Lucid unista

Sukulaku

Banned
Liittynyt
19.2.2004
Viestejä
5 567
Ikä
37
Eli onko joku jo kokeillut?
Kyse on siis unista, joissa tiedostaa olevansa unessa. Itse olen joskus koittanut ja saanutkin ja mukaviahan nuo olivat kun voi itse kontrolloida sitä unta :hyper: . Eivätkä ole pelkästään sienimiesten touhuja ;) . käykääs
www.hoyhensaaret.tk jos kiinnostaa. foorumilla ja linkeissä lienee suurin osa kamasta. ikävää mainostaa toista foorumia :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiiän kyl et toi lusidi homma on mahollist mut en oo kokeillu itte... oon vaa kuullu ku jotkuu on kokeillu ja toimii kuulemma.. hmm O_o ehkä mielummin näkee niit unii mitä tulee ku et kontrolloi koko aika ite :P
 
En ole varsinaisesti "kokeillut" mutta monta kertaa olen jo unen aikana tiedostanut että untahan tämä vaan on. Yhdessä unessa olin kaupungilla Adriana Liman kanssa ja huomasin jo unen aikana, että tämähän on pelkkää unta. vaikkakin hyvää semmoista! ;)
http://server2.skins.be/pics/Adriana_Lima__00001_1024.jpg
 
Mä näin pari yötä sitte tokaa kertaa tollasen. Mä olin salilla. Sitte tein ylätaljaa
ja huomasin että mun vieressä joku teki ylätaljaa jaloilla tms. Sitte mä olin sillai
"mitä vittua? Voiko tää olla totta?" Sitte mulla rupes herää epäilys. Rupesin
muistelemaan tuloani salille. Sellasta ei ollu tapahtunu. Sitte rupesin olemaan
varsinaisessa lucid-tilassa, eli rupesin tiedostamaan että nukun. Tein "reality checkin",
josta olin lukenu Muropaketista. Eli katot kelloa ja katot hetken päästä samaa kelloa
uudestaan (unessa siis), kellon pitäis näyttää toisella kerralla eri aikaa kun ekalla.
Näin siis kävi.

Oli helvetin siistiä. Tiedostin että olin unessa, mutta se tuntui _täysin_ oikeelta elämältä.
Tässä vaiheessa siirryin ylätaljalta naisten pukuhuonetta kohti. Hetken kuluttua
kuuma naisohjaaja tuli ihmettelemään tekemisiäni.

Uni loppui kun tossa viereisellä pikkutiellä meni joku älytöntä melua pitävä traktori tms.
Täytyy sanoa että erittäin hieno kokemus. Tossa unessa on
hienointa se, että kaikki tuntuu oikealta, ja voit tehdä täysin mitä haluat.
Aluksi en viittiny ruveta tekemään mitään "normaalista poikkeavaa", koska
luulin että olin hereillä ja ihan oikeasti salilla. Vasta tämä "reality check" varmisti
minun olevan unessa.

Syy miksi näin tämän unen, oli varmaan se, että olin herännyt aikaisin, mennyt
ostoksille, ja sen jälkeen takaisin nukkumaan. Näin ainakin tehdään kun yritetään
nähdä lucid-unia. Täytyy sanoa että oli elämäni toiseksi hienoin kokemus jonka
olen sängyssä kokenut, erää tapauksen tämä uni jopa voitti ;)
 
Ite oon kyllä haaveillu Lucidista, mutta tähän hetkeen mennessä olen _tietääkseni_ herännyt kun olen tajunnut jonkin jutun olevan unta. Joskus tulee nähtyä tosin vapaita unia, joissa tuntuu olevan mikä vain mahdollista, jolloin herääminen tuntuu vain ärsyttävältä :eek:
 
mun viiminen oli aika hauska. oon nähny jotain kolme tollasta silleen yrittämällä. olin jossain tienpätkällä ampumassa kiväärillä jotain auton renkaita :david: joidenkin ihme menninkäisten kanssa ja ohi käveli sellanen söpö tyttö. Menin sitte puhumaan sille jotain kunnes yhtäkkiä aloin ihmettelemään käytöstäni: en minä oikeasti olisi näin rohkea. Tämänhän täytyy olla unta :).
Sitten se tyttö vaan katosi mielestäni ja aloin miettimään unta. Aloin sitten pyörimään kun jossain sitäkin kehotettiin tekemään niin, että unesta tulisi vakaampi. Heräsin sitten siihen :curs: . Kokemus oli silti ihan loisto vaikken siinä oikeen saanut mitään tehtyäkään :D
 
no mutta perhana muilla just samanlaisia kokemuksia ku mullaki...:)
 
Onhan noita tullut nähtyä yhteensä varmaan joku 15. Hyvin lyhyitä lucideja kylläkin. Toissayönä näin viimeksi, mutta sitten edellisestä onkin monta kuukautta. Tuli joskus aikaisemmin harjoiteltua reality checkejä sun muita, mutta jätin ne kuitenkin pois. Nuo lucid unet on kyllä tosi huippuja, mutta niitä on aika vaikea oppia näkemään, varsinkin säännöllisesti. Mutta luulisi onnistuvan ahkeralla harjoittelulla ja kovalla itsekurilla. Onko täällä ketään joka näkee noita lucideja useasti esim. kerran viikossa?
 
Ja lisättäköön vielä, että tällä viikolla olen nähnyt kaksi WILDiä ja yhden DILDin. WILDit tulee kotona todella usein, sillä huoneessani on suhteellisen kuuma, joten herään aina kesken unien, käyn koneella ja meen nukkumaan. Sitten WILD jo alkaakin.
 
Ande sanoi:
Opettelin tuon Lucid unien näkemisen viime heinäkuun Espanjan reissulla. On se kyllä siistiä.

Oho! Aika nopeassa ajassa olet oppinu tuon. Voitko kertoa vähän tarkemmin mitä tekniikoita käytät noiden unien saamiseen? Miten tuota kannattaisi alottelijan lähteä opettelemaan? Sulla on varmaan aika hyvin tietoa, siitä mikä toimii ja mikä ei kun noin useasti näet noita lucid-unia. :thumbs:
 
Siitä kanssa huomaa, että on unessa kun yrittää lukea jotakin. Teksistä ei saa selvää, ja se on ihan järjetöntä.

On nuo lucid unet kyllä mukavia... :) Harvoin niitä vaan kohdalle sattuu.
 
kummajainen sanoi:
Oho! Aika nopeassa ajassa olet oppinu tuon. Voitko kertoa vähän tarkemmin mitä tekniikoita käytät noiden unien saamiseen? Miten tuota kannattaisi alottelijan lähteä opettelemaan? Sulla on varmaan aika hyvin tietoa, siitä mikä toimii ja mikä ei kun noin useasti näet noita lucid-unia. :thumbs:

Kun tuota opettelin, niin en edes ollut kuullut mistään Lucid unista. Tuli vain mieleen, että mitähän jos yrittäisi tajuta unessa olevansa vain unessa. Niinpä ennen nukkumaanmenoa muistutin koko ajan itselleni, että hetken päästä näkyvä on vain unta. Pari yötä meni, ja sitten muistin sen aina kesken unen, että niin joo, tämähän on vain unta. Nuo oli siis DILDejä.

Sitten kotimaahan tultua kuulin, että näkemiäni hallittavia unia kutsutaan lucid uniksi. WILDejä en ole ikinä yrittänyt, ne tulee puolivahingossa. Niitä aloin näkemään sen jälkeen kun todella pieneen huoneeseeni tuli kolmaskin kone, ja lämpötila nousi. Heräilen siis öisin ja nukahdan pian uudestaan, tai aivot luulee nukahtavansa jne. Vaikea selittää.

Eipä mulla juurikaan mitään neuvoja ole. Jotkut onnistuvat helpommin, jotkut eivät. Itse vain hoin itselleni, että pian tulevat näkymät ovat vain unta.


.p.s. WILDeissä on se hyvä puoli, että saan jatkettua samaa "unta", vaikka välillä heräisinkin. Sitten hereillä vain mietin, että mitenköhän sitä jatkaisi tarinaa, ja kun nukahdan uudestaan, niin jatkan tarinaa. Esim viimeksi heräsin 5 kertaa, ja joka kerran jälkeen jatkoin samaa tarinaa. Leikin Hitmania ja kaikkea muuta kivaa. :)
 
Luin ton WILD kiteytettynä -paketin. Tuli taas todistetuksi, että mun kouluelämäni onkin ollut yhtä lucid unta viimeiset 12 vuotta.

WILD lyhyesti:
Nuku 5-7 tuntia
Herää ja ole hereillä tarpeeksi pitkään ja motivoi itseäsi lucid unen näkemiseen, tähän voisi mennä noin 5-30 minuuttia.
Takaisin sänkyyn (eli koulun penkille) ja aloita kehon rentouttaminen ja ajatuksien tyhjentäminen. (aktiivinen rentoutuminen)
Hypnagoginen vaihe. (passiivinen rentoutuminen)
Lucid-tila.
 
Wildemar sanoi:
Luin ton WILD kiteytettynä -paketin. Tuli taas todistetuksi, että mun kouluelämäni onkin ollut yhtä lucid unta viimeiset 12 vuotta.

No johan sen sun nickistä huomaa. ;)
 
Mitä lucid-unissa voi tehdä?
Kuten jo aiemmin totesin, vain mielikuvituksesi on rajana. Tosin aina lucid-uni ei ole täysin hallinnassasi. Joskus saattaa käydä niinkin, että tiedät näkeväsi unta, mutta et silti pysty hallitsemaan unesi tapahtumia. Joskus taas uni on hallinnassasi niin hyvin, että pystyt tekemään ihan mitä tahansa.

Lentäminen on yksi asia, jota kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos pääsee lucid-tilaan. Ainakin omalla kohdallani se tuntui ensimmäisillä kerroilla aivan uskomattoman hienolta, oikein vatsan pohjassa tuntui. Korkeilta paikoilta tiputtautuminen tuonee myös samanlaisia tuntemuksia.
Seksi lienee yksi suosituimmista lucid-unien aiheista. Voit toteuttaa fantasiasi, ja partneriksi voit valita kenet tahansa.
Magian käyttö onnistuu. Voit vaikka heitellä ihmisiä ajatuksen voimalla, voit luoda esineitä, voit tehdä kaikkea mahdollista ja mahdotonta.
Väkivalta ja muu riehuminen onnistuu myös lucidissa, ja siellä se kannattaakin toteuttaa ennemmin kuin oikeassa elämässä. Käy lätkimässä vihaamaasi ihmistä turpaan, ja voit herätä aamulla hyvillä mielin. Voit tietysti toteuttaa myös aivotonta massaväkivaltaakin, jos siltä tuntuu.

*Emme kuitenkaan suosittele väkivaltaa selkounissakaan ainoaksi paineidenpurkuvaihtoehdoksi. Parempi vaihtoehto on käydä ärsyttävä tilanne läpi unessasi, ja hillitä itsensä. Tällä tavalla voit muuttaa omaa asennettasi, ja hyödyt siitä myös todellisuudessa.


Hyviä vinkkejä pitääpä joskus opetella ;)
 
Onhan sitä höyhensaaret-sivustoa tullut luettua. En ole yrittänyt nähdä lucideja kovinkaan aktiivisesti, mutta joskus vain satun huomaamaan olevani unessa. Viimeksi viime yönä. Unimaailmassa lentäminen on kyllä helvetin hienoa :thumbs:
 
Odu sanoi:
Tein "reality checkin",
josta olin lukenu Muropaketista. Eli katot kelloa ja katot hetken päästä samaa kelloa
uudestaan (unessa siis), kellon pitäis näyttää toisella kerralla eri aikaa kun ekalla.
Näin siis kävi.

Ei helvetti! Olen ollut koko elämäni sitten unessa! Kun aloitin lukemaan tätä threadia niin kello oli 11.26 ja kun aloitin kirjoittamaan tätä viestiä niin tarkistin kellon uudestaan ja se oli 11.29!! Uskomatonta ja tätä on tapahtunut viimeiset 23vuotta

;)
 
en ehtiny lukemaan threadia läpi, mutta varmaan joka foorumilla missä oon käyny niin on ollu threadi lucid-unista, hyvä aihe ei siinä mitään....

lucid-unissahan pitäis tietää et näkee unta, mut mä oon pari kertaa nähny semmosta unta, mikä tuntuu todelta mut en tiiä et se on unta...
 
Laffer sanoi:
Ei helvetti! Olen ollut koko elämäni sitten unessa! Kun aloitin lukemaan tätä threadia niin kello oli 11.26 ja kun aloitin kirjoittamaan tätä viestiä niin tarkistin kellon uudestaan ja se oli 11.29!! Uskomatonta ja tätä on tapahtunut viimeiset 23vuotta

;)

:D

kerran huomasin siten, että katoin videoiden digitaalikelloa ja se näytti jotain 28:33 :)
 
Back
Ylös Bottom