Lucid unista

Mulle tuli tänään aamulla kova ikävä sitä tyttöä jonka unessa tapasin:D
hassua
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin tuolta höyhensaarilta olen lukenut juttua noista, mutta aina on jäänyt toteuttamatta nuo kokeilut. Saa nähdä jos nyt noita Driamerin ohjeita noudattamalla jaksaisin koittaa. Jos en nyt koita niin viimeistään kesälomalla, koska kyllä tuo niin hienolta kuulostaa :hyper:
Ongelmana minulla on se, että aamulla en ikinä muista uniani vaikka kuinka niitä koittaisin muistella. Vain todella harvat ja muista poikkeavat unet muistan vaikka ihminen joka yö unia näkeekin. Olisiko tähän jotain vinkkiä?
:offtopic: Hyvä, että välillä nostatte näitä vanhempiakin threadeja ylös, koska me uudemmat käyttäjät emme välttämättä ole näihin vastailleet tai lukeneet näitä.
 
Heheh, mulla tuppaa kanssa menemään päivä pilalle, jos unessa sattuu törmäämään johonkin ihastuttavaan naikkoseen. Parempi jättää ne naishommelit suosiolla ihan valveilla oloon vaan :D
 
Toi itsesuggestio toimii muistamisessa. Eli selittelet itsellesi vaikka sängyssä, että näet unia ja muistat ne. Sitä mantraa voi vaikka hokea niin kauan kunnes tulee uni:).Aamulla kannattaa heti alkaa muistelemaan niitä unia ennen kuin edes nousee sängystä. Herätyskellon viereen voi vaikka pistää lapun "mitä unta näit?" niin tulee muisteltua melkein heti.
 
Sukulaku sanoi:
Toi itsesuggestio toimii muistamisessa. Eli selittelet itsellesi vaikka sängyssä, että näet unia ja muistat ne. Sitä mantraa voi vaikka hokea niin kauan kunnes tulee uni:).Aamulla kannattaa heti alkaa muistelemaan niitä unia ennen kuin edes nousee sängystä. Herätyskellon viereen voi vaikka pistää lapun "mitä unta näit?" niin tulee muisteltua melkein heti.
Eilen illalla toteutin noita juttuja mitä tuolla aiemmin sanottiin. En ole varma toimivatko ne, mutta aamulla kun katsoin kännykkää käänsin päätäni ja katsoin uudestaan niin kännykkä oli hävinnyt :eek: . Tein varmaan virheen kun laitoin silmät kiinni siinä kohtaa, sillä kun avasin silmäni, heräsin ja kännykkä oli taas normaalisti pöydällä. Pitää kokeilla tänä yönä uudestaan tämän päivän olen tuota Uni-teksti kännykässä metodia käyttänyt. Toivottavasti tänä yönä onnaisi :thumbs:
 
Sukulaku sanoi:
Mulle tuli tänään aamulla kova ikävä sitä tyttöä jonka unessa tapasin:D
hassua
Vaikka en mitään lucideja oo nähnykään, niin tää on mullekin tapahtunu useamman kerran. Yhdellä kerralla rakastuin vielä yhden tutun isosiskoon. Aamulla oli ihan kamala fiilis, kun sitä ei saanukaan takasin. Ja oikeestaan koko päivä meni ihan sekasin ku vaan ikävöi sitä tyttöö... Aika outoo! :haart:
 
Mulla kaikki unet on lucideja. Voin tehdä mitä haluan ja tiedostan kaiken olevan unta. Voin jopa päättää siitä, haluanko herätä jos uni sattuu olemaan kovinkin tylsä. Mulla on unissa "tuttuja" paikkoja / maisemia, joita meen monesti kattomaan. Pystyn myös säilyttämään unissa tavaroita haluamissani paikoissa ja käyttämään niitä viikkojen päästä jos satun unessa menemään käymään samassa paikassa / moikkaamassa kavereita jotka eivät oikeasti ole olemassa kuin ainoastaan unissa.
Tässä on toki se huono puoli, että olen nähnyt myös valveunia koko elämäni.
 
nako sanoi:
Mulla kaikki unet on lucideja. Voin tehdä mitä haluan ja tiedostan kaiken olevan unta. Voin jopa päättää siitä, haluanko herätä jos uni sattuu olemaan kovinkin tylsä. Mulla on unissa "tuttuja" paikkoja / maisemia, joita meen monesti kattomaan. Pystyn myös säilyttämään unissa tavaroita haluamissani paikoissa ja käyttämään niitä viikkojen päästä jos satun unessa menemään käymään samassa paikassa / moikkaamassa kavereita jotka eivät oikeasti ole olemassa kuin ainoastaan unissa.
Tässä on toki se huono puoli, että olen nähnyt myös valveunia koko elämäni.

Täsmälleen samat "ominaisuudet" kuin mulla. Itse pidän unimaailmasta! ;-)
 
Wintikka sanoi:
Täsmälleen samat "ominaisuudet" kuin mulla. Itse pidän unimaailmasta! ;-)

En oo tosin mielestäni koskaan nähnyt painajaisia :) Se unohtui vielä mainita, että unissa myös tuoksut ja hajut toimivat aivan kuten valveillakin
 
PeKsE sanoi:
Ongelmana minulla on se, että aamulla en ikinä muista uniani vaikka kuinka niitä koittaisin muistella. Vain todella harvat ja muista poikkeavat unet muistan vaikka ihminen joka yö unia näkeekin. Olisiko tähän jotain vinkkiä?

Pidä unipäiväkirjaa. Eli joka aamu kun heräät kirjoita unesi heti muistiin. Tämän pitäisi käsittääkseni harjaannuttaa sinua muistamisessa.

Onpas Wintikalla ja nakolla aika hurjat unimaailmat ja "ominaisuudet"! Mites teillä tapahtuu tuo unien tiedostaminen, kuinka siis hoksaatte, että tämähän on vain unta? Onko vinkkejä mitä unimaailmassa kannattaa tehdä?
Seuraava selkounta odotellessa. :zzzz:
 
Juuri oli aiheena nämä unet psykologian tunnilla. Siinä saatiin ihminen tiedostavaan tilaan valoilla joita vilkutettiin silmien edessä unen aikana.
 
nako sanoi:
Mulla kaikki unet on lucideja. Voin tehdä mitä haluan ja tiedostan kaiken olevan unta. Voin jopa päättää siitä, haluanko herätä jos uni sattuu olemaan kovinkin tylsä. Mulla on unissa "tuttuja" paikkoja / maisemia, joita meen monesti kattomaan. Pystyn myös säilyttämään unissa tavaroita haluamissani paikoissa ja käyttämään niitä viikkojen päästä jos satun unessa menemään käymään samassa paikassa / moikkaamassa kavereita jotka eivät oikeasti ole olemassa kuin ainoastaan unissa.
Tässä on toki se huono puoli, että olen nähnyt myös valveunia koko elämäni.

En ole ennen kuullut tällaisesta, mutta sen tiedän että tämä on aina ollut salainen haaveeni. Juuri tuo että saisi luotua oman pienen "unimaailman". Aloitin harjoittelemalla niin että iltaisin kun kävin nukkumaan, niin rupesin mielessäni rakentamaan kotia sinne "unimaailmaan". Tein tätä aina niin kauan kunnes nukahdin. Koetin rakentaa sitä mahdollisimman tarkasti (lauta kerrallaan), ja että siellä ei ole mitään muuta kuin se minkä olen sinne vienyt, tai siellä rakentanut. Loppujen lopuksi tämä "maja" alkoi ilmestymään usein uniini, mutta kaikki sen ympärillä on aina täysin erilaista. Mutta maja oli aina samanlainen, paitsi jos mielessäni olin jotenkin sitä remontoinut jossain vaiheessa. Eli jonkin näköisen kodin onnistuin luomaan selkounien sekaan, mutta itse unimaailmaan minulla ei ole mitään kontrollia.

Yksi asia minua kiinnosti. Että kun sanoit että sinulla on kavereita unimaailmassa, niin muistatko jotain keskusteluja niiden kanssa? Aina kun muistan keskusteluja unista, niiden yhteinen piirre on jotenkin avartava syvä keskustelu jonkun selvän alter egon kanssa. Kaikki keskustelukumppanit on vaikuttanut jonkun luonteenpiirteeni vahvistukselta. Mutta kuten Freudkin sanoi "Me emme ole uniemme päähenkilöitä, me olemme uniemme jokainen henkilö".
 
ärsyttää ku nuorempana pystyin aina tekemään mitä halusin unissa, olinpa sitten jossain, niin pystyin määräämään itseni johonkin muualle (esim jonkun muijan taloon) tms :P nykyään en muuhun kykene unissani kuin heräämään halutessani, ärsyttäähän tuo, mutta jotenkin tuntuu että en ole edes yrittänyt enää hallita niitä :rolleyes:
 
Olen nyt lukenut monta päivää mm. hoyhensaaria, tätä viestiketjua ja muiden foorumeiden vastaavia. Lucidit kiinnostaa sairaan paljon ja joskus nuorempana olen pari sellaista nähnyt.

Ongelmanani on se, että en muista uniani aamulla. Nyttemmin olen illalla nukkumaanmennessä pyrkinyt rentouttamaan kroppani täysin. Eli käyn mielessäni koko kropan läpi ja käsken rentoutumaan. Sitten tyhjennän ajatukseni ja hoen itselleni, että "Näen unta, tiedostan sen unen ja muistan sen aamulla"..

Parina viimeisenä yönä olen nähnyt mielenkiintoisia unia, en lucideja, mutta olen muistanut ne hämärästi aamulla :)

Tästä on hyvä jatkaa
 
Mulla on vähän hämäriä kokemuksia lucid-unista. Ne alkaa yleensä niin, että huomaan sen olevan unta. Tapahtuu jotai hömppää ja esimerkiksi juuri lentelen hallitusti jossain puutarhassa. Ja mielessäni naureskelen että näänpä taas hauskaa unta. Unet kuitenki päätyy ihan hallitsemattomasti, eli lentelen alussa ihan hallitusti ja se on kivaa ja mukavaa, mutta yhtäkkiä alan nousemaan tajutonta vauhtia ja tajuan kuolevani jos lennän liian korkealle. Unesta tuleekin painajainen ja herään enemmänkin kauhun tunteeseen, kuin siihen hyvään fiilikseen mikä pitäisi kai olla lucid-unien jälkeen. Toisaalta taas pystyn kyllä joskus jatkamaan unta siihen mihin se on jäänyt jos olen herännyt välissä. Pitääkin kokeilla sitä, että vakuuttelee itselleen koko ajan, että tämä on unta ja voin tehdä mitä vaan..
 
Minä olen aika nuoresta asti pystynyt hallitsemaan uniani. Enää ei näe edes painajaisia kun tietää olevansa unessa. Kiva kun unessa saa ajella omalla unelma-autollaan... no ei se niin mahtavaa ole mutta kivaa kumminkin. Lentänytkin olen se on jotain outoa ja tavallaan hienoa.
 
Nyt mennään taas vähän enempi punttipuolelle, mutta itselläni Tribuluksen todella RUNSAS käyttö aiheuttaa erittäin mielenkiintoisia ja friikkaavia unia. Lisäksi olen ottanut nyt L-Arginiinia isot satsit ja tämä taas vaikuttaa unen syvyyteen, eli en heräile niin helposti ja unenlaatu on muutenkin parempaa... Pitää näistä koittaa viritellä vähän apuja lucidien saamiseksi.
 
2 kertaa olen elämäni aikana saanut aikaan lucid unen. Kumpikin kerta täysiä vahinkoja Kumpaakin tapausta yhdistää kuitenkin se, että olen herännyt, käynyt jossain ja sen jälkeen mennyt takaisin nukkumaan. Erittäin hienoja kokemuksia ainakin kun jälkeen päin miettii. Ekalla kerralla tosin vähän ihmettelin, että mitähän helvettiä oikeen mun unessa tapahtu kun pysty tekee kaikkea mitä tahto :D
 
!Tuomas! sanoi:
Minä olen aika nuoresta asti pystynyt hallitsemaan uniani. Enää ei näe edes painajaisia kun tietää olevansa unessa. Kiva kun unessa saa ajella omalla unelma-autollaan... no ei se niin mahtavaa ole mutta kivaa kumminkin. Lentänytkin olen se on jotain outoa ja tavallaan hienoa.

Itselläni samaa tapahtui kun nukuin yhteen aikaan säännöllisesti päiväunet. Alkuun hiffasi muutaman kerran että, hei, mähän pystyn osittain hallitsemaan uniani ja herättämään itseni kun haluan. Kun tota oli jatkunut pidempään, niin ei se unikaan enää oikeastaan ollut unta, se oli vaan joku sellainen tila missä silmät on kiinni ja kroppa lepää tai jotain. Ei enää tuntunut levänneeltä olo päikkärien jälkeen. Nykyisin en enää nuku päikkäreitä, enkä muista edes milloin olisin viimeksi nähnyt unta yöllä.

Ja lentämis unia muistan joskus öisin nähneeni, en niin että pystyisin niitä hallitsemaan. Mutta on muuten mahtavan tuntuisia, aamulla vaan vituttaa kun ei ollutkaan totta.
 
Nuo lucid-unet on kyllä jänniä, on ollu parinkin kesän projektina että onnistuisin ´sen tilan saavuttamisessa mut ei ole vaan onnistanut. Sitten kiitos tämän threadin kokeilin jonkun suosittelemaa suggestiomenetelmää hokemalla että kaikki mitä seuraavaksi tapahtuu on unta jne ja se onnistui. Oli pitkästäaikaa oikein mahtavat yöunet :) Se oli jotenkin jännää kun tajusin että "tämähän on unta" ja sitten sellane kirkas valo iski kaikkialta ympärille ja jotenkin kaikki muuttui tosiaan kirkkaaksi ja selväksi ympärillä. Mitä sitten tapahtui, no se onkin toinen juttu ;)
 
Back
Ylös Bottom