Lue tämä, vastaa kysymyksiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakke!
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes, elikkä olen aloittelija vasta käynyt 1,5 kk salilla. Olen näitä ketjuja jo lueskellut, mutta en jaksaisi kaikkiin vastauksiin yksitellen hakea. Tästä muutkin aloittelijat saavat ehkä jotain tarvitsemaansa tietoa!

- Kannataisiko heti alussa ostaa jotain heraa olen jo katseskellut niitä, mutta en lopuksi viittinnyt ostaa kun alussa tämä kehitys on ollut aika nopeaa ja paljonko sitä pitäisi ottaa kun painan 60kg?

- Olen kuullut, että hauiskäännöt tangolla on tehokkaampaa kuin käsipainoilla pitäisikö paikkaansa ?

- Olen tehnyt 1 jakoisella ohjelmalla ja yleensä kuullut ketjuissa '' ylikunto '' olen käsittännyt, että mitä pahaa siitä on ? ja kehittyykö 1 jakoisella nopeammin, käyn 4 kertaa viikossa salilla.

- Kannattaako alaselkää treenata useimmilla on tullut sen jälkeen selkä todella kipeäksi ja mihin se auttaisi ?

-Hyviä ojentaja harjoituksia ?

-Vinkkejä terveelliseen lihoitukseen, että ei mitään mcdonalssin safkaa.

- Paljonko proteiiniä pitäisi saada keskimäärin päivässä ?

Kaikkeen ei tarvitse niihin mihin haluat ja voi vapaaehtoisesti antaa muitakin vinkkejä kuuntelen korvat höröllä :)

1) Heraa kannattaa ottaa mukaan. Nopeutti mulla touhua huomattavasti. Otat sitä heraa aina treenin jälkeen palkkarissa.
2) Totta. Hauiskääntötangolla on ns. ''raskas perusliike'' hauiksille.
3) Ylikunto heikentää voimasi parin viikon ajaksi. Jokaisella on oma tyyli treenata. Jos yksjakonen toimii. vedä sillä
4) Kannattaa treenata koko kroppaa tasaisesti. myös alaselkää
5) Kapea penkki
6) Syö, nuku, bodaa
7) 2-3g/kg. eli sun jotain 120g.

- Kannataisiko heti alussa ostaa jotain heraa olen jo katseskellut niitä, mutta en lopuksi viittinnyt ostaa kun alussa tämä kehitys on ollut aika nopeaa ja paljonko sitä pitäisi ottaa kun painan 60kg?
Ensin kannattaa huolehtia siitä, että oikea ravinto on kunnossa. Lisäravinteista ei ole hirveästi apua jos ruokatottumukset on muuten väärällään. Jos ruoka-asiat on jo kunnossa, niin siitä vaan.
- Olen kuullut, että hauiskäännöt tangolla on tehokkaampaa kuin käsipainoilla pitäisikö paikkaansa ?
Suoralla tangolla tekeminen kasvattaa samalla myös forkkuja (ranteita), joten jos ei ole mitään syytä olla tekemättä tangolla, niin suoraa tankoa kehiin vain.

- Olen tehnyt 1 jakoisella ohjelmalla ja yleensä kuullut ketjuissa '' ylikunto '' olen käsittännyt, että mitä pahaa siitä on ? ja kehittyykö 1 jakoisella nopeammin, käyn 4 kertaa viikossa salilla.
Ylikunto voi tulla millä tahansa ohjelmalla ja sen ovi välttää pitämällä kevyen viikon parin kuukauden välein. 1-jakonen on yksinkertainen ja sisältää paljon isoja liikkeitä, mitkä kehittävät myös pieniä apulihaksia.
- Kannattaako alaselkää treenata useimmilla on tullut sen jälkeen selkä todella kipeäksi ja mihin se auttaisi ?
Eikös kaikki lihakset tule kipeiksi treenin jälkeen? :)

-Hyviä ojentaja harjoituksia ?
Ranskalainen punnerrus on erittäin hyvä liike.

-Vinkkejä terveelliseen lihoitukseen, että ei mitään mcdonalssin safkaa.
Tavallista ruokaa vaan, mutta isompia annoksia.

- Paljonko proteiiniä pitäisi saada keskimäärin päivässä ?
2 grammaa per painokilo, eli tarvitset noin 120g.

E: Pöh oli hidas

2) Totta. Hauiskääntötangolla on ns. ''raskas perusliike'' hauiksille.

3) Ylikunto heikentää voimasi parin viikon ajaksi. Jokaisella on oma tyyli treenata. Jos yksjakonen toimii. vedä sillä

Jaa millä tavalla tangolla tehtynä se on enemmän raskas perusliike kuin käsipainoilla tehtynä?

Ylikuntohan meinaa kehon ylirasitus tilaa. Se ei todellakaan ole hyväksi kehitykselle. Neljä kertaa viikossa yksijakoisella on aika paljon, riippuen tosin treenin laadusta. Aloituspostaajalle suosittelen ottamaan täältä jonkun valmiin ja hyväksihavaitun ohjelman, esim. Arnoldin kultainen kuusikko tai starting strenght.

Millä ohjelmalla teet tällä hetkellä?

Monet sitä vaan sanoo että ottaa paremmin kun kässäreillä tehtynä ja ite oon samaa mieltä. No. Jokanen vetäköön tyylillään.

hauiksen saa tehokkaammin supistumaan tangolla tehtynä, ja nimenomaan suoralla tangolla tehtynä.
Että jos yks liike pitää hauikselle tehdä niin valitsisin tangolla tehtävän

Jos pari kuukautta salilla käynyt aloittelija alkaa miettimään joidenkin hauiskääntövariaatioiden tehokkuutta, niin IMO kannattaa vaikka heivata hauiskäännöt vittuun koko ohjelmasta ja keskittyä kyykkäämään ja mavettamaan kovempaa, kunnes alkaa suunnilleen oppimaan, mistä se kehitys on kiinni (ei ainakaan siitä, tekeekö jotakin habaa tangolla vai käsipainoilla).

mistä se kehitys on kiinni (ei ainakaan siitä, tekeekö jotakin habaa tangolla vai käsipainoilla).

Juurikin näin. Monet pohtii, että tekiskö 3 vai 4 jakosella, kummalla saisin enemmän tuloksia. Todellisuudessa ei mitään väliä, jos ei ruokapuoli ja lepo ole kunnossa.

Millä nämä useimmat ovat sitä alaselkää treenanneet? Maastavedolla ja kyykyllä nyt ainakin saa selän kipeäksi, jos ne tekee (ala)selkä mutkalla. Kannattaa noita tehdä, mutta oikein ja pienemmällä painolla jos isommalla pettää selkä.

Jos pari kuukautta salilla käynyt aloittelija alkaa miettimään joidenkin hauiskääntövariaatioiden tehokkuutta, niin IMO kannattaa vaikka heivata hauiskäännöt vittuun koko ohjelmasta ja keskittyä kyykkäämään ja mavettamaan kovempaa, kunnes alkaa suunnilleen oppimaan, mistä se kehitys on kiinni (ei ainakaan siitä, tekeekö jotakin habaa tangolla vai käsipainoilla).

Jep tekniikka ensin kuntoon myös sitten voi alkaa "hifistelemään".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juurikin näin. Monet pohtii, että tekiskö 3 vai 4 jakosella, kummalla saisin enemmän tuloksia. Todellisuudessa ei mitään väliä, jos ei ruokapuoli ja lepo ole kunnossa.

Ja todellisuudessa mitään väliä, jos ruokavalio ja lepo ON kunnossa :) Treenata voi "miten vaan" jos muut asiat kunnossa.

No ei nyt sentään "miten vaan".. Kyllä se tekniikkakin on tärkeä.

Se, mikä on tärkeää, on se, että oikeasti löytyy raivoa puristaa itsestään viimeisetkin pisarat että saa ne muutaman vittumaisen raskaan viimeisenkin toiston väännettyä. Tekniikan merkitys on yliarvostettu, kunhan sitä löytyy sen verran ettei riko itseään. Yksi yleisimpiä aloittelijan mokia on tekniikalla ja tuntumalla hifistely ja sitten "kovassakin" sarjassa olisi viisi toistoa varaa, jos oikeasti viitsisi yrittää edes vähän. Ei muuten tule sillä tyylillä kehitystä, vaikka mukamas miten hyvin "tuntuisi" juuri siinä lihaslohkossa missä pitäisi.

Se, mikä on tärkeää, on se, että oikeasti löytyy raivoa puristaa itsestään viimeisetkin pisarat että saa ne muutaman vittumaisen raskaan viimeisenkin toiston väännettyä. Tekniikan merkitys on yliarvostettu, kunhan sitä löytyy sen verran ettei riko itseään. Yksi yleisimpiä aloittelijan mokia on tekniikalla ja tuntumalla hifistely ja sitten "kovassakin" sarjassa olisi viisi toistoa varaa, jos oikeasti viitsisi yrittää edes vähän. Ei muuten tule sillä tyylillä kehitystä, vaikka mukamas miten hyvin "tuntuisi" juuri siinä lihaslohkossa missä pitäisi.

Nimenomaan. Tuntuu, että monilta unohtuu välillä, että tekniikka ei ole itsetarkoitus.

Ps. Kyllä ainakin itellä on niin, että kun on reenit reenattu niin hyvä on, että pystyy kasvot pesemään.

Varmasti niin, mutta lihasten treenaaminen täydeksi velliksi ei takaa mitään treenin tehosta. Paikat saa puuduksiin ihan sillä, että tekee tarpeeksi paljon sarjoja, mutta jos yksikään niistä sarjoista ei käy lähelläkään suorituskyvyn rajoja ja ajan myötä isojen liikkeiden sarjapainot eivät nouse, niin kehitystä ei juuri tule. Juuri se on silti valitettavan yleistä, että koska ei osata tai uskalleta vetää suorituksia niin täysillä kuin kropasta irtoaa, niin sitten tehdään enemmän sarjoja ja liikkeitä, kunnes joka paikka on pumpissa ja kroppa tärisee kuin Parkinson-potilaalla. Omalla tavallaan sekin on toki kovaa treeniä, mutta ei silti kehittävää.

Tuo ei ollut mitenkään suunnattu sinulle henkilökohtaisesti vaan oli aivan yleisen tason toteamus.

Varmasti niin, mutta lihasten treenaaminen täydeksi velliksi ei takaa mitään treenin tehosta. Paikat saa puuduksiin ihan sillä, että tekee tarpeeksi paljon sarjoja, mutta jos yksikään niistä sarjoista ei käy lähelläkään suorituskyvyn rajoja ja ajan myötä isojen liikkeiden sarjapainot eivät nouse, niin kehitystä ei juuri tule. .

Aikamoinen erohan on juuri tuossa treenaako vaikka 2-jakoisella vai 4-jakoisella. Ensimmäisestä ei juuri pumppia tule, ja tuntuu olo aika normaalilta heti treenin jälkeen. Jälkimmäisessä kun vetää sen kymmen sarjaa failureen ja toiset kymmenen kovaa niin varmasti on hirveä pumppi ja lihat pitkään kipeenä, mutta kehityksessä (ainakaan voiman suhteen) sitä eroa ei välttämättä näe.

Suositut

Back
Ylös Bottom