Loukkaantumisenne kamppailu-urheillessa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvinhän täällä näyttää porukka turpaansa ottaneen! :D

Saa nähdä kuinka itselle käy, kun tatamille pääsee. Onnekseni omaan vahvat luut ja jämäkät nivelet, niin saattaa päästä vähän vähemmällä. Oikeastaan koskaan ei ole mitään pahaa nivelrikkoo sattunut runsaasta urheilutaustasta huolimatta ja ensimmäistä murtumaakin odotellaan vielä. Myöskään tikkejä ei ole tähän kroppaan ommeltu. Mitenköhän sitä on näin vähällä selvinnytkin.

Tosin kamppailulajeihin omaan ihan huippuominaisuuksista mielettömän löysän leuan ja nokka alkaa vuotaa verta ihan pienimmistäkin kosketuksista...:D

Muutama vuos sitten, 3 viikkoa vapaaottelu/lukkopaini alkeiskurssia käytyäni kaveri houkutteli GB-Gymille SW-salikisoihin. Siellä pääsin ekan vastustajan päälle mattoon josta vastustaja jujitti niin sähäkästi että kyynärpäästä kuului "krutz!", välillä tulee vieläkin kipeäks kovassa väännössä, mut pikkuhiljaa tuntuis paranevan.

Eilen puhkes tärykalvo... ei oo kipee mutta vittumaisen tuntunen. Välillä venähtäny sormia ym...

Lukkopainiassa molemmat nilkat pyöriny toe-holdin takia. Olis voinu välttää taputtamalla, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Ei kannata lähtee vääntää toe-holdia kaverin kanssa samaan aikaan.

Sama, aattelin vääntää akilleslukon noin niinku puolustuksesi...en kerennyt. Vaivaa juostessa ja hyppiessä.

Pikkurilli venähti vaparireeneis, nyt ei sit pysty edes kättä laittaa nyrkkiin. Vapari- ja salireeni tauko tuntuu iha perseelt, varsinki ku kyseessä on vaan tarpeeton sormi!!!

Pikkurilli venähti vaparireeneis, nyt ei sit pysty edes kättä laittaa nyrkkiin. Vapari- ja salireeni tauko tuntuu iha perseelt, varsinki ku kyseessä on vaan tarpeeton sormi!!!

Itellä myös meni pikkurillistä jänne poikki, eikä sitä sormea saa nyrkkiin.Painiessa käsi jäi toisen alle ja siinä viissiin taittui, huomasin vasta myöhemmin. Lasta siinä oli se 2kk, onneksi tajusin mennä ajoissa lääkäriin muuten ei sormi taittuisi enää ollenkaan. Nykyään sormi on muuten kunnossa paitsi että salilla liikkeissä joissa tarviin puristusvoimaa alkaa helposti sormi antamaan periksi ja särkemään.

Nykyään sormi on muuten kunnossa paitsi että salilla liikkeissä joissa tarviin puristusvoimaa alkaa helposti sormi antamaan periksi ja särkemään.
Nyt rupes jännittää, pitäsköhän käydä sit ihan jolleki näyttämäs. Vois olla vähän perseestä, jos ois loppuelämän tällänen käyrä sormi:)

Nyt rupes jännittää, pitäsköhän käydä sit ihan jolleki näyttämäs. Vois olla vähän perseestä, jos ois loppuelämän tällänen käyrä sormi:)

Chicks dig scars! Vammoja taistelukentiltä... eiku baariin esittelemään kieroa sormea naisille ;)

Chicks dig scars! Vammoja taistelukentiltä... eiku baariin esittelemään kieroa sormea naisille ;)

Ja lisää siihen että se tuli kun puolusti yhtä vanhaa mummoa pankkiautomaatilla kun sen kimppuun hyökkäsi tusina jääkaappipakastin-yhdistelmän kokoisia miehiä. :rolleyes:

Itellä myös meni pikkurillistä jänne poikki, eikä sitä sormea saa nyrkkiin.Painiessa käsi jäi toisen alle ja siinä viissiin taittui, huomasin vasta myöhemmin. Lasta siinä oli se 2kk, onneksi tajusin mennä ajoissa lääkäriin muuten ei sormi taittuisi enää ollenkaan. Nykyään sormi on muuten kunnossa paitsi että salilla liikkeissä joissa tarviin puristusvoimaa alkaa helposti sormi antamaan periksi ja särkemään.

Kannattaa aina näyttää lääkärille. Itseltä meni sormi sijoiltaan (tai niin luulin) ja väänsin sen vaan paikalleen siinä heti sen sattuessa. Sitten vaan teippailin sormea. Ei millään parantunut ja kolmen viikon kulutta menin näyttämään lääkärille ja se olikin murtunut siitä nivelestä. Sitten vaan kuukausi lastaa ja liikkumattomuutta sormelle. Ja kun sormi oli ollut yhteensä kaksi kuukautta paikallaan ja osin väärin luutunut, niin eihän sitä meinannut millään saada nyrkkiin enää kunnolla. Vieläkin on vähän oudosti. Kun olisin heti mennyt sille lääkärille, niin homma olisi ollut neljässä viikossa ohi ja sormi tod.näk. kunnossa.

Itse loukkaantumisia on tullut noiden sormien ja varpaiden sijoiltaan menojen ja murtumien lisäksi molempien nilkkojen nivelsiteet. Lisäksi selän ja olkapään kanssa on ongelmia. Kiitos varmaan heittojen. Inhottavin loukkaantuminen oli kyllä täysiä silmään tullut sormi. Silmään tuli sellainen pieni vekki kynnestä ja sattui aivan helvetisti. Vähään aikaan ei nähnyt kunnolla, mikä kyllä nostaa mielialaa. Siellä oli kai jonkinlainen repeämä joka sitten leikattiin laserilla jotenkin kiinni. Kuukausi taisi olla liikuntakieltoa, sillä silmän paine ei saanut nousta.

nyrkkkeilyssä peukalot taipunu lukuisia kertoja... parin viikon jälkeen parani, reenien kanssa vaan varovainen. Muutama lyönti vyön alle jonka jälkeen hommasin alasuojat :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lukkopainissa varvas murtunut jäätyään mattoon kiinni, etureisi revähti epäonnistuneessa maahanviennissä (älä kysy miten :) ). Eilen tipuin päälleni vaparitreeneissä ja nyt niska on paskana, niskalihakset ainakin totaalisen jumissa vihoilee ja rutisee mutta tuskin mitään fasettilukkoja ja suojakramppia pahempaa :dance:

Nyrkkeillessä ja potkunyrkkeillessä on jotain pientä mennyt:

*Selkälihas revähti pystypainissa. Olin jo ennen treenejä niin jumissa, että meinasin jättää treenit väliin. Jälkiviisaana voisi sanoa, että olisi kannattanut levätä. Selkä kramppasi sen verran, että en pystynyt kävelemään muutamaan päivään. Onneksi oli matsi viikon päästä tapahtuneesta. :hyper: Kiropraktikon ja tulehduskipulääkekuurin avulla sinne selvittiin. Kylmällä ilmalla selkä kipuilee ja menee siitä kohdasta jumiin vieläkin.

*Nenäluu murtui matsissa. Se meni muistaakseni kolmeen osaan. Lääkärin kanssa suoristettiin nenä ja siitä tuli ihan suora. Hengitys tosin ei kulje enää kuin toisesta sieraimesta. Noin 5kk olin sparraamatta tapahtuneen jälkeen.

*Kivekset piti tarkastuttaa lekurilla, kun imuroin takapotkun haaroväliin. Kuppi upposi sen verran, että sisäreidet meni sinisiksi.

*Kylkiluu murtui sparrissa. Luu jäi vähän pystyyn, mutta parani ihan hyvin. Muutaman kuukauen huili tuli treeneihin.

*Vasemmasta ranteesta irtosi jänne potkun seurauksena. Ranne on melko löysä, mutta ei kipuile. Kuulemma leikataan kun lopetan kamppailu-urheilun, eli ei ihan heti.

*Oikeasta ranteesta kyynärluu poikki, kolmiorusto irti jne. En oikein tiedä milloin tämä tarkalleen on hajonnut, mutta muutaman vuoden kipuilli ennen kuin kävin näyttämässä lääkärille. (Ei näin!) Käsi on nyt leikattu ja nätisti paketissa. Toivon mukaan syksyllä pääsee taas lyömään.

*Sparrikaverin polvi osui käteen aiheuttaen tenniskyynärpään. Venyttelyllä ja powerballilla kuntoutin käden muutamassa kuukaudessa.

*Sitten on jotain pienempiä varpaan murtumia ja muita muutaman viikon huileja.

Alex Monsalven sanoin, kun ihmettelin mustaksi mennyttä pikkusormea(noin 3 sekuntia):
"Nääh, don't be a crybaby, i've broken my fingers many times!" (näyttää rivistöä vääntyneitä sormia, läpsäyttää perseelle ja sanoo) "Go put some tape on and get back to sparring."
:D:D:D
Arvatkaa hävettikö..

Mä oon nyt vajaan viis vuotta potkunyrkkeillyt kilpatahdilla. Keskimäärin ehkä 10 treeniä viikossa. Ellei tyrmäyksiä lasketa, vakavin loukkaantuminen on ollut peruskurssilla tapahtunut nikan nyrjähtäminen, joka aiheutti 2vko. treenitauon. Kakkoseksi haverilistalla pääsee varmaan penikkatauti.

Olen kyllä harvinaisen kestävää tyyppiä, etenkin kun ikää on jo yli kolmenkymmenen. syynä lienee se, etten ole kovin räjähtävä, jolloin en saa valtavia kuormituksia aikaan ja lisäksi olen iso, jolloin treenikaverien suhteellinen voima on pienempi. Hyvä lihaskunto auttaa myös välttämään loukkaantumisia.

Kaverin polvi murtui hänen ensimmäisissä vapaaottelu harjoituksissa (peruskurssi). Kokeneempi kamppailija vei hänet maahan jolloin polvi vääntyi. Polvilumpio meni halki. 12 viikkoa kipsiä. Itse olen harrastanut pidempään bjj ja thainyrkkeilyä ilman mitään haavereita. Pieniä ruhjeita tulee mukavasti.

Vastaillaan tässä ku uni ei tuu...

Vaparissa on selkään tullu joku vamma, ei lääkäritkään tiedä. Mut vietiin giljotiinin puolustustekniikkaa tehdessä vähä liiallisella voimalla katon kautta alas... Ristiselkä vihloo vieläkin, tuosa kumminski aikaa jo monta vuotta.
Pieniä vammoja tullut myös vaparissa, mutta eipä nyt muistu mieleen.

Lukkopainiassa molemmat nilkat pyöriny toe-holdin takia. Olis voinu välttää taputtamalla, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Ei kannata lähtee vääntää toe-holdia kaverin kanssa samaan aikaan.

Myös solisluun ja rintalastan yhdistävä nivel paukahti kuopastaan kun kaveri hyppäs mun päälle kun olin kyljellä. Tai se siis yritti ohittaa guardia kun vähä pelleiltiin. Meni 3kk et se parani niin et pysty treenaa kunnolla, vieläkin vihloo.

BJJssä sit sormi murtunu ku kaks kaverii tuli alas lonkkaheitosta sen päälle. Teippiä vaan ni meni hyvin, ei se vieläkään taivu kunnolla mutta eipä ole kipeä.

Sit on menny olkapää ekaa kertaa 4 vuotta sitten BJJssä ku en oikeen tajunnu vielä myötäillä kaverin liikettä. Sit sama olkapää menny monta kertaa pienemmistä jutuista, pitäis tähystää mut sehän tarkottais että olisin kuukauden sivussa... ööh... nii.

Käsi menny yli jujissa, ois voinu taputtaa mut ku ei... halusin sen mitalin...

Lihasvammoja ja ruhjeita nyt ei edes lasketa. Varmaan jotaan muutakin ollu, eipä vaan muista tähän hätään. Aina joku paikka on rikki...

Eli BJJ päälajina nykyään. Thainyrkkeilyllä alotin syksyllä 2004, BJJn helmi- tai maaliskuussa 2005 jota sitten keskityin 4krt viikossa. 2005 syksyllä alotin vapaaottelun ja jätin BJJn pois, en tosin harrastanut kun 2krt viikossa vuoden verran. 2006 syksyllä alotin potkunyrkkeilyn vaparin rinnalle, eli 2 x kb ja 2x mma/vko. 2007 keväällä otin BJJn mukaan kuvioihin 4-5krt/vko ja vaparia 1krt/vko. 2008 tammikuusta 5krt bjj, 3krt kb ja 1krt mma. Kesä 2008 jälkeen olen sitten tasasestsi treenannut bjj ja lukkopainia 5krt viikossa, 1-2krt viikossa mma tai kb. Voisiko tarkempaa vastausta antaa :D On siis vaihdellut tosi paljon toi treeni määrä viikossa.

Mulla meni muutama kuukausi sitten thainyrkkeilyssä sparrissa kylki(pari napsakkaa polvea tohon rinnan alapuolelle) Reenit pysty vetäseen ihan normisti loppuun, mut heti reenien jälkeen kehon jäähtyes niin alko ahistaa kylkeä/rintaa pahasti niin ettei oikeen saanu henkeäkään. NO siitä mukisematta mehiläiseen missä epäili kylkimurtumaa, mitään ei röntgenissä näkynyt silti. Lekuri suositteli lepoa.

1,5kk lepojakson jälkeen luulin että ruhje oisi hävinnyt kokonaan niin vaparin sparrissa sain sellasen semi lujan iskun samaan kohtaan ja taas lähti sama ralli liikkeelle. Eli 2kk taukoa, ja nyt juuri viimesillä viikoilla olen mennyt takas reeneihin toivoen nyt että ongelma olisi hävinnyt.

Muita pahempia ruhjeita ei ole ollut thainekkii harrastanu about 2-3v ja vaparia nyt 4kk

Suositut

Back
Ylös Bottom