Lumilautailu/laskettelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Juu, ei Suomessa pidä mennä viikonloppuna laskemaan, ainakaan yksin. Käyn aina arki-iltaisin, yleensä keskiviikkona ja/tai perjantaina klo 16-18. Ei tartte jonotella tai availla siteitä. Saa melkein yksin piirrellä jäljet rinteeseen kun muut vetelee streettejä. Iltalippu 24€, jolla laskee tosin klo 16-21 jos haluaa. Mä nautin edelleen laskemista pikkunyppylöissä, koska sen jälkeen oikea lumi ja vuoret on ihan luksusta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
St. Anton viikon päästä :). Lumitilanne hiukan arveluttaa kuten M_atti edellisessä manaa. Toivottavasti edes yks dumppi saataisiin ja päästäis pöllyttämään. Jos ei niin sitten lasketaan rinnettä ja nautitaan olutta erinäisissä rinneravintoloissa. Mooserwirt kertaalleen pitkän kaavan mukaan!

Miltäs näyttää? Netin mukaan ainaki pitäs olla kelit kohillaan. Lähden kans tuonne kaverin kanssa laskemaan huhtikuun alussa kahdeksi tai kolmeksi päiväksi, majoitusta juuri buukkailen. Onko suositella jotain; en ole tuolla ennemmin ollut?

Just tultiin mäestä mökkiin. Lumitilanne on aika huono. Ikävä kyllä. Lunta tiputtaa koko ajan, mutta aika hentoisesti pitäisi tulla paljon rajummin. Sumussa laskettiin oikeastaan koko päivä, ei tästä päivästä kertomista jää. Hauskaahan toi aina on mutta lunta on tosi vähän ja kivet loistaa, jos rinteen ulkopuolella menee niin pitää olla tosi tarkkana jottei käy formulakuskit.

Itse hakisin korkeampaa keskusta ja kattoisin missä on lumitilanne mahdollisimman hyvä. Jos tänne tulee niin majoitusta kandee ehkä katsoa vaikka Petneun kylästä. Hinnat on halvemmat ja hiihtobussit kulkee hyvin. Toki jos iltaelämä on keskiössä niin sitten tämä ei ole optimi, mutta kulkeehan ne taksit, jos ei nyt joka ilta halua riekkua.

Lumitilanne toki voi ja toivottavasti paranee. Helmikuussa taitaa eniten sataa, joten toivo ei ole menetetty. Ollaan yleensä oltu myöhemmin reissussa. Ja ehkä vastaisuudessaankin tehdään niin... Silloin on sitten toki liika lämpö vaarana, vaikka nytkin ollaan hyvin lähellä nollaa!

Stubenissa tää päivä, laskettiin pohjoisen puolta melkein koko päivä vaikka olikin varjossa. Aika vyöryherkkää tuntuu olevan yksi laskijan aiheuttama vyöry nähtiin hissistä, ei onneks käynyt mitään. Sellaista 'isompaa' laattaa tuntuu lähtevän kurusta kuin kurusta vähän turhan helposti.

Hyvä päivä, saatiin ronskisti aurinkoa loppu päivästä ja jokunen tuoppi kaupan päälle after skissä :). Tästä on hyvä jatkaa viikkoa.

Joku lautailusta tietävä vois kertoa onko sieltä mitään mitaleja odotettavissa? Varmaan jonkun näkösen mitalivedon laitan Shotsista ja snoukkailu on niitä harvoja täysin vieraita lajeja.

Joku lautailusta tietävä vois kertoa onko sieltä mitään mitaleja odotettavissa? Varmaan jonkun näkösen mitalivedon laitan Shotsista ja snoukkailu on niitä harvoja täysin vieraita lajeja.

Naisten slopestylestä voi tulla mitali, mutta en pidä selviönä sitäkään. Miehistä veikkaisin vain hyvin pientä mahdollisuutta mitaliin slopestylessä tai pipessa.

Zone-sarja -42%
image.webp

Jahas, se on sitten aamulla klo 5.00 ylös ja auto kohti lentokenttää. Tää loma alkaa olla taputeltu. Reissusta ei nyt laskemisen kannalta juuri kerrottavaa jää, mutta onhan tää aina upeaa puuhaa!

Kuvassa vasemmalla ylhäällä olevia kuruja mm. päästeltiin ei nyt merkillisiä laskuja, mutta parhaimmistoa tältä reissulta. Mä olen vaan niin helvetin laiska kaivamaan kameraa esiin...

Varmaan kuutisen vuotta tuli lasketeltua, mutta sukset jäivät pieneksi pari vuotta sitten, joten into lopahti. Tilalle tuli hiihtoa ja muuta vähän enemmän kunnolle ottavaa talviurheilua ja olihan tuo vähän turhan kallista lystiä muutenkin. Tietysti ihan mukavaa puuhaa ja vois sitä kerran talveen käydä kavereiden kanssa laskemassa.

Aika hieno hetki oli tänään kun oma 4-vuotias tytär veti ensimmäistä kertaa laudalla samassa rinteessä, missä itse opettelin lautailemaan about 25 vuotta sitten. Selvästi geeneissä kun ei kaatunut kertaakaan, vaikka käännökset eivät vielä aivan lähteneetkään. Hyvin kuitenkin heti hiffasi miten painoa pidetään ja miten laudan saa kääntymään. Köysihississäkin jäisellä ladulla pääsi melkein ylös asti kaatumatta. Isä oli aika paljon paskempi kun opetteli aikoinaan lautailemaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika hieno hetki oli tänään kun oma 4-vuotias tytär veti ensimmäistä kertaa laudalla samassa rinteessä, missä itse opettelin lautailemaan about 25 vuotta sitten. Selvästi geeneissä kun ei kaatunut kertaakaan, vaikka käännökset eivät vielä aivan lähteneetkään. Hyvin kuitenkin heti hiffasi miten painoa pidetään ja miten laudan saa kääntymään. Köysihississäkin jäisellä ladulla pääsi melkein ylös asti kaatumatta. Isä oli aika paljon paskempi kun opetteli aikoinaan lautailemaan.

Joo aika hienoja hetkiä lautailla oman jälkikasvun kanssa. 11v tytär vetelee jo joka paikasta isän perässä :)

Kyllä kans alpit houkuttelis talven aikana! Jos nyt ottais kuitenkin tavoitteeksi edes suomessa käydä vaikka viidessä eripaikassa laskemassa, niin siinäkin olis jo välitavoitetta ja tekemistä muutamalla viikolopulle :)

Ei taida viittä eri paikkaa tulla tälle vuodelle, mutta on nyt ees viis laskupäivää takana :) Viimesin reissu Ylläkselle ja eipä suomesta parempaa taida löytyä. Toisena päivänä sää ja rinteet oli niin hyvät kun voi olla, oli hemmetin kiva laskea!
Kaks kertaa oon käyny nyt rukalla tälle talvea ja en ymmärrä sen paikan hehkutusta kyllä ollenkaan. Isosyötteellä saa mun mielestä ihan yhtä hyvät rinteet. Toki vähemmän niitä on, mutta laadullisesti ihan samaa tasoa. Uudet monot hankin tälle kaudelle ja ne on ollu joka euron väärti. Jalka istuu kuin valettu, käsittämätön ero entisiin aavistuksen isoihin perus salomoneihin!

Voin kirjoitella alkuviikosta kunhan kaveri kotiutuu Suomeen. Pari päivää tuli laskettua, huomenna Bayern Münchenin peli ja sunnuntaina voi olla pää kipeä.

Pahoittelen pientä viivästystä, en ole vielä saanut kaverilta kuvia ja tänään on lento viikonlopuksi suomeen.. Juttu on kirjoitettu, mutta mielelläni lisäisin siihen kuvat, myös muutaman extran futispelistä ja yhdestä tunnetusta kirkosta (joka tietysti panee myös olutta, josta se parhaiten tunnetaankin).

Jahas, joko porukalla alkaa talven reissusuunnitelmat olemaan kasassa? Omat on toistaiseksi täysin auki, eikä varmaan kahta viikkoa enempää pysty. Joulureissu oli jo tuossa kiikarissa, mutta kaatui sekin :(. Lompakko on tyhjä ja tuntuu tänä vuonna olemaan reissuporukkakin hiukan hakusessa. Viime vuonna tähän aikaan oli kaks viikkoa sovittuna. Keletuttu.

Muistellaan sitten wanhoja. tepsuttelua eteenpäin... @Stuben
IMG_0486.webp

Eipä ole vielä suunnitelmia tehty, mutta kyllähän tässä vielä ehtii :)
Viime talvena oli kyllä tosi huonosti lunta, eikä kaikki paikat ollut auki, mihin olisin halunnut mennä. Mutta eiköhän tänä vuonna nyt ainakin St. Moritz, St. Anton, Kitzbühel, Widler Kaiser ja viime talvena hyväksi todettu Sölden tule käytyä laskemassa.

Olenko väärässä kun muistelen, että majailet Etelä-Saksan seuduilla? Sieltä on kyllä kivan matkan päässä Itävallan kohteet! Ihmettelen vaan, että miksi St. Moritz ja Kitzbühel? Kitzbühelissä toki legendaarinen Hahnenkamm tai siis se yksi syöksyrinne, mutta en kauheesti ole hyvää kuullut keskuksena. Monta kertaa ollaan meinattu päiväks pysähtyä siinä, ihan vaan tuon yhden laskun takia, mutta ei ole tohdinnut.

St.Moritz on koettu joskus ysärillä, eikä mulla jäänyt mitenkään hyvä kuva siitä? Tosin taidettiin olla pari päivää siellä, joten aikalailla pienellä kokemuksella on omat mielipiteet.

Toki jos tuo mun aavistus majapaikasta pitää kiinni, niin sitten on helppo tehdä vaikka viikonloppureissu. Parin päivän vapaalla tekee jo ihmeitä.

E: Sölden on kiva,

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom