Lucid unista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itte pystyn nukkua lucid unta joka päivä. Joskus kun oli 7v yks kaks unessa tuli tila että mitäs nyt ja mitään ei tapahtunut. Sitten aloin vaan mielessäni "liikuttella" "itteäni" unessa. Ja näin on joka yö. Meen sänkyyn en saa heti unta menee pyöriskelyyn joku 30min sitten, kun saa unta, niin jossain vaiheessa kaikki tökkää ja itte voi jatkaa untaan.
Ja jännä puoli tossa on jos esim. näen unta että olen vaikka salilla, niin pystyn vaihtamaan paikkaa minne vaan niin että en periaatteessa edes älyä sitä. Sama juttu kun jossain tv ohjelmassa esim. salkkareissa ismon valinnasta kuva siirtyy saliineille. :)
 
noita unen loppumisiakin voi välttää esim. hieromalla käsiä yhteen tai pyörimällä. Mulla toi pyöriminen meni yhessä unessa vähän yli ja heräsin : (. unen laatua voi parantaa huutamalla esim. kirkkaus 100! tai vastaavaa. Matrixia oli kyllä kiva leikkiä:D
 
huppista.. siis olisi kiva leikkiä.. en ole vielä päässyt
 
Viime yönä näin unen, jossa ajoin autoni metsään.

Kaikki alkoi kun olin ajamassa mutkaista tietä reilua yli nopeutta, kun autoni heitti voltin ilmassa ja paiskautui metsään.
Oli pimeää ja olin auton sisällä kun palomiehet tulivat irrottamaan minut autosta.
Luulen, että selkäni oli murtunut.....

Tuntui sillä hetkellä erittäin todelliselta.
 
mistä siinä lucid unessa tietää että miltä jokin asia näyttää, jos esim. joku ei oo nähnyt koskaan pimppaa niin mistä se sit tietää millaselta se näyttää ku menee vaikka uimahallin naisten puolelle.
 
fisu sanoi:
mistä siinä lucid unessa tietää että miltä jokin asia näyttää, jos esim. joku ei oo nähnyt koskaan pimppaa niin mistä se sit tietää millaselta se näyttää ku menee vaikka uimahallin naisten puolelle.

niin hyvä kysymys :D
kai sun mielesi sitten jotenkin sen kuvittelee sellaiseksi millainen se voisi olla. Höyhensaarilla joillain oli ongelmia seksin kanssa lucid unissa ja joku päättelikin, että se johtui kokemuksen puutteesta.
 
fisu sanoi:
mistä siinä lucid unessa tietää että miltä jokin asia näyttää, jos esim. joku ei oo nähnyt koskaan pimppaa niin mistä se sit tietää millaselta se näyttää ku menee vaikka uimahallin naisten puolelle.

Miestenlehdistä tai "luontodokumenteista" voi saada vähän vinkkiä, mielikuvitus hoitaa loput... :thumbs:
 
fisu sanoi:
en nyt ihan noin tarkottanut vaan yleensä ottaen.

Yleensä ottaen mielikuvitus kyllä hoitaa homman kotiin. Unet näyttää kyllä uskottavalta jos pystyy kuvittelemaan mitä jokin näyttää tai tuntuu. Näin ainakin itse olen kokenut. En mäkään voi tietää miltä lentäminen oikeasti tuntuu kun en lentää osaa, mutta unessa se tuntuu silti uskottavalta koska mulla on jokin kuvitelma et miltä se mahdollisesti tai todennäköisesti tuntuis. Pääasia on että illuusio on uskottava, vaikkei se ihan aitoa vastaisikaan.
 
Juuh selkounista on tullut luettua aika paljon ja yritettykin on mutta kunnon lucidia en ole vielä saanut. Kerran aloin tosissaan mietiskelemään sitä, että jos unessa treenaisi salilla ja sitä kautta parantais lihasten hermotusta. Koska kun unessa salilla nostat rautaa niin käsittääkseni aivot käyttäytyvät samalla tavalla kuin tositilanteessa. Tämä ajatelma kariutui kuitenkin siihen, että aivojen lihaksiin lähettämät sähköimpulssit eivät pääse aivoista ulos unen aikana (ja näinhän on sen takia, ettei ihminen alkaisi liikkua sängyssä unen mukana, sehän voisi aiheuttaa lieviä ongelmia). Noh, se olisikin ollut liian helppoa, kun ei olisi kuin tarvinut unissaan treenailla ja voimat olisi kasvaneet aivan itsestään. :)
 
Viime yönä kävi aika hauskasti. Valmistauduin tajuamaan unessa, että se on vaan unta. No unessa kävi niin, että huomasin osaavani lentää. Aloin miettiä jotain Lucid unista, ja miten ihmeellistä on se, että munhan piti yrittää lentää unessa, mutta nythän mä osaan oikeasti lentää ku tää ei oo unta. :hyper:
 
Tää ei nyt kyllä ole mikään lucid uni mutta naputtelenpa sen kumminkin tänne.
Viime yönä näin unta jossa jätin Helsingin Sanomiin roinan osto ilmoituksen,
jotain oli ilmeisesti mennyt pieleen koska, seuraavana päivänä ilmoitusta etsiessäni huomasin että mun ilmoitus oli Hesarin etusivulla mun valokuvan ja puh nro:n kanssa.
Siinä vaiheessa sitten heräsin hiestä märkänä kun Poliisi tuli tekemään meille kotietsintää.
Kaikenlaisia unia toi alitajunta näyttää.
 
Korkealta putoaminen / lentäminen tuntuu kyllä inhottavalta.
Kerran kait (ainakin) olen nähnyt lucid unen. Unessa olin jossain synkässä verstaassa ja avasin radion niin sieltä alkoi kuulumaan Arvin ( :arvi: ) pälpätystä. Sitten kait tajusin että nukuin ja uni oli surkea :/.
Ikävä kyllä mun unissa on aina välillä hämähäkkejä ja herään paniikissa ja luulen että niitä on sängyssäkin. :( Menee 5min että pääsee jatkamaan unia.
 
Viime yönä näin ensimmäisen selkouneni. Tarkemmin sanottuna siinä oli useita lyhyitä unia, joiden välissä vaivuin "horrokseen." Siis semmoinen huonosti nukutun yön puolivalveillaolotila. Osasin katsoa kellosta aikaa ja eipä voi sitä hämmästystä kuvailla kun se näyttääkin eri aikaa. Kokeilin myös hengitystä nenän ollessa tukittuna ja sekin onnistui. Hieman ennen heräämistä sain vielä sellaisen unen jonka luulin olevan täyttä totta. Kuulin jonkun olevan tulossa portaita nousten huoneeseeni, mutta jostain syystä oli erittäin hämärää ja pimeä hahmo tuli huoneeseeni. Pelotti huomattavasti kun olin epävarma, mutta kun huomasin pitäväni kädessä moskaa,(lyhytv. leka) tajusin uneksivani.
Kuinkas muuten saisi unta hallittua paremmin? Kun siellä oli pimeää ja käskin: kirkkaus 100, ei tapahtunut mitään. Myöskään 2 tietoista yritystä lyödä seinästä läpi eivät tuota tulosta - seinä vain tuntuu pehmeältä.
 
trust1 sanoi:
Kuulin jonkun olevan tulossa portaita nousten huoneeseeni, mutta jostain syystä oli erittäin hämärää ja pimeä hahmo tuli huoneeseeni. Pelotti huomattavasti kun olin epävarma, mutta kun huomasin pitäväni kädessä moskaa,(lyhytv. leka) tajusin uneksivani.
Kuinkas muuten saisi unta hallittua paremmin? Kun siellä oli pimeää ja käskin: kirkkaus 100, ei tapahtunut mitään.

Jos huomaat jossain epämiellyttävässä tilanteessa näkeväsi unta, esim. murhaajakopla jahtaa niin tämä auttaa: älä missään nimessä yritä juosta kulman taakse piiloon tai taistella vastaan tms, vaan istu alas ja sano niille jahtaajille, että tämä on nyt sitten sinun untasi ja tehän teette mitä käsken. Niille menee aina jauhot suuhun ja voit rauhassa jatkaa haluamiasi toimia.
 
Olen ihan pienestä asti nähnyt silloin tällöin selkounia, ja vasta parisen vuotta opin että niillä on oikea nimikin. Uppouduin tuohon oikein kunnolla ja haluaisin heittää pari tärkeintä vinkkiä kehittymiselle.

1.Pistä kännykkääsi teksti "uni". Ja JOKA kerta kun vilkaisetkin kännykkään päivän mittaan ja luet sen tekstin, niin tee reality check vaikka kuinka varma olisit siitä että et näe unta. Helpoin tapa tehdä checki on tekstin lukemisen jälkeen katsoa sivuille ja katsoa takaisin kännykkään ja varmistaa että siinä lukee vielä "uni". Jos näet unta siinä ei ikinä lue kahta kertaa samaa tekstiä. Sen lisäksi muutenkin tee siitä rutiinia että aina kun tulee pienikin hassu olo (esim. de ja vu) niin tee reality check.

2. Itsesuggestio on todella tärkeää varsinkin jos tavallisesti et edes muista uniasi heräämisen jälkeen. Toista itsellesi mielessä koko ajan päivän mittaan "Seuraavan kerran kun mä näen unta, mä herään ja muistan sen". Ja tarkoita sitä! Älä tee siitä mantraa vaan todella tarkoita sitä.

3. Vaikein asia selkounissa on niiden pitkittäminen. Siihen kannattaa kokeilla omia kikkoja, mutta minulla toimii tuo pari ympäri kääntyminen tai se että istun lyhyeksi hetkeksi polvilleen maahan (ei liian pitkään muuten kun nouset niin se tapahtuu vasta aamulla herätessä).

Kun pistin aikoinaan tuon tekstin kännykkääni niin siitä tuli nopein vaikuttaja minun selkounien määrään. Koska kännykkää tulee kateltua päivän mittaan niin monta kertaa että kyllä sitä tulee unessakin jokunen kerta tehtyä. Olen monta kertaa katsonut kännykkää, ja nähnyt sanan "uni" katsonut pois ja nähnyt käärmeen tai tribaalikuvion siinä missä aiemmin oli ollut tuo teksti. Olen niin tottunut siihen että tiedän välittömästi siinä vaiheessa että on uni kyseessä, joten istahdan hetkeksi polvilleni ja jatkan seikkailua. Yksi "epäkäytännöllisempi" reality check on se että yrittää hitaasti liu'ttamalla tiputtaa lasin pöydältä. Unessa se vaan ei onnistu.
 
Kiitos hyvistä vinkeistä Driamer. Pistetäänpä tuo systeemi testiin.
Pari vuotta sitten yritin hieman erilaisella systeemillä mutta huonolla menestyksellä, joten se yritys hiipui pikkuhiljaa.
:zzzz:
 
No niin, vähän aikaa sitten heräilin päiväunilta ja ensimmäinen selkouni on takana. :) Mulla on ollut käytössä tuo Driamerin kertoma kännykkäteksti-systeemi pari päivää. Unessa en kuitenkaan katsonut puhelintani vaan olin tien varrella tyhjentämässä rakkoani. :nolo: Yhtäkkiä tajusin uneksivani ja sain tilanteen hallintaani.
Jossain vaiheessa suuni tuntui epämiellyttävältä, ihan niinkuin minulla olisi ollut hammassuojat suussa, mitä enemmän siinä maiskuttelin suutani, aloin tuntemaan sen jotenkin "fyysisesti" ja herääväni. Tähän auttoi polvilleen meneminen ja pyöriminen.
Jossakin vaiheessa selkounta ajauduin takaisin tavalliseen sumuisen tuntuiseen uneen ja heräsin.
Jälkeenpäin ajateltuna koko asia tuntuu aika epätodelliselta mutta untahan se vain olikin...tosin selkounta.
 
Back
Ylös Bottom