Loikkatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä mä oon alkanu hyppimään. Näkymättömien aitojen yli. Eilen kyllä hypin puistossa sellaisen narun yli. Ja tasatassuja. Vuoroloikkia, jotka menevät kyllä aluksi juoksuloikiksi :D. Kinkkausta en uskalla vielä, tai ehkä pikkuisia voisi tehdä. Niin ja juoksujakin voisi vähän ottaa, En ole niitä ottanut.

Kinkkausta en uskalla vielä, tai ehkä pikkuisia voisi tehdä.

Mä kinkkailin eilen. Kinkkasin siis mahdollisimman korkeita ja pitkiä 1-jalan hyppyjä eteenpäin. Oikea vielä meni jopa hämmästyttävän kimmoisasti, mutta vasen... Joka hypyllä tuntui että polvi katkeaa ja reisiluu lähtee lonkkakuopasta justiinsa, hypyt tosi matalia... :lol2: Miten niin epätasapainoa?

Takana tän iltainen loikkatreeni, jossa kyllä loikilla ei ihan täysin ollu pääpaino. Olipas taas kivaa :) juoksin ensin vajaa 30min, sitten tasatassut 3x15 ja menninkäiset (periaatteessa sama kuin aiemmin mainittu askelkyykkyhyppy, mutta loikka suuntautuu koko ajan eteenpäin, kroppa pysyy mahd. matalalla kokoajan - ottaa varsinkin pakaraan tosi hyvin) 3x16 loivaan ylämäkeen. Sitten vielä jonkun ihmeen takia keksin tehdä polvennostojuoksua edellistä paljon jyrkempään ylämäkeen. Ja matkaksi otinkin sitten yhden tolpan välin (oisko 50m), aikaa kertaan meni 30-35s, tämä 3 kertaa. vikalla kerralla kyllä matkan puolivälissä pamahti jalat kivasti hapoille, ihanaa :D
Juoksu päälle vielä about 15min.

Täällä ei varmaankaan vielä ole mainittu polvennostojuoksua ylämäkeen. Ei kylläkään toimi samoilla vaikutuksilla kuin loikat, mutta toimii mielestäni hyvänä kestovoimaliikkeenä - sekä jalat että keskikroppa töissä. Vielä kun muistaa käyttää käsiä voimakkaasti, sykkeet nousevat taatusti hyvin korkealle jo esim. 15s. ajoissa!

Sunnuntain loikkatreeni: (voi, kuinka tuli yleisurheiluajat mieleen :haart:)

Lämmittely ja venyttelyt n.20min

3x100m sprintti
3x10/puoli loikat
3x10/puoli kinkat
3x8 syvyyshyppy (penkiltä alas ja samantien ponnistus ylös, polvet rintaan)
3x8 puput (eli hyppäys punnerrukseen ja kyykyn kautta jännehyppy mahdollisimman korkealle, sitten taas hyppäys punnerrukseen siten, ettei käydä välissä kyykyssä vaan lennosta punnerrusasentoon)
2x20 sivulta toiselle tasajalkahypyt rullalla olleen tekonurmimaton yli (polvet rintaan)

Loppuveryttelyt

Tuloksena kamala hiki ja yöllä levottomat jalat ekaa kertaa piiiiitkiin aikoihin.
Kiva ku 100m:n päässä kotoa on urheilukenttä, niin pääsee aina tartanille pomppimaan!

No, laitan sit mäkin, jos joku vaikka sais ideoita tästä. Eilisen saldoa:

2x ankle hops (polvet suorana, nilkoilla tehtävää pientä eteenpäinhyppyä)
2x10 pituusloikka tasajalkaa
2x10 askelkyykkyhypyt eteenpäin
2x10 kyykkyhyppy (syvästä kyykystä suoraan ylöspäin)
2x10 1-jalan penkiltähyppy (toinen jalka penkille ja sillä ponnistetaan suoraan ylöspäin, laskeudutaan tasajalkaa maahan)
1x10 kerähyppy
1x10 1-jalan sivullehyppy
1x10 x-hyppy

Eikö sulla kipeydy jalat tartanilla loikkimisesta? Minä loikin mieluummin soralla tai nurmella, aitahyppelyt sitten tartanilla.

Ja kun otetaan silmä käteen ja katsotaan, niin mitään tartania ole nähnytkään toi mun juoksurata!! :D:anssi:
Taitaa olla jotain soran tyyppistä. Punaista kuitenkin. En tiiä miten ajattelin sen heti olevan tartania.. Tyhmä mikä tyhmä.
Ja kyllä, tartanilla kipeytyy jalat!

Tähän väliin ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä/mitä on tartan? Google antaa skottiruutua...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
tartan on se yleisurheilukentän pinnoite joka on "kuminen"!Eli sellaisella virallisella kentällä on aina siitä tehty rata!

Jaahas, tänään sitten ensimmäinen "virallinen" loikkatreeni. Toki oon jo junnujen kanssa noita vedellytkin, mutta ei siellä tälleen verenmaku suussa kehtaa revitellä. Huh huijaa, jalat on AIVAN muusia. Jouduin jättämään jopa moniloikat veks, kun ei vaan kyennyt. Ja aamulla pitäis vetää 3 tuntia aerobickia, toivotaan, ettei nyt ihan pökkelönä olla..:D:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom