Lowcarb ja kauhea NÄLKÄ

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Hopsan!

Eli lowcarbbi on lähtenyt onnistuneesti käyntiin, kolmatta päivää vedellään, ja nesteet on tippunu ihan kivasti, kaloreita tulee sisään tällä hetkellä n. 3000kcal / pvä, mutta silti koko ajan on aivan kauhea nälkä.

Mitenkäs te muut lowcarbilla olleet pidätte nälän poissa? Syön jakaumalla p40/hh20/r40, joten hiilareita tulee koneeseen n. 100 - 150g / päivä. Varsinkin illalla, treenin jälkeen, nälkä on aivan hirveä.

Eli MITEN tän näläntunteen saisi loppumaan, ilman että kaloreista mentäisiin yli? Punttitreeniä 4 kertaa viikossa, tunti kerrallaan, ja aerobista välipäivinä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nälkä on vain sun kropan lähettämä viesti siitä, että olet laskenut kalorit tarpeeksi alas. Kunhan vatsa tottuu pienempään volyymiin, niin nälän tuntemukset jonkun verran häviävät. Pitkällä tähtäimellä vaihtoehdot on palata massakaudelle tai kasvattaa vähän henkistä selkärankaa.

Jos joku oikeasti joku olisi keksinyt dieetin, missä ei tunnu näläntunnetta niin kaikkihan sitä keikkuis vitosen rasvoilla uikkareissa ulkona vaikka räntäsateella.

Nikotiinilla..... :rolleyes:

Jos välttämättä haluaa vähähiilarisella mennä, niin yksi mahdollisuus on tietysti pudottaa vielä niitä hiilareita, eli vetää ketoosiin asti, joillain se hillitsee hiukan nälän tunnetta. Toinen mahdollisuus olisi ehkä alentaa rasvojen määrää ja nostaa proteiinia vielä ylemmäs, se kun tuppaa pitämään nälän ainakin meikäläisellä parhaiten poissa. Tosin minulla on aina dieetillä ollut nälkä, mutta jos koko ajan on kauhea nälkä päällä, vielä noinkin isolla kalorimäärällä, niin voi olla aika vaikea vetää kovin pitkää dieettiä.

Oletko koskaan kokeillut korkeampihiilarista ja vähärasvaista dieettiä? Mitenköhän se toimisi tuon nälän hallinnassa? Itse vaihdoin oman dieettini loppuvaiheessa tuollaiseen matalahiilarisesta ja se tuntui paremmalta. Tosin siinä vaiheessa rasvaprosentti oli jo melko alhaalla ja insuliiniherkkyys aika korkealla, että sekin varmasti vaikutti asiaan.

Tahvo Tohveli:
Ai niin, unohdin tosiaan mainita, että röökinpolton lopetin myös dieetin alkaessa. Pitäiskö tässä nyt sit alkaa taas sauhutteleen että näläntunne vähenisi?

Oon kokeillut ketoosia, sekä normaalia dieettiä. Normaalidieetillä ei ollut kauheeta nälkää (hiilarit tuntuu mulla pitävän hyvin nälän poissa), mutta lihaa ilmeisestikin katoaa enemmän kuin lowcarbilla. Kyllä tässä pitää ruveta funtsaileen pikkuhiljaa että josko vetäis taas Zonea, ku tuntuu että nälkään kuolee :)

Ihmetystä herättää se, että:
Normaaliruokavaliolla ollessani, hyvä kun sain edes 2000-2400kcal päivässä täyteen, ja siltikään ei ollut nälkä, ei ollut ruokahalujakaan pahemmin. Mutta nyt kun hiilarit on poissa koneesta (suurimmaksi osaksi), niin edes 3500kcal päivän totaalisyöminen ei tee oloa kylläiseksi :(

Mut nyt pitäis sit punnita, et joko tupakki, tai sit pitää nyrkkisääntönä et protskua sen 2-3g / painokilo / päivä, hyviä rasvoja 20g päivässä, ja kalorit kuristetaan sitten hiilareista ja rasvoista ns. "nälän mukaan" kalorilakia unohtamatta.

Itselläni oli joskus muinoin aina aivan tajuton nälkä kun tietämättömänä pikku limanuljaskana dieettailin vähärasvaisella korkeahiilarisella ruokavaliolla. Low-carbilla tai ketogeenisellä ei ole nälkä oikeastaan ikinä iskenyt, vaikka käytössä ei olisi ollut edes mitään termogeenejä / ruokahalua vähentäviä tuotteita. Yleensä runsas rasvojen käyttö nimittäin pitää nälän poissa.

juffe sanoi:
Tahvo Tohveli:
Ai niin, unohdin tosiaan mainita, että röökinpolton lopetin myös dieetin alkaessa. Pitäiskö tässä nyt sit alkaa taas sauhutteleen että näläntunne vähenisi?

Kokeile nikotiinilaastaria?

Tuo Hulkin mainitsema rasva on se avainasia nälän hillitsemisessä matalahiilari/ketodietillä. Ruokalusikallinen öljyä piffin kyytipoikana vie nälän moneksi tunniksi versus pelkkä piffi.

Mieheksi 20-30 g rasvaa on aika vähän.

Ironbutt sanoi:
Tuo Hulkin mainitsema rasva on se avainasia nälän hillitsemisessä matalahiilari/ketodietillä. Ruokalusikallinen öljyä piffin kyytipoikana vie nälän moneksi tunniksi versus pelkkä piffi.

Riippuu ihmisestä..... :) Minä söisin se pihvin kanssa kilon vihanneksia.

Jos "normaalidieetillä" ei ollut nälkä, niin minä menisin sillä. Jos proteiinin määrä on korkea, niin en ymmärrä miten vähähiilarinen säästäisi sen enemmän lihasta, kuin korkeampihiilarinenkaan. Eniten niiden lihojen säilymiseen vaikuttaa genetiikka ja se, kuinka alas se rasvaprosentti vedetään.

Ja tosiaan ei sitä nikotiinia kannata sen syöpäkääryleen läpi imeä........

Dopey sanoi:
Jos joku oikeasti joku olisi keksinyt dieetin, missä ei tunnu näläntunnetta niin kaikkihan sitä keikkuis vitosen rasvoilla uikkareissa ulkona vaikka räntäsateella.

Täytyy sanoa, että Keto-dietti on minulle juuri sellainen, jossa ei nälän tunnetta tule ollenkaan. Tuossa syksyllä kun pudottelin painoa, ni oli oikein tosissaan vedettävä sitä ruokaa naamariin kellon kanssa, että sain tavoittelemani reilut 2000 kcal kasaan päivässä. Jos olisin mennyt syömisissä näläntunteen kanssa, ni huonosti olis käyny....

Varsinkin aamupala, 3 kananmunaa, kinkkusuikaletta, oliiviöljyä ja pellansiemenrouhetta, meinas jäädä väkisin lautaselle..... :urjo:

Eikös rasvat auta pitämään testoja yllä, joten vähän rasvaa-->testot alenee-->lihat lähtee? Lisäksi hyvät rasvat nopeuttaa sitä rasvan polttoa joten dietillä ei välttämättä tarvitse olla niin kauan, jolloin lihaa taas säästyy.

Mulla on low carbina kanssa justiinsa dietti alkanut, kalorit siellä kahdentuhannen molemmin puolin riippuen päivän kulutuksesta ja nälkä ei ole ollut missään vaiheessa, vaikka rasvojen saantia onkin joskus hieman laiminlyöty. Itselläni tällainen toimii vitusti paremmin kuin matala rasvainen vaihtoehto. :5:

Hoku sanoi:
Eikös rasvat auta pitämään testoja yllä, joten vähän rasvaa-->testot alenee-->lihat lähtee?

Käsittäkseni tämä rasvojen ja testosteronin yhteys ei ole mitenkään hirveän vahvasti todistettu. Ja siinä pitäisi kai katsella myös sitä SHBG:tä, johon sitten taas insuliinilla on käsittääkseni yhteys.
Eli noin periaatteessa kun kalorimäärät laskevat, niin ei se hormonaalisesti lihasten kannalta hyvää tee.

Itsellä kohta vko mennyt low-carbia eikä tässä nyt mikään kauhea nälkä ole. Välissä hiukan hiukoo, mutta so what. LA on hiilari tankkaus ja Tomin tyyliin ei muuta kuin kaikki hanat auki :kuola: :kuola: --> :urjo:

azzyyr sanoi:
Täytyy sanoa, että Keto-dietti on minulle juuri sellainen, jossa ei nälän tunnetta tule ollenkaan.
Onneksi olkoon. Itse olen koettanut Zonea, low-carbia (jolla olen nykyään koko ajan), CKD:tä ja aikoinaan matalarasvaista dieettiä. Kaikilla on koko ajan oikeastaan helvetin nälkä, mutta paras olo muuten on Lyle McDonaldin peukalosäännön mukaisella low-carbilla, mitä olen vedellyt puolisentoista vuotta ja ajattelin jatkaa hautaan asti.

Nälkä kun on koko ajan niin se on kuin kohina huonossa TV-signaalissa. Vähän aikaa katseltuaan näkee sen ohjelman ja kohinaa ei oikeastaan enää juurikaan huomaa...

Dopey sanoi:
Nälkä kun on koko ajan niin se on kuin kohina huonossa TV-signaalissa. Vähän aikaa katseltuaan näkee sen ohjelman ja kohinaa ei oikeastaan enää juurikaan huomaa...

Paitsi, jos välillä pääsee katsomaan häiriötöntä kuvaa......

Tuo nälkä riippuu varmasti myös osaltaan siitä, kuinka paljon se rasvaprosentti on alle sen, mitä se keho luonnostaan helposti pitää. Eli kun ollaan kehon mielestä liian alhaalla, niin kyllä se nälkä sieltä hiipii esiin.

Hulkki sanoi:
Itselläni oli joskus muinoin aina aivan tajuton nälkä kun tietämättömänä pikku limanuljaskana dieettailin vähärasvaisella korkeahiilarisella ruokavaliolla. Low-carbilla tai ketogeenisellä ei ole nälkä oikeastaan ikinä iskenyt, vaikka käytössä ei olisi ollut edes mitään termogeenejä / ruokahalua vähentäviä tuotteita. Yleensä runsas rasvojen käyttö nimittäin pitää nälän poissa.

Eipä eilen auttanut, vaikka tuli vedettyä rasvaa melkein 200g edestä.. :hyper: hiilareita meni se 150g ja protskua 320g.. :)

Ironbutt sanoi:

Mieheksi 20-30 g rasvaa on aika vähän.

Juu, toki on, tiedän kyllä, mutta ilmaisin ehkä asiani turhan epäselvästi, tämä siis kylmäpuristetusta, muuten kyllä ruuan mukana tulee sitten lisää :)

Dodiin, täytyypä tässä vielä hiukan "kropan ehtojen mukaan" katsoa, että MITEN alkaisi syömään, pidän kalorit tietyssä rajassa, proteiinia syön tarpeeksi, ja hiilari/rasva-suhteen koitan muokata sellaiseksi, ettei nälkä pääse yllättämään näin pahaksi. Uskoisin, että tämä olisi viisas teko, koska tätä kärvistelyä mun pää ei enää kohta kestä ja sit on taas kaappi & maha täpötäynnä ruokaa :)

Itse aikanaan dieettasin tyylillä hh=300g / p=300g suurimman osan dieetistä, ja vasta viimiset viikot hh=170g / p=300g.
Eli mulla on pituutta 175 ja painoa oli alkujaan 98. Suurin osa kiloista alle 8-kymppiin lähti tuolla tasamäärällä ja vasta loppurutistus varsinaisesti vähähiilarisella, kehokin oli jo jonkin kuukauden ehtinyt tottua dieettiin ennen hh-vähennystä.
Ja kerran viikossa pidin kunnon mättöpäivän lukuunottamatta viimeistä kahta viikkoa.
Mulla ainakin toi toimi hyvin, lukuunottamatta viimeistä hienosäätöä... tankkaus meni pieleen, mutta se onkin sitten toinen tarina...

Millanen ruokavalio sulla nyt on??? Toi nälkä homma on vaan päässä jos ruokavaliossa on kaikki ok... pistä nyt ruokavalios näkyviin niin katsotaan mikä on päin vittua. nimimerkillä jo 25vko dietillä ja jatkuu....

juffe sanoi:
Mitenkäs te muut lowcarbilla olleet pidätte nälän poissa? Syön jakaumalla p40/hh20/r40, joten hiilareita tulee koneeseen n. 100 - 150g / päivä. Varsinkin illalla, treenin jälkeen, nälkä on aivan hirveä.

Ei se nälkä pois mene jos ei ole mennäkseen. Dopey sen sanoi, kaikkeen tottuu, myös nälän tunteeseen. Olisikin outoa jos keho olisi kuihtumassa pois mutta siitä ei tulisi mitään signaalia aivoihin asti. Tosin itselläni ketoosi vie sen terävimmän kärjen nälästä pois mutta toki liian matalat kalorit tiedottavat muuten itsestään (tulee huono olo).

Sullahan on vasta kolmas päivä menossa? (Tai neljäs kai nyt). IMO katso rauhassa mitä fiiliksille tapahtuu viikon-parin jälkeen, kun lowcarbbiinkin tottumisessa saattaa mennä vähän aikaa vaikka sulla toi raja ei mitenkään tolkuttoman rankka olekaan. Kyseessä voi olla vaan "hiilarihimo" jota sitten paikkaat ahtamalla proteiinia ja rasvaa. (Syklisellä ketolla dieetanneet tietävät että kun hiilariin pääsee tauon jälkeen käsiksi niin sillä ahtamisella ei ole nälän kanssa juurikaan tekemistä.)

Alle viikon vertaisesta jaksosta ei kauheasti voi päätellä, sinuna purisin vaan hammasta ja katsoisin mitä tapahtuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom