matka makso saman verran kuin jos menis lappiin laskettelee :) Ei paha.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika herätellä tätäkin ketjua eloon kun talvi lähestyy. Alpeilla laskukelit tämän kuun lopussa ja kauhea polte laskemaan. Tavoitteena saada vähintää 15 laskupäivää 10 eri kohteessa niin Saksassa kuin Itävallassakin, ehkä myös Sveitsi ja Italia tulee koettua tänä talvena. Onko jengillä suosikkimestoja alpeilla? Mun viime vuoden siistein kohde oli Axamer Linux, talviolympialaisten areena vuodelta 1964. Mahtavat olosuhteet ja koskematonta puuteria heti rinteen ulkopuolella + luonnon halfpipe pieneen kikkailuun. Tietysti mm. Zugspitze oli kans vaikuttava, onhan se Saksan korkein vuori, mutta vähän jäiset ja tylsät rinteet esimerkiksi Axameriin verrattuna.

Kyllä kans alpit houkuttelis talven aikana! Jos nyt ottais kuitenkin tavoitteeksi edes suomessa käydä vaikka viidessä eripaikassa laskemassa, niin siinäkin olis jo välitavoitetta ja tekemistä muutamalla viikolopulle :)

Jos tämä talvi menisi vähän paremmin laskemisen suhteen. Kausi pitäisi aloittaa kolmen viikon päästä viikonloppuna Itävallassa Stubaissa jolloin pääsisi testaamaan myös uutta lautaa. Tammikuussa sitten pariksi viikoksi Innsbruckiin ja tarkoitus käydä ainakin Stubaissa, Axamerissa, Kühtaissa ja lumitilanteen mukaan myös Nordkettella ja Patscherkofelilla. Lennot oli 220€ meno-paluu Hel-Innsbruck nopealla vaihdolla, eli ei paha.

lauta.webp

Mä olisin halunnu aloittaa jo nyt mutta ei oo Axamer tai Zugspitze vielä auki. Toivottavasti joulukuun alussa jo pääsis.
Mulla o hyvä tilanne ku Axameriin esimerkiksi o alle 3 tunnin ajomatka ja Zugspitzelle reippaasti alle 2. Onhan noita vaihtoehtoja kymmeniä muitakin, nuo vain tuli lumitilanteen osalta tsekattua toissapäivänä.
IMG_5903.webp

Stubaissa oli tänään jo 16 rinnettä auki. Se hyvä puoli noissa jäätiköissä on, vaikka hiihtoalue ei muuten mikään kummoinen olekaan. Tykkään siitä että voi yöpyä Innsbruckissa ja bussilla pääsee kuitenkin suoraan rinteeseen gasthousen edestä. Ei tartte suhata autolla ja voi nauttia pari lasia viiniä huoletta huiviin.

Mä e oikei noista jäätiköistä perusta, onhan Söldenki jo auki. Oon yötä jos on suunnitelmissa after ski, yleensä ei oo ku päiväreissuja ja after ski si tarvittaessa kotikaupungissa. Ei tarvi olla pitkiä viikonloppuja ku joka viikko pääsee kuitenki laskemaan priimaa. Sulla nyt ei tietysti ole muita vaihtoehtoja ku hotellissa yöpyminen joten ymmärrän miksi perustelet sen hyvyyden :)

Itse arvostan helppoutta ja pyrin välttämään autossa istumista, vaikka tokihan sitä pitää ensin lentää pelimestoille. Innsbrukista pääsee bussilla suhaamaan tunnissa aika moneen eri keskukseen, mitä arvostan. Flyggalta julkisella bussilla lyhyt siivu majoitukseen. Kesällä kävin tutustumassa kaupunkiin ja tykästyin kovasti. Tietyillä hissikorteilla bussimatkat ovat vielä ilmaisia ja julkiset toimii hyvin. On siis lottovoitto syntyä Suomeen? Mulla on nyt sellainen 3h työmatka autolla ja sitä on tullut istuttua ihan riittävästi itse auton ratissa. Lisäksi Innsbruck on ihan oikea kaupunki, eikä mikään ryöstohintainen yhden keskuksen alppikylä. Onhan noita parempiakin paikkoja varmasti maailmassa, mutta kun asuu Suomessa, noilla lentohinnoilla ja etäisyyksillä useista keskuksista itselleni aika sopiva valinta. Varsinkin kun ottaa vertailukohdaksi Talman, missä olen lautaillut n. 23 vuotta :D Parastahan se olisi, jos asuisi suoraan jossain Keski-Euroopassa ja pääsisi kotiovelta nousemaan kabiiniin.

Vaikka Stubai korkealla sijaitseekin, on se ihan ok laskupaikka ja sieltäkin saa mukavia siivuja laskettua kun dumppaa kunnolla lunta laaksoon asti. Kannattaa käydä tutustumassa. Münchenistä ajaa kolmessa tunnissa.

Zone-sarja -42%
Jahas, vihdoinkin aukeaa Zugspitze ja sinnehän sitä on suunnattava lauantaina. Jos ottas aikasen laamuähdön ja totuttelis päivän taas lasketteluun. Kaikki varusteet uutta ni voi olla ettei paljo 6 tuntia kauempaa jaksa painaa mutta onpa sitte eka kerta pois alta. Eiköhän tuolla puuteria pääse vähä pöllyttämään ;)

Jouluksi Leville, helmikuussa St Antoniin pääsiäinen Rukalla ja pari viikkoa olis tuohon päälle vielä lomaa, pitää kattoa josko pääsis ainakin viikoksi laskupuuhiin.

St Anton vissiin neljäs tai viides kerta. Joka kerta olen sanonut, että enää en jaksa palata tuonne. Ei ole mikään merkillinen keskus, mutta mennään mihin porukkaa saadaan mukaan. Ruka on toinen B-luokan kohde. Pohjois-Suomen Himos, melko paska, mutta samat perustelut kuin edelliseen. Josko tuon yhden viikon sais ympättyä johonkin itselle mieluiseen keskukseen.

Kateellisena luen, kun porukka asuu Alppien vieressä :jahas:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom