Lopullinen hoito akneen

Itellä oli myös teininä aika paha akne, mutta lähti Roaccutanilla pois. Silti vielä nykyäänkin iho on mennyt välillä aika huonoksi. Puoli vuotta sitten jätin päivittäiset 3-4 rahkaa ja muut maidot hyvin pitkälti pois ja se auttoi tähän lievään (kunnon akneen verrattuna) finnitautiin. Alan kääntyä sille kannalle että lehmänmaidossa on jotain paskaa mikä ei sovi ihmiselle. Heraa olen kyllä kiskonut helvetisti että saa maidosta ennen saadut proteiinit paikattua, mutta hera ei ole kussut ihoa.

Ihmettelen ettei aloituspostaajalla Roaccutan ole poistanut aknea. Se toimii kuitenkin varmaan 99,9% potilaista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos roaccutan ja isotrention kuurit hirvittää jostain kumman syystä niin voi pyytää avitcid voidetta. Resepti voide ja toimiva sellainen.
Aluksi tekee kyllä "ronskin" efektin, mutta korjaa hyvin ajastaan ( pari-kolme viikkoa ) . Voiteet vaan pikkasen hankalia käytössä.

Joku toimii toiselle ja toinen toiselle. Itse syön päivässä about 80g rasvaa ja 600g hiilaria sekä varmaan 100g proteiineista maitotuotteista eikä mitään ongelmia finnien kanssa. Nyt olin yhden viikonlopun reisussa jossa söin paljon rasvasemmin ja zädääm sinne tänne nousi heti vittumaisia finnejä.

En nyt puhuisi loppuelämän lääkehoidosta, sillä akne kyllä hellittää kun mittariin pyörähtää +25. 30-vuotiailla sitä harvoin enää näkee.

Itse suosisin ruokavaliomuutosta ja siihen kylkeen reseptiä ihotyypille sopivaan voiteeseen.(differin toimi itselläni) Tuolla yhdistelmällä sinnittelee hyvin muutamiakin vuosia jolloin myös luonnostaan oireet vähenevät iän karttuessa. Roa-kuuria kannattaa harkita vasta viimeisenä vaihtoehtona, ja sillä ei tosiaan kannata elimistöään tuhota ellei tilanne ole täysin toivoton.

Akne kyllä mutta huonoista elintavoista seuraa muitakin ongelmia kuten sydän- ja verisuonitauteja, lihavuutta, diabetesta, tulehduksia, allergioita, yleisiä sairastumisia ja sen sellasta.

Suurimmilla osista akne"potilaista" auttaa roaccutan kuuri, joka ei todellakaan ole elinikäinen eikä lopulta edes hintava, mutta auttaa pääosalla loppuelämäksi.

Ei välttämättä. Itse olen saanut pärstäni kuntoon ihan halvoilla itsehoitolääkkeillä. Eikä se paljoo mun kukkaroo paina mikäli kuukaudessa menee 20e ihonhoitoon. Elintapamuutos ei kuitenkaan aina ole niin simppeliä. Pitää opiskella paljon uusia asioita ja mahdollisesti tehdä asioita mistä ei tykkää. Mä tykkään ite tehdä asioita mistä mä tykkään.

Väitän että suurin osa porukasta syö ihan normisti viikottain perus kotiruokaa ja silloin tällöin herkuttelee. Ei se herkuttelu mitään terveyshaittoja aiheuta. Mutta mikäli väität että tuo vehnäproteiini aiheuttaa finnejä (eli terveyshaittoja) niin on valittavana kaksi tietä: Syödä niinkuin ennenkin, mutta kokeilee lääkkeitä. Tai sitten muuttaa kokonaan ruokavaliota sellaiseen mistä ei välttämättä edes tykkäisi. Mutta pakko koska finnit.

Pakko kysyä, että ymmärrätkö henkilöitä jotka juo alkoholia, henkilöitä jotka polttaa tupakkia, henkilöitä jotka syö punaista lihaa?

Mikäs yhdistää suurinta osaa lihavista ihmisistä? No liikunnan puute. Meitä lihottaa liikunnan puute.

Kuten jo mainitsin, muut ongelmat seuraa perässä huonojen elintapojen myötä vaikka akne-ongelma loppuisikin. 20e on iso raha ainnakin opiskelijoille ja itsekin mieluummin käytän sen johonkin hyödyllisempään. Itsensä kehitys on ihan suotavaa ihmiselle, ei kannata jämähtää paikalleen joten joka päivä kannattaa oppia jotain uutta ja hyödyntää sitä tietoa eikä ole kovinkaan hyödyllistä miettiä asiaa siinä valossa että saattaisi joutua tekemään jotain mistä ei tykkää. Elämässä nyt joutuu muutenkin tekee epämiellyttäviä asioita. Itsekin pyrin siihen että minulla on mahdollisimman hyvä olla enkä tee juurikaan asioita josta en tykkää.

Ruoasta kun puhutaan, kaikesta voi tehdä hyvää kun sen valmistaa ja maustaa oikein. Sen on ruokateollisuuskin todistanut kun se myy tuollaista ravintoköyhää roskaa joka maistuu "hyvälle". Siinäkin luodaan vaan mielihyvää makuaisteille eli aika huijausmeininkiä, mutta kropalle se ei ole hyväksi joka taas nähdään yhteiskunnan hoitojonojen pitenemisenä ja siitä aiheutuvista kuluista joka on muuten kolme kertaa isompi summa kuin mm. työttömyyskulut. Nämäkin rahat voisi käyttää hyödyllisemmin jos jengi panostaisi elintapoihinsa. Hoitohenkilökuntavajettakin palkataan ulkomailta asti kun kotimaassa ei resurssit riitä saatika kovinkaan moni halua hoitaa sairaita ihmisiä työkseen vaan tekisi mieluummin jotain hyödyllisempää, kuten sitä mistä itse tykkää.

Mä väitän että moni, varsinkin opiskelijat, eivät syö edes kotiruokaa vaan tuota halpaa huttua, esimerkiksi nuudelia. En väitä että syy vehnäproteiinissa vaan se mikä noissa linkkaamissani tutkimustuloksissa on, eli monen asia yhteissumma. Kuten tuosta yhdestä tutkimuksesta, jossa tutkittiin länsimaista eristyksessä olevia ihmisiä, voi huomata, heillä ei ollut juurikaan länsimaisten ongelmia, eli esim. finnejä ja sairauksia. Kaikki nämä ongelmat ovat hyvin harvinaisia siellä. Tekevätkö he sitten sellaisia asioita mistä eivät pidä? Uskallan epäillä..

Ja en ymmärrä noita ihmisiä jotka rääkkää itseään alkoholilla, tupakalla ja roskaruoalla. Punaisen lihan vielä ymmärrän koska onhan se ruokaa jota on syöty joskus aiemmin nälkään, mutta ei se tarkoita että se olisi ekologista ja terveellistä nykypäivänä kun on niin paljon muita vaihtoehtoja saatavilla jotka ovat sekä ekologisia että terveellisiä. Yhteiskunta kummiskin maksaa lystin, itse kannattaisin mieluummin hoitopalvelujen yksityistämistä niin rupeis ihmisiä kiinnostamaan omat päivittäiset valinnat ja hyvinvointi.

Liikunnan puute ei ole se asia joka puuttuu vaikka sillä voikin HOITAA ylisyömisen aiheuttamaa ongelmaa. Vaikka ei liikkuisi yhtään, kukaan ei tule lihoamaan ilman ravintoa joten ongelma on täysin syömisessä. Toki nykyajan ihmiset voisivat liikkua enemmän koska moni asia on tehty liian helpoksi nykypäivänä ettei tarvitse vaivautua..

Noh tuli vähän laaja vastaus nyt mutta se on ehkä tarpeen jotta nähdään isompi kuva ongelmasta joka ei rajoitu vain itseensä.

Ei taida kyllä dragonfix olla koskaan nähnyt/kokenut oikeaa pahaa aknea. Silloin ei puhuta mistään finneistä. Pahimpina aikoina sitä on koulusta tullessa paidan selkämys ihan veressä ja mönjissä. Ei silloin mitkään voiteet ja ruokavalion muutokset auta.

Itsellä aika sama tilanne kuin alotuspostaajalla 13vuotiaana alkoi akne, paheni perkeleesti ja sitten vihdoin isotretinoin kuurit + parit muut lääkkeet samalla. Nyt kolmas kuuri menossa ja ikää varttia vaille 18.

Joidenkin ruoka-aineiden välttämisen olen tässä vasta viimeaikoina aloittanut kokeilumielessä. Vähemmän maitotuotteita ja rasvaa, katsotaan mikä vaikuttaa jos mikään vaikuttaa.

Itselläni ei ole ollut pahaa aknea, finnejä kylläkin. Myös minulle juotettiin koulussa mm. maitoa ja syötettiin, ei niin terveellistä ruokaa, aivan kuten nykypäivänäkin. Mutta ruoka ei toki ole ainoa syy niihin, muutkin elintavat ratkaisee, eli se kokonaisuus. Ei vain yksittäiset muutokset. Muistutan vielä noista ihmisistä jotka asuu eristyksessä länsimaista ettei heille ole juurikaan finnejä niin kyse on selkeästi elintavoista.

Maitotuotteet suosittelen vaihtamaan vaikkapa pähkinämaitoon yms. joka on muuten hemmetin hyvää mutta voi jättää pelkästään maidon poiskin. Kalsiumia saa tarpeeksi mm. siemenistä, kaalista, pähkinöistä, appelsiineista ja sen sellaisista jos se huolestuttaa. Tuolta näkee tarkemmin jos ravintoaineet kiinnostaa. Kalsium - Fineli

Rasvoja en suosittele jättämään pois, rasva on ihan hyväksi jos se ei ole prosessoitua rasvaa, esim. kasviöljyt, kuten oliiviöljy on hyviä, kalassa on myös hyvää rasvaa ja pähkinöissä. Maitorasva ja erityisesti levitteet, varsinkaan margariini eivät taas ole kovinkaan hyvää rasvaa. Eli en suosittele jättämään luonnollisia rasvoja pois vaan pelkästään teollisia. Huomautan vielä että maitorasvakin on niin pitkälle käsiteltyä ettei voida enää puhua luonnollisista rasvoista, puhumattakaan lehmän lääkinnästä, ruokinnasta ja antibioottijämistä.
Maitorasvat voivat laukaista tulehduksellisen suolistotaudin | Yle Uutiset | yle.fi
Margarine intake and subsequent coronary heart disease in men. - PubMed - NCBI
Dietary patterns and intelligence in early and middle childhood

Voisko joku heittää tähän esimerkin viljattomasta ja maidottomasta ruokavaliosta.

Välimeren ruokavalio/paleo. Laadukkaita kylmäpuristettuja öljyjä, siemeniä, hedelmiä, mereneläviä, sieniä, kasviksia, mahlaa, marjoja, hunajaa, pähkinöitä, pähkinämaitoa, kanaa, juureksia, yrttejä, teetä, bambuversoja, kananmunaa ja palkokasveja kuten linssejä ja kaikenlaisia herneitä sekä papuja. Ei tarvitse edes miettiä mitä saa mistäkin kun noissa on kaikki ihmiselle tarpeelliset ravintoaineet kunhan syö monipuolisesti. Siitä vaan lähtee yhdistelemään kaikkea mistä itse tykkää kun ei sitä voi kukaan muu tietää mistä pidät, ei edes ruokateollisuus joten pitää ihan itse koittaa millaisista yhdistelmistä tykkää. Itse en ole täysin viljattomana sillä syön. mm. riisiä, tattaria ja kvinoaa joissa on ihan hyvin ravinteita kunhan ne eivät ole pitkälle jalostettuja.

Itellä oli myös teininä aika paha akne, mutta lähti Roaccutanilla pois. Silti vielä nykyäänkin iho on mennyt välillä aika huonoksi. Puoli vuotta sitten jätin päivittäiset 3-4 rahkaa ja muut maidot hyvin pitkälti pois ja se auttoi tähän lievään (kunnon akneen verrattuna) finnitautiin. Alan kääntyä sille kannalle että lehmänmaidossa on jotain paskaa mikä ei sovi ihmiselle. Heraa olen kyllä kiskonut helvetisti että saa maidosta ennen saadut proteiinit paikattua, mutta hera ei ole kussut ihoa.

Ihmettelen ettei aloituspostaajalla Roaccutan ole poistanut aknea. Se toimii kuitenkin varmaan 99,9% potilaista.

Niihän se vissiin tekee. Sit on meitä joilla heti kun lääkityksen lopettaa rupeaa akne leviämään pikkuhiljaa... eikä tässä 29-vuotiaana enää puhuta mistään teini-iän aknesta.

Kuinkakohan nopeasti tuo maitotuotteiden poistaminen ruokavaliosta pitäisi näkyä ihossa, jos se paljastuu syyksi? Itsellä siis hartioissa lievää aknea/finnejä. Voisin ehkä lyhyen ajan testata. Omalla kohdalla ongelmaksi muodostuu lähinnä se, että tykkään maidon mausta ja maitotuotteista (pirtelöä jne.. rahkasta yms.). Ilmeisesti hera on se helpoin tie korvata puuttuva proteiini ja varmaan myös d-vitamiinia pitäisi syödä jos maidon lopetttaa? Rahkaa menee päivässä varmaaankin noin. 500-750g (yleensä 500g), maitoa menee arviolta ruuan kera 9 lasillista + pirtelösetit yms.. eli varmaankin 1.35l-2litraa?
Mut kai sitä vois testata, jos ne finnit ei lähtis pois.. Pitänee tosin muutama herapussi ostaa, koska aika paljon proteiinia tulee päivässä myös noista maitotuotteista..

Kuinkakohan nopeasti tuo maitotuotteiden poistaminen ruokavaliosta pitäisi näkyä ihossa, jos se paljastuu syyksi?

Luin jostain, että noin kahdessa viikossa pitäisi jotain muutosta havaita. Itse jätin maitotuotteet ruokavaliosta pois vasta noin 5 päivää sitten ja en ainakaan vielä ole pahemmin mitään eroa huomannut aikaisempaan. We will see. Ja nuo määrät muuten kuulostaa kyl semmosilta, etten yhtään ihmettelis, jos ne jotenkin tuohon vaikuttaisi.

Kuinkakohan nopeasti tuo maitotuotteiden poistaminen ruokavaliosta pitäisi näkyä ihossa, jos se paljastuu syyksi? Itsellä siis hartioissa lievää aknea/finnejä. Voisin ehkä lyhyen ajan testata. Omalla kohdalla ongelmaksi muodostuu lähinnä se, että tykkään maidon mausta ja maitotuotteista (pirtelöä jne.. rahkasta yms.). Ilmeisesti hera on se helpoin tie korvata puuttuva proteiini ja varmaan myös d-vitamiinia pitäisi syödä jos maidon lopetttaa? Rahkaa menee päivässä varmaaankin noin. 500-750g (yleensä 500g), maitoa menee arviolta ruuan kera 9 lasillista + pirtelösetit yms.. eli varmaankin 1.35l-2litraa?
Mut kai sitä vois testata, jos ne finnit ei lähtis pois.. Pitänee tosin muutama herapussi ostaa, koska aika paljon proteiinia tulee päivässä myös noista maitotuotteista..

Tuskinpa heraakaan kannattaa syödä, jos maidosta haluaa kokonaan eroon. Soija-, herne-, hamppu-, liha- tai riisiproteiini tms. kelpaa.

En mä nyt maidosta ns. eroon halua enkä varmasti tuu kokonaan kaikkea lopettamaan, koska tykkään niistä. Mut jos mielenkiinnosta testaisi, jos siitä olisi apua. Nuo ruokamäärät maitotuotteiden osaltat kun on aika isot.. En kyllä herasta ainakaan tahdo luopua, liian kätevää.. Jaa-a. Pitääpä perehtyä, josko sitä kokeilisi.
Itse oon myös miettiny, että miksi alkoholi lisää hetkellisesti finnejä. Onneksi käytän harvoin.

En mä nyt maidosta ns. eroon halua enkä varmasti tuu kokonaan kaikkea lopettamaan, koska tykkään niistä. Mut jos mielenkiinnosta testaisi, jos siitä olisi apua. Nuo ruokamäärät maitotuotteiden osaltat kun on aika isot.. En kyllä herasta ainakaan tahdo luopua, liian kätevää.. Jaa-a. Pitääpä perehtyä, josko sitä kokeilisi.
Itse oon myös miettiny, että miksi alkoholi lisää hetkellisesti finnejä. Onneksi käytän harvoin.

Joidenkin tutkimusten mukaan maito aiheuttaa tulehdustilan elimistössä. Saman tekee alkoholi, koska alkoholia et käytä päivittäin, niin siksi tuo finnitilanne pahenee vain hetkellisesti. Mä en itse ole jättänyt maitotuotteita täysin... Ensin olin n.kuukauden täysin ilman, ja aloitin varovaisesti hapanmaitotuotteet, voin, kerman, juuston ja hera isolaatin(koska laktoosivamma). Rahkaa menee päivässä 250g, heran sekoitan soijamaitoon(koska veteen sekoitettuna maistuu niin karseelta)

Kannattaa aluksi jättää kaikki imeväisten tuotteet eli maitotuotteet pois. Kolmen viikon sisällä alkaa jo tulosta näkyä. Ja katsos....tuon ajanjakson aikana ei treenit kärsi ja kehityskykyinen yksilö keksii huomaamatta millä korvaa nuo imeväisten tuotteet.

"Vesi kuuluu veneen alle ja maito kuuluu vauvan vatsaan...."

Roacuttan(R) Sitäkun popsitte kuurin verran niin loppuu näppylät. Sen verran voin sanoa, että junnuna kun ton vedin, niin urheilun saa hetkeksi unohtaa. Sattuu joka paikkaan niin saatanasti. Nivelet ja lihakset särkee. Ei oo sen jälkee tarvinnu ihmetellä juoko maitoo vaiko ei, ku niit ei vaa yksinkertasest voi enää tulla.

Roacuttan(R) Sitäkun popsitte kuurin verran niin loppuu näppylät. Sen verran voin sanoa, että junnuna kun ton vedin, niin urheilun saa hetkeksi unohtaa. Sattuu joka paikkaan niin saatanasti. Nivelet ja lihakset särkee. Ei oo sen jälkee tarvinnu ihmetellä juoko maitoo vaiko ei, ku niit ei vaa yksinkertasest voi enää tulla.

Ripulipuhetta. Aloittajahan juuri kirjoittaa että on vetänyt monta Roaccutan kuuria. Tuossa itekkin pari viestiä takaperin ihmettelin miten ei toimi.

Ripulipuhetta. Aloittajahan juuri kirjoittaa että on vetänyt monta Roaccutan kuuria. Tuossa itekkin pari viestiä takaperin ihmettelin miten ei toimi.

Itsekin usemman joutunut tempomaan. Aika taiteilua, että saa pidettyä kurissa. Roan jälkeen pari vuotta helpompia, mutta sitten taas mennään.....

- - - Updated - - -

Mitäs mä sitten juon?:wtf::D

Käy kysyy Alkosta olisko niillä mitään sopivaa....tai sitten kurotat varovasti laidan yli kaula pitkänään kohti laineita. Varottava ettei jää pää laidan ja airon väliin.

Suositut

Back
Ylös Bottom