Lopullinen hoito akneen

Näköjään ruokavaliossakin on monia juttuja mitkä saattaa pahentaa/parantaa ihon kuntoa. Maito, viljat, korkean GI:n ruuat, rasvat.. Itselläni maitotuotteiden radikaalilla vähentämisellä oli selvä vaikutus. Viljatuotteita on mennyt vuosia aika vähän joten en osaa niistä sanoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni akneen auttoi lääkitys.

Oletteko huomanneet että jotkin tietyt ruoka-aineet pahentaisivat aknea. En meinaa nyt siis näitä tavallisia oireiden pahentajia, kuten valkoinen vehnä, sokeri, suklaa ym. Itse huomannut muun muassa kahvin ja omenan vaikuttavan negatiivisesti akneen...

Kuulin huhun, että isotretinoiini auttais akneen paremmin kuin paleo-ruokavalio ja keskitetty hauiskääntö.

Tämä. Itseäni lähinnä vituttaa, että kärvistelin niin monta vuotta ajatellen, että "kyllä se iän myötä vähenee tai keksin kyllä jonkun kotikonstin". Paskan vitut, mikään veden juonti, maidoton tai viljaton ruokavalio, sinkki yms. ei auttanut. Ei myöskään lääkärien jakamat voiteet. Isotretinoiini toimi ja toimi muuten paljon paremmin kuin ikinä osasin odottaa. Käytännössä 3kk jälkeen akne on loppunut ihan täysin. Tästä on nyt jo 5kk (josta 2kk ilman lääkettä).

Mulla on takana 3 roaccutan kuuria viimeisen 23 vuoden aikana. Taas on alkanut naama kukkia eikä kyse ole näistä ohimenevistä finneistä. Kyllä ottaa päähän..

Lopullinen hoito akneen = exitus.

Toimii myös muihin vaivoihin.

Aloin köyttämään manuka-hunajaa noin 3 viikkoa sitten ja täytyy todeta, että se on ainoa tuote, joka ainakin omalla kohdallani on akneen auttanut! Olen siis kokeillut käytännössä kaiken muun paitsi roacuttanin. Voin siis suositella lämpimästi heille, jotka eivät halua tuhota maksa-arvojaan ja tiputtaa hiuksiaan päästä antibiooteilla...

Aloin köyttämään manuka-hunajaa noin 3 viikkoa sitten ja täytyy todeta, että se on ainoa tuote, joka ainakin omalla kohdallani on akneen auttanut! Olen siis kokeillut käytännössä kaiken muun paitsi roacuttanin. Voin siis suositella lämpimästi heille, jotka eivät halua tuhota maksa-arvojaan ja tiputtaa hiuksiaan päästä antibiooteilla...
Viittaatko nyt että isotretinoin tuhoaa maksan ja hiukset lähtee? Itsellä nyt kolmas kuuri 15 vuoden sisään eikä ole koskaan vaikuttanut maksa-arvoihin. Ainoa mikä auttaa, mutta ei sekään näköjään kaikille yhdellä kuurilla vaan voi uusia vuosien päästä. Ruokavaliolla hyvin hyvin pieni vaikutus akneen.

Viittaatko nyt että isotretinoin tuhoaa maksan ja hiukset lähtee? Itsellä nyt kolmas kuuri 15 vuoden sisään eikä ole koskaan vaikuttanut maksa-arvoihin. Ainoa mikä auttaa, mutta ei sekään näköjään kaikille yhdellä kuurilla vaan voi uusia vuosien päästä. Ruokavaliolla hyvin hyvin pieni vaikutus akneen.
Osalle tulee roasta paljon ikäviä sivuvaikutuksia, osalle ei mitään. Itse pidäyttäydyn kuitenkin erossa kyseisestä aineesta...

Kuinka paljon syöt tätä päivässä/viikossa? Tällä ei ole mitään haittavaikutuksia? että voi syödä jos on esim lievä akne ?
Onhan se kallis mut massii löytyy ni kannattaahan tuota sit kokeilla....?

e: minkä tasoista suosittelet +10? +15?

Viimeksi muokattu:
Kuinka paljon syöt tätä päivässä/viikossa? Tällä ei ole mitään haittavaikutuksia? että voi syödä jos on esim lievä akne ?
Onhan se kallis mut massii löytyy ni kannattaahan tuota sit kokeilla....?

Siis en syö Manukaa lainkaan, vaan käytän sitä ulkoisesti. Pesen sillä kaksi kertaa vuorokaudessa. Toisella kerralla jätän naamioksi noin 1h ajaksi, jonka jälkeen pesen sen pois. Yöksi lisään vielä yksittäisiin spotteihin.
Haittavaikutuksia en usko olevan, päin vastoin :) Ja vaikka purkki maksaa paljon, se on todella riittoisaa.
Ja voihan sitä toki syödäkin jos perse kestää ;)

Jos akne on lievä, voi 10+ varmasti riittää, pahemmassa tapauksessa ostaisin suosiolla vähintään 15+, mielellään jopa vahvempaa.

Siis en syö Manukaa lainkaan, vaan käytän sitä ulkoisesti. Pesen sillä kaksi kertaa vuorokaudessa. Toisella kerralla jätän naamioksi noin 1h ajaksi, jonka jälkeen pesen sen pois. Yöksi lisään vielä yksittäisiin spotteihin.
Haittavaikutuksia en usko olevan, päin vastoin :) Ja vaikka purkki maksaa paljon, se on todella riittoisaa.
Ja voihan sitä toki syödäkin jos perse kestää ;)
Siis jos tota aknekäyttöön ostaa ni toimiiko se myös syömällä? Ei mitään hirveitä odotuksia, mutta ei tässä mitään hävittävää ookkaa joten tilasin purkin +10. kokeillaan kokeillaan.....

Siis jos tota aknekäyttöön ostaa ni toimiiko se myös syömällä? Ei mitään hirveitä odotuksia, mutta ei tässä mitään hävittävää ookkaa joten tilasin purkin +10. kokeillaan kokeillaan.....
En tiedä sen toimivuudesta sisäisesti käytettynä. Useimmat suosittelee sitä lähinnä ulkoisesti. Voin toki olla asian suhteen väärässäkin:) Kalliiksihan se tulee, jos sitä syödä aikoo...infoa myöhemmin miten tehosi.

Teininä 2 roa-kuuria syöny ja siltikin akne vielä yli 30v iällä vaivaa selässä ja rinnassa lievänä. Suklaa ja kreatiini pahimmat ärsyttäjät. Naama pysyy melkolailla täysin finnittömänä kun jättää suklaat ja krean pois. Kohtuullinen suklaan makuinen proteiinijuoman käyttö ei onneksi vaikuta finnien muodostumiseen mutta kaakao kyllä aktivoi hyvinkin herkästi. En kaakaota tosin ole juonut moneen vuoteen.

Hyvä hoito ainakin selän aknelle mulla on ollut aurinko kesäisin. Kunnolla vaan ku grillaa nahkaa niin kuivuu finnit hevon vittuun :)

En tiennytkään että sinkki vaikuttaa akneen parantavasti. Tämä poikahan menee välittömästi kauppaan hakemaan sinkkitabuja.

Yks hyvä hoitokeino lievään/keskilievään akneen on myös "fuck it" -asenne jonka ainakin minä olen omaksunut vuosien saatossa. Pyrin hoitamaan ja välttämään aknea kuin ruttoa, mutta tietynlainen akne on ja pysyy jatkuvana kaikista hoidoista huolimatta. Sen hoitoon käytän fuck it -asennetta :) suosittelen.

Suositut

Back
Ylös Bottom