Suurimmilla osista akne"potilaista" auttaa roaccutan kuuri, joka ei todellakaan ole elinikäinen eikä lopulta edes hintava, mutta auttaa pääosalla loppuelämäksi.
Ei välttämättä. Itse olen saanut pärstäni kuntoon ihan halvoilla itsehoitolääkkeillä. Eikä se paljoo mun kukkaroo paina mikäli kuukaudessa menee 20e ihonhoitoon. Elintapamuutos ei kuitenkaan aina ole niin simppeliä. Pitää opiskella paljon uusia asioita ja mahdollisesti tehdä asioita mistä ei tykkää. Mä tykkään ite tehdä asioita mistä mä tykkään.
Väitän että suurin osa porukasta syö ihan normisti viikottain perus kotiruokaa ja silloin tällöin herkuttelee. Ei se herkuttelu mitään terveyshaittoja aiheuta. Mutta mikäli väität että tuo vehnäproteiini aiheuttaa finnejä (eli terveyshaittoja) niin on valittavana kaksi tietä: Syödä niinkuin ennenkin, mutta kokeilee lääkkeitä. Tai sitten muuttaa kokonaan ruokavaliota sellaiseen mistä ei välttämättä edes tykkäisi. Mutta pakko koska finnit.
Pakko kysyä, että ymmärrätkö henkilöitä jotka juo alkoholia, henkilöitä jotka polttaa tupakkia, henkilöitä jotka syö punaista lihaa?
Mikäs yhdistää suurinta osaa lihavista ihmisistä? No liikunnan puute. Meitä lihottaa liikunnan puute.
Kuten jo mainitsin, muut ongelmat seuraa perässä huonojen elintapojen myötä vaikka akne-ongelma loppuisikin. 20e on iso raha ainnakin opiskelijoille ja itsekin mieluummin käytän sen johonkin hyödyllisempään. Itsensä kehitys on ihan suotavaa ihmiselle, ei kannata jämähtää paikalleen joten joka päivä kannattaa oppia jotain uutta ja hyödyntää sitä tietoa eikä ole kovinkaan hyödyllistä miettiä asiaa siinä valossa että saattaisi joutua tekemään jotain mistä ei tykkää. Elämässä nyt joutuu muutenkin tekee epämiellyttäviä asioita. Itsekin pyrin siihen että minulla on mahdollisimman hyvä olla enkä tee juurikaan asioita josta en tykkää.
Ruoasta kun puhutaan, kaikesta voi tehdä hyvää kun sen valmistaa ja maustaa oikein. Sen on ruokateollisuuskin todistanut kun se myy tuollaista ravintoköyhää roskaa joka maistuu "hyvälle". Siinäkin luodaan vaan mielihyvää makuaisteille eli aika huijausmeininkiä, mutta kropalle se ei ole hyväksi joka taas nähdään yhteiskunnan hoitojonojen pitenemisenä ja siitä aiheutuvista kuluista joka on muuten kolme kertaa isompi summa kuin mm. työttömyyskulut. Nämäkin rahat voisi käyttää hyödyllisemmin jos jengi panostaisi elintapoihinsa. Hoitohenkilökuntavajettakin palkataan ulkomailta asti kun kotimaassa ei resurssit riitä saatika kovinkaan moni halua hoitaa sairaita ihmisiä työkseen vaan tekisi mieluummin jotain hyödyllisempää, kuten sitä mistä itse tykkää.
Mä väitän että moni, varsinkin opiskelijat, eivät syö edes kotiruokaa vaan tuota halpaa huttua, esimerkiksi nuudelia. En väitä että syy vehnäproteiinissa vaan se mikä noissa linkkaamissani tutkimustuloksissa on, eli monen asia yhteissumma. Kuten tuosta yhdestä tutkimuksesta, jossa tutkittiin länsimaista eristyksessä olevia ihmisiä, voi huomata, heillä ei ollut juurikaan länsimaisten ongelmia, eli esim. finnejä ja sairauksia. Kaikki nämä ongelmat ovat hyvin harvinaisia siellä. Tekevätkö he sitten sellaisia asioita mistä eivät pidä? Uskallan epäillä..
Ja en ymmärrä noita ihmisiä jotka rääkkää itseään alkoholilla, tupakalla ja roskaruoalla. Punaisen lihan vielä ymmärrän koska onhan se ruokaa jota on syöty joskus aiemmin nälkään, mutta ei se tarkoita että se olisi ekologista ja terveellistä nykypäivänä kun on niin paljon muita vaihtoehtoja saatavilla jotka ovat sekä ekologisia että terveellisiä. Yhteiskunta kummiskin maksaa lystin, itse kannattaisin mieluummin hoitopalvelujen yksityistämistä niin rupeis ihmisiä kiinnostamaan omat päivittäiset valinnat ja hyvinvointi.
Liikunnan puute ei ole se asia joka puuttuu vaikka sillä voikin HOITAA ylisyömisen aiheuttamaa ongelmaa. Vaikka ei liikkuisi yhtään, kukaan ei tule lihoamaan ilman ravintoa joten ongelma on täysin syömisessä. Toki nykyajan ihmiset voisivat liikkua enemmän koska moni asia on tehty liian helpoksi nykypäivänä ettei tarvitse vaivautua..
Noh tuli vähän laaja vastaus nyt mutta se on ehkä tarpeen jotta nähdään isompi kuva ongelmasta joka ei rajoitu vain itseensä.