Lucid unista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
CiioN sanoi:
Tänä yönä aion aloittaa unipäiväkirjan.

Ai noille unille on nimikin. Mun lucidini on pahasti rikki: aina kun saan käteeni UZIn ja alan jakaa oikeutta, se alkaa sylkeä jotain höyheniä tms. Sitten saan hakata vihollisiani nyrkit verillä ja ne vaan nauraa. Ja joka kerta kun alan työstää naista homma menee hyvin, kunnes vilkaisen alaspäin, ja eikö se nainen aina muutu joksikin hamsteriksi tai sulatejuustoksi. Juuri siksi en erota unta ja valvetta koska molemmissa hommat menevät ns. käteen.
 
Mielenkiintoinen thread. En tienny, että niillä on nimikin. Nuorempana tajusin todella monta kertaa unessa, että hei, täähän on unta :) Sit kun aloitti kokeilun, että mitäköhän tässä vois tehä niin yleensä heräsin just ennen kun olin onnistumassa tekemään jotain.

Monesti kävi niinkin, että en tiennyt et olin unessa, mutta jos heräsi just enne jotain hyvää kohtaa (niinku yleensä käy :) ) niin siinä tietenkin tajuu että se oli uni, mutta jos aloin nukkua uudestaan ja miettii sitä mitä tapahtui niin pystyin jatkaa sitä unta. :evil:

En tiedä onko muille käyny niin, mutta oon myös nähny saman unen 3 kertaa. Ekan kerran vuonna nakki sitten n. vuoden päästä ja sitten todella paljon myöhemmin! Nykyään en yleensä muista unia kun herään. Niitähän näkee joka yö. Vois ens yönä koittaa tota Lucid unta tarkotuksella. :thumbs:
 
itsesuggestointi on noissa unissa aika oleellinen osa.(tulee aina ihan eri merkitykset mieleen tosta sanasta) eli pitää uskotella itselleen, että näkee sen unen. aamulla kannattaa ihan ensimmäiseksi muistella mitä unta näki ettei unohda niitä. eihän niitä voi nähdä ellei niitä unia muista aamulla.
 
Sinänsä mielenkiintoista, että kuten muutama muukin täällä, olen nähnyt tuollaisia unia jo pitkään. En ole kylläkään tiennyt, että niille on keksitty nimikin. Lentelyt ja muut on tullut kokeiltua, ainut ongelma on se, että unen pituutta en hallitse. Eli aina kun tiedostan olevani unessa, yritän äkkiä keretä tekemään/kokeilemaan kaikkia hmm.. mielenkiintoisia juttuja ennen kuin herään (ja yleensä uni loppuu kesken, vaikka kuinka pinnistän).
 
AnaMaki sanoi:
Eli aina kun tiedostan olevani unessa, yritän äkkiä keretä tekemään/kokeilemaan kaikkia hmm.. mielenkiintoisia juttuja ennen kuin herään (ja yleensä uni loppuu kesken, vaikka kuinka pinnistän).

Mulla on ihan eri ongelmat. Pari kertaa lucid-unissa on ollut tilanne, että en PYSTY heräämään. Siis tiedän olevani unessa, mutta en vaan saa itseäni hereille. Ja se uni on kestänyt varmaan 30-60min.
 
Dreamer sanoi:
Mulla on ihan eri ongelmat. Pari kertaa lucid-unissa on ollut tilanne, että en PYSTY heräämään. Siis tiedän olevani unessa, mutta en vaan saa itseäni hereille. Ja se uni on kestänyt varmaan 30-60min.

on sullakin ongelmat ;) kokeile pistää silmät kiinni unessa. niin mä aina herään vahingossa
 
Dreamer sanoi:
Mulla on ihan eri ongelmat. Pari kertaa lucid-unissa on ollut tilanne, että en PYSTY heräämään. Siis tiedän olevani unessa, mutta en vaan saa itseäni hereille. Ja se uni on kestänyt varmaan 30-60min.

No jos ei saa itseään hereille niin sitten pitää siellä unessa tehdä jotain mitä tekee mieli ;) Itselläni on tilanne niin päin että kun jotain "mielenkiintoista" alkaa tapahtua niin sitten herään karuun arkeen. :(
 
Mä koin viime yönä Lucid-unen ja ajattelin jakaa kokemukseni muiden kanssa.

Olin siis luonnollisesti nukkumassa, ja näin unta jossa olin edesmenneessä koululuokassani. Kesken ala-asteen tuntia äkkäsin et ei hemmetti enhän mä enää tänne kuulu, täähän on unta! Pomppaan saman tien ylös ja ensimmäinen lause minkä saan sanottua on "Tää on mun uni, te ootte kaikki mun armoilla nyt". Lähdin saman tien luokasta ulos ja seikkailin hetken koulussa. En pystynyt jatkuvasti täysin ohjaamaan unta, jossakin vaiheessa esim. huomasin et mulla on housut kintuissa ja porukka nauraa mulle. Sitten mä taas tajusin kuka täällä on pomo ja päätin et housut nilkoissa on muotia. Sen jälkeen kaikki katto mua ihailevasti. :D

Sitten pihalle ja lentämään. Ensimmäinen ylösnousu otti mahasta ja tuntui kivalta. Lentelin päämäärättömästi jonkin aikaa, ja ajattelin kokeilla sotimista kun joku täällä mainitsi et se on ihan jännää. Olin siis metsässä pienehkön konetuliaseen kanssa, ja ammuin edestä päin tulevia "vihollisia" ja etenin itse jonkinlaisen vajan tuntumassa. Tämä kävi kuitenkin n. 10 sekunnin päästä todella tylsäksi kun tiedosti olevansa haavoittumaton. Lähdin siis jatkamaan reissua.

Tässä vaiheessa alkoi jo olemaan hieman tylsää, ja tuntuu että mielikuvitus ei oikein riittänyt luomaan mitään erityisen mielenkiintoista. Halusin mennä jonnekin sisälle, joten sain luotua eräälle parkkipaikalle rakennuksen (oli muuten aika ruma). Rakennus oli lähinnä iso tylsä laatikko missä ei ollut ovia eikä ikkunoita. Menin rakennuksen seinustalle, ojensin käden ja sanoin et "Tässä on ovenkahva". Saman tien käteen tarttui kahva josta avautuikin sitten ovi.

Sisällä oli aika rähjäistä, tulee mieleen Venäläisen kerrostalon rappukäytävät. Portaita näytti olevan paljon, joten sanoin et "Tuossa on kolme porrasta". Tilan olemus muuttui ja kolmen portaan jälkeen avautui käytävä. Menin erääseen huoneeseen missä oli joukko kauniita naisia itkemässä. Kysyin et mitä ne itkee ja ne sano et "Meillä oli niin kova ikävä sua". :kippis1:

No mulla oli niin kova kusihätä et tässä välissä oli herättävä ja mentävä vessaan. Jäin nyt sitten hereille ja kirjoittelemaan kokemuksia tänne. Tämä oli toinen mun varsinainen Lucid-uni. Kummallakaan kerralla en yrittänyt saavuttaa tätä tilaa tietoisesti vaan päädyin siihen "vahingossa". Tämä toinen kerta oli huomattavasti pitempi kuin ensimmäinen, ja pystyin ensimmäistä kertaa muokkaamaan unimaailmaa. Ensimmäisellä kerralla nukahdin taas syvemmin kesken Lucid-unen jolloin menetin myös kontrollin tapahtumiin. Nytkin tuntui vielä olevan jonkin verran rajoittuneisuutta. Jos lentäessään halusi esim. kääntyä johonkin suuntaan niin sitä piti hokea koko ajan. Yleensäkin kaikki mitä halusi piti sanoa ääneen.

Oli pieni pettymys, kun unen loppuvaiheessa huomasi että meinaa jo tylsyys iskeä. Vasta unen jälkeen tuli mieleen mitä kaikkea olisi voinut vielä tehdä. Esim. joku urheilullinen auto tai prätkä olis pitäny vielä testata, mutta eipähän tullu unen aikana mieleen. Tuo viimeisen huoneen tapahtumat olis ehkä päättyny hieman toisin jos mun ei olis pitäny herätä kuselle, olis pitäny luoda tuo talo vähän aikaisemmin... Mulla on vissiin aika paska mielikuvitus :D
 
Laffer sanoi:
No jos ei saa itseään hereille niin sitten pitää siellä unessa tehdä jotain mitä tekee mieli ;) Itselläni on tilanne niin päin että kun jotain "mielenkiintoista" alkaa tapahtua niin sitten herään karuun arkeen. :(

Tuon keksin juuri viime unessa, muttei sekään vähään aikaan auttanut. Täytyy nyt hereillä ollessa keksia vastaavaa tilannetta varten jotain suunnitelmia, kun unessa aivot on hiukan solmussa ettei silloin tule kaikkea ajateltua. Esim. voisin luoda penkkipunnerrusvehkeet ja kokeilla nostaa 500kg. Jos vaikka aivot saisi tuon noston unessa hermotettua niin, että se auttaisi oikeastikin?
 
MKS sanoi:
Onhan sitä höyhensaaret-sivustoa tullut luettua. En ole yrittänyt nähdä lucideja kovinkaan aktiivisesti, mutta joskus vain satun huomaamaan olevani unessa. Viimeksi viime yönä. Unimaailmassa lentäminen on kyllä helvetin hienoa

No mulle käy monesti niin että aamuyöstä havahdun hetkeksi hereille mutta jatkan saman tien sitä hyvää unta joka oli meneillään, siis tajuan että oon hereillä mutta pystyn palaamaan takaisin siihen uneen saman tien... En osaa selittää!

:rolleyes: ;)
 
Dreamer sanoi:
Tuon keksin juuri viime unessa, muttei sekään vähään aikaan auttanut. Täytyy nyt hereillä ollessa keksia vastaavaa tilannetta varten jotain suunnitelmia, kun unessa aivot on hiukan solmussa ettei silloin tule kaikkea ajateltua. Esim. voisin luoda penkkipunnerrusvehkeet ja kokeilla nostaa 500kg. Jos vaikka aivot saisi tuon noston unessa hermotettua niin, että se auttaisi oikeastikin?

Jos uni on tarpeeksi hyvänlaatuinen ja kaikki fysiikan lait toimivat niin unet voivat hyvinkin parantaa tekniikka eri lajeissa.

Ei mielikuvitus ainakaan mulla tulisi heti ensimmäiseksi vastaan. Kokeilkaapa mennä peilin läpi tai taikoa. Muistakaa, että tuntoaistikin toimii unissa.
 
Hmm... Lucid-unessahan kaikki tuntuu todelliselta. Lentäminen ottaa mahasta jne...
Mitäs sitte ku saa seksiä? Laukeeko housuihin ? :D
 
Täytyy tunnustaa.. Olen joskus nähny, mutta en kyllä osaa hallita sitä milloin sellaisen näen. Mutta joskus unessa tajuan että hetkinen.. "Eihän mun tarviikkaan juosta tota monsteria karkuun. Tää on unta". Sitten johdattelenkin uneni hieman eroottisempaan suuntaan ;) Mutta jostain kumman syystä tälläiset unet päättyvät kohdallani aina lentämiseen ja sieltä putoamiseen tai pelkästään putoamiseen ja herään maahan osuessani ja säpsähdän aivan helvetisti.
 
Gyrmy sanoi:
..."Eihän mun tarviikkaan juosta tota monsteria karkuun. Tää on unta". Sitten johdattelenkin uneni hieman eroottisempaan suuntaan ;)

Liittyykö toi monsteri siis sun eroottiseen uneen? ;)
 
Odu sanoi:
Hmm... Lucid-unessahan kaikki tuntuu todelliselta. Lentäminen ottaa mahasta jne...
Mitäs sitte ku saa seksiä? Laukeeko housuihin ? :D

Miks niitä sanottiinkaan? Olikohan ne jotain yöllisiä ennenlaukeamisia? :D

Perhana ku pääsis itekki joskus oikeen kunnolla tommoseen lucid uneen niin ois vaikka mitä tekemistä. Ekana ottaisin vaikka carrera gt:n tai mercedes slr:n ja rälläisin sillä ympäri ämpäri jonkun blondin povipommin kanssa...sitten menisin morjestaan ronnie colemania metroflexille...ei perhana ku ois paljon tekemistä!

Joo NYT alkaa opettelu!
 
mattibodari sanoi:
Perhana ku pääsis itekki joskus oikeen kunnolla tommoseen lucid uneen niin ois vaikka mitä tekemistä. Ekana ottaisin vaikka carrera gt:n tai mercedes slr:n ja rälläisin sillä ympäri ämpäri jonkun blondin povipommin kanssa...!

Hmm.... nyt voisin kyllä mennä jo nukkumaan, alkaahan se olla jo tosi myöhä :zzzz:
 
Olen kokennu kyseisen tapauksen kerran elämässäni kunnolla ja täytyy kyllä sanoa, että harmittaa kun ei tollasta kokemusta uudelleen ole tullut. :eek:

Siis aivan mahtava uni. Kaikesta pysty päättämään itse. Tiesi että on unessa ja pysty ihan tietoisesti ohjaamaan unta. Jotenkin tajus koko ajan, että tämä on unta ja pysty toteuttamaan ihan typeriä ajatuksia "hyppimään moottoripyörällä voltteja,leikkimään painovoiman kanssa,tuli lennettyä ja käytyä uimahallissa naisten puolella ;) ,siis pysty toteuttamaan kaikki hulluimmatkin fantasiat.
Yllättävää tossa on, että muistaa lähes koko unen vielä n.15v takaa.

Seuraavana yönä uni alkoi samallalailla, pysty tekee ihan mitä halusi ja muistan vieläkin sen äänen kun herätyskello soi ja herätti siitä unesta. :itku:
Sen jälkeen en ole vihannut kellon soittoa enempään. Muistan sen saatanan pirinän varmaan loppuiän. HELVETIN mikkihiiri.

Tuon jälkeen en ole mokomaa enää kokennu, jotain sellasii unia on ollut jossa tietää olevansa unessa, mutta ei pysty vaikuttamaan siihen.

Tollanen pikku "kaappi" uni, olis kyllä poikaa. Varsinkin kun tuohon uneen silloin liittyi tunteetkin mukaan. Silloin tunsi aivan kaiken, jopa tuulen ihossa.
 
Ensimmäinen lucid kokemus oli tosiaan aika jännä. Siis kaikki näytti ihan SAIRAAN todelliselta, kaikki pienimmätkin yksityiskohdat pystyi näkemään. Yleensähän unet on sellasia "utuisia" yms. Melkein tuntui todellisemmalta kuin oikea elämä. Ja tosiaan se unen "juoni" pysähtyi ja siinä sitä sitten ihmettelin, että mitähän mun nyt oikein pitäis tehdä? Ekaks kokeilin mennä oman kotioveni oven läpi, mutta enpäs päässyt ja harmitti, kun se ovi oli ihan yhtä todellisen kova kuin oikeastikin.

Niin, sitten joku uniheppu tuli mulle juttelemaan ja sanoi takapihalla olevan jotain jänskää. Enkös sitten kiinnostunut siitä ja unohdin pikkuhiljaa lucid tilan :curs: Pitäisi muistaa aina keskittyä pitämään yllä sitä lucidia eikä ajautua sivupoluille...
 
Koipireisi sanoi:
Ai noille unille on nimikin. Mun lucidini on pahasti rikki: aina kun saan käteeni UZIn ja alan jakaa oikeutta, se alkaa sylkeä jotain höyheniä tms. Sitten saan hakata vihollisiani nyrkit verillä ja ne vaan nauraa. Ja joka kerta kun alan työstää naista homma menee hyvin, kunnes vilkaisen alaspäin, ja eikö se nainen aina muutu joksikin hamsteriksi tai sulatejuustoksi. Juuri siksi en erota unta ja valvetta koska molemmissa hommat menevät ns. käteen.

Mulla on samat ongelmat kuin sulla! Aina sama juttu unessa, joko patruunat puuttuu tai ne on räkäpäitä, ase muuttuu käsissä leluksi ja vihollisia mätkiessä nyrkeillä ne muuttuu elastisiksi. Ja kun unessa on kaunis nainen alla, niin kun vähän vilkaisee muualle, niin nainen onkin joku kissa (siis oikea eläin), vanha mummo, talonmies, saunatonttu tms. Lisäksi ärsyttää se, kun pääsee unessa jonkun messevän Ferrarin rattiin moottoritiellä, niin hyvin nopeasti huomaan polkevani polkuautoa jossain pienellä hiekkatiellä :rolleyes:

Pari kertaa onnistunut noissa Lucid-unissa ja onhan ne miellyttäviä kokemuksia.
 
Back
Ylös Bottom