BB PRO Luke Sandoe

Mä en ole täysin eri mieltä kaikesta mitä kirjoitat, mutta tuo ulosanti saa mut taipumaan Miken uhkauksen kannattajaksi.

Arvostan rehellisyyttäsi. Tässä on aika monelta eri kantilta pyritty vuorovaikuttamaan tiettyjen henkilöiden kanssa, kuten varmasti huomaat keskustelua taakse päin selatessa. Minä kovin mielelläni keskustelen aiheista, joista omaan kattavaa dataa niin teorian, kuin käytännön tasolla. Täällä foorumilla on ilmeisesti edelleen joitakin tabuja, jotka liittyvät androgeenien käytön riskeihin ja ne henkilöt, minut mukaanlukien, jotka niistä ilmeisen aroista aiheista mainitsee, leimataan sitten milloin miksikin. Minua syytetään siitä, että en pysy aiheessa, vaikka suurin osa viesteistäni on ollut suoria vastauksia suoriin kysymyksiin, jotka tietty henkilö on esittänyt.

Tämä seuraava ei ole kohdistettu suoraan sinulle. Tässäkin keskustelussa puhuu henkilöitä, jotka omaavat hyvin kattavan käyttökokemuksen androgeeneista ja ovat olleet vuosikymmeniä mukana bodyskenessä, mutta siitä huolimatta väittävät, että keholajien harrastajia ei kuole keskivertoa nuorempana. Minähän olen yrittänyt toitottaa tässä sitä, että kaikista riskeistä on puhuttava ja niistä on oltava rehellisiä. Ei missään nimessä pidä väheksyä mitään riskitekijää, joka liittyy androgeenien käyttöön, saati leimata niistä muistuttavia henkilöitä. Niitä riskejä nyt on niiden fysiologisten riskien lisäksi myös esimerkkinä se mielenterveys-tabu. Se on fakta.

Tämä viesti sisälsi vastaukseni lisäksi myös ihan yleisen tason kitinää, kuten yksi foorumin käyttäjä asian ilmaisi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisilla kun ihan oikeesti on kokemusta, ei pelkästään omasta päästä keksittyjä juttuja kuten sinulla.

Sinä siis väität, että androgeenien käyttöön ei liity mitään psykologisia riskjeä. Niistähän minä tässä keskustelussa olen ollut muistuttamassa. Kyllä minulla on mielestäni melko kattava kokemus ihan jo psykologiasta.
 
Sinä siis väität, että androgeenien käyttöön ei liity mitään psykologisia riskjeä. Niistähän minä tässä keskustelussa olen ollut muistuttamassa. Kyllä minulla on mielestäni melko kattava kokemus ihan jo psykologiasta.

En ole väittänyt että ei liity riskejä.

Riski on olemassa mutta vaatii sen että pohjalla muita ongelmia.
Ja tätä sinulle on täällä koittanut kaikki sanoa mutta et vaan usko.

pelkät androgeenit ei kenestäkään terveestä ihmisestä tee hullua vaikka sitä miten kovasti koitat jankata että kyllä tekee.


Mutta mites se kokemus niistä lääkkeistä, Sitä ei taida olla?
 
Sinä siis väität, että androgeenien käyttöön ei liity mitään psykologisia riskjeä. Niistähän minä tässä keskustelussa olen ollut muistuttamassa. Kyllä minulla on mielestäni melko kattava kokemus ihan jo psykologiasta.

Ja taas sä pistät sanoja toisten suuhun. Ei mr. vitamiini sanonut että ei liity riskejä. Ei se ihme jos löytyy vastaanväittäjiä sun 'tietoon' kun niitä omasta päästä kehittää. Ja mr. vitamiini vielä vastasi fiksusti.
 
En ole väittänyt että ei liity riskejä.

Riski on olemassa mutta vaatii sen että pohjalla muita ongelmia.
Ja tätä sinulle on täällä koittanut kaikki sanoa mutta et vaan usko.

Mutta mites se kokemus niistä lääkkeistä, Sitä ei taida olla?

Hyvä, että et niin väitä.

Minä en ole missään vaiheessa väittänyt, että jo kytevien ongelmien myötä se riski ei kohoaisi. Sinä puhut nyt puurosta ja minä vellistä. Vähän harmaalla alueella mennään mikäli sanotaan, että terveessä ihmisessä androgeenit eivät vaikuta mieleen. Se on kyllä tavallaan totta, mutta se terveen ihmisen määrittely ei ole mitenkään yksioikoinen juttu, etenkään psykologiassa.

Minun kokemukseni on minun henkilökohtainen asiani. 😊

Voisin esittää vastakysymyksen, että ketkä tätä keskustelua käyvistä omaavat tutkinnon psykologiasta tai vaikka neurologiasta?
 
Vähän harmaalla alueella mennään mikäli sanotaan, että terveessä ihmisessä androgeenit eivät vaikuta mieleen. Se on kyllä tavallaan totta, mutta se terveen ihmisen määrittely ei ole mitenkään yksioikoinen juttu, etenkään psykologiassa.

En ole myöskään sanonut että "terveellä" ihmisellä androgeenit eivät millään lailla vaikuttaisi mieleen.
Suurimmalla osalla varmasti jonkun verran vaikuttaa.
Monella vaikutus on positiivinen varsinkin meillä jotka luonnostaan kärsii testo vajeesta.
Monella vaikutus voi olla negatiivinen, mutta vain hiukan.

Mutta siitä että joku aine hieman vaikuttaa mieleen on vielä pirun pitkä matka siihen että tappaisi itsensä tai jonkun toisen.

Siihen että tappaa itsensä tai naapurin ei riitä mikään määrä anabolisia, jos elämässä ja päässä on muut asiat edes lähelle kunnossa.
 
En ole myöskään sanonut että "terveellä" ihmisellä androgeenit eivät millään lailla vaikuttaisi mieleen.
Suurimmalla osalla varmasti jonkun verran vaikuttaa.
Monella vaikutus on positiivinen varsinkin meillä jotka luonnostaan kärsii testo vajeesta.
Monella vaikutus voi olla negatiivinen, mutta vain hiukan.

Mutta siitä että joku aine hieman vaikuttaa mieleen on vielä pirun pitkä matka siihen että tappaisi itsensä tai jonkun toisen.

Siihen että tappaa itsensä tai naapurin ei riitä mikään määrä anabolisia, jos elämässä ja päässä on muut asiat edes lähelle kunnossa.

Kyllähän suurin osa testosteronivajeesta kärsivät saavat testosteronista nimenomaan positiivisia psyykeen vaikutuksia, mutta minusta olisi näissä tapauksissa vastuullisempaa puhua ihan fysiologisista testosteronimääristä, koska siitä omataan jo aika kattavaa dataa. Sehän ei poissulje sitä, etteikö sama voisi toimia jonkun yksilön kohdalla myös suprafysiologisilla määrillä. Oma datani kertoo karua kieltä siitä, että ne riskit myös psykologisiin oireisiin ovat suhteessa huomattavan suuremmat, kun annos menee reilusti yli fysiologiset rajan. Ja nimenomaan riski.

On totta, että matka on pitkä ja suurimmalle osalle ei onneksi mitään oikeasti vakavia seurauksia tule, mutta edelleen ne riskit ovat olemassa meidän jokaisen kohdalla. Anaboliset eivät itsessään aja ketään tappamaan toista, mutta niiden käytön myötä luodut vääristymät persoonassa ja psyykeessä ylipäätään ovat ne, jotka jouduttavat sitä matkaa. Ja sekään ei ole automaatio, vaan riski. Sinulla on hyvää pohdintaa asian tiimoilta.
 
Tätä keskustelua lukiessa miettii et onneks itse pääsee tällasissa asioissa helpolla kun vaan lukee ja omaksuu sanan "VÄÄRINKÄYTTÖ" Ton sanan alle voi sit omassa pienessä päässä niputtaa kaikki ne terveyshaitat, masennukset, itsetuhoset ajatukset ym. mitä vaan haluaa, olla käyttämättä eikä vaivata päätä sen enempää :D Sit kun setälääkäri päättää määrätä jotain sana VÄÄRINKÄYTTÖ maagisesti poistuukin. Eikö kuulostakin tylsältä
 
Kyllähän suurin osa testosteronivajeesta kärsivät saavat testosteronista nimenomaan positiivisia psyykeen vaikutuksia, mutta minusta olisi näissä tapauksissa vastuullisempaa puhua ihan fysiologisista testosteronimääristä, koska siitä omataan jo aika kattavaa dataa.

Sehän ei poissulje sitä, etteikö sama voisi toimia jonkun yksilön kohdalla myös suprafysiologisilla määrillä.

On totta, että matka on pitkä ja suurimmalle osalle ei onneksi mitään oikeasti vakavia seurauksia tule, mutta edelleen ne riskit ovat olemassa meidän jokaisen kohdalla.
.
Itse näen nuo asiat samalla tavoin.

Oma datani kertoo karua kieltä siitä, että ne riskit myös psykologisiin oireisiin ovat suhteessa huomattavan suuremmat, kun annos menee reilusti yli fysiologiset rajan. Ja nimenomaan riski.

Anaboliset eivät itsessään aja ketään tappamaan toista, mutta niiden käytön myötä luodut vääristymät persoonassa ja psyykeessä ylipäätään ovat ne, jotka jouduttavat sitä matkaa. Ja sekään ei ole automaatio, vaan riski.
.
Oman datani mukaan subrafysiologiset määrien käyttäjien joukossa on ollut hyvin edustettuina myös ne, joilla on jo valmiiksi ollut erillaisia elämänhallintaan ja psyykkeeseen liittyviä ongelmia yhdessä erilaisten päihteiden käytön kanssa, joka usein on myös eskaloitunut väkivaltaan ja itsetuhoiseen käyttäymiseen. Tämä on myös se joukko joka huomataan. Siinä määrin kun suuret steroidi määrät vaikuttavat itse kunkin psyykkeeseen (ja aina ne vaikuttavat), niin todellinen aivomyrsky ja neronleimaukset syttyvät viimeistään silloin, kun mukaan tulee huumeet ja viina. Mutta kuten sanottu, tämä koskee vain osaa subrafysiologisten määrien käyttäjistä.
 
En jaksanu ihan kaikkea lukea (pari viimeistä sivua tais olla kahen ihmisen henkilökohtasta riitelyä), mut väittääkö joku keskustelija, että anabolisten steroidien käyttö ei lisää itsemurhan riskiä?
 
En jaksanu ihan kaikkea lukea (pari viimeistä sivua tais olla kahen ihmisen henkilökohtasta riitelyä), mut väittääkö joku keskustelija, että anabolisten steroidien käyttö ei lisää itsemurhan riskiä?

Olen täysin samassa tilanteessa.

Löytyyhän asiasta tietoa ihan lääketieteen julkaisuistakin näköjään. Tilastollisesti riskin on raportoitu olevan noin 7- kertainen ei-käyttäjään verrattuna. En tiedä sitten jääkö tuosta vielä pois ns. ei viralliset käyttäjät. En ymmärrä mitä kiisteltävää asiassa edes on.
 
Hyvä, että et niin väitä.

Minä en ole missään vaiheessa väittänyt, että jo kytevien ongelmien myötä se riski ei kohoaisi. Sinä puhut nyt puurosta ja minä vellistä. Vähän harmaalla alueella mennään mikäli sanotaan, että terveessä ihmisessä androgeenit eivät vaikuta mieleen. Se on kyllä tavallaan totta, mutta se terveen ihmisen määrittely ei ole mitenkään yksioikoinen juttu, etenkään psykologiassa.

Minun kokemukseni on minun henkilökohtainen asiani. 😊

Voisin esittää vastakysymyksen, että ketkä tätä keskustelua käyvistä omaavat tutkinnon psykologiasta tai vaikka neurologiasta?

Se on tutkittu ihan kliinisesti, että korkeammat androgeenitasot tekevät miehestä reilumman, rehellisemmän ja yhteistyökykyisemmän.

Ne hormonaaliset psyykkiset ongelmat, huono arviointikyky ja itkupotkuraivarit on matalien androgeenitasojen ja korkeiden estrogeenitasojen aikaansaannosta. Se on jopa tunnistettavissa tästä sun vänkäämisestä.
 
Viimeksi muokattu:
Se on tutkittu ihan kliinisesti, että korkeammat androgeenitasot tekevät miehestä reilumman, rehellisemmän ja yhteistyökykyisemmän.

Mut tuskin superfysiologiset tasot mitä kehonrakennuksessa nähdään. Korvaushoidolla saadaan kyllä paljon positiivisia vaikutuksia, se on selvä juttu.
 
Ja Luken kuolemasta on turha spekuloida vaikuttiko AAS hänen päätökseen vai ei. Kukaan meistä ei tuntenut häntä eikä tiennyt hänestä yhtään mitään. Hänen sisko oli mm. sanonut, että kehonrakennus todennäköisesti vain piti häntä kauemmin täällä.

Ulkopuolisena on ihan turha yrittää ottaa kantaa siihen, että miksi näin kävi, mutta siihen voi ottaa kantaa, että arvostaa vainajaa sen sijaan, että jauhaa paskaa. Ja ajattelee, että siellä jäi perhettä lapsineen taakse.
 
Se on tutkittu ihan kliinisesti, että korkeammat androgeenitasot tekevät miehestä reilumman, rehellisemmän ja yhteistyökykyisemmän.

Ne hormonaaliset psyykkiset ongelmat, huono arviointikyky ja itkupotkuraivarit on matalien androgeenitasojen ja korkeiden estrogeenitasojen aikaansaannosta. Se on jopa tunnistettavissa tästä sun vänkäämisestä.
Itse oli s-testo arvo 6.8,olin kiukkuinen,väsynyt,apea jne.Nyt menee testoa vaihdellen 1-3millii viikko,olo on hyvä ja tasapainoinen.En käytä anaboleja.
 
Arvostan rehellisyyttäsi. Tässä on aika monelta eri kantilta pyritty vuorovaikuttamaan tiettyjen henkilöiden kanssa, kuten varmasti huomaat keskustelua taakse päin selatessa. Minä kovin mielelläni keskustelen aiheista, joista omaan kattavaa dataa niin teorian, kuin käytännön tasolla. Täällä foorumilla on ilmeisesti edelleen joitakin tabuja, jotka liittyvät androgeenien käytön riskeihin ja ne henkilöt, minut mukaanlukien, jotka niistä ilmeisen aroista aiheista mainitsee, leimataan sitten milloin miksikin. Minua syytetään siitä, että en pysy aiheessa, vaikka suurin osa viesteistäni on ollut suoria vastauksia suoriin kysymyksiin, jotka tietty henkilö on esittänyt.
Todellisuus on lähes päinvastainen, kuin väität. Olet itse ainoa aktiivisesti eri mieltä olevia keskustelussa leimaava henkilö. Välillä eri mieltä oleva on sairas, välillä moraaliton jne.

Oman datani mukaan subrafysiologiset määrien käyttäjien joukossa on ollut hyvin edustettuina myös ne, joilla on jo valmiiksi ollut erillaisia elämänhallintaan ja psyykkeeseen liittyviä ongelmia yhdessä erilaisten päihteiden käytön kanssa, joka usein on myös eskaloitunut väkivaltaan ja itsetuhoiseen käyttäymiseen.
Tässä on keskustelun ehkä paras kiteytys aiheesta. Liittyy läheisesti siihen aiempaan esimerkkiini, jossa sanoin kehonrakentajan kyseenalaistavan tutkimustuloksia syystä omalla kohdallaan, jos samassa tutkimuksessa on esim. kuurittelevia rikollisia (mikä on yleistä), kehonrakentajia jne. aivan erilaisia ryhmiä.
 
Back
Ylös Bottom