London body balance vaaka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Soehnlen vaaka olisi hulluilla päivillä myynnissä hintaan 34,90.
Mittaa painon, rasva- ja nestepitoisuuden sekä lihasmassan.
Onko kellään kokemusta tuon tyyppisistä vaa'oista?
Kuulostaa vähän turhan hyvältä ja hintakaan ei ole paha, joten
miten mahtaa olla mittaustarkkuus?

Itsellä on prismasta ostettu Beuer-merkkinen vaaka, joka mittaa myös rasvaprosentin, nesteprosentin ja lihasten osuuden. Tämä vaaka maksoi 29.00 eli vielä halvempi ja ite olen ollut tosi tyytyväinen. Heittoja mittausten välillä ei ole juuri lainkaan, eli siis sillä tavalla se on melko tarkka. En tiedä sitten että olisiko heittoa johonkin toisen merkkiseen vaakaan. Mutta kuitenkin se antaa itselle sen tärkeän tiedon, eli mitä kehossa on. Eli siis esim. dieetillä näkee että lähteekö rasvaa vai lihasta.

Eiköhän tuokin Soehnle samalla tavoin toimi kuin muutkin vastaavat.

Itsellä on prismasta ostettu Beuer-merkkinen vaaka, joka mittaa myös rasvaprosentin, nesteprosentin ja lihasten osuuden. Tämä vaaka maksoi 29.00 eli vielä halvempi ja ite olen ollut tosi tyytyväinen. Heittoja mittausten välillä ei ole juuri lainkaan, eli siis sillä tavalla se on melko tarkka. En tiedä sitten että olisiko heittoa johonkin toisen merkkiseen vaakaan. Mutta kuitenkin se antaa itselle sen tärkeän tiedon, eli mitä kehossa on. Eli siis esim. dieetillä näkee että lähteekö rasvaa vai lihasta.

Eiköhän tuokin Soehnle samalla tavoin toimi kuin muutkin vastaavat.

Itselläni myös tuo sama ja loistavasti on palvellut.:thumbs:

Itselläni on reilu vuosi sitten hobby hallista tilattu vaaka, joka näyttää kyllä painon, rasvaprosentin ja nestepitoisuuden. Itselläni se on poikkeuksetta antanut arvoja 18-19% rasvaprosentiksi, vaikka silminnähty rasvamäärän ero on ollut aivan selkeä. Tiesin tuota ostaessani, että tarkka se ei ole, mutta ajattelin, että sen avulla näkisi onko noussut paino rasvaa vai lihasta.

Mulle on tullut olo, että noissa vaaoissa kehon todellinen koostumus vaikuttaa hyvin vähän (jos ollenkaan). Luulisin, että noissa vaaoissa on selkeät taulukot, että jos henkilö A on 179cm pitkä ja painaa 82kg, niin rasvaprosentti on aina 18. Sähkönjohtavuus ym. tekijät voivat heilauttaa prosentin suuntaan jos toiseen, mutta ei paljon enempää.

Meillä mies kanssa tilasi mulle tämän samaisen Hobby Hallin vaa´an. Tiesinkin jo alusta alkaen ettei sen lukemiin kyllä ole täysin luottaminen. Meillä ainakin äidin ollessa talovahtina kesälomalla oli vaaka mennyt täysin sekaisin, kun sitä oli käyttänyt toinen henkilö, joka oli melkein samoilla mitoilla kun minä.

Vaaka sekoittaa myös välillä minut ja mieheni vaikka pituus ja rasva% on erittäin kaukana toisistaan...Eli ehkä se suuntaa-antavuuskaan ei ole sitä luokkaa mitä odotin aluksi. Kyllä mä enemmänkin luotan tohon mittanauha+peili yhdistelmään ja kattelen sitte sen painon vaan tosta vaakasta.:)

Meillä mies kanssa tilasi mulle tämän samaisen Hobby Hallin vaa´an. Tiesinkin jo alusta alkaen ettei sen lukemiin kyllä ole täysin luottaminen. Meillä ainakin äidin ollessa talovahtina kesälomalla oli vaaka mennyt täysin sekaisin, kun sitä oli käyttänyt toinen henkilö, joka oli melkein samoilla mitoilla kun minä.

Vaaka sekoittaa myös välillä minut ja mieheni vaikka pituus ja rasva% on erittäin kaukana toisistaan...Eli ehkä se suuntaa-antavuuskaan ei ole sitä luokkaa mitä odotin aluksi. Kyllä mä enemmänkin luotan tohon mittanauha+peili yhdistelmään ja kattelen sitte sen painon vaan tosta vaakasta.:)

Vaakaan siis pitää syöttää ainakin pituus?
Vähän rupeaa haiskahtamaan kaavalta henkilö A on X pitkä ja painaa X kiloa, joten rasvaprosentti on X%. Eli Vuohen pointti voi olla aivan totta.

Puuha-Peteltä löytyy kyseinen vaaka. Onko kyseinen laite ollut sinulla pitkään?
Oletko huomannut muutoksia rasva- ja nestepitoisuus mittauksissa? Entä lihasmassan määrässä?

Meillä on juuri tuollainen vaaka. Rasvaprosentti-/kehonkoostumusmittauksella ei tee kyllä mitään. Laskee varmaankin kehon koostumuksen perustuen johonkin painoidenksityyppiseen juttuun yhdessä epätarkkan sähkömittauksen kanssa.

Tuo rasvaprosentti heittelee ihan törkeästi. Viime dieetillä yritin seurata tuolla rasvojen palamista, mutta toimi todellä epämääräisesti. Kun rasvat laski tuon mittauksen mukaan 9% prosenttiin alkoi prosenttiluku nousta seuraavilla mittauksilla tästä ylöspäin! Vaa'an mukaan siis paino jatkoi tippumista, mutta rasvaa kertyikin lisää. Lisäksi vaaka näyttää eri lukemaa jos seisot suorassa tai olet kyykyssä mittauksen aikana. Myös sellaisen testin tein että punnitsin itseni ja mittasin prosentin. Join 0,5 l vettä ja mittaisin uudelleen. Yllätys ällätys! Rasvaprosentti nousi!

Mulla on Lidlistä ostamani vaaka jossa lukee kyljessä vain Balance, eli tarkemmasta merkistä ei hajuakaan. Tuo ei ainakaan ymmärrä yhtää mitään rasvojen mittaamisesta, joten sen suhteen sillä ei tee mitään. Paino se mittaa tarkasti ja on lasilevyllä varustettuha hienon näköinen, joten sitä kehtaa pitää esilläkin. ;)

Itselläni on reilu vuosi sitten hobby hallista tilattu vaaka, joka näyttää kyllä painon, rasvaprosentin ja nestepitoisuuden. Itselläni se on poikkeuksetta antanut arvoja 18-19% rasvaprosentiksi, vaikka silminnähty rasvamäärän ero on ollut aivan selkeä. Tiesin tuota ostaessani, että tarkka se ei ole, mutta ajattelin, että sen avulla näkisi onko noussut paino rasvaa vai lihasta.

Mulle on tullut olo, että noissa vaaoissa kehon todellinen koostumus vaikuttaa hyvin vähän (jos ollenkaan). Luulisin, että noissa vaaoissa on selkeät taulukot, että jos henkilö A on 179cm pitkä ja painaa 82kg, niin rasvaprosentti on aina 18. Sähkönjohtavuus ym. tekijät voivat heilauttaa prosentin suuntaan jos toiseen, mutta ei paljon enempää.

Täsmälleen näin itsekin suhtaudun omaan vaakaani ja juurikin luulen sen antamien tulosten perustuvan olettamuksiin (lue taulukoihin). Olen testannut vaa'an luotettavuutta esim. roikkumalla kevyesti leuanvetotangossa siten, että painoa on mukamas -20 kg todellisesta. Kaiken järjen mukaanhan tuon vaa'an pitäisi edelleen laskea sama vastus kehosta ja antaa lihasmassalle sama arvo X kg. Kun kuitenkin suorittaa muutamat laskutoimitukset, viivan alle jää tulos joka ei todellakaan tue vaa'an luetattavuutta, vaan lihasmassaa on mukamas kadonnut jonnekin. Itse luotan pihteihin, luottakaa tekin!

Mulla on Lidlistä ostamani vaaka jossa lukee kyljessä vain Balance, eli tarkemmasta merkistä ei hajuakaan. Tuo ei ainakaan ymmärrä yhtää mitään rasvojen mittaamisesta, joten sen suhteen sillä ei tee mitään. Paino se mittaa tarkasti ja on lasilevyllä varustettuha hienon näköinen, joten sitä kehtaa pitää esilläkin. ;)

Serkkupoika osti myös muutama viikko sitten Lidlistä tuommoisen vaa'an. Rasvaprosentiksi vaaka näyttää hänelle 20 vaikka kaveri on silminnähden huomattavasti tiukemmassa kunnossa. Eli siis se ainakin toimii tuolla Vuohen mainitsemalla periaatteella.

Tuosta omasta Beuerin vaasta en osaa sanoa vielä oikein mitään, kun se on ollut vasta muutaman viikon. Mutta ainakin sen näyttämä kehon nesteprosentti reagoi kreatiinin käytön aloittamiseen nousemalla kahden prosenttiyksikön verran.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on myös Soehnlen vaaka, joka mittaa painon lisäksi neste- ja lihasprossaa. Toimi loistavasti, kunnes vaihdoin patterin. Ohjeiden mukainen patteri (ja vielä oikein päinkin), mutta vaaka mittaa enää vaan painon.

Tuo Vuohen periaate todellakin pätee noihin vaakoihin, en ole itsekään sitä alun kokeiluiden jälkeen käyttänyt kuin normaaliin painon mittaamiseen.

Pihdeillä saa kokematonkin mittaaja riittävän tarkat tulokset kun mittaa useampaan kertaa ja laskee keskiarvot.

Tollasellahan saa tappavaa jälkeä aikaan bulkilla: "Juu juu, vaaka näytti, rasvat on 13% edelleen, hyvin on bulkki toiminu ku 20kg on tullu lihasta" ja samalla vyötärö on toista metriä ja pippeliä ei ole nähnyt viikkoihin. Pihdit, peili ja aloituskuvat ovat aika tärkeä yhdistelmä kun rasvaprosenttia arvioi. Pelkkää peiliä tuijottamalla rasvaa kertyy yllättävänkin salakavalasti.

Vaakaan siis pitää syöttää ainakin pituus?
Vähän rupeaa haiskahtamaan kaavalta henkilö A on X pitkä ja painaa X kiloa, joten rasvaprosentti on X%. Eli Vuohen pointti voi olla aivan totta.

Puuha-Peteltä löytyy kyseinen vaaka. Onko kyseinen laite ollut sinulla pitkään?
Oletko huomannut muutoksia rasva- ja nestepitoisuus mittauksissa? Entä lihasmassan määrässä?

Laite ei ole ollut kuin kuukauden päivät perheessämme.
Eli sinne saa ohjelmoitua viidelle henkilölle perusähtötiedot jotka ovat:pituus, ikä, sukupuoli ja sitten aktiviteettitaso. Aktviteettitasoja on 5 erilaista jossa 1 on sohvaperuna ja 5 sitten toinen ääripää.
Ja kun olen ollut pari kuukautta dieetillä niin kyllä se rasvaprosentti sekä nestepitoisuudet muuttuvat kun painokin on tippunut.
Lihasmassaa en ole vieä valitettavasti tuijottanut..

Tollasellahan saa tappavaa jälkeä aikaan bulkilla: "Juu juu, vaaka näytti, rasvat on 13% edelleen, hyvin on bulkki toiminu ku 20kg on tullu lihasta" ja samalla vyötärö on toista metriä ja pippeliä ei ole nähnyt viikkoihin.

Ei se nyt ihan näinkään ole. Kaikki tämäntyyliset vaa'at luulevat, että kaikki ylimääräinen paino (oli se sitten lihasta tai rasvaa) on rasvaa. Eli siis lihaksikasta tyyppiä vaaka luulee läskiksi samoin kuin oikeaa läskäriä. Ei niin että vaaka luulee läskäriä lihaksikkaaksi :)

Tuosta omasta Beuerin vaasta en osaa sanoa vielä oikein mitään, kun se on ollut vasta muutaman viikon. Mutta ainakin sen näyttämä kehon nesteprosentti reagoi kreatiinin käytön aloittamiseen nousemalla kahden prosenttiyksikön verran.
Joko osaat kertoa enemmän tuosta vaa'asta kun on jo hetken ehtinyt olla käytössäkin? Näyttäis olevan ainoa vaaka mitä ei ole tässä threadissa haukuttu vielä pystyyn. Ei olisi ainakaan pahanhintainen, vois jopa ostaa jos näyttäisi rasvaprosentit vähänkään oikeaan suuntaan.

Mulla on tollanen vaaka mikä kysyy tietoihin pituuden, iän ja liikunta aktiivisuuden asteikolla 1-3. Sitten se antaa painon, rasvan ja nesteen. Makso joku 50 euroo prismassa puoltoista vuotta sitten ja nyt ei toimi enää asetuksien säätö nappi. Lisäks painon mittaus on vähän epäluotettavaa. Kun seison sen päällä niin näyttää esim 114,5kg, sitten kun otan puolen litran pullon vettä kouraan se heilahtaa ja saattaa näyttää vaikka 114,4kg ja sitten puolentoista litran vesipullo koiraan niin paino voi olla vaikka 115,2kg. Eli aina ei tosiaankaan tiedä, että mitä se oikein säätää. Toi paino tosiaan tietty pitäs noista 1,5l vettä kourassa 1,5kg, mutta voi nousta joku puolisen kiloo tai alta kilon kuitenkin todellisuudessa. Eli ei ihan rahansa väärtti ollu.

Mulla on ton merkkinen vaaka jossa on kailli vipstaakkelit eli se mittaa rasvat nesteet ja painon, 4 käyttäjä tallennusta

rasvan mittauksesta sen verran että se heittää suhteessa nesteeseen eli jos on nestevajausta se automaattisesti nostaa rasvaprosenttia.. mulla se näyttää n. 46% nestettä ja 25% rasvaa.. pihdeillä mitattuna kuitenkin n.19% rasvaa.. normi miehen nesteet pitäis olla 50-55%

Voisinpahan aloittaa postailun :) Itse ostin Lidlistä myös hauskan näköisen balance -vaa'an. Lihas, rasva yms. prosentit muuttuu merkittävästi kun muuttaa omaa pituutta sekä päivittäistä kulutusta eli varsinaisen mittauksen merkitys on käsittääkseni hienosäätöä. Päivittäistä kulutusta vaihtelemalla oma rasvaprosenttini vaihtelee 10-23 välillä, mutta pidempiaikaisella käytöllä tietyllä kulutuksella huomasin, että aika vakiona arvot pysyvät.

Mulla on myös Soehnlen vaaka, joka mittaa painon lisäksi neste- ja lihasprossaa. Toimi loistavasti, kunnes vaihdoin patterin. Ohjeiden mukainen patteri (ja vielä oikein päinkin), mutta vaaka mittaa enää vaan painon.

Joo nyt on tullut muutama kuukausi testailtua kyseistä vaakaa ja se oli juuri sellainen kuin ajattelinkin. Eli painon mittaa hyvin ja tarkasti, mutta ne muut jutut onkin sitten vähän niin ja näin. Välillä on lihasmassa vähän miinuksen puolella ja välillä taas plussalla. Eli neste prosentti laskee, niin lihakset lisääntyy ja kun taas nestettä on enemmän onkin lihakset hävinnyt.
Rasva prosentti pysyy aika samoissa, pientä vaihtelua.
Pikkupapulle tiedoksi, että ostaessani vaa'an siinä kesti patterit vaan muutaman päivän. Patterit vaihdettuani huomasin saman vian, ei mitannut muuta kuin painon. Otin patterit pois ja laitoin takaisin, niin taas rupesi toimimaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom