Loukkaantumisenne kamppailu-urheillessa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla murtui tossa 6 viikkoa sitten pikkurilli, ja huomenissa olisi tarkoitus ottaa lasta pois. Uskaltaakohan tuota heti palata BJJ:n pariin? Harjoitukset kun jatkuisivat jo ensi maanantaina :)

Lääkäriltä (yleislääkäri) kun aikaisemmin kyselin, niin selitteli jopa että tuon lastan kanssa voisi harjoitella jos välttämättä haluaa?!?!, eli tuohon lääkärin lausuntoon en kyllä pätkääkään luota. Ei taida oikeen lajia tuntea kun tuommoisia vinkkejä antaa.

Jos jollain siis olisi kokemusta näistä sormimurtumista, niin onko tuo sormi vielä liian heikko 6vko:n jälkeen? Vai voiko tuota huoletta palata harjoituksiin?

Eiköhän toi kestä kunhan teippaa sen hyvin, ja vaikka vielä toiseen sormeen kiinni... Itsellä on ainakin ihan hyvin kestänyt rikkinäiset sormet ja varpaat treeneissä kyseisillä toimenpiteillä...

Eiköhän toi kestä kunhan teippaa sen hyvin, ja vaikka vielä toiseen sormeen kiinni... Itsellä on ainakin ihan hyvin kestänyt rikkinäiset sormet ja varpaat treeneissä kyseisillä toimenpiteillä...

Mites tuo teippaus tulisi tehdä? Itselläni tosiaan murtui tuo sormi tuolta kynnen lähetä siitä taitekohdasta.

Olen tuota teippausta miettinyt, mutta jotenkin pelottaa että se sormi saattaa kovassa tohinassa mennä esim sijoiltaa jos se ei teippauksen johdosta taitu normaalisti. Onkos tämä täysin turha pelko?

Mites tuo teippaus tulisi tehdä? Itselläni tosiaan murtui tuo sormi tuolta kynnen lähetä siitä taitekohdasta.

Olen tuota teippausta miettinyt, mutta jotenkin pelottaa että se sormi saattaa kovassa tohinassa mennä esim sijoiltaa jos se ei teippauksen johdosta taitu normaalisti. Onkos tämä täysin turha pelko?
Mulla on joskus lohjennut pikkusormen keskinivelen nivelkapseli. Teippasin sen nimettömään pikkusormen viimeisimmän nivelen läheltä siten, että sormet olivat vapaasti ollessaan hieman koukussa ja paketilla pystyy puristamaan helposti. Nimetön suojelee pikkusormea näin kohtalaisen hyvin. En sillä pystynyt heti ottamaan rättipainia, mutta pienen toipumisjakson jälkeen.

Itse olen yleensä teipannut sormet niin, että teippaan kaksi sormea yhteen nivelten välistä, jolloin sormet pääsevät taipumaan, mutta silti loukattuun sormeen kohdistuu vähemmän rasitusta, eikä se pääse taipumaan miten sattuu.

Jollain on varmasti parempia vinkkejä tuon teippauksen suhteen, mutta itse on todennut tuon tavan ihan toimivaksi.

Eikä se sormi helposti sijoiltaan mene vaikka olisikin teipattu.

Judomatsissa solisluu poikki, omaa vikaa.. ei ois pitäny yrittää tulla alas niinpäin ettei häviä matsia, olkapää oli vähän tiellä. 3kk päästä taas treeneissä. Saatanan kipeä.. lyheni varmaan sentillä ja jumalaton möykky oli muutaman vuoden.

Ju-jutsu: kerran murtanut nilkan, 3v harrastanut. Iskuja sinne tänne tullut, uusia mustelmia tulee non-stop, mutta ei mitään hirveän vakavaa.

Kylläpäs nää rohkasee kohta aloittavaa treenaajaa :D noh, onneks ei oo mitää vääriä kuvitelmia näistä :P En oo vielä koskaan onnistunu mitään murtamaan, et ihan innolla näitä odotellessa :D varmaan heti ekana treenipäivänä onnistun jotain kämmää, vaikkei muuta tehtäiskää ku punnerruksia ja juoksua ;)

Tuleehan niitä kolhuja kun treenaa. Mulla ei noin 10 vuoden aikana potkunyrkkeilyä, nyrkkeilyä ja vaparia treenatessa sattunut onneksi mitään isompia. Koko ajan oli kyllä joku paikka vähän hajallaan, mustelmia, venähdyksiä jne, eli samoja juttuja kuin muutenkin urheillessa. Sen sijaan vakavammat loukkaantumiset (kylkiluita, olkapää, selkä, molemmat polvet) on tulleet ihan muissa lajeissa, pääasiassa futista pelatessa.

Tjaa, karatessa kun ekaa kertaa rullaavaa ukemia kokeili (ja vielä pehmustetulla alustalla), niin seurauksena oli viitisen vuotta ajoittain vihoitteleva olkapää. :D Taidossa kerran varvas murtunut kun rullautui jalan alle, TKD:ssa hyppytakapotku leukaan on aiheuttanut vähän enemmän naksahtelevan alaleuan ja se kerta kun kokeiltiin alapotkumatsia, niin pari viikkoa oli tuskallista kävellä. Eli tuota pöhköä olkapäävammaa lukuunottamatta ei isompia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pienempinä venähdyksiä ja mustia silmiä. Polven eturistiside poikki, sivusiteen repeämä. Nyt uusimpana nenän murtuma. Lääkärissä nostettiin turvotuksen laskettua luut takaisin kohdolleen. Nyt ilma kulkee hyvin ja nenä suorempi kuin aikaisemmin. Reeneistä taukoa kuukauden verran. Nyt kesäloma edessä eli reenitaukoa tulee syksyyn saakka. Miloin muuten yleensä porukka aloittanut sparrauksen nenän murtumisen jälkeen?

Kysytääs tässä ketjussa, eli hermo meinaa mennä kun pitkästä aikaa aloitti kamppailulajit ja vaikka 4-7x viikossa tullut monta vuotta monipuolisesti eri lajeja harrastettua ja punttia tehtyä, niin silti jostain kummasta löytyy sellaisia pikkulihaksia joita ei joko ole treenannut tai sitten "lihashuoltanut".

Eli nyt suunnilleen jokaisin treenin jälkeen menee 1-3 päivää kyyryssä kun varsinkin alaselän alue lyö jumiin!

Mitäs lääkkeitä että tuon voisi välttää?
Tiedän kyllä yleiset venyttelyt ja voimistavat harjoitteet yms. mutta mutta kaikki vinkit tervetulleita!!

Muistin että tälläistä se oli aikoinaan kun ekan kerran näiden lajien pariin eksyi, mutta silloin se ei haitannut muuta treenaamista/elämistä...

Rupee v*tuttaa toi buranan vetäminen. Ja ku ei saa farkkuja jalkaan. P*nettaakin ihan v*tusti.
Ja oikeesti vähän masentaa tälläset pikku nössövammat, kun mun piti olla kova jätkä ;)

Mulla auttaa seuraava;
1. Voimapyörä ja selkäpenkki, teen joka kerta kuntosalilla molempia 3 x 30 sarjat lämmittelynä.
2. Maastaveto pienillä painoilla.
3. Takareisien-, pakaroiden- ja selänkiertovenytykset.
4. Rauhalliset juoksulenkit.
5. Hevoslinimentti.

Minulla menee helposti alaselkä jumiin ja nuo niksit tuntuvat auttavan oireisiin.

Ooookei, tossahan tuli jo monta hyvää. Kiiiitos!

Tässä on vaan se, että oon tota keskivartaloo jumpannu niin p*rkeleesti, että ihan tosissaan ihmetyttää.

Kohdat 2 ja 5 menee kokeiluun. Kolmosen vois ruveta ottaan tosissaan...

Nokun ei kukaan muu täällä loukkaannu ni minä sitten :D

Meni shooto reeneissä polvi joku 20pv sitten kun harjoteltiin maahanvientejä, tulos;
- eturistiside revennyt poikki
- sivuristiside osittain revennyt ellei kokonaan
- hermovamma (ei liiku nilkka eikä varpaat ylöspäin, eikä nilkka ulospäin sivulle)

Tuommosta oli jos nyt oikein muistan, sitten miettivät jotain ?takakapselia? muistaakseni että onko siinä jotain.
Tuli sitten semmonen 5pv sairaalassa koomailtua ja nyt ollaan kepeillä, polvituella ja nilkkalastalla(ettei jalka laahaa maata kun kävelee) leikkaukseen saakka, se on 12.3
Sen jälkeen muistaakseni joku 2kk että voi alkaa koittaa vähän kävelemään, hermovammasta sanovat että ei tiedä että paraneeko, paraneeko osittain vai ei ollenkaan, se selviää vasta ajan kanssa.

Kuulostipa tutulta. Itseltä nenäluu kerran menny ja suoran käsilukon mentyä yli oli kyynerpää reilun viikon turvoksissa ja seuraavat 2kk arkana..

Vuosi mennyt tästä etiäppäin ja listaan tullu lisää: Nilkasta joku "telaluu" tms. murtunui, hauis tulehtuu aina tasasin väliajoin ja koin vielä mitä tarkoittaa ylikunto.. Joten vuoden sisään on mahtunut enemmän lepoa kun reeniä :)

Vuosi mennyt tästä etiäppäin ja listaan tullu lisää: Nilkasta joku "telaluu" tms. murtunui, hauis tulehtuu aina tasasin väliajoin ja koin vielä mitä tarkoittaa ylikunto.. Joten vuoden sisään on mahtunut enemmän lepoa kun reeniä :)

Tosta telaluun murtumasta: Vaikka se on aluksi aika pieni vaiva ja saattaa parantua itsestään niin kannattaa käydä hakemassa ortopediltä "puhtaat paperit". Itselläni oli 1½ telaluu rikki, jonka seurauksena olen ottanut nillkkaan pari kertaa lekurilta puukkoa. Ei ole tullut kuntoon,eikä tule. Mukana se tossa roikkuu ja pitää paljasjalkaliikunnasta-->kamppailu sopii mukavasti.

Nenä murtunut ja pikkuvarvas kummastakin jalasta useammin kuin kerran. Noita mustelmia ja muita llihasruhjeita sitten enempi tai vähempi niiden 15 vuoden aikana kun on lajia tullut harrastettua.

Itsellä lajit tällä hetkellä: BJJ, Lukkopaini, Kuntopotkunyrkkeily/Kuntonyrkkeily

Itsellä ei mitään muuta oikeastaan isoja juttuja ole kuin toi hemmetin oikeapolvi mikä on ollut mulle ongelma ihan aina 13-vuotiaasta asti, tässä nyt odotellaan päivää kun se kunnolla menee :)

Siellä alkaa varmaan nivelsiteet olemaan aika löysällä kun polvi menee paikoiltaan nykyään tasaisin väliajoin (~kerran kk), jolloin polveen kertyy nestettä ja sattuu polvitaipeeseen sekä polven alle seuraavan tunnin.

Viime treeneissä kun meni paikaltaan niin potkasin jalan vaan suoraks ja sanoin sparri kaverille, että "jatkuu vaan" :D

En tosin tiedä meneekö se varsinaisesti "paikaltaan", mutta lumpio liikahtaa vähän oikealle ja kauhean rutinan ja kivun saattelemana kun suoristaa jalan niin menee takaisin paikalleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom